• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Filmtijdschriften

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmvalley is ook verkrijgbaar in België:

http://www.filmvalley.nl

Zit elke maand een dvd bij.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Filmvalley is voor mij meer een doorblader magazine. Zo'n 90 % hoef ik niet persee te lezen. Filmkrant blijft kwalitatief het beste op de markt.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Het is niet echt een tijdschrift dat alleen maar over film gaat, maar ik vind FocusKnack altijd heel leuk om te lezen.

Reportages over acteurs en regisseurs, welke dvd's er uitkomen (+ bijhorende recensie ) of welke films ze in de bios afspelen ( uiteraard + bijhorende recensie )... dat zijn zowat de interessante pagina's. Verder vind je er boekbesprekingen, pcgames-recensies en artikelen over muziek.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik lees ook meestal Filmvalley.

Vind het een leuk blad, er staat vaak een hoop leuke informatie in, ook over de wat minder bekende films.

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ik lees ook meestal Filmvalley.

Vind het een leuk blad, er staat vaak een hoop leuke informatie in, ook over de wat minder bekende films.

Enne... het is dus ook in België te koop en het kost €10? En elke maand een dvd bij? En in dvdwinkels of krantenwinkels of ... te koop?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

nummervlinder wrote:

(quote)

Enne... het is dus ook in België te koop en het kost €10? En elke maand een dvd bij? En in dvdwinkels of krantenwinkels of ... te koop?

Volgens mij kan je hem bijna overal wel krijgen, ik koop hem altijd bij de primera in het dorp.

Je kan het ook wel bij de Bruna enzo proberen.

Bij ons heb je met en zonder dvd, ik koop meestal zonder want dan is het blad al duur genoeg en de dvd's die erbij zitten zijn vaak niet echt wat.

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Volgens mij kan je hem bijna overal wel krijgen, ik koop hem altijd bij de primera in het dorp.

Je kan het ook wel bij de Bruna enzo proberen.

Bij ons heb je met en zonder dvd, ik koop meestal zonder want dan is het blad al duur genoeg en de dvd's die erbij zitten zijn vaak niet echt wat.

Oh, ja bedankt voor info . Maar is het dan 10 euro met of zonder dvd?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

nummervlinder wrote:

(quote)

Oh, ja bedankt voor info . Maar is het dan 10 euro met of zonder dvd?

Ik denk met, want zonder kost het blad bij mij 6,95

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Ik denk met, want zonder kost het blad bij mij 6,95

Oh, ja dat is al genoeg zoals je zegt, nogmaals bedankt .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

nummervlinder wrote:

(quote)

Oh, ja dat is al genoeg zoals je zegt, nogmaals bedankt .

Geen dank

Hilarious

• 1856 messages
  • 2234 votes

Ik kom de Filmvalley ook nooit tegen.

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Hilarious wrote:

Ik kom de Filmvalley ook nooit tegen.

Ik heb al eens gekeken en zag alleen in de FRS (in België) het boekje (ben de naam even kwijt) met Audrey Tautou in Da Vinci Code op voorblad en met Bad Santa als dvd er bij en het koste dan € 6. Filmvalley ben ik denk ik ook nooit tegengekomen, hoewel ik niet echt heb gezocht specifiek.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Ik kan deze week ergens zestien jaargangen van de filmkrant bij iemand ophalen. Hij was van plan om ze bij het oud papier te gooien, maar het lijkt me geweldig om al die oude edities (1987 enzo) eens door te kijken.

Zit er ook aan te denken om naast FilmValley een 'abonnement' op de filmkrant te nemen, (wat ik uit de site op kan maken is dat je bij een eenmalige donatie van 22 euro een jaar lang de filmkrant thuisgestuurd krijgt) aangezien ik in een redelijk klein dorp woon waar ik dus geen gratis exemplaar bij een bioscoop ofzo mee kan nemen. Zijn er meer mensen die de filmkrant thuis laten bezorgen?

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

nummervlinder wrote:

Filmvalley ben ik denk ik ook nooit tegengekomen, hoewel ik niet echt heb gezocht specifiek.

In België kun je het blad gewoon vinden in de grotere filialen van Delhaize.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik lees Schokkend Nieuws en Fangoria.

Schokkend Nieuws: Vormelijk en inhoudelijk erg sterk geschreven. De journalisten kennen hun vak door en door en dat blijkt ook uit de diepgang van hun teksten. Schokkend Nieuws wijdt soms veel pagina's aan één onderwerp. Heel leuk als het onderwerp je boeit, maar een beetje zonde als dit niet het geval is. In deze "specials" komen vaak oudere films aan bod en dat is toch een leuke manier om die verdoken pareltjes eens terug van onder het stof te halen. Verder mogen er wat mij betreft meer en langere recensies in staan van actuele films. De festivalverslagen staan vol nuttige tips trouwens.

Fangoria: Mooie vormgeving met een overvloed aan gory fotomateriaal en unieke stills. Verder komen de interessantste nieuwe horrorfilms aan bod met telkens een bespreking van ca. 3 bladzijden. Vaak gaat het in de bespreking om een setbezoek en dus een interview met de regisseur. De toon van die setverslagen is vaak onkritisch en oppervlakkig. Veel leer je er niet uit, behalve dan dat hier en daar met een leuk weetje gejongleerd wordt. Fangoria bevat tevens veel nieuwe DVD-releases van zowel oude als recente films. Spijtig dat het meestal bij promotie blijft en dat er niet echt een kritische blik op geworpen wordt. De schrijfstijl is verder ok, maar haalt niet van het niveau van bv. Schokkend Nieuws.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

jup, dit klopt wel. Ik koop ook om de drie maanden het verse nummer van Schokkend nieuws en zij leveren keer op keer prima materiaal af. Ze gaan echt diep in op de meeste onderwerpen die ze aansnijden.

Het enigste frusterende eraan is dat ze vaak oude, vergeten films behandelen die nu o zo moeilijk te verkrijgen zijn. De honger is dan gewekt, maar je kan er niet van smullen

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Martin Van K wrote:

Het enigste frusterende eraan is dat ze vaak oude, vergeten films behandelen die nu o zo moeilijk te verkrijgen zijn. De honger is dan gewekt, maar je kan er niet van smullen

Hmm, welke films zoal dan? Ik vind meestal toch wat ik zoek...

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Hmm, welke films zoal dan? Ik vind meestal toch wat ik zoek...

de films uit de rubriek Videobasta bijvoorbeeld.

cinema.

• 230 messages
  • 0 votes

Gebruik schokkendnieuws nu als homepage, thanks Halycon

Ik koop wel eens een Empire. Leuk voor op de wc.

G-Member

• 12 messages
  • 362 votes

In Film > Algemeen > Filmtijdschriften:

Ik vroeg mij af of hier veel mensen een abonnement hebben op een filmtijdschrift en wat de betere tijdschriften zijn?

Zo heb je de Preview en natuurlijk Filmvalley. Maar zijn er ook mensen die bijvoorbeeld Empire lezen of andere bladen? En verschilt een tijdschrift als Empire veel van een Nederlandstalig blad?

Groet.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Ik zou sowieso de Filmkrant maandelijks gratis meepikken (of als je afgelegen woont voor ca. 22 euro een jaar lang thuisbezorgd krijgen).

stephan73

• 6269 messages
  • 14439 votes

G-Member wrote:

In Film > Algemeen > Filmtijdschriften:

Ik vroeg mij af of hier veel mensen een abonnement hebben op een filmtijdschrift en wat de betere tijdschriften zijn?

Zo heb je de Preview en natuurlijk Filmvalley. Maar zijn er ook mensen die bijvoorbeeld Empire lezen of andere bladen? En verschilt een tijdschrift als Empire veel van een Nederlandstalig blad?

Groet.

Ik was jaren lid van de Empire, vooral omdat toen nog niet een blad als Filmvalley bestond. Ik denk trouwens dat Empire nog steeds één van de betere bladen is als het aankomt op de nieuwste filminfo (alhoewel internet een nog betere bron is)!

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Zonet voor een uitzonderlijk zacht prijsje de eerste tien magazines van Fangoria op de kop kunnen tikken.

(afbeelding)

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Eerst was het Empire & Total film voor mij, maar dan overgestapt en onmiddellijk abonnement genomen op Filmmagie & Cinemagie.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik pakte eergisteren de nieuwe filmkrant erbij en begon spontaan vooraan te lezen. Eerst het nieuws daarna de recensies. Maar bij iedere recensie die ik las lukte het me niet om verder te komen dan de inleiding. Ik kwam erachter dat mevrouw Dana Linssen tegenwoordig in haar eentje de filmkrant vult. Toch wel knap en uniek dat een dergelijke vrouw hier in Nederland de sterk gesubsidieerde filmkrant gewoon in haar eentje mag vullen met haar semi-intellectuele stukken. Ben ik nu werkelijk de enige die een hekel heeft aan haar schrijfstel en haar vreselijke stukken over F(uck) de Filmkritiek en dat gezever over de Nederlandse (arthouse) film :

Ik hou het voorlopig bij Schokkend Nieuws en binnenkort het opnieuw geïnjecteerde Skrien. Ik zal wel moeten...

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Linssen is al jaren hoofdredactrice van de filmkrant (dat met een handvol mensen gemaakt wordt omdat er ook niet meer geld is). Daarom schrijft ze er nogal; veel stukken in, maar dat is niks nieuws. Ik heb haar best hoog zitten trouwens. Niet omdat ik het altijd met haar eens ben, maar ik lees haar graag, liever dan elke andere Nederlandse filmjournalist denk ik zelfs. Zo veel competitie is er helaas dan ook niet en mensen die af en toe wat knuppels in hoenderhokken gooien is er al helemaal nauwelijks.

Van het komende Skrien heb ik niet al te hoge verwachtingen. Alleen de titel heeft nog iets te maken met het oude Skrien. Ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel als ze meer gaan doen aan wat ik in de Filmkrant het meeste mis, namelijk historisch perspectief.

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

In Filmdragers > Koop en ruil > SKOOP - filmtijdschriften:

Heb je tegenwoordig eigenlijk een filmblad? of vraag ik nu iets heeld doms

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Zo heel af en toe koop ik de 'Uncut' nog wel eens. Maar alleen als de cover me aan staat. Dat is echter meer een entertainmentblad, waar ook muziek een hoofdrol in speelt!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Q Jones wrote:

In Filmdragers > Koop en ruil > SKOOP - filmtijdschriften:

Heb je tegenwoordig eigenlijk een filmblad? of vraag ik nu iets heeld doms

Nederlandse filmbladen zijn heel schaars momenteel dacht ik. Een tijdje geleden hadden we de Filmvalley, maar die is helaas ten onder gegaan. Ik mis het wel eigenlijk. Heel af en toe koop ik wel eens de Empire (in het Engels) Maar het liefst zou ik gewoon de Filmvalley terugwillen. Momenteel hebben we eigenlijks niks bijzonders dacht ik. Weet iemand toevallig iets interessants?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.