• 178.008 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.231 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

Nog zo'n geheugen-knager: film is een Franse policier (Melville?), met (naar ik meen) Alain Delon en Lino Ventura in de hoofdrollen. Plot handelt over een overval op een of ander transport (geld? juwelen? drugs?). Heist loopt gesmeerd, maar als de bendeleden daarna in een afgelegen hoeve samenkomen om de buit te verdelen wil één van hen alles voor zichzelf. In die laatste scène komt (meen ik) een oud dametje voor dat, bang voor één van de schurken die een wapen op haar gericht houd, trillend koffie inschenkt. Dan volgt een vuurgevecht, waarbij dacht ik alle bendeleden het tijdelijke met het eeuwige verwisselen.

Nu zijn er niet zo heel veel Franse misdaadfilms waarin Delon en Ventura samen speelden, maar deze kan ik toch maar niet achterhalen. Le Cercle Rouge en Un Flic zijn het sowieso niet, evenmin als Le Samouraï (want allemaal zonder Ventura).

Film zal ergens uit de jaren 60 of 70 zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Point of View

Ik heb het einde helaas niet meer in mijn hoofd, maar volgens mij spelen Delon en Ventura niet zo vaak samen, dan moet deze het haast wel zijn:

Le Clan des Siciliens (1969)

Andere films waarin ze samen spelen:

Le Chemin des Écoliers (1959)

Les Aventuriers (1967)

Die laatste is het in ieder geval niet. Die heb ik onlangs nog gezien.

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

Afgaand op je lijstje moet het welhaast Le Clan... zijn. Zal hem binnenkort weer eens herbekijken.

Bedankt voor 't meedenken, kappeuter

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

Heb Le Clan des Siciliens opnieuw bekeken, maar het was 'm toch niet

Misschien dat ik films door elkaar haal.

Geldt ook voor The Clairvoyant: ook opnieuw bekeken, maar mijn herinnering verschilde voor een groot deel van de werkelijke film. Het geheugen is grillig...

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

Heb er nog eentje: een kinderfilm, ergens uit de jaren 30, variant op de gangsterfilms. Ben de plot vergeten, maar aan het einde krijgen alle kinderen uit de buurt ijs geserveerd uit een grote machine die tussen banken waarop kinderen zitten in rijdt. Uit de zijkanten glijden ijstaarten op tafel, en bovenop zit een soort gangster die met een kersen-machinegeweer kersen op de ijstaarten schiet. Erg vermakelijk.

Het was NIET Bugsy Malone (film was in zwart/wit), maar het kan ipv een film ook een aflevering van The Little Rascals geweest zijn.

Heeft iemand een idee?

Lakte

• 736 messages
  • 3388 votes

Klinkt een beetje als Flic Story, Le Doulos (Belmondo) of Le Battant. Heb bijna alle Delon films gezien, zeker zijn misdaad films maar komt er niet één bij mij op met al deze elementen erin. Denk dat je er een paar door elkaar haalt. Is er een specifieke scene die je je kan herinneren?

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

klopt, had hem intussen zelf gevonden. Ging zoeken wie de hoofdrollen speelde, duurde even, maar uiteindelijk toch.

Maar evengoed bedankt voor het meedenken en de tip

have a nice day

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

hoi wat hij m

zoek een titel in genre oh ja die.

hoofdrol koopt bedrijven op in moeilijkheden verscheurt z en verkoopt de lonenede delen appart, met winst.

Zo ook bij een sdcheepsbouwer en zijn zoon, die net er na een legercontract krijgen, welk hij met bluf tegenhoud.

uiteindelijk kiest hij ervoor om met die scheeepsbouwer samen te gaan werken.

lijkt me iets voor mel gibson of in dat kaliber

iemand??

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

De plot doet enigszins denken aan Wall Street (1987). Maar daarin speelt Martin Sheen, niet Mel Gibson. Sheen speelt ook geen scheepsbouwer, maar een voorman bij een luchtvaartmaatschappij (Blue Star Airlines). Zijn zoon Bud (Charlie Sheen), een beurshandelaar op Wall Street, besluit voorkennis die hij heeft over Blue Star te gebruiken om Gordon Gekko (Michael Douglas), een gewetenloze investeringsbankier/beurshandelaar het bedrijf te laten kopen. Zo geschiedde, waarna Gekko de luchtvaartmaatschappij opdeelt en de winstgevende delen verkoopt.

Dus de plot van Wall Street vertoont wel grote gelijkenissen met de film die je zoekt. Misschien dat het 'm dus toch is?

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Point of View wrote:

De plot doet enigszins denken aan Wall Street (1987). Maar daarin speelt Martin Sheen, niet Mel Gibson. Sheen speelt ook geen scheepsbouwer, maar een voorman bij een luchtvaartmaatschappij (Blue Star Airlines). Zijn zoon Bud (Charlie Sheen), een beurshandelaar op Wall Street, besluit voorkennis die hij heeft over Blue Star te gebruiken om Gordon Gekko (Michael Douglas), een gewetenloze investeringsbankier/beurshandelaar het bedrijf te laten kopen. Zo geschiedde, waarna Gekko de luchtvaartmaatschappij opdeelt en de winstgevende delen verkoopt.

Dus de plot van Wall Street vertoont wel grote gelijkenissen met de film die je zoekt. Misschien dat het 'm dus toch is?

helaas niet wat ik bedoelde, maar evengoed bedankt, waarschijnlijk ga ik deze ook kijken.

degene die ik bedoel is denk ik ook na 2000 en hoofdrol was een gooi, maar pin me daar niet op vast.

de hoofdrol is wel duidelijk een genadeloos, "company distroyer", koopt een groot bedrijf in nood op en versnipperd ze en verkoopt onderdelen apart voor winst. Zo ook bij een scheepsbouwer wat een familiebedrijf is en de vader staat het mes op de keel. Dan krijgt hij een opdracht van de Navy, welke de hoofdrolspeler via een senator via een achterdeur laat "bevriezen", of het lijkt dat het van de baan is. er moet dus verkocht worden, maar wat er dan gebeurt vergeten, maar iedereen wordt weg gestuurd en hoorfdrsp, blijft met de oudere man samen en maakt een deal om samen schepen te gaan bouwen. Zal wel een dame tussen zitten, die hem confronteerd met dat hij alleen afbreekt en niets opbouwt.

Is geloof uit wraak aan zijn vader, het eerste bedrijf wat hij versnipperd, zo in mijn herinnering.

ja weet ik de acteur heb ik hem direct

thankds

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Klinkt ook wel wat als de Deense film Headhunter (2009)

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Klinkt ook wel wat als de Deense film Headhunter (2009)

nope, is hem helaas ook niet

trhanks

meer opties??

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

morvan wrote:

meer opties

The Big Short? Of Up in the Air?

Fuck, weet vrij zeker dat ik hem gezien heb.

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

(quote)

The Big Short? Of Up in the Air?

Fuck, weet vrij zeker dat ik hem gezien heb.

beide niet

tweede ik ook, lol

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Hij staat vrij zeker ergens tussen mijn stemmen;)

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

al gekeken met keywords op imdb, ook niets en is bekende film.

als we hem hebben is het oh, ja, zoals ik al stelde

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Glengary Glen Ross?

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

Lakte wrote:

Klinkt een beetje als Flic Story, Le Doulos (Belmondo) of Le Battant. Heb bijna alle Delon films gezien, zeker zijn misdaad films maar komt er niet één bij mij op met al deze elementen erin. Denk dat je er een paar door elkaar haalt. Is er een specifieke scene die je je kan herinneren?

Nee, behalve dan de scène die ik noemde. Maar het zou idd kunnen dat ik films door elkaar haal; 't is ook alweer 'n hele tijd geleden dat ik 'm gezien heb: ergens in de jaren 70 of 80. Dan wordt het geheugen wat mistig

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

morvan wrote:

al gekeken met keywords op imdb, ook niets en is bekende film.

als we hem hebben is het oh, ja, zoals ik al stelde

nope na 2000

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Sommige (maar niet alle) elementen uit morvans plotbeschrijving doen me denken aan The company men (2010) .

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Roger Thornhill wrote:

Sommige (maar niet alle) elementen uit morvans plotbeschrijving doen me denken aan The company men (2010) .

helaas, nope, maar goede bezetting, meen hem gezien te hebben, maar nog een keer kijken wel leuk

Dus nog steeds zoekende naar die ene,

thanks

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Michael Clayton (2007) moet haast wel. Dacht er eerder aan, om daarna volledig van het idee af te stappen weer.

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

morvan wrote:

(quote)

helaas, nope, maar goede bezetting, meen hem gezien te hebben, maar nog een keer kijken wel leuk

Dus nog steeds zoekende naar die ene,

thanks

nope helaas

het gaat om een bedrijfseigenaar, dus geen beursmedewerker of bankmedewerker, hij is de eigenaar en koopt bedrijven in slecht vaarwater op scheurt ze uit elkaar en verloopt alles los, met winst.

dan is er een scheepswerf aan de beurt, enfin is al paar keer omschreven.

Al bij de lijsten kevin costner, mel gibson, enz gekeken, maar lukt maar niet.

meeste sugesties lkijken er helaas niet op

thanks

In Film > Algemeen > Op zoek naar filmtitel.:

Goedendag,

Zo'n jaar - 2 jaar geleden heb ik op tv, ik dacht op Net5, een film gezien, volgens mij gebaseerd op ware gebeurtenissen, die ik nergens meer kan terugvinden. Ik ben dan ook op zoek naar de naam.

Wie heeft een idee?

Het speelt volgens mij in de jaren '70 en een vrouw word verliefd op een man, in volgens mij hoog aanzien, en gaat met hem samenwonen, maar wordt thuis door hem mishandeld.

Tegenover de buitenwereld houdt ze de schone schijn op.

De film eindigt volgens mij dat de vrouw is verdwenen, dat mij deed denken dat de man haar uiteindelijk zo zwaar heeft mishandeld en uiteindelijk vermoord.

Alvast bedankt!

ZAP!

• 5449 messages
  • 3621 votes

filmliefhebber1983 - doet me denken aan All Good Things (2010)...

ZAP!

• 5449 messages
  • 3621 votes

morvan - Other People's Money (1991) zal het ook niet zijn...?

Hallo ZAP!, Nee, helaas. De 'moord' is helemaal op het einde van de film. Volgens mij had het ook als ondertitel 'The ... story', maar dit weet ik niet zeker en dan vind je op internet alleen maar films die ingaan op na de mishandeling van een vrouw. Dit gaat over een vrouw die met haar man op van allerlei feestjes komt en de man mishandeld haar psychisch en lichamelijk.

ZAP!

• 5449 messages
  • 3621 votes

filmliefhebber1983 wrote:

Hallo ZAP!, Nee, helaas.

Dan heb ik verder geen idee, eigenlijk. Je zou hier nog wat kunnen zoeken:

Category:Films about domestic violence - Wikipedia.

Daar staan ook wel wat titels tussen met 'The ... Story'.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Klinkt wel een beetje als Sleeping with the Enemy (1991)

Hoewel ze niet overlijdt maar zgn. verdwijnt..

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:
Klinkt wel een beetje als Sleeping with the Enemy (1991)

Hoewel ze niet overlijdt maar zgn. verdwijnt..

Zat ik ook aan te denken, alleen eindigt die met hem en zij overleefd

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.