- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Feminisme en politiek correcte censuur
Feminisme en politiek correcte censuur
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
De macht en uitgekooktheid om een hele cultuur op te zetten met als doel een counter-culture te creëren die hen uiteindelijk president zou moeten maken. Da's inderdaad wat vergezocht ja.
Moest het nu iets zijn dat het laatste jaar plots erg geforceerd de kop had opgestoken of énkel in Amerika te zien was, maar je ziet het al lange tijd groeien en overal in de Westerse wereld sterker worden. Heb het filmpje laatst nog ergens anders gepost, maar ik moet altijd hieraan denken (hoe erg ik die mens ook vervelend en onnozel vind):
Komt uit 2007 nota bene.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Prachtig fragment, nog steeds.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik vind z'n gedrag In het fragment nog altijd redelijk genant eigenlijk, maar wat hij zegt houdt wel dubbel en dik steek en blijkt ook steeds meer en meer waarheid te worden.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik vind z'n gedrag In het fragment nog altijd redelijk genant eigenlijk.
Hoezo? Misschien dat ik nog in het begin begrijp wat je bedoelt, maar na een tijdje vind ik 'm - eindelijk - oprecht overkomen. En inderdaad, zijn verhaal begint absoluut meer en meer waarheid te worden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Welke waarheid dan?
(Wat is een ultra pc?)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Hoezo? Misschien dat ik nog in het begin begrijp wat je bedoelt, maar na een tijdje vind ik 'm - eindelijk - oprecht overkomen. En inderdaad, zijn verhaal begint absoluut meer en meer waarheid te worden.
Hij is wel oprecht, maar hij gedraagt zich ook als een klein kind vind ik (in het Engels zeggen ze standoffish, maar vind niet meteen een geode vertaling). Hij wil zich iets teveel ter plaatse bewijzen, wat de boodschap niet ten geode komt. Ben sowieso geen fan van zijn stijl van humor, maar dat doet niks af aan het feit dat het in de kern wel erg waardevol is (en voorspellend gebleken is).
mikey: ultra politiek correct
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Dat fragment van Teeuwen blijft inderdaad goud waard, en actueler dan ooit. Zat het toevallig laatst nog eens te bekijken.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
ik vind de upc/sjw bijzonder irritant. Maar dat is de rnpc (really not political correct) ook. Zoals teeuwen.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Tegenwoordig kan iedereen zich - zonder enig historisch besef - feminist noemen, wat ook massaal gebeurt. Op twitter bijv. stikt het van de 'feministen': de ene imbeciele tweet na de andere. Omdat Clinton steeds maar is blijven hameren op de vrouwonvriendelijke opmerkingen van Trump heeft ze zichzelf in een slachtofferrol geduwd en is Trump nu verkozen tot president van Amerika. Trump is geen vrouwenhater, gewoon een lompe boer, dat is alles. Bij dat laatste debat had ze hem ook gewoon een hand moeten geven. Gisteren bij Pauw ook weer: Seksisme! Iedereen voelt zich gekwetst tegenwoordig. In de zwarte pieten-discussie zie je het ook terug. Als je vindt dat het Sinterklaasfeest moet blijven zoals het was, ben je onmiddellijk een racist.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Teeuwen is al jaren niet grappig meer.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Iedereen voelt zich gekwetst tegenwoordig.
Het grootste issue daarbij vind ik dat men het probleem niet meer bij zichzelf legt (hoe ga ik daarmee om), maar bij de ander (jij moet je maar aanpassen zodat ik me niet meer gekwetst voel).
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Zo kun je wel alles verdraaien... joden tijdens WO2 hadden ook bij zichzelf moeten kijken (hoe ga ik daarmee om) natuurlijk.
Volg het voorbeeld en heb dan begrip voor hun argumenten (zoek het probleem bij jezelf, hoe ga jij daarmee om) ipv te roepen dat de ander zich gekwetst voelt en daar maar mee moet leren omgaan. Vind dit wel heel goedkoop.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Wie consequent begrip wil tonen voor ieder's argumenten/gevoeligheden rijdt zichzelf compleet vast. Je kan geen uitspraak doen zonder iemand ergens te beledigen of tekort te doen. Maar veel succes daarmee.
Verder lijkt het me nuttig om woorden en daden gescheiden te houden in deze discussie. Vergelijkingen met Joden enzo ... hyperbole much?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In dit kader wel een interessant interview: http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/article/detail/4396423/2016/10/16/Hoog-tijd-dat-jongeren-ruggegraat-krijgen.dhtml
Omdat Clinton steeds maar is blijven hameren op de vrouwonvriendelijke opmerkingen van Trump heeft ze zichzelf in een slachtofferrol geduwd en is Trump nu verkozen tot president van Amerika.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik was een oorlogsfilm aan t kijken dus dat kwam in me op. Maar ik vind de redenering die je aanhaalt nog steeds veel te makkelijk en ook hypocriet, het is altijd de ander die het probleem bij zichzelf moet zoeken, die regel bij jezelf toepassen dat doen dat we echter niet 'want dan rijdt men zich compleet vast'. Machogedrag komt door vrouwen die zich beledigd voelen en de zwarte pieten discussie door zwarten die zich beledigd voelen en dat is hun probleem en nooit die van 'ons' (want ze moeten maar bij zichzelf kijken, want wij gaan echt niet bij onszelf kijken). Wel makkelijk zo.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Wat zijn dan volgens jou de voornaamste redenen waarom hij is verkozen?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
In dit kader wel een interessant interview: http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/article/detail/4396423/2016/10/16/Hoog-tijd-dat-jongeren-ruggegraat-krijgen.dhtml
Denk niet dat het bij milennials alleen speelt maar hoort bij de tijd waarin de leven waarin iedereen meer bezorgd is over veiligheid (werk, terrorisme) dan 20 jaar terug. Maar het artikel heeft hetzelfde probleem wat ik net aanhaalde: het gaat er meteen vanuit dat de ander zich best beledigd mag voelen en dat dat hun probleem is, ipv te luisteren of kijken waar de oorzaak van die belediging ligt. Als iemand zich beledigd voelt wordt meteen geroepen dat dat hun probleem is.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Machogedrag komt door vrouwen die zich beledigd voelen en de zwarte pieten discussie door zwarten die zich beledigd voelen en dat is hun probleem en nooit die van 'ons' (want ze moeten maar bij zichzelf kijken, want wij gaan echt niet bij onszelf kijken). Wel makkelijk zo.
Wel ja, jij stelt je nu ook zeer afkerig op tegen "de argumenten" van die mensen ipv naar ze te luisteren. Meteen wordt het woord "hypocriet" in de discussie gegooid. Meteen zijn het "machos". Totzover het "inclusive" standpunt, dat de laatste jaren eigenlijk alleen maar verder gepolariseerd heeft ipv verbroederd. Als we het dan toch over hypocriet wil hebben ...
Er zijn genoeg echte problemen ivm racisme, misogynie die belangrijker zijn dan vrouwelijke Ghostbusters en wel of niet zwarte piet, toch wordt dat je tot treurens toe in je strot geduwd. En dan met zo'n "als je niet met ons bent, ben je deel van het probleem" airtje.
The road is paved with good intentions. Nog zo'n quote die erg toepasbaar geworden is op het PC/SJW gedrag van de laatste jaren.
Edit: interessant voer allicht, al ken ik de bron niet en weet ik dus niet vanuit welke achtergrond ze schrijven: Trump Won Because Leftist Political Correctness Inspired a Terrifying Backlash - Hit & Run : Reason.com
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Wat zijn dan volgens jou de voornaamste redenen waarom hij is verkozen?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Er zijn genoeg echte problemen ivm racisme, misogynie die belangrijker zijn dan vrouwelijke Ghostbusters en wel of niet zwarte piet, toch wordt dat je tot treurens toe in je strot geduwd. En dan met zo'n "als je niet met ons bent, ben je deel van het probleem" airtje.
Wat Trump betreft die won ook door pure populisme, en nota bene zijn stemmers (de arbeidersklasse) krijgen straks de rekening gepresenteerd.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Om dat te voorkomen moeten ze hun mond houden als ze zich beledigd voelen lijkt me ook niet de oplossing.
Maar dat moeten ze ook niet, ik zeg niet dat discussie uit den boze is, maar je kan ook niet verwachten dat iedereen zich zomaar aanpast aan jouw gevoeligheden. En je moet ook beseffen dat de aanpassing voor jouw gevoeligheden, gevoelig liggen bij anderen.
Roepen dat een ander zich maar moet aanpassen en anders deel is van het probleem zorgt er alleen maar voor dat mensen net minder bereid zijn om te luisteren. En da's toch de bedoeling lijkt me.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Ja, wat er wordt gezegd in de link van Onderhond: politieke correctheid, maar heeft Clinton zich daar gedurende haar campagne niet voortdurend mee verweerd? Het is allemaal giswerk natuurlijk en er valt niets hard te maken. Ik kan er met mijn beredenering ook helemaal naast zitten, zoals jij al twee keer opmerkte.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Wat Trump betreft die won ook door pure populisme, en nota bene zijn stemmers (de arbeidersklasse) krijgen straks de rekening gepresenteerd.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Interessant artikel:
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Geen idee wat het moet toevoegen aan de discussie. Feig die een hoop statements lanceert die z'n film goedpraten en z'n vooroordelen verder ondersteunen, zonder daarbij enige vorm van onderbouwing.
Wel is duidelijk dat hij weinig respect heeft voor gevoeligheden van de fans van de oude films. Maar als je die wegzet als oubollige Trump supporters is dat blijkbaar wel aanvaardbaar.
clubsport
-
- 3810 messages
- 6939 votes
Zo kun je wel alles verdraaien... joden tijdens WO2 hadden ook bij zichzelf moeten kijken (hoe ga ik daarmee om) natuurlijk.
Volg het voorbeeld en heb dan begrip voor hun argumenten (zoek het probleem bij jezelf, hoe ga jij daarmee om) ipv te roepen dat de ander zich gekwetst voelt en daar maar mee moet leren omgaan. Vind dit wel heel goedkoop.
Stel nederland bestaat uit 100 personen 1 persoon vind dat zwarte piet weg moet , vind je dan werkelijk dat al die andere 99 personen zich moeten aanpassen naar die ene persoon?
dat is niet alleen belachelijk maar ook nog eens practisch onwenselijk.
je kan er even naar luisteren maar zodra er bekend is hoe weinig steun zoiets heeft moet de discussie gesloten worden klaar .
clubsport
-
- 3810 messages
- 6939 votes
Ik heb het over karaktertrekken van personages en jij begint over een potje sex ?
Of je moet het negatief vinden dat als een vrouw uit dankbaarheid sex heeft met een man dat dat vrouwonvriendelijk is .
De volgende stap is mischien dat elke vorm van sex verkrachting van de vrouw is ??
OOO wacht er zijn echt feministen die dat serieus beweren .
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Weet je: fatsoen is best okay. Behalve natuurlijk in literatuur of kunst . En cinema!!!
Dievegge
-
- 3166 messages
- 8191 votes
Interessante en gevoelige discussie. Ik heb het even nagekeken op Youtube:
Ghostbusters (2016): 24.676 likes en 87.117 dislikes
Suffragette (2015): 11.091 likes en 517 dislikes
Ben-Hur (2016): 9.430 likes en 2.485 dislikes
Een echt feministische film als Suffragette krijgt weinig negatieve reacties. Een twijfelachtige remake als Ben-Hur (niet gezien) al wat meer maar niet buitensporig. Het was wellicht geen slimme reactie om de negatieve reacties tegen Ghostbusters af te doen als antifeministisch. Afgaande op de trailer lijkt het gewoon een slechte remake. Je kunt gerust vóór vrouwenrechten zijn en tegen slechte remakes en overdreven politieke correctheid.