- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Podcasts
Podcasts
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Op de vijfde rij in Cannes (2022) | Eye Filmmuseum - eyefilm.nl
Hoe pak je de spotlight op het grootste filmfestival ter wereld? In de podcast Op de vijfde rij... neemt Cesar Majorana je mee naar Cannes. In twee afleveringen volgt hij onder meer twee Vlaamse grootheden in aanloop naar hun debuut op het festival en interviewt hij jonge Nederlandse filmmakers die allemaal dromen van een grootse carrière.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Listen to the first monthly episode now where Ellen E. Jones chats with Simon about Francis Ford Coppola’s Apocalypse Now as well as some interesting choices for the Dream Double Bill.
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3307 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik zat net te kijken of ik me al kon abonneren, maar dat gaat zo te zien nog niet. Erg benieuwd.
Bennie1112
-
- 57 messages
- 620 votes
Brett Goldstein (Ted Lasso, Derek) leert elke week een gast kennen door ze vragen te stellen over de films in hun leven, met een morbide twist.
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2044 votes
Episode 1349 - Michael Mann — WTF with Marc Maron Podcast - wtfpod.com
Zeer interessant 
En Heat 2 lijkt te komen over een aantal jaar. Boek ligt straks in de schappen maar is ook al bezig met pre-productie zo te horen.
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2044 votes
Deze is overigens al een stukje ouder maar wel zeer vermakelijk om te luisteren. Friedkin is een geweldige gast met een zeer goed geheugen. Gaat eigenlijk over alle belangrijke films in z'n carriere en duurt maar liefst 2,5 uur
Episode 684 - William Friedkin — WTF with Marc Maron Podcast - wtfpod.com
Over het begin van z'n carriere, French Connection, Excorcist, Sorcerer, Cruising, en het geloof
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://i.scdn.co/image/ab67656300005f1f677933695b5d73069ca57b97
Tarantino's nieuwe podcast zit vol persoonlijke anekdotes - VPRO Gids - vprogids.nl
Te oordelen naar de eerste twee afleveringen van The Video Archives Podcast zit het wat betreft die passie wel goed. En gelukkig laat Avary zich niet – zoals anderen vaak overkomt in gesprek met Tarantino – door diens enthousiaste en energieke geratel imponeren. Avary doet net zo hard mee, en blijkt over nog veel meer interessante filmtheorieën te beschikken. Bijvoorbeeld over cultfilms Dark Star en Cocaine Cowboys in aflevering 1, en over Bondfilm Moonraker in aflevering 2.
The Video Archives Podcast with Quentin Tarantino and Roger Avary | Podcast on Spotify
Toch wel zonde dat er geen beeld bij zit. Zou toch leuker zijn als het zoiets als de Kijk van Koolhoven zou zijn, idealiter met beelden uit de films. Maar dat zal rechtentechnisch niet haalbaar zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
STUDIOCANAL PRESENTS: THE PODCAST - Episode 3 | A deep dive into The Third Man
In the latest episode of STUDIOCANAL PRESENTS, Simon Brew is joined by broadcaster and critic Anna Bogutskaya, as they delve into an all-time British classic movie.
1949's The Third Man continually tops critics lists, and was also responsible for a chart-topping piece of music. Anna and Simon dig into the movie, look at why it's endured, and why you shouldn't wear nice shoes in Vienna sewers.
Also: news on upcoming films currently in production, and a dream double bill too.
Please note: this episode contains spoilers for The Third Man, and an explanation of what 'BDE' is.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
https://i.ytimg.com/vi/yKnpK8_Vw8g/maxresdefault.jpg
Real Ones with Jon Bernthal on Apple Podcasts
Was niet mijn eerste gok geweest, qua acteurs die een podcast zouden beginnen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Dacht dat ik het al gepost had, maar:
Halina Reijn bij The Movies That Made Me van Joe Dante.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De MovieMeter Podcast is terug!
MovieMeter Podcast Afl. 6: 'Moonage Daydream' & Top 5 David Bowie Acteerprestaties - MovieMeter.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stem | Dutch Podcast Awards - podcastawards.nl
Ik ken er veel te weinig om in elke categorie te kunnen stemmen.
Helemaal geen filmgerelateerde podcasts genomineerd pfff...
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2044 votes
Zijn er uberhaupt goede Nederlandse film podcasts?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wij van wc eend... 
Maar het aanbod is beperkt, dat sowieso.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Stem | Dutch Podcast Awards - podcastawards.nl
Ik ken er veel te weinig om in elke categorie te kunnen stemmen.
Helemaal geen filmgerelateerde podcasts genomineerd pfff...
MovieInsiders is genomineerd als één van de langst lopende podcasts. Minimaal 200 afleveringen was het criterium, maar de winnaar wordt gekozen door de jury.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Als ik de films die ze behandelen gezien heb vind ik Julius vs. Jasper van Schokkend Nieuws altijd wel leuk. Niks bijzonders verder, maar gewoon lekker weg te luisteren. De rest van de Nederlandse podcasts over film zijn te vaak hit or miss of ze lijken voor de helft ingestudeerd.
Qua televisie heb je wel Televisië dat ik erg graag luister.
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2044 votes
Als ik de films die ze behandelen gezien heb vind ik Julius vs. Jasper van Schokkend Nieuws altijd wel leuk. Niks bijzonders verder, maar gewoon lekker weg te luisteren. De rest van de Nederlandse podcasts over film zijn te vaak hit or miss of ze lijken voor de helft ingestudeerd.
Qua televisie heb je wel Televisië dat ik erg graag luister.
Zal die eens een kans geven, voor de rest luister ik eigenlijk uitsluitend Amerikaanse podcasts over film
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hoe goed is jullie Frans? 
Podcast mensuel consacré au cinéma, OBSESSION profite d’une sortie ou d’une actualité Carlotta Films pour explorer un cinéaste et toute son œuvre.
OBSESSION est conçu et animé par Fabrice du Welz, réalisateur et scénariste, et Fathi Beddiar, scénariste et historien du cinéma.
Dans cet épisode 1, Fabrice du Welz et Fathi Beddiar évoquent le grand cinéaste italien Pier Paolo Pasolini, écrivain, scénariste, essayiste et surtout réalisateur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes