• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.710 votes
Profile

Korte films

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Bataille de Neige (Sneeuwballengevecht)

Duur: 1 minuut.

Jaar: 1897.

Regisseur: Louis Lumière.

''The cinema is an invention without a future.'' L. Lumière.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Animagie:

Op Imdb en op Mubi.

Careface

• 3 messages
  • 0 votes

Zeer interessante films worden hier geplaatst. Ik vroeg me af of het ook de bedoeling was om je eigen korte films te plaatsen?

Careface

• 3 messages
  • 0 votes

Aangezien ik geen reactie krijg (wat ik erg jammer vind), post ik hieronder de trailer

van onze aankomende korte horror film.

Synopsis:

"Twee vrienden krijgen ruzie op een golfbaan en besluiten vanwege ergernis eerder naar huis te gaan. Ze besluiten om de korte route door het bos te nemen - deze beslissing verandert hun leven compleet"

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. De volledige film komt begin augustus.

Vragen en opmerkingen/feedback zijn welkom!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Net op GamesMeter geplaatst en ook even hier plaatsen.

3 uur geleden, om 5 uur vannacht op EVO 2011 de premiere gezien van deze kortfilm over Balrog aka Mike Bison.

Balrog: Behind the Glory

Geweldig!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Vandaag in nrc.next stuk gelezen over de kort film Mac 'n' Cheese http://www.macncheese.nl/

Afstudeerproject van 4 gasten uit Utrecht. Filmpje is behoorlijk cool, krijgt veel positieve aandacht. Checken zou ik zeggen!

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Debuutshort van Leah Meyerhoff. Eerste feature Unicorns (2012) is in de maak.

Twitch - twitchthemovie.com

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Careface wrote:

Ik vroeg me af of het ook de bedoeling was om je eigen korte films te plaatsen?

Sorry voor de late reactie, maar: eigenlijk niet. In het volgende topic is dat juist wel de bedoeling: De Site >> Gebruikers >> Je eigen filmcreaties

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Een Russisch animatiefilmpje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vond de stijl wel erg bijzonder, zou er zeker iets van 4* en wellicht zelfs meer aan kwijt kunnen als ik erop mocht stemmen.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Black Math wrote:

Ik vond de stijl wel erg bijzonder

Abenteuer des Prinzen Achmed, Die (1926)

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Grappig, wist ik niet. Weer wat geleerd

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Gisteren werden fragmenten van Tiger short film (ook met titel Tyger te vinden) van Guilherme Marcondes in VPRO's Tegenlicht gemonteerd. In deze uitzending werden de getoonde gedeelten door een spreekster vertaald naar de opkomst van nationalisme.

Zelf vind ik dat de film tekort doen en zie ik het als kunst waar meerdere uitleg van mogelijk is. Ik zie er bv een natuurkracht in die de stad verovert, wonderschone bloemen van vuur (of licht?) achterlatend. De aanwezige mensen, dieren en sommige vormen (auto's) in de stad transformeren naar andere dieren zoals apen, vogels, vlinders, en ook insecten en slakken. Dat auto's slakken worden zou bv de vermindering van industriële oliën kunnen voorstellen en afzwakken van techniek als de natuur huishoudt.

De 3 mensen die de tijger besturen zijn ook interessant. Dit is voor mij een drieeenheid zonder gezicht.

Wat precies de betekenis van de film is kan ik niet 123 zeggen, maar om hier nationalisme met een "dreigende muil" aan te hangen (zoals werd gezegd in de uitzending) vind ik erg vergezocht, ik zie dat niet. Zo kun je elke film met een dreigend dier of mens in hetzelfde vertalen en heeft de tijger mensen/dieren verzameld in een eenheid of groep met dezelfde koers? Ook dat zie ik niet.

Ik vertaalde het getoonde in mijzelf naar transformerende schoonheid in plaats van een bepaalde onderdanigheid aan angst voor een abstract gegeven. Het zou voor mij ook verlichting en het ontstijgen uit materialisme kunnen betekenen.

Ik vond het een boeiende korte film en ben benieuwd wat anderen er in zien.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik denk dat dit het beste in dit topic kan:

"Onlangs vond in Utrecht The 48 Hour Film Project plaats. Filmmakers hebben daarin twee dagen om van slechts enkele bouwstenen (een verplicht genre, karakter, decorstuk en wat tekst) een complete film te maken. Dit was de winnaar: Pagina 23, een leven in een IKEA-catalogus.

De twintigers Tim Arts, Jeroen Houben en Stefan van den Boogaard kregen de opdracht een film te maken in het Sci-Fi-genre, met als verplicht voorwerp een bril, als verplichte zin “schitterend mooi, maar hopeloos onpraktisch” (rond 1:43) en als verplicht personage een vrijwilliger (de blonde dame aan het eind). De juryprijs én de publieksprijs van het 48uursproject gingen naar het trio." (NRC)

Pagina 23 » Info - pagina23.nl

Ze hebben er iets heel origineels van gemaakt

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Inderdaad leuk bedacht en prima uitgevoerd, maar ik vond Pagina 23 verre van de beste film. Vond sowieso dat de jury een aantal rare keuzes hebben gemaakt deze editie. (Winnaar beste scenario was van bedroevend niveau.)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik heb een top 10 samengesteld van beste horror shorts: Tony's Cinema Trash: Halloween month special #3 - tonypulp.blogspot.com

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mooie edit: A Brief History of Title Design

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Heel cool!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Eindigt ook erg sterk met Enter the Void!

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5070 votes

Erg leuk inderdaad

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Een eerbetoon aan Google Streetview - en een mooi filmpje

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Erg aandoenlijk

norvell1

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Watch the online short film MISSING MINNY:

Hi to all film fans, 7 minutes that are definitely worth it. The short film: Missing Minny: YouTube - Missing Minny

Let us know what you think!

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Nieuwe Wingard short:

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Inland Rabbit wrote:

Nieuwe Wingard short:

Mooi

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Michel Gondry's hommage aan Taxi Driver:

KLIK

Wellicht dat ie hier al eerder voorbij gekomen is, maar een hele goede korte film van afgelopen jaar is Suiker van Jeroen Annokkee --> - kortefilms.blogspot.com

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.