• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik ben al een tijdje opzoek naar een film waarvan ik eigenlijk alleen maar de cover van weet.

De cover deed (mij in ieder geval) een klein beetje denken aan A hobo With A shotgun. Erg drukke cover als het goed is met veel kleuren. Volgens mij zag je op de cover een meisje over een motorkap van een auto heen springen met een pistool in haar hand. Het is volgens mij dan ook een actie/comedy film en als het goed is tussen het jaar 2011 en 2015.

De trailer had ik is gezien en wat ik me er ook van kan herinneren zat het meisje samen in een auto met een wat oudere man, de trailer was ook best snel (qua beelden en actie)

Heeft iemand enig idee? Ik probeer deze film al een tijd de vinden maar kan er echt niet opkomen.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

loverlie wrote:

Ik zoek een film waarin een man een gehandicapte/geretardeerde man speelt, maar in werkelijkheid is hij heel slim. Hij heeft een snor, kwijlt en heeft een beige 'uniform' met korte broek aan. Volgens mij heeft hij ook een rugtasje om.

Ik dacht direct aan Doofy uit Scary Movie (2000)

http://6.darkroom.shortlist.com/980/515f6eeb9ff575e3898e30472781671f:b75fc0cf36ea61c8bb7c7f77029027cc/doofy-scary-movie.jpg

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Daan258 wrote:

De cover deed (mij in ieder geval) een klein beetje denken aan A hobo With A shotgun. Erg drukke cover als het goed is met veel kleuren.

Inherent Vice (2014) ?

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

aggiepeer wrote:

Hoi moviemeters!

Ik zoek een film van jaren geleden die lijkt op Neverending Story en ook op Labyrinth.

Wie o wie, wat o wat zoek ik?!

Dat is Babes in Toyland (1986) !

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

imsaya wrote:

In Film > Overige films > Ik zoek deze film:In de jaren 80 was deze op televisie. Het gaat over dat een man binnendringt in een huis waar 3 vrouwen wonen. Op een gegeven moment overmeesteren ze deze man en binden hem vast en martelen hem. Op een gegeven moment begraven ze hem dacht ik in de tuin, maar daar komt hij uit en hij dringt weer binnen. Ik meen me te herinneren dat er een actrice meedeed uit de serie The Golden Girls. Wie weet de naam van deze film, ben al jaaaaaren op zoek naar deze film.

Extremities (1986)

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Helaas niet de film die ik zoek.

Het was volgens mij echt een actie/comedy.

IK hoop dat iemand op de titel kan komen, word er gek van:P hahaha

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

@ Daan258,

Geen drukke cover met veel kleuren. Maar wel: Auto, meisje, oudere man, komedie/actie.

God Bless America (2011).

Bubblez wrote:

(quote)

Ik dacht direct aan Doofy uit Scary Movie (2000)

(afbeelding)

Jaa dit is em. Dank je wel!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Een vriendin van mijn vader beschreef het onderstaande:

Drie mannen in een auto rijden tegen een boom midden in een bos. De deuren en ramen kunnen niet meer open. Er is niemand te bekennen. Dan verschijnt er een jongen van een jaar of 12. De mannen zijn enorm blij want nu denken ze dat ze gered zijn. Maar de jongen doet niets, gaat geen hulp halen. De jongen blijft steeds komen naar de auto, maar haalt geen hulp. Hij treitert de mannen. Ze gaan hun eigen urine drinken en vechten om de stukjes brood die ze nog bij zich hebben.

Het zou voor mij als liefhebber van dergelijke films bekend in de oren moeten klinken, en hoewel het me heel, heel vaag direct wel iets zegt heb ik geen idee. Weet iemand meer?

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

HALVE TAMME. wrote:

@ Daan258,

Geen drukke cover met veel kleuren. Maar wel: Auto, meisje, oudere man, komedie/actie.

God Bless America (2011).

Jaja Halvetamme.

Dat is hem inderdaad. Ik had hem toevallig 2 dagen geleden opeens zelf gevonden.

Maar bedankt man

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Dat is hem! Thanks!

In Film > Overige films > Ik zoek een film vermoedelijk uit de jaren 60 voor opa:

In Film > Overige films > Ik zoek een film vermoedelijk uit de jaren 60 voor opa:

Waarschijnlijk is dit een naald in een hooiberg verhaal, maar 1 keer prikken en het is toch gevonden hè.. :+

Mijn opa is in 1963/1964 naar de bioscoop geweest waarbij hij een film heeft gezien die destijds 'de laatste Amerikaan' heette. Althans dat is wat hij zich herinnert.

