- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmtijdschriften
Filmtijdschriften
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heb zelf een abo op Filmmaker Magazine en Sight & Sound. Zou niet meer zonder kunnen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
80 euro voor een jaar. Al kan je natuurlijk ook een online subscription nemen, dan ben je voor 35 euro klaar en kan je de issues tot twee jaar geleden ook lezen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Mmm ik zal dan toch een keuze moeten maken vrees ik. Cinemagie en filmmagie samen is 80 of alleen Sight&Sound die ook 80 is...
Allebei wordt wel een beetje dure grap. Bovendien ken ik beide bladen niet echt, zat al op marktplaats te kijken voor tweedehands probeer exemplaar, boekhandels hier in Groningen hebben het niet. Neither does marktplaats.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een digital subscriber worden is ook ideaal overigens. Of je moet echt behoefte hebben aan een 'fysiek' exemplaar.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
jaaaaa ik heb geen iPad maar een (ch)e-(ap)reader en vind bladeren in de leunstoel en ze in de kast hebben toch wel erg mooi hoor. Vind het wel goed dat ze het aanbieden trouwens
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Preview Arthouse is een minizine: gedrukt op A6-formaat (het formaat van een briefkaart), met korte en bondige reviews, voorbeschouwingen, achtergrondstukken en interviews.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
das balen. Ik maakte me al wel zorgen over dat formaat. Dan kan je inhoudelijk dus niet veel zeggen. Lekker als je je op een hoogopgeleide doelgroep richt.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nou ik tik dit inmiddels op een iPad Air, en heb net na wat wikken en wegen toch besloten een digitaal abonnement op Sight and sound te nemen... 30 Pond valt immers mee... Dus ik ga naar de AppStore, alwaar ik de gratis app download waaruit ik vervolgens voor 43 euro nogwat een abonnement kon nemen. Hun maar wacht eens even....?
30 pond is momenteel 35 euro, dus die naaierij ging mooi niet door. Via S&S website abonnement afgesloten met creditcard, gebruikersnaam en ww in app ingevoerd. Opgelost. Ik zal mijn ervaringen laten weten,
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dit zijn van die dagen dat de zolder wordt opgeruimd...
Ik ga toch afstand doen van mijn collectie Skriens en papieren Filmkranten."Finally - I'm embracing the digital age"
Ik wil eerst nog wel enkele interviews en recensies scannen. Dat kan nog een langdurige geschiedenis worden, maar goed.
Ik doe alle jaargangen weg - gewoon in de plaatselijke Holle Bolle Gijs. Maar een liefhebber mag ze gratis komen afhalen bij mij thuis in Utrecht. Het gaat om de volgende jaargangen van Skrien: 1986 t/m 2007 (alleen de jaargangen 1992-1994 ontbreken). Skrien ging zeker in de begintijd bijna alleen maar over slow cinema, veel Sovjet-Russische, Hongaarse en Portugese bespiegelingen en zwijgende interviews dus.
En alle Filmkranten sinds februari 1993, dus bijna 21 complete jaargangen, ruim 200 stuks. Er ontbreekt er eentje, namelijk die van juli/augustus 2008. Die verscheen in de week dat mijn dochter werd geboren - toen had ik wat anders aan mijn hoofd blijkbaar 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik zou ze graag hebben, maar heb er momenteel nog de ruimte, nog de tijd voor om ze te lezen. Maar je maakt er vast iemand blij mee 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zelfde probleem hier (al heb ik wel de ruimte) maar daar komt dan nog eens bij dat ik in Antwerpen woon
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De Filmkranten zijn weg, de Skriens nog niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vandaag op een rommelmarkt zo'n kleine 100 issues van het magazine Picturegoer gekocht.
Voornamelijk 1950 - 1956 (wel dus geen volledige jaargangen) maar het ziet er wel vrij interessant uit eigenlijk. Veel interviews (onder andere Audrey Hepburn en Jane Russel) en op het eerste zicht erg veel films waar ik nog nooit van heb gehoord. Aangezien ik best wel wat interesse heb in Hollywood anno de jaren '50 kan dit wel eens voor een serieuze kijkvoorraad gaan zorgen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Proficiat Metalfist!
Dat is een uitstekende aankoop.
Een prachtig tijdschrift voor liefhebbers van films uit die periode.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik kende het niet, maar ik was eens tussen de verschillende issues aan het bladeren en zag onder andere Jane Russel, David Niven en Audrey Hepburn op de cover. Leek me wel leuk en toen bleek dat ze de hele boel voor 20 euro weg deden heb ik ineens maar alles meegepakt 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Een nieuw gratis filmblad heeft het levenslicht gezien in België:
Het eerste nummer verscheen in april.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik kende het niet, maar ik was eens tussen de verschillende issues aan het bladeren en zag onder andere Jane Russel, David Niven en Audrey Hepburn op de cover. Leek me wel leuk en toen bleek dat ze de hele boel voor 20 euro weg deden heb ik ineens maar alles meegepakt
€ 20,- !!?
Vijf tot Tien Euro per stuk is een gangbare prijs voor die bladen onder verzamelaars!
Ik zeg het nog maar eens: een uitstekende aankoop!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Serieus? Mooi, dan heb ik weer eens chance gehad
De vrouw was blij dat er eindelijk eens iemand erin geïnteresseerd was, het lag al een aantal jaar in haar kelder te verstoffen. Verschiet er eerlijk gezegd ook van in wat voor goede staat de bladen zijn als je bekijkt dat ze al meer dan een halve eeuw oud zijn.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Oh tof, de website van Vertigo staat online. Mijn nieuwe verslaving? We zullen zien. 
Nu ben ik op jacht naar alle edities van Filmmagie. Dat blad is altijd fantastisch om te lezen, maar heb het eigenlijk nooit aangekocht. Tot ik het finaal beu was om het geleende blad steeds met tegenzin terug te moeten geven. 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Vind het wel een beetje vreemd, eerst nemen ze alle subsidies af van een gevestigd blad als filmmagie en daarna komt er een nieuwe op de proppen. Zelf verzamel ik al filmmagie en het nu niet meer verschenen cinemagie al vanaf 2007. Ook altijd leuk om deze nog eens door te nemen.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
En ik ben officieel de gelukkigste mens ter wereld! Heb iemand gevonden die me alle 220! exemplaren van Filmmagie - daterende van eind 1992 tot en met vorige maand - kon verkopen. Nu nog een plaatsje zoeken. Zij maar zeker, ze worden verwend. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
En ik ben officieel de gelukkigste mens ter wereld! Heb iemand gