- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Beessie
-
- 3 messages
- 1 votes
Ik ben op zoek naar een film van lang geleden waarschijnlijk. Wat ik me herinner ging het over een man die kraanmachinist was voor sloopbedrijf en die samen met een collega een groot gebouw aan het slopen was met zo'n grote sloopkogel aan een kraan. De machinist kreeg symptomen van een ziekte of iets dergelijks waardoor hij of niet goed zag, maar in ieder geval zijn handelen beïnvloedde. Detail wat ik nog weet is dat zijn collega een spiegel gevonden had, die rechtop zette en het de bedoeling was dat deze geraakt zou worden door de sloopkogel. Door de aandoening van de kraanmachinist, ging dit te snel en kon de collega nog net wegspringen voor hij verpletterend zou worden. Veel meer weet ik er niet meer van, maar misschien dat het iemand wat zegt. Alvast bedankt voor het meedenken.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ik heb vanavond Arachnophobia zitten kijken en ik zou zweren dat er een scene in zat die overdag plaatsvond waarin er schuren vol spinnen een dorp overspoelen. Maar dat zat er dus niet in. Miste er stukken in de Nederlandse DVD uitgave of was dat in een andere spinnenfilm? En zo ja. Wat is de titel van deze film die ik in mijn hoofd had zitten met de boven beschreven scene?
Beessie
-
- 3 messages
- 1 votes
Ik ben op zoek naar een film van lang geleden waarschijnlijk. Wat ik me herinner ging het over een man die kraanmachinist was voor sloopbedrijf en die samen met een collega een groot gebouw aan het slopen was met zo'n grote sloopkogel aan een kraan. De machinist kreeg symptomen van een ziekte of iets dergelijks waardoor hij of niet goed zag, maar in ieder geval zijn handelen beïnvloedde. Detail wat ik nog weet is dat zijn collega een spiegel gevonden had, die rechtop zette en het de bedoeling was dat deze geraakt zou worden door de sloopkogel. Door de aandoening van de kraanmachinist, ging dit te snel en kon de collega nog net wegspringen voor hij verpletterend zou worden. Veel meer weet ik er niet meer van, maar misschien dat het iemand wat zegt. Alvast bedankt voor het meedenken.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Mabbej
-
- 3 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Ik zoek film:
Hallo iedereen,
Via deze weg hoop ik om eindelijk de film terug te vinden.
In mijn jeugd heb ik deze 10tallen keren gezien bij mijn oma maar ik weet totaal geen titel meer en kan deze nergens vinden.
Ik denk dat deze uit de 90’s komt, amerikaans..
Er was een jonge (niet al te populaire) kerel die een oogje had op een meisje ( populair) op de highschool.. opweg van school naar huis werd hij tegen gehouden door vrienden of het lief van dat meisje ( ik denk op een speelplein) er werd ruzie gemaakt en gevochten.. de jongen kreeg een trap op het hoofd en ging niets vermoedend naar huis.. later op de dag werd duidelijk dat de trap niet zonder gevolgen was en had denkik een hersentrauma opgelopen. Daarna in de film volgt een revalidatie, in de rolstoel, opnieuw leren wandelen,krijgt hij contact mer het meisje en werden die jongeren gestraft. Hoofdpersonage droeg ook een pet denk ik en deed basket…
Ik hoop echt dat iemand weet over welke film dit gaat..
Alvast bedankt.
Grtjss
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
In Film > Overige films > Ik zoek film:
Ik denk dat deze uit de 90’s komt, amerikaans..
Er was een jonge (niet al te populaire) kerel die een oogje had op een meisje ( populair) op de highschool.. opweg van school naar huis werd hij tegen gehouden door vrienden of het lief van dat meisje ( ik denk op een speelplein) er werd ruzie gemaakt en gevochten.. de jongen kreeg een trap op het hoofd en ging niets vermoedend naar huis.. later op de dag werd duidelijk dat de trap niet zonder gevolgen was en had denkik een hersentrauma opgelopen. Daarna in de film volgt een revalidatie, in de rolstoel, opnieuw leren wandelen,krijgt hij contact mer het meisje en werden die jongeren gestraft. Hoofdpersonage droeg ook een pet denk ik en deed basket…
wizkristof
-
- 38 messages
- 67 votes
Ik ben op zoek naar volgende film, ik heb deze een 20 tal jaar geleden gezien gok ik.
Ik kan mij volgende flarden herinneren:
* Het draait vnl. om een groot huis waar (een gezin?) woont en waar iemand op een bepaald momenteel klusjes komt uitvoeren
* Finaal blijkt deze persoon slechte bedoelingen te hebben en heeft hij heel wat zaken aangepast (tijdens zijn klusjes) zodat het huis eerder getransformeerd is in een fort/gevangenis. Op een bepaald moment heeft hij iemand of heel het gezin gevangen genomen en kunnen deze niet meer ontsnappen. Onder andere het glas was "bewapend" met een soort folie dat ze niet meer konden stukslaan om buiten te raken....
Het leek me een jaren 80 of 90 film, eerder jaren 90.
Iemand ideeën? 
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Geen idee! Wel even gezocht maar kon niks vinden. Ben wel benieuwd, klinkt als een film die ik ook wel wil zien!
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Ik ben op zoek naar volgende film, ik heb deze een 20 tal jaar geleden gezien gok ik.
Ik kan mij volgende flarden herinneren:
* Het draait vnl. om een groot huis waar (een gezin?) woont en waar iemand op een bepaald momenteel klusjes komt uitvoeren
* Finaal blijkt deze persoon slechte bedoelingen te hebben en heeft hij heel wat zaken aangepast (tijdens zijn klusjes) zodat het huis eerder getransformeerd is in een fort/gevangenis. Op een bepaald moment heeft hij iemand of heel het gezin gevangen genomen en kunnen deze niet meer ontsnappen. Onder andere het glas was "bewapend" met een soort folie dat ze niet meer konden stukslaan om buiten te raken....
Het leek me een jaren 80 of 90 film, eerder jaren 90.
Iemand ideeën?
Klinkt bijna als The Collector (Film, 2009) maar komt niet overeen met de tijdsgeest die je aangeeft.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Te lang geleden gezien om zeker te weten, maar wellicht een van deze twee?
[email protected]
-
- 1 messages
- 0 votes
Bij De Site > Algemeen > Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) #2:
Iemand die mij verder kan helpen ? Ik ben op zoek naar een film maar weet de titel niet meer. Een 15-20 tal jaar geleden heb ik de film eens gezien, maar herinner mij de titel niet.
Het ging over feestende tieners sex drugs geweld... de juiste taal kan ik mij nket meer herinneren. Maar ik dacht de de film was van eind jaren 90 begin jaren 2000.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Dat is niet genoeg info ben ik bang, graag wat details wat je van de film herinnert!
m-b
-
- 2 messages
- 3703 votes
Ik zoek een film die ik ongeveer 20 jaar geleden gezien heb. Het gaat overeen gezin dat aan de rand van het bos woont. Een meisje kan praten met geesten uit het bos. Ze gaat met haar broertje vaker het bos in. Ik kan me nog een scene herinneren dat de geesten in het huis speelgoedvliegtuigjes laten bewegen. Weet iemand welke film dit zou kunnen zijn.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Ik denk niet dat je deze bedoeld, maar is het misschien The Watcher in the Woods (1980)?
wizkristof
-
- 38 messages
- 67 votes
The carpenter???
Neen en ook niet the lawnmower en cable guy. 
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Bij De Site > Algemeen > Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) #2:
Iemand die mij verder kan helpen ? Ik ben op zoek naar een film maar weet de titel niet meer. Een 15-20 tal jaar geleden heb ik de film eens gezien, maar herinner mij de titel niet.
Het ging over feestende tieners sex drugs geweld... de juiste taal kan ik mij nket meer herinneren. Maar ik dacht de de film was van eind jaren 90 begin jaren 2000.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ik zoek de volgende film met de duivel in een menselijke gedaante. Hij is netjes aangekleed en zoekt een jonge vrouw met een teken op haar lichaam. Dat teken is volgens mij iets van een half rondje met 2 uiteinden. Wie weet welke film ik zoek? Thanks alvast!
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Ik zoek de volgende film met de duivel in een menselijke gedaante. Hij is netjes aangekleed en zoekt een jonge vrouw met een teken op haar lichaam. Dat teken is volgens mij iets van een half rondje met 2 uiteinden. Wie weet welke film ik zoek? Thanks alvast!
Staat hij hier toevallig tussen?
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ja top. End of Days (Film, 1999) is het. Nogmaal bedankt!
Gebruikersnaamisalingebruik
-
- 3 messages
- 0 votes
Hallo. Mijn vraag is een beetje off-topic, maar ik weet niet waar ik anders met hem terecht kan. Ik ben niet op zoek naar een film, maar naar een tv-programma (hoogstwaarschijnlijk). Misschien was het een kinderprogramma. Hoogstwaarschijnlijk populair-wetenschappelijk, educatief
Eén ding bleef in mijn geheugen hangen: er was een rubriek met een jongen die, voor zover ik me herinner, Noors sprak (het programma zelf was Nederlands) en in elke aflevering slow motion-beelden vertoonde van verschillende processen. Misschien weet iemand hier zijn titel?
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Hallo. Mijn vraag is een beetje off-topic, maar ik weet niet waar ik anders met hem terecht kan. Ik ben niet op zoek naar een film, maar naar een tv-programma (hoogstwaarschijnlijk). Misschien was het een kinderprogramma. Hoogstwaarschijnlijk populair-wetenschappelijk, educatief
Eén ding bleef in mijn geheugen hangen: er was een rubriek met een jongen die, voor zover ik me herinner, Noors sprak (het programma zelf was Nederlands) en in elke aflevering slow motion-beelden vertoonde van verschillende processen. Misschien weet iemand hier zijn titel?
De omschrijving doet me denken aan O, zit dat zo!. Staat niet op MM geloof ik.
Gebruikersnaamisalingebruik
-
- 3 messages
- 0 votes
"De omschrijving doet me denken aan O, zit dat zo!. Staat niet op MM geloof ik."
Wat ik zoek is beslist moderner. Maar toch bedankt voor de reactie
Mitakcor
-
- 37 messages
- 763 votes
Hallo!
Een vriend van me zoekt een film en weet de naam niet meer. Ik heb hem niet kunnen helpen, dus misschien dat iemand van jullie wel.
De film bevat een soort labyrint (kleur is wit) waaruit een vrouw last minute weet te ontsnappen en vervolgens een man doodslaat. Later wordt ze in het water wakker en komt ze mensen tegen die ze denkt dat zij haar kunnen redden maar in plaats daarvan schiet een andere man haar door het hoofd waarna ze weer in het water valt.
We hebben overal gezocht maar tevergeefs... Alvast bedankt!