- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
Horrorfreak12
-
- 375 messages
- 0 votes
Phoe, inderdaad. Deze weet je wel behoorlijk te raken zeg. Lief, aandoenlijk.. en de harde realiteit. Zeker als je zo'n vaderfiguur thuis hebt rondlopen. Ja, mooi filmpje.
Leuk dat er nog mensen zijn die dat vinden
!
Ruudje
-
- 916 messages
- 4478 votes
Mijn korte afstudeerfilm 'Kathem & Chris' is te zien op:
http://www.kortefilmonline....
Met deze docu ben ik afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie, richting AV en ik won er de Dioraphte Stimuleringsprijs mee op het NFF. Momenteel zit ik in de NTR New Arrivals competitie. Dus als je wil, stem op mijn film via de link en selecteer dan het aantal sterren. De winnende film wordt vertoond op het IFFR!
Danku.
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Ik kijk de laatste tijd behoorlijk wat korte films en deze vind ik wel een van de beste.
christiaan81mm
-
- 1 messages
- 0 votes
Mijn korte afstudeerfilm 'Kathem & Chris' is te zien op:
http://www.kortefilmonline....
Met deze docu ben ik afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie, richting AV en ik won er de Dioraphte Stimuleringsprijs mee op het NFF. Momenteel zit ik in de NTR New Arrivals competitie. Dus als je wil, stem op mijn film via de link en selecteer dan het aantal sterren. De winnende film wordt vertoond op het IFFR!
Danku.
Nou gefeliciteerd hoor met deze geslaagde short-docu !
Kijkt weg als een volleerde doc zoals je die zien kunt bijv op HollandDoc of Dokument (ncrv)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
The External World - Korte animatiefilm van David O'Reilly.
Hier de link naar Vimeo.
Film krijgt veel positieve reacties. Vond het zelf ook zeker de moeite waard.
Windhoek123
-
- 1 messages
- 0 votes
Ooit gehoord van inbrekers die naast sigarettenpeuken ook nog eens een dikke bruine sigaar achterlaten? Het is onderzocht, zie hier het resultaat:
Lust je ook een broodje poep? on Vimeo
In deze documentaire onderzoekt Timo van Barneveld voor het Meertens Instituut een opmerkelijk fenomeen: inbrekers die op het plaats delict een drol achterlaten. Is dit geen broodje-aapverhaal? Waarom doen mensen dit? Tijdens zijn onderzoek stuit hij op de vele facetten die dit onderwerp rijk zijn. Van territoriale schending tot stress en de nodige aandrang.
Hij spreekt onder andere met deskundigen als Gerard Rooijakkers (etnoloog/historicus), Anton Blok (antropoloog), Marian Joëls (biologe), Sjaak van der Geest (antropoloog) en Jasper van der Kemp (criminoloog). De film is gemaakt in samenwerking met Irene Stengs.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
''Le Château de Sable'' (1977), 13 min.
Kreeg o.a. een Oscar in 1978 voor Best Short Film, animated.
Imdb.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Van regisseur Jonathan Yudis, die eerder het onvergelijkbare Pervert! (2005) maakte.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Meatball Machine: Reject of Death
Stuk leuker dan Meatball Machine zelf.
Kan 'm helaas niet op het net vinden..
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Eindelijk helemaal uit, YouTube - Beastie Boys - Fight For Your Right - Revisited - International Version De korte film/ video clip van Adam Yauch van de Beatie Boys!
Erg vet!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Type Umfeld, maar minder abstract qua beeld. Heerlijk stukje cinema.
Voor mensen die echt willen genieten en daarvoor zelfs willen doorklikken, de vimeo link
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Geweldig! Ik moet trouwens zeggen dat ik dit een stuk leuker vind dan Umfeld, maar dat heeft denk ik met die abstractie van de laatste te maken.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Op zoek gegaan naar ander werk van Polynoid, en dat is ook erg interessant! Leuk dat één zo'n filmpje meteen een hele wereld voor je kan openen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Het is inderdaad iets "makkelijk" om volgen aangezien er zich een klein verhaaltje afspeelt. Het laatste deel is echter ook gewoon puur abstract qua vertelling. Blijf het alleen jammer vinden dat werk als dit zich blijft beperken tot kortfilms. Anderzijds vind je op de site terug dat deze vijf minuutjes film een vol jaar werk met zich meebrengen.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Dat vijf minuten film een vol jaar werk kost is denk ik toch vooral een kwestie van budget. Dus wat dat betreft mag je het gewoon betreuren dat er geen lange films in deze stijl gemaakt worden.
sonyjh
-
- 546 messages
- 570 votes
Kheb een kortfilmpje van 4 minuten gemaakt (dikke 3 minuten zonder credits).
Ik zou graag jullie mening horen:
YouTube - Angelus (short film)
Was zonder budget, dus heb vrienden gebruikt als acteurs.
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Goed dat je er ondertiteling bij hebt gedaan sonyjh
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Misschien niet voor een gemiddelde Vlaming?
sonyjh
-
- 546 messages
- 570 votes
hmm, ik hoor soms nog dat de "engel" minder verstaanbaar was door dat room-effect dat op haar stem lag.
Ik had daardoor het effect al zeer laag gemaakt. Maar idd lijkt het niet even verstaanbaar voor iedereen. Ikzelf kan er niet neutraal naar kijken omdat ik de tekst natuurlijk ken al al 100x gehoord heb
.
BTW, ook een mening op de rest?
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Dance With The Devil (Animated Short Film)
Immortal Technique released his self made debut album Revolutionary Vol.1 in 2001. He wrote the tracks, paid for the recording, and distributed the album himself.…The video, created by a German film animation student called Viola Baier, This short has been screened at more than 20 festivals all over the World and won numerous awards.