• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Feminisme en politiek correcte censuur

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

Ook even duit in de zak doend: het gaat niet alleen om de likes of dislikes op Youtube, maar met name over de emmer racistische bagger die een van de hoofdrolspelers over zich heen kreeg- van schrik ging ze van Twitter af (een dag of 2 later was ze alweer terug, maar goed). Ik heb de remake trouwens niet gezien maar aangezien het origineel al niet bepaald hoogstaand was ben ik daar ook niet zo benieuwd naar.

Verder lijkt het me wat kort door de bocht om alles op één hoop te gooien zoals Apatow doet in dat artikel - racistische en sexistische Twitteraars zijn Trump-stemmers - maar dat maakt de wereld wel lekker overzichtelijk.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Ebenezer Scrooge wrote:

Teeuwen is al jaren niet grappig meer.

En zijn symposium om de Chinees weerbaarder te maken dan? Het zogenaamde Gordoneren

Mij kon je opvegen

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

de grunt wrote:

(quote)

En zijn symposium om de Chinees weerbaarder te maken dan? Het zogenaamde Gordoneren

Mij kon je opvegen

Die laatste show van hem op RTL 4 vond ik eerder pijnlijk.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Die was grappig ja

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dievegge wrote:

Interessante en gevoelige discussie. Ik heb het even nagekeken op Youtube:

Ghostbusters (2016): 24.676 likes en 87.117 dislikes

Suffragette (2015): 11.091 likes en 517 dislikes

Ben-Hur (2016): 9.430 likes en 2.485 dislikes

Suffragette zullen deze 'mannen' niet gezien hebben, dat is een 'vrouwenfilm' en geen blockbuster dus twee redenen waarom ze dat niet boeit. Heb me wat verder ingelezen over die alt-right-beweging (wiki) en het lijkt een beetje op een storm in een glas water, wat jongetjes (en volwassen mannen die het niveau van jongetjes nooit zijn ontgroeid) die aandacht nodig hebben, erg actief zijn op het internet en een levenstaak zien in het afkraken van een film als Ghostbusters. Een groep die kennelijk vindt dat zij (niet anderen) alles mogen. Die groep wordt, naast o.a. xenofoob en vrouwonvriendelijk en heel veel andere termen (zie wiki), ook omschreven als trolls, etc. Voor Trump waren ze interessant omdat ze kennelijk nogal actief zijn op sociale netwerken e.d. Zie ook: What You Need To Know About The Alt-Right Movement : NPR Ik quote er een stukje uit over die alt-right groep:

Most of its members are young white men who see themselves first and foremost as champions of their own demographic. However, apart from their allegiance to their "tribe," as they call it, their greatest points of unity lie in what they are against: multiculturalism, immigration, feminism and, above all, political correctness. (...) "So, they believe saying racist or anti-Semitic things—it's is not an act of hate, but an act of freedom," (...) For that reason, as well as for fun and notoriety, alt-righters like to troll, prank and provoke.

In de Spaanse pers kwam ik een artikeltje tegen die (met spot) het gezondheidszorgbeleid van Trump samenvatte: geweld is gezond, machogedrag is gezond, beledigen is gezond, etc. Sluit perfect aan bij de alt-right gedachte.

De filmindustrie zal van hen niet wakker liggen vermoed ik, dat lijken me meer downloaders dan bezoekers van bioscopen, en als je naar de resultaten van Ghostbusters kijkt dan waren ze zeker niet slecht, de film bleef een maand lang in de box office top 10 staan en opende als tweede best geziene film in het weekend dat het in premiere ging. Dus, hoezo flop (en dat ondanks dat het een slechte film is).

Het probleem wat er speelt in Hollywood benoemde Paul Feig heel goed in het artikel wat ik eerder deze week noemde:

“I always trace it back to the Blockbuster mentality. When they started coming in back in the ’70s and the town realized they were making most of their money off of 15-year-old boys, they started pandering to the 15-year-old boy’s perception of what women are—which is she’s a Barbie doll, a mom who’s mean, or she’s your girlfriend who’s mean and doesn’t let you hang out with your friends,” he offers. “That began to self-perpetuate, and they started to make money, and we just went into this sinkhole—and women went into this sinkhole with these ridiculous roles.”

Eerder vroeg dan laat zal ook Hollywood daar vanaf stappen.

clubsport

• 3810 messages
  • 6939 votes

Documentairemaakster Cassie Jay is als feministe een paar jaar geleden begonnen aan een nieuwe film over the men,s rights movement genaamd THE RED PILL

De groep die voornamelijk op internet actief is word niet alleen door feministen waar het maar mogelijk is gedemoniseerd maar de gevestigde media doen er volop aan mee .

Ze is 2 jaar bezig geweest aan de film en heeft gaandeweg het project toch andere gedachten gekregen over deze groep .

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

De gedachte dat je de meningen die in een land leven goed kan inschatten op basis van wat er op internet staat, wat helaas steeds meer media lijken over te nemen, is sowieso onzinnig. Hier komen vrijwel alleen de extremen aan het woord.

Ben het hier wel mee eens, anderzijds is het internet steeds meer en meer de wereld waarin veel (jongere) mensen hun tijd in doorbrengen, van hyperbool naar hyperbool. Dus hoe langer en meer wordt het wel een afspiegeling van wat mensen als werkelijkheid aanzien.

clubsport

• 3810 messages
  • 6939 votes

Ik denk dat de mainstream media ( kranten tv ) allang geen onafhankelijk medium meer is , men aapt mekaar maar na doet geen onafhankelijk onderzoek meer om feiten te checken en een select groepje

invloedrijken bepaalt wat het nieuws is en wat niet .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Offtopic / algemene politieke discussie verwijderd.

Dit topic gaat specifiek over "hoever hollywood beinvloed word door feministische denkwijzen en politiek correcte censuur"

Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor algemene politieke discussie en discussie over de uitslag van de verkiezingen in de VS. Dat is ook niet toegestaan op MM.

Dus nu weer filmgerelateerde discussie svp. Als dat niet mogelijk is dan gaat dit topic op slot.

clubsport

• 3810 messages
  • 6939 votes

Hoe de plitiek correcte censuur hollywood in zijn greep heeft kon je goed aflezen aan de golden globes

deze maand .

Meryl streep haar speech was toch wel het dieptepunt van de avond .

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Beschamend was het, inderdaad.

clubsport

• 3810 messages
  • 6939 votes

de emmy awards deden het nog eens dunnetjes over .

Wat moet ik altijd lachen als zwarte acteurs een grote prijs in ontvangst nemen om vervolgens te jammeren hoe erg ze wel niet gediscrimineerd worden .

durange

• 101 messages
  • 61 votes

vind het altijd zo leuk als mannen over het feminisme praten die er toch geen flikker van snappen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.