• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Filmtijdschriften

Benno2

• 3 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Filmtijdsschrift:

Ik vroeg mij af of iemand hier een goed (populair) online tijdsschrift over het laatste nieuws in de filmwereld weet ? Dit mag zowel engels- als nederlandstalig zijn.

Bedankt alleszins!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ik was vandaag in de Albert Heijn en daar is dus gewoon geen tijdschrift dat ook maar enigszins betrekking heeft op film... . Maar wel 3 fotografietijdschriften.

Waar kan ik ze wel kopen? En wie kan mij er eentje aanraden?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Heb er ook een tijdje naar gezocht, aanbod is inderdaad miniem.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Want dat valley blad bestaat niet meer?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Moet ik je dan alles voorkauwen?

Filmvalley failliet

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mijn welgemeende excuses.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

chevy93 wrote:

Ik was vandaag in de Albert Heijn en daar is dus gewoon geen tijdschrift dat ook maar enigszins betrekking heeft op film... . Maar wel 3 fotografietijdschriften.

Waar kan ik ze wel kopen? En wie kan mij er eentje aanraden?

Probeer het eens bij Bruna (als daar een filiaal van in je buurt is. Meestal op stations)

Benno2

• 3 messages
  • 0 votes

Bedankt voor de reacties.. Toch blijf ik het raar vinden dat men in Belgie / Nederland geen enkel tijdschrift kan kopen i.v.m. films. Terwijl er van fotografie of auto's massa's voor handen zijn..

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Ik zou filmmagie en cinémagie niet meer willen missen.

Mark15

• 35 messages
  • 968 votes

Cahiers du Cinéma is een heel interessante, ook te koop in Nederland bij AKO o.a. Dit is wel in het Frans, een Engelstalige versie is op internet te lezen geloof ik.

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Misschien is het een initatief een eigen filmblad te beginnen

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Ik wou gewoon dat er een nederlands blad was zoals de Filmvalley ooit. Die heb ik een tijdje gelezen, maar nadat die failliet zijn gegaan mis ik em toch wel heel erg .

salland 1971

• 56 messages
  • 632 votes

Bij Film > Algemeen > Preview en Filmfocus:

is Preview overgenomen of zo.

er kan verder ook geen informatie vinden

alleen dat het overgenomen is door nl unlimeted.

weet iemand hier meeer over

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Preview maakt een doorstart onder Boomerang Media. Volgende editie ligt halverwege mei al in de bioscopen. Schijnt een stuk beter te worden dan de oude versie!

Genre

• 238 messages
  • 454 votes

Weet er iemand waar Empire magazine te verkrijgen is in België?

dionj

• 575 messages
  • 729 votes

In Film > Algemeen > Cinema Retro Magazine:

Is hier iemand geabonneerd op Cinema Retro (www.cinemaretro.com)?

Ik heb de werkelijk waanzinnige Special Edition Movie Tributes.

De eerste over Where Eagles Dare(1968), Dollar Trilogie (Eastwood's spaghettiwesterns) en het derde deel over Kelly's Heroes (1970). Uitgebreide verslagen en interviews over het maken van de film.

j_u_u_l

• 207 messages
  • 1630 votes

Ik mis filmvalley ook nog steeds heel erg. Vond het een prachtig blad, zo zonde dat het failliet is gegaan. Ze hadden het blad bekender moeten maken om meer abonnees te trekken...

Ik vond onder andere het filmhuis reviews gedeelte zeer interessant, zo kwam ik nog eens een pareltje tegen. Nu heb ik geeeeen idee wat voor interessants er de laatste 2 jaren al is uitgekomen

Wat zouden jullie als BESTE alternatief voor filmvalley aanraden?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Holland Film Nieuws (HFN) is het vakblad voor het film- en bioscoopbedrijf. Het magazine heeft tot doel om vooral medewerkers van bioscopen en filmtheaters te informeren over de ontwikkelingen in de bioscoopbranche.

Hier voor iedereen gratis online te lezen: link

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Lijkt me wel interessant voor de gewone bioscoopbezoeker ook. Is dit magazine in België te verkrijgen? Je kunt het gratis online lezen maar ik heb eigenlijk liever het magazine zelf in de hand.

Ikzelf ben al een eindje geabonneerd op de magazines Filmmagie en Cinemagie. Sinds begin dit jaar is filmmagie in een ander kleedje gestopt en ook de site heeft een nieuwe look gekregen.

http://www.filmmagie.be/

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

dimi303 wrote:

Lijkt me wel interessant voor de gewone bioscoopbezoeker ook. Is dit magazine in België te verkrijgen? Je kunt het gratis online lezen maar ik heb eigenlijk liever het magazine zelf in de hand.

Ja, ook Belgen kunnen een abonnement nemen: link

(ik heb hierover navraag gedaan)

J.

• 2 messages
  • 1 votes

@dimi303 Holland Film Nieuws is, zoals gezegd door Kappeuter, een vakblad voor bioscoop- en filmtheatermedewerkers. Als je interesse hebt in een abonnement, kun je een mail sturen naar [email protected] Maar kijk eerst even op de site in de sectie waar je door het blad kunt bladeren. Dan kun je zien of het interessant genoeg is voor je (www.hollandfilmnieuws.nl).

En wat betreft de rest van de discussie: ik heb wel zo mijn gedachten over filmtijdschriften op de Nederlandse markt...

Kennen jullie trouwens het digitale magazine voor de iPad, Filmtab?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het Amerikaanse filmvakblad 'Variety' is door zijn eigenaar Reed Business Information (RBI) te koop gezet.

Filmvakblad 'Variety' staat te koop - De Tijd

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb een tijd Empire gelezen, interessant boekje in ieder geval maar om nu maandelijks een dikke 8 euro te gaan betalen gaat er ook weer over dus ben er maar weer mee gestopt. Al kriebelt het toch wel weer toen ik die Avengers content zag

calexico

• 37 messages
  • 573 votes

Metalfist wrote:

Ik heb een tijd Empire gelezen, interessant boekje in ieder geval maar om nu maandelijks een dikke 8 euro te gaan betalen gaat er ook weer over dus ben er maar weer mee gestopt. Al kriebelt het toch wel weer toen ik die Avengers content zag

Nu kun je een jaarabo nemen op Empire voor 39 pond. Leuk prijsje vind ik zelf. Dus meteen maar een abo genomen....

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Boomerang lanceert filmmagazine Preview Arthouse

Vanaf 25 april gratis bij het filmhuis en op Boomerang-locaties

(afbeelding)

Op 25 april krijgt bioscoopblad Preview Magazine er een broertje bij dat zich toespitst op de filmhuisfilm: Preview Arthouse. Een handzaam magazine met een serieuze tone of voice en artikelen die met een hoger opgeleide doelgroep voor ogen worden geschreven. De formule is simpel: blader Preview Arthouse door en weet wat er in het filmhuis speelt. Letterlijk en figuurlijk.

Preview Arthouse is een minizine: gedrukt op A6-formaat (het formaat van een briefkaart), met korte en bondige reviews, voorbeschouwingen, achtergrondstukken en interviews. Het blad heeft een oplage van 50.000 exemplaren en verschijnt tien keer per jaar. Elke editie vormt een informatief overzicht van het filmaanbod. Het magazine is een verrijking van het huidige landschap van filmbladen en -websites: voor de arthouse-film bestond er nog geen medium dat zich op deze bondige en overzichtelijke manier toespitst op het aanbod in filmhuizen. Inclusief Preview Magazine en Preview Arthouse telt Nederland nu vier bladen die specifiek over film schrijven.

‘In het bestaande Preview Magazine vindt de bioscoopbezoeker al 27 jaar een toegankelijk overzicht van de grotere bioscoopfilms’, zegt hoofdredacteur Pim Wijers. ‘Dat wilden we ook voor de filmhuisfilm maken. De doelgroep die wij met Preview Arthouse beogen is niet per se cinefiel, maar houdt absoluut van film, heeft een brede culturele interesse en gaat liever naar het filmhuis dan naar een megaplex. Met het blad willen we mensen bovendien niet alleen informeren, maar ook enthousiasmeren voor een vervolgbezoek. Na de lancering van onze Preview iPad-app in september 2012 zijn we waanzinnig trots om het merk ‘Preview’ opnieuw verder uit te breiden!’

Uitgever Boomerang verspreidt Preview Arthouse in een landelijk cultureel distributienetwerk dat de doelgroep specifiek bereikt. Hieronder vallen filmhuizen en theaters, maar ook horecagelegenheden die in dat culturele thema passen. Omdat het blad op A6-formaat wordt gedrukt, kan het magazine overal worden geplaatst: in de bekende kaartenrekken van Boomerang, maar ook in losse wild card displays, zodat het magazine op een speciale plek gepositioneerd kan worden.

(persbericht)

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ben benieuwd naar de toegevoegde waarde naast de aloude Filmkrant. Lijkt me dat dit een populairder toontje gaat krijgen. Misschien minder snel kritisch gaat zijn op een potentiële arthouse-blockbuster. En betalen de filmhuizen hier eigenlijk aan mee of drijft het alleen op advertenties.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

dat cinemagie en filmmagie ziet er echt heel leuk uit! Ga ik denk ik maar doen! dat preview arthouse ben ik wel benieuwd naar!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.