- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
@ippe Dat is Dívka na Kosteti van Vorlícek.
Hij heeft 40 jaar later ook nog een vervolg gemaakt: Saxana a Lexikon Kouzel
flesjeee
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > opzoek naar een film:
Beste mede filmliefhebbers,
Ik ben opzoek naar de titel van een film en weet die echt niet meer.
De film gaat erover dat de vriendin gaat vreemd met zijn beste vriend en hij werkt bij een firma voor commercials volgens mij. Tijdens de film zie je grappige dierenfilmpjes die de situatie verder uitlichten.
Ik vond dit een grappige film en wil die graag nog een keer kijken. het is btw een comedie alvast bedankt voor je reactie.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
@flesjeee.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Veel kijkplezier toegewenst
.
Suteruni
-
- 80 messages
- 233 votes
ben op zoek naar een film die ik jaren geleden heb gezien en maar niet uit mijn hoofd kan zetten.
Denk dat het 15-25 jaar oud is, heb het gezien in een periode dat ik heel vaak video banden huurde.
Ik zou het graag nog een keer willen zien of in mijn bezit hebben 
Ik weet geen acteurs of wat dan ook. Alleen maar dat het ging over 2 broertjes die mishandeld werden door hun vader en erg op elkaar aangewezen waren. Ze hadden een droom een soort vliegtuig te maken zodat ze op een dag weg konden vliegen. De film was grotendeels realistisch, je leefde mee met de ventjes tot op een dag ze op een zelfgebouwde gevaarte stapten en de lucht in vlogen, wat niet realistisch was maar wel heel mooi
)) En verrassend
De titel weet ik niet, heb gegoogled op allerlei manieren op ' fly ' en ' flying ' maar niets gevonden.
Zou heel graag willen weten welke film dit was 
xx
Suteruni
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Een simpele zoekopdracht leidt mij naar Radio Flyer (1992) Suteruni.
jormisty
-
- 4 messages
- 82 votes
Ik zoek een film waarvan ik alleen de slotscene nog een beetje weet. Sorry, dit is heel vaag dus ik hoop dat iemand er iets mee kan..... Het genre is (denk ik) SF/mysterie en bij de slotscene (in deze tijd) zie je een man (de hoofdpersoon) die ontdekt dat hij 'vroeger' jezus was of iets in die trant. Er is ook iets met een camera/fototoestel? en volgens mij is de laatste scene bij een graf of een skelet maar dat weet ik niet meer zeker......Wie kan mij vertellen naar welke film ik zoek? Ik ben er vrij zeker van dat de film niet heel erg oud is, waarschijnlijk een paar jaar (maar geen tientallen jaren).
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
jormisty, dat moet haast wel Das Jesus Video (2002) zijn.
psycholamp
-
- 1960 messages
- 580 votes
Vroeger zond de VPRO altijd van die Scandinavische jeugdfilms uit en daar zoek ik er één van, maar misschien is deze wel helemaal niet Scandinavisch en heb ik het daardoor nooit meer terug kunnen vinden.
Het gaat over een meisje, die handelt in allerlei dingen. Zo raapt zij peuken op om te verkopen. Zij heeft ook een kleiner broertje, die een dode meeuw, die door buurtkinderen is geschoten, mee naar huis neemt en bij zich houdt als knuffel. De meeuw wordt ook stijf en gaat stinken en hij vraagt zich af of vogels naar de hemel gaan.
Ik kan me ook nog een scene herinneren, dat de hoofdrolspeelster boven op de rand van een flat of parkeergarage op haar rug ligt. Verder weet ik niet waarom ze dat doet.
Ik dacht dat de film Sally's business heette maar dit levert totaal geen zoekresultaten op, ook niet op andere manieren geschreven.
Martijn-w
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Op zoek naar een film:
Hoi Hoi,
Ik ben op zoek naar de titel van een film.
De film gaat over een muziekwinkel (cd's, vinyl) in Engeland of Amerika die op het punt staat om te moeten sluiten. Een, ik dacht donkere, medewerker probeert de zaak alsnog te redden.
Als ik op record store en film zoek vind ik vooral High Fidelity en Empire records en Last Shop Standing, maar die zijn het niet.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het doet me een beetje denken aan Be Kind Rewind (2008) Martijn-w, alleen dan met videobanden.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Vroeger zond de VPRO altijd van die Scandinavische jeugdfilms uit en daar zoek ik er één van, maar misschien is deze wel helemaal niet Scandinavisch en heb ik het daardoor nooit meer terug kunnen vinden.
Het gaat over een meisje, die handelt in allerlei dingen. Zo raapt zij peuken op om te verkopen. Zij heeft ook een kleiner broertje, die een dode meeuw, die door buurtkinderen is geschoten, mee naar huis neemt en bij zich houdt als knuffel. De meeuw wordt ook stijf en gaat stinken en hij vraagt zich af of vogels naar de hemel gaan.
Ik kan me ook nog een scene herinneren, dat de hoofdrolspeelster boven op de rand van een flat of parkeergarage op haar rug ligt. Verder weet ik niet waarom ze dat doet.
Ik dacht dat de film Sally's business heette maar dit levert totaal geen zoekresultaten op, ook niet op andere manieren geschreven.
Irritant, ik ken de film ook maar ondanks een enorme speurtocht heb ik hem niet kunnen vinden voor je!
psycholamp
-
- 1960 messages
- 580 votes
Irritant, ik ken de film ook maar ondanks een enorme speurtocht heb ik hem niet kunnen vinden voor je!
Ik heb ook al veel geprobeerd, maar niet kunnen vinden. Maar toch bedankt!
minikui
-
- 3 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een film... Maar wat is de titel?:
ik zoek een film die een paar jaar geleden op zapp was. ik weet niet meer hoe die ging maar wel dat het met een circus was en een jongen/meisje die zich kleedde als iemand van het andere geslacht. ik weet nog dat ze blond/oranje achtig haar had maar verder echt niet meer. ik weet dat het weinig info is maar heeft iemand enig idee over welke film ik het heb?
minikui
-
- 3 messages
- 0 votes
@Baggerman ja dat zou heel goed kunnen, hij was zeker niet nederlands in ieder geval
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Volgens mij is het My Friend Joe (1996).
Sbaliyev
-
- 2 messages
- 120 votes
Beste leden,
Ik probeer de titel al een lange tijd te achterhalen van deze film:
Het gaat om een man met een hoge status. Op een dag word hij aangevallen door een bepaalde bende (ze zijn allemaal kaal en de meeste hebben tatoeages) hij ontsnapt aan die aanval die afspeelt op een parkeergarage, als hij terug keert naar huis, ziet hij dat zijn vrouw en kind zijn vermoord. Hij gaat op wraak uit en vind de baas van de bende. Aan het einde is die dus net als hen geworden (ook kaal geschoren en een moordenaar)
Ik weet 't zeker, het is geen Max Payne.
Cheers,
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Beste leden,
Ik probeer de titel al een lange tijd te achterhalen van deze film:
Het gaat om een man met een hoge status. Op een dag word hij aangevallen door een bepaalde bende (ze zijn allemaal kaal en de meeste hebben tatoeages) hij ontsnapt aan die aanval die afspeelt op een parkeergarage, als hij terug keert naar huis, ziet hij dat zijn vrouw en kind zijn vermoord. Hij gaat op wraak uit en vind de baas van de bende. Aan het einde is die dus net als hen geworden (ook kaal geschoren en een moordenaar)
Ik weet 't zeker, het is geen Max Payne.
Cheers,
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2498 votes
Vroeger zond de VPRO altijd van die Scandinavische jeugdfilms uit en daar zoek ik er één van, maar misschien is deze wel helemaal niet Scandinavisch en heb ik het daardoor nooit meer terug kunnen vinden. Het gaat over een meisje, die handelt in allerlei dingen. Zo raapt zij peuken op om te verkopen. Zij heeft ook een kleiner broertje, die een dode meeuw, die door buurtkinderen is geschoten, mee naar huis neemt en bij zich houdt als knuffel. De meeuw wordt ook stijf en gaat stinken en hij vraagt zich af of vogels naar de hemel gaan. Ik kan me ook nog een scene herinneren, dat de hoofdrolspeelster boven op de rand van een flat of parkeergarage op haar rug ligt. Verder weet ik niet waarom ze dat doet. Ik dacht dat de film Sally's business heette maar dit levert totaal geen zoekresultaten op, ook niet op andere manieren geschreven.
Ik heb het maar even gevraagd op een Amerikaans forum, omdat je m al vaker hebt gepost. Er werd vrij snel op gereageerd met de titel 17 op (meer informatie)
psycholamp
-
- 1960 messages
- 580 votes
Dank je wel Bubblez, dat is 'm. Goh, Bizniz, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb Sally constant anders zitten schrijven.
Sbaliyev
-
- 2 messages
- 120 votes
DANK DANK DANK!
molleke1983
-
- 5 messages
- 0 votes
ik ben op zoek naar een titel van een komedie ik denk dat hij uit de begin jaren 90 is zaag hem als kind op tv vondt hem toen wel leuk dit weet ik er nog van Ex gevangen neemt zijn intrek in een villa waar van de miljonair niet thuis nu wordt hij aangezien voor de miljonair
alvast bedankt groeten joost
molleke1983
-
- 5 messages
- 0 votes
ja dat is hem bedankt binnen kort eens kijken of ik het nog wat vindt
xxxbabygirlxxx
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar een film waarvan ik gisteren de trailer zag in de bioscoop.
Het ging over een vrouw die een restaurant runde samen met haar man.
De man is overleden en daarna komt er een 'indiaans' gezin dat het verlaten en vervallen restaurant wil kopen.
De vrouw helpt de zoon van het gezin tot een nog betere kok als dat hij dat al is.
Helaas niet de titel gezien.... grrrr.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vermoedelijk deze: The Hundred-Foot Journey (2014)