In ieder geval heeft de film genoeg indruk op hem gemaakt en zou hij deze film graag nog eens zien. Het probleem is helaas dat de film niet te vinden is onder deze naam.

Wat hij zich herinnert is dat de film gaat over 13 mannen op een onderzeeboot, de onderzeeboot brengt hen naar de Duitse kust waarna zij allen bepaalde opdrachten moeten uitvoeren. (Bijv. trein laten onstsporen, bruggen laten ontploffen).

Op een bepaald tijdstip moeten zij terug op de kade zijn en met een roeiboot terug naar de onderzeeboot. Als zij niet op tijd zijn hebben zij grof gezegd pech.

Onder de 13 mannen zit een erg lange man die erg geplaagd/gepest wordt. Deze man wordt 'beschermd' door een kleinere man.

De lange en de kleinere man komen aan op de kade, maar de roeiboot is weg. Ze besluiten te gaan zwemmen en na een tijd wordt de kleinere man moe en kan niet meer. De lange man zwemt door en neemt de kleinere man mee, uiteindelijk wordt ook de langere man moe en geeft het op.

Op dit moment komt de onderzeeboot naar boven en liggen zij als het ware boven op de onderzeeboot.

De tafel is gedekt in de onderzeeboot voor 13 man, zij zijn echter de enige die het terug gered hebben..

Ik hoop dat iemand (of iemand via de tante van de neef van de opa van de buurman) een idee heeft hoe deze film heet. Het zou mijn opa erg gelukkig maken.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Balou_k wrote:

Waarschijnlijk is dit een naald in een hooiberg verhaal, maar 1 keer prikken en het is toch gevonden hè.. :+

Mijn opa is in 1963/1964 naar de bioscoop geweest waarbij hij een film heeft gezien die destijds 'de laatste Amerikaan' heette. Althans dat is wat hij zich herinnert.

In ieder geval heeft de film genoeg indruk op hem gemaakt en zou hij deze film graag nog eens zien. Het probleem is helaas dat de film niet te vinden is onder deze naam.

Wat hij zich herinnert is dat de film gaat over 13 mannen op een onderzeeboot, de onderzeeboot brengt hen naar de Duitse kust waarna zij allen bepaalde opdrachten moeten uitvoeren. (Bijv. trein laten onstsporen, bruggen laten ontploffen).

Op een bepaald tijdstip moeten zij terug op de kade zijn en met een roeiboot terug naar de onderzeeboot. Als zij niet op tijd zijn hebben zij grof gezegd pech.

Onder de 13 mannen zit een erg lange man die erg geplaagd/gepest wordt. Deze man wordt 'beschermd' door een kleinere man.

De lange en de kleinere man komen aan op de kade, maar de roeiboot is weg. Ze besluiten te gaan zwemmen en na een tijd wordt de kleinere man moe en kan niet meer. De lange man zwemt door en neemt de kleinere man mee, uiteindelijk wordt ook de langere man moe en geeft het op.

Op dit moment komt de onderzeeboot naar boven en liggen zij als het ware boven op de onderzeeboot.

De tafel is gedekt in de onderzeeboot voor 13 man, zij zijn echter de enige die het terug gered hebben..

Ik hoop dat iemand (of iemand via de tante van de neef van de opa van de buurman) een idee heeft hoe deze film heet. Het zou mijn opa erg gelukkig maken.

was het een comedy, actie of drama

Hey allemaal, ik ben al heel lang op zoek naar een film, maar weet de titel niet. Ik heb alleen een beschrijving, wat ik me kan herrineren is een donker meisje in de film, 2 broers , 1daarvan is een junk. Ze staan op het kerkhof. En op het einde steekt de verslaafde broer ze andere broer dood, het donker meisje stond erbij, even daarvoor was het slachtoffer nog bij zijn moeder thuis. Ze hebben een Italiaanse achtergrond volgens mij weet het niet zeker, dat is alles wat ik me nog kan herrineren van de film. Ik had hem een keer gezien op Net5, het is een drama film.

Alvast bedankt ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Volgens mij is het een Schotse film, maar ik kom niet op de titel....

Fruitjoy

• 5 messages
  • 2 votes

Hallo allemaal, ik ben al langere tijd op zoek naar de titel van een film die ik een keer op televisie heb gezien, ik hoop dat ik alles nog goed kan herinneren. Het gaat over een man die naar een werkkamp word gebracht waar hij naderhand uit ontsnapt het is ergens in de sneeuw. Hierna gaat hij een hele reis gaat maken naar huis toe. Op een gegeven moment in de film word hij ontdekt en laat de bewaker hem gaan dat is geloof ik ergens op een brug tussen een grens in. Als hij na een lange tijd weer thuis komt kijkt hij door het raam van de woonkamer er ziet hij dat zijn vrouw met een andere man is getrouwd en loopt hij weg.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Fruitjoy wrote:

Het gaat over een man die naar een werkkamp word gebracht waar hij naderhand uit ontsnapt het is ergens in de sneeuw.

Zou So Weit die Füße Tragen (2001) kunnen zijn, maar dan klopt het einde niet.

Fruitjoy

• 5 messages
  • 2 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Zou So Weit die Füße Tragen (2001) kunnen zijn, maar dan klopt het einde niet.

Zover ik heb gezien is het inderdaad deze film, heel erg bedankt! Waarschijnlijk herinner ik me het einde niet helemaal goed meer.

Onjo01

• 1 messages
  • 0 votes

Hallo allemaal.

Ook ik zoek een film (eigenlijk een paar, maar ik begin bij deze).

Het is een Kung Fu film die ooit op de Duitse televisie is uitgezonden. De titel was (dacht ik te hebben onthouden): Besoffenes Gibbon. Heel YouTube afgezocht maar niet gevonden.

Het is een film in de stijl van Jackie Chan maar volgens mij zat hij er zelf niet in.

Wat ik nog weet:

Uiteraard een strijd van underdog tegen een uitmuntende slechterik. Deze laatste is meester in het beheren van de stok / pool. De 'goeden' zijn twee broers of vrienden die hem in eerste instantie niet aankunnen en daarna van een meester een keiharde training krijgen. Tijdens deze training moeten ze o.a. lopen met vazen, gevuld met water, tussen de knieën, net zo lang tot ze sterk genoeg zijn om deze vaas tussen de knieën te breken.

Uiteindelijk moeten ze het uiteraard opnemen tegen hun rivaal (meestal is een eindgevecht 1 tegen 1, maar nu 2 tegen 1). Spoileralert: Uiteindelijk winnen ze doordat eentje op de schouders springt van de tegenstander en zijn hoof breekt tussen zijn knieën.

Nou, sla je slag. Wie oh wie?

Alvast dank, Tim

Het is in ieder geval niet Drunken Master I of II.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik zoek ook weer een film waar ik niet kan op komen. De titel ligt echt op het puntje van me tong.

Het enige wat ik weet is dat het een drama en misschien een beetje romantische film is (nogal recent) en het enige wat ik van het verhaal weet is dat een alleenstaande vrouw met haar kind op een of andere manier in contact komt met een man (hij heeft een klein beetje lang haar) en die steeds meer bij haar thuis aanwezig is. Het klinkt heel wazig maar meer weet ik niet van het verhaal.

De cover ziet er ongeveer uit dat je de vrouw in huis ziet staan en de man achter haar en haar dan vast houd met een ook nogal vrij zonnig achtergrond als ik het goed heb.

Misschien ook iets met: Birth, Date, of iets dergelijks in de titel maar dit kan ik ook mis hebben.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Daan258 wrote:

Ik zoek ook weer een film waar ik niet kan op komen. De titel ligt echt op het puntje van me tong.

Het enige wat ik weet is dat het een drama en misschien een beetje romantische film is (nogal recent) en het enige wat ik van het verhaal weet is dat een alleenstaande vrouw met haar kind op een of andere manier in contact komt met een man (hij heeft een klein beetje lang haar) en die steeds meer bij haar thuis aanwezig is. Het klinkt heel wazig maar meer weet ik niet van het verhaal.

De cover ziet er ongeveer uit dat je de vrouw in huis ziet staan en de man achter haar en haar dan vast houd met een ook nogal vrij zonnig achtergrond als ik het goed heb.

Misschien ook iets met: Birth, Date, of iets dergelijks in de titel maar dit kan ik ook mis hebben.

Hope Floats (1998) ?

Cindyb

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Ik zoek:

Wie kan me helpen.. ik heb een tijdje geleden een film gezien over een meisje dat naar een andere stad gaat. Daar gaat werken voor de zomer en ondertussen engelse les geeft aan een paar oostblokkers(ik meen russen) die daar ook werken.. ze krijgt een relatie met een van hun..

Ik zou deze film heel graag nog eens kijken maar weet de titel niet meer..

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Dat is hem inderdaad man.

Uit het niets schoot de titel me vanmiddag opeens te binnen.

Maar bedankt voor het meedenken arno74 en Bubblez

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Onjo01 wrote:

Hallo allemaal.

Ook ik zoek een film (eigenlijk een paar, maar ik begin bij deze).

Het is een Kung Fu film die ooit op de Duitse televisie is uitgezonden. De titel was (dacht ik te hebben onthouden): Besoffenes Gibbon. Heel YouTube afgezocht maar niet gevonden.

Het is een film in de stijl van Jackie Chan maar volgens mij zat hij er zelf niet in.

Wat ik nog weet:

Uiteraard een strijd van underdog tegen een uitmuntende slechterik. Deze laatste is meester in het beheren van de stok / pool. De 'goeden' zijn twee broers of vrienden die hem in eerste instantie niet aankunnen en daarna van een meester een keiharde training krijgen. Tijdens deze training moeten ze o.a. lopen met vazen, gevuld met water, tussen de knieën, net zo lang tot ze sterk genoeg zijn om deze vaas tussen de knieën te breken.

Uiteindelijk moeten ze het uiteraard opnemen tegen hun rivaal (meestal is een eindgevecht 1 tegen 1, maar nu 2 tegen 1). Spoileralert: Uiteindelijk winnen ze doordat eentje op de schouders springt van de tegenstander en zijn hoof breekt tussen zijn knieën.

Nou, sla je slag. Wie oh wie?

Alvast dank, Tim

Het is in ieder geval niet Drunken Master I of II.

kan het deze zijn?

Chu long ma liu (1979) - IMDb

in het Duits Gibbon Kung Fu of Hurra, die Knochenbrecher sind da

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Onlangs ving ik (half) een gesprek op over een film, wellicht wat weinig aanknopingspunten maar misschien kan iemand hier iets mee:

- volgens mij een film die nu draait aangezien de personen er volgens mij heen waren geweest, weet ik niet zeker

- het ging deels over het ontdekken van iets (wellicht een whodunnit?), want ze voelden aankomen dat een bepaalde man iets was

- er was een 'Mexicaans deel' of in ieder geval iets met Mexico

- het acteren was niet erg speciaal

- het was blijkbaar een sentimentele film want het ging over tissues/huilen op een gegeven moment

Benieuwd of iemand hier iets in herkent hehe. :

Watty

• 2 messages
  • 0 votes

Hi MovieMeters!

Een leuke uitdaging misschien... Ik ben namelijk opzoek naar een film die gaat over een jongen (eigenlijk twee) die in het leger zitten, maar niet naar de frontlinie gaan/mogen, maar moeten lesgeven voor een groep mensen(vrouwen?). Volgens mij moeten ze type-les geven of geschiedenis of zoiets.

De maat van de hoofdrolspeler heeft een hekel aan de sergeant/officier van hun en steelt volgens mij op den duur iets uit zijn kantoor waardoor heel hun kamer overhoop wordt gehaald. In hun kamer staan volgens mij enkel 2 bedden, een houten kledingkast en een bureau. Ik weet dat de maat van de hoofdrolspeler langzaam tegen de muren op begint te lopen (figuurlijk) en rode ogen krijgt van agressie.

Er is ook iets met een meisje die de hoofdrolspeler op den duur ontmoet, volgens mij ontsnapt/verlaat de hoofrolspeler een keer stiekem van de basis/kamp om naar haar toe te gaan.

Het meisje woont nog thuis, in hele mooie groene omgeving, groot huis.

In welke oorlog het afspeelt weet ik even niet meer.

Het is overigens niet:

- Renaissance man

- Atonement

- Dear John

- Full Metal Jacket

- Allied

- Hacksaw Ridge

- Unbroken

De film is volgens mij ook nog niet zo oud (max. 5 jaar)

HELP!?

Thanks alvast!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.