- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Serpicos
-
- 1139 messages
- 4167 votes
Hallo, ik zoek de film waarin een clip van The African Queen vervat zit (de scène waarin hij dieren imiteert). Iemand die weet over welke film ik het heb?
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
Hallo, ik zoek de film waarin een clip van The African Queen vervat zit (de scène waarin hij dieren imiteert). Iemand die weet over welke film ik het heb?
misschien kun je hier je antwoord vinden?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Dat moet Alléluia (2014) zijn. Vermeld ik ook in mijn mening bij die film.
adebak
-
- 5 messages
- 2 votes
In Film > Overige films > titel oude oorlogsfilm gezocht:
Hallo,
rond 1970, toen ik nog jong was, heb ik een (zwart wit?)"oorlogfilm gezien, die ik nooit meer heb terug kunnen vinden. Ik dacht altijd dat hij de slag om napels heette, maar aangezien ik hem nergens ooit heb kunnen vinden onder die naam, denk ik dat ik die titel maar moet loslaten. Ik weet 2 dingen. 1: De film heeft op mijn jeugdige leeftijd erg veel indruk op me gemaakt, en zou hem graag eens terug zien. En 2: Het gaat om een oorlogsfilm die gaat over het verzet tijdens die oorlog, maar de verzetsgroep bestaat alleen uit kinderen. De film moet dus van voor 1970 zijn. Misschien dat iemand me toch nog op de titel van de film kan brengen. Ik zou er erg blij mee zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Le Quattro Giornate di Napoli (1962) wellicht - 1 kind in de hoofdrol die de opstand leidt.
Destijds genomineerd voor een Oscar
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Volgens mij is er een Joegoslavische film van die strekking, maar ik kom niet op de titel.
irook
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik zoek een film en heb niet veel informatie voor jullie om mij te helpen.
het is een thriller/horror met daarin
ik weet alleen nog de eindscene....
het is een film waarbij iemand bezeten is..
op dat moment is alleen nog de moeder in beeld met haar dochter (althans een blond meisje).
ze staan in het bos (ergens afgelegen, misschien ook nog stromend water in beeld, maar dat is niet zeker) op een boel bladeren en daarbij geeft de moeder aan dat ze blij is dat het achter de rug is. daarna wordt er volgens mij ingezoomd op het meisje en zie je dat er nog steeds een geest is en in haar zit.
ik denk dat de film wel een 5-10 jaar oud is.
ik hoop dat jullie filmkenners mij kunnen helpen.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ik zoek een film en heb niet veel informatie voor jullie om mij te helpen.
het is een thriller/horror met daarin
ik weet alleen nog de eindscene....
het is een film waarbij iemand bezeten is..
op dat moment is alleen nog de moeder in beeld met haar dochter (althans een blond meisje).
ze staan in het bos (ergens afgelegen, misschien ook nog stromend water in beeld, maar dat is niet zeker) op een boel bladeren en daarbij geeft de moeder aan dat ze blij is dat het achter de rug is. daarna wordt er volgens mij ingezoomd op het meisje en zie je dat er nog steeds een geest is en in haar zit.
ik denk dat de film wel een 5-10 jaar oud is.
ik hoop dat jullie filmkenners mij kunnen helpen.
irook
-
- 2 messages
- 0 votes
Yeah! Dat klopt. Wat een heerlijk gevoel. Heel erg bedankt!
gevaro
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Ierse speelfilm:
Ooit zag ik een Ierse speelfilm op tv. Ik weet de titel niet meer. De film gaat over een jonge man die zich tot taak stelt alle autowrakken op te poetsen op een autokerkhof. Het is een film waar ik vaak aan terug denk en zou hem graag nog eens willen zien. Gaat er bij jou een lampje branden? Alvast zeer bedankt.
Gerrit
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Sorry guys beetje late reactie maar bedoelde golf de sport zeg maar
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Ook hier geen orgieën (naar ik me herinner), maar in de nacht gebeurt er alleszins iets.
En golven!
Misschien één van de volgende?
The legend of Bagger Vance (Met Will Smith)
Caddyshack (Met Rodney Dangerfield en Bill Murray)
Happy Gilmore (Met Adam Sandler)
Lordzero
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik hoop dat deze niet al te lastig is..
Het gaat over 4? mannen of studenten die worden bedrogen door een of andere zakenman. Daarna zinspelen ze op wraak door hem te beroven.
De details weet ik helaas niet meer, behalve dat deze ergens in de jaren 80/90 uitgekomen is, vermoedelijk eerder de jaren 90 dan 80.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Lordzero
-
- 2 messages
- 0 votes
HALVE TAMME., helaas niet. de film komt uit de jaren 80/90, en vermoedelijk eerder de jaren 90. vergeten te vermelden, zal het even aanpassen.
XOXO
-
- 7 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Hoi!
Ik ben al tijden op zoek naar een film waarvan ik de naam niet meer weet en ook niet wie er in speelt.
Het gaat over een gezin met een dochter. Zij heeft een vriend en moet het uitmaken van haar vader. Dan draait de vriend door, slaat het huis kort en klein samen met vrienden en wilt hen vermoorden.... ik weet niet of er uiteindelijk iemand is vermoord.
Kan iemand me helpen?
XOXO
-
- 7 messages
- 0 votes
Hoi!
Ik ben al tijden op zoek naar een film waarvan ik de naam niet meer weet en ook niet wie er in speelt.
Het gaat over een gezin met een dochter. Zij heeft een vriend en moet het uitmaken van haar vader. Dan draait de vriend door, slaat het huis kort en klein samen met vrienden en wilt hen vermoorden.... ik weet niet of er uiteindelijk iemand is vermoord.
Kan iemand me helpen?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Het gaat over een gezin met een dochter. Zij heeft een vriend en moet het uitmaken van haar vader. Dan draait de vriend door, slaat het huis kort en klein samen met vrienden...
Korf2007
-
- 5 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar een film het is een harde film het begint met en vrouw die haar dochter beschermd door haar te verstoppen in een kast terwijl ze zelf word vermoord/verkracht door een bende of een groep piraaten tis een heftige film
marja lindeman
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik zoek de titel van een film maar ik weet er eigenlijk niet zoveel meer van . Ik denk in de jaren 70 op tv geweest. Een mooie vrouw die in de sneeuw overlijdt. Ik denk een ijslandse film of groenland -eskimo achtig
Ik weet nog dat die vrouw een hele mooie naam had en al jaren moet ik hieraan denken als ik een naam aan één van mijn dieren wil geven.
X_cheronaa
-
- 2 messages
- 0 votes
okee ik heb een film in me hoofd en krijg het er maar niet uit.
het is al wel weer 5 jaar geleden dat ik deze film heb gezien dusja. dit is de eerste scene:
in het begin van de film zie je een vader die zijn gezin 1 voor 1 kruisigt in de schuur. zijn dochter verstopt een baby (jongentje) in een soort kastje en daarna wordt zij ook vermoord en gekruisigt aan een kruis. je hoort de politie in de verte en de man kruisigt zichzelf als laatste.
je ziet gedurende film een kraai terug komen die steeds door het ronde raam van de schuur naar binnen gaat.
als de jongen 18 is keert hij terug naar huis ookal zegt de makelaar dat hij het beter niet kan doen. het huis is het zelfde gebleven als 18 jaar geleden. en hij ondekt ook de grafstenen achter het huis waar hij de kraai voor het eerst ziet.
later in de film vind hij onder het tapijt een (religieuse?) tekening op de vloer met een bijbel en allemaal kaarsvet. ik weet nog dat die bijbel een specifieke tekst had gemarkeerd.
naja ik hoop dat dit genoeg details zijn.
thanks alvast 
Noorderling85
-
- 2 messages
- 1 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een filmtitel:
Hoi. Ik ben op zoek naar de naam van een film die ik een paar jaar terug gezien heb. Het is een horrorfilm. Ik kan een gedeelte van de film herinneren.
Een groepje mensen raakt vast naast de weg in het bos. Ze gaan te voet verder en komen aan bij een afgelegen groot huis. Een paar mensen van de groep komen te overlijden.
Na een tijdje komen ze in een kamer van het huis en zien ze (op één na) de overleden mensen in de kamer zitten te praten, als of er niets gebeurd is, terwijl ze net voor hun ogen waren overleden. Eén van de personages zegt nog: 'Die is hartstikke dood'. Als ze de kamer verlaten en de deur dicht doen, staat degene die ook was overleden, maar die nog niet in beeld was, achter de deur, en komt als schrikeffect in beeld.
Aan het eind komt er een neger in beeld, die vertelt dat het allemaal voorbestemd was, of dat alles zich herhaalt ofzo, volgns mij was dat ook de bewoner van dat huis.
De film is tussen de 5 en 10 jaar oud.
TTTim
-
- 1 messages
- 0 votes
Vervelend, een titel zoeken en er maar niet opkomen.
Een vrouw wordt verliefd op de moordenaar van haar man. Ik dacht nadat die omkwam in een verkeersongeval. Vermoedelijk is de film van voor 2010 maar ook daar ben ik niet zeker van.
Ondanks deze korte vage beschrijving hoop k gaarne dat iemand me uit mijn hersenlijden kan verlossen, dank bij voorbaat
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ondanks deze korte vage beschrijving hoop k gaarne dat iemand me uit mijn hersenlijden kan verlossen,
Ik kan je niet helpen maar een Oscar voor de emotie! 
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Een vrouw wordt verliefd op de moordenaar van haar man. Ik dacht nadat die omkwam in een verkeersongeval. Vermoedelijk is de film van voor 2010 maar ook daar ben ik niet zeker van.
Ik dacht aan Bounce (2000), al komt het niet helemaal overeen. Al is een vliegtuig ook verkeer
. Maar er wordt niemand vermoord.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
in het begin van de film zie je een vader die zijn gezin 1 voor 1 kruisigt in de schuur. zijn dochter verstopt een baby (jongentje) in een soort kastje en daarna wordt zij ook vermoord en gekruisigt aan een kruis. je hoort de politie in de verte en de man kruisigt zichzelf als laatste.
Gevonden! Dead Souls (2012)
darkdrool
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een filmtitel...
Het gaat om een film waarin een persoon ontwaakt in een huis en er dacht ik ruis te zien is op een
tv scherm.
Buiten kijken alle mensen naar hem en maken ze opnames met mobieltjes.
De persoon slaat op de vlucht en mensen achtervolgen hem en proberen hem aan te vallen.
Beetje vage film maar ik wil hem heel graag nog eens zien