- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Podcasts
Podcasts
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Inmiddels al in zijn 4e seizoen, net in de trein de eerste aflevering maar eens geluisterd. Informatief en profi!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Klinkt als een ordinaire bezuiniging. Het is strikt genomen geen podcast he, al is het onderscheid tussen online radio luisteren en podcasts aan het verwateren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
José Arroyo ontvangt in zijn podcast filmhistorica Ana María Sánchez Arce. Ze praten over het vroege werk van Pedro Almodóvar in de context van een Spanje dat de vrijheid verkende na decennia van verstikkende dictatuur.
https://i2.wp.com/notesonfilm1.com/wp-content/uploads/2021/09/Ana-Maria-1.jpg?resize=550%2C367&ssl=1
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://i.scdn.co/image/ab67656300005f1ffc7df933f78dcc2277d58c2e
Ook te beluisteren via Apple Podcasts
Floortje Smit zou uit wandelen gaan met Job ter Burg, misschien de meest vermaarde editor van ons land. Hij monteerde vrijwel alle films van Martin Koolhoven en sinds een jaar of wat de films van Alex van Warmerdam en Paul Verhoeven.
Ze zouden dus gaan wandelen, maar het was hondenweer. En dus zochten ze een plekje in het Amsterdamse filmpaleis Tuschinski.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Beluister hier de volledige podcast:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Is de nieuwe film van Wes Anderson meesterlijk of slaapverwekkend? - Radar | Podcast on Spotify
Is The French Dispatch van de Amerikaanse filmregisseur Wes Anderson een meesterwerk of een lege doos? Filmrecensent Jeroen Struys is zo enthousiast dat hij de film meteen weer opnieuw wil bekijken, chef cultuur Filip Van Ongevalle viel bijna in slaap in de bioscoop. In de studio van Radar proberen ze elkaar te overtuigen van hun gelijk.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
https://i.scdn.co/image/755905dde7e21e937f030130312cda46af10f527
Erg interessant tot nu toe, en zeer profi gemaakt. Gaat niet over film, maar ach.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Spotify brengt betaalde podcastabonnementen uit in Nederland en België
Ik ben op zich wel bereid een bescheiden bedrag te betalen voor mijn favoriete podcasts; ik luister ernaar in de trein (nu even niet), maar ook tijdens mijn lunchwandelingen en korte pauzes, tijdens het douchen... Maar ik zou dan eerder de contentmakers zelf steunen via Patreon oid, alhoewel:
Vraag blijft natuurlijk wel wat ze op lange termijn gaan doen, net als met Amazon... Wanneer de meeste concurrentie weggevaagd is.
In NL beginnen deze podcasts ermee: Lekker Lullen de Podcast, Maarten van Rossem - De Podcast en Pa en de Politiek bieden eerste betaalde content aan
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Het probleem van podcasts in combinatie met Spotify is dat naar podcasts via Spotify gewoon zo gebruiksonvriendelijk is. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar luister veel liever via Pocket Casts bijvoorbeeld. Dus ik ga zeker niet naar de betaalde versie van Spotify luisteren. Wel interessant om deze ontwikkeling te volgen, maar ik hoop voor nu dat podcasts hun betaalde content via Patreon blijven aanbieden. Al denk ik dat we wel naar een model gaan waar al die betaalde content te beluisteren is, het zij via Spotify, het zij via een ander platform.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Het probleem van podcasts in combinatie met Spotify is dat naar podcasts via Spotify gewoon zo gebruiksonvriendelijk is. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar luister veel liever via Pocket Casts bijvoorbeeld.
Toch ben ik daar ook niet ultiem tevreden over, al kan dat ook een kwestie zijn van niet genoeg in verdiept hebben hoe ik het naar mijn zin krijg. Spotify nog niet geprobeerd, maar het oogt idd voor podcasts niet heel gebruiksvriendelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb al jaren naar grote tevredenheid Spotify, maar het klopt dat net de interface voor podcasts een wat ondoorzichtige is.
Je ziet de podcasts wel op Home verschijnen, maar de titels of data van de afleveringen staan er niet bij.
Dan moet je doorklikken.
Het is te overzien natuurlijk, maar ik hoop dat ze hun Podcasts interface nog eens grondig zullen aanpakken.
Verder heb je in de VS podcasts die met beeld werken (misschien het minst belangrijk bij podcasts, maar toch). Bij Nederlandse podcasts heb ik dat nog niet gezien.
Een like of dislike is er bij podcasts niet en makers krijgen normaal gesproken geen geld van Spotify voor hun podcasts.
Alleen via de hiervoor opgetuigde constructie zal dat wel zo zijn, maar via een regulier abonnement niet.
Daarom zie je ook wel bekende podcasters werken met opzichtige reclame in hun podcast.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://i.scdn.co/image/ab67656300005f1fa52eebc088952296c7c825e4
#1675 - Quentin Tarantino - The Joe Rogan Experience | Podcast on Spotify
Erg interessant en leerzaam interview.
Fragmenten:
Quentin Tarantino on Pulp Fiction's Influence - YouTube
Quentin Tarantino Analyzes the Differences Between Bill Murray & Chevy Chase Movies - YouTube
Quentin Tarantino on the Bruce Lee "Hollywood" Controversy - YouTube
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://i.scdn.co/image/ab67656300005f1f19065566b4883ccd86575a2b
Is Die Hard de ultieme kerstfilm? - Op de vijfde rij... - VPRO Cinema
Is Die Hard nou wel of niet een kerstfilm? Elk jaar in december wordt die vraag weer gesteld. In een speciale aflevering van de podcast Op de vijfde rij duikt Cesar Majorana in de discussie, samen met o.a. de allergrootste Die Hard-fan op aarde én een Hollywoodlegende.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In this special bonus episode, enjoy more from Ben Mankiewicz's fascinating interview with Lucie Arnaz, who speaks about working with her mom, growing up on the RKO studio lot, and what made I LOVE LUCY special.
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
leuke nieuwe podcast-serie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Laatste podcast Bob Saget postuum uitgezonden | AD.nl
Dat Bob Saget zijn laatste dagen als komiek fantastisch heeft gevonden blijkt uit de laatste podcast die hij-heeft opgenomen vlak voor zijn onverwachte dood op 9 januari in een hotel in Florida. Saget liet in de Bob Saget’s Here For You podcast onder meer weten ‘dat stand-upcomedy iets is waarvan ik nooit had gedacht zoveel te houden’.
Final Episode: Bob Saget's Here For You | Margaret Cho | Podcast on Spotify
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Op de vijfde rij... - VPRO Cinema - VPRO Gids - vprogids.nl
In 1999 schrijven drie jonge filmmakers een manifest om een einde te maken aan ‘de dictatuur van het realisme’ in de Nederlandse cinema. Ze noemen zichzelf De Fantasten. In de driedelige podcast Op de vijfde rij... bij De Fantasten onderzoekt Cesar wat er van hun dromen terecht is gekomen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Beetje te veel Bill Maher aan het woord en iets te veel wiet. Het wordt nogal een chaos. Maar toch wel leuk.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Wel interessant, maar wordt een beetje groter gemaakt dan het was/is.
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3307 votes
Letterboxd had altijd al de Four Favorites podcast, die ik meestal wat langdradig vind en erg afhankelijk van de gasten. Sinds vorige maand hebben zij een nieuwe wekelijkse podcast: Weekend Watchlist.
Deze blijft meestal onder het half uur, dus luistert lekker weg. Het bestaat vast uit de volgende onderdelen:
● Vooruitblik op de films die komend weekend in de VS uitkomen.
● Terugblik op 1 of 2 films van het vorige weekend, waar vooral naar reviews van Letterboxd gebruikers gekeken wordt.
● Een blik op de huidige stand van zaken wat betreft de best beoordeelde films van 2022, met sinds deze week een nieuwe frontrunner.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Northman: The Official Podcast on Apple Podcasts - podcasts.apple.com
Ik kan 'm nog niet vinden op Spotify.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Podcastdienst Podimo nu ook in Nederland | Streaming Magazine
Ik houd het toch maar gewoon bij Spotify.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
(embed)
The Northman: The Official Podcast on Apple Podcasts - podcasts.apple.com
Ik kan 'm nog niet vinden op Spotify.
Ik ben al lang Spotify klant, maar voor podcasts kan ik er nog niet echt aan wennen. Tien jaar lang de apple app gebruikt en nu een jaar of vier Pocket Casts op mijn android telefoon. Ik moet me er nog meer in verdiepen, maar het lijkt zo basic op spotify?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nee nog niet, thanks!
Spotify is voor mij erg vertrouwd. De podcasts waar ik op ben geabonneerd verschijnen ook met nieuwe updates op mijn homepage. Bij Joe Rogan is er zelfs video bij.
Het kan wellicht mooier en handiger die podcasts interface, maar voor mij voldoet het wel.
Ik vind het wel irritant dat hij na afloop doorgaat naar een volgende oudere podcast die ik al heb beluisterd.
Ik heb een tijdje veel plezier beleefd aan Weer een Dag, maar dat begint voor de heren ook al een beetje een sleur te worden.
Ik luister toch liever podcasts met goede interviews. Gekwebbel kan ook leuk zijn af en toe maar op den duur verveelt dat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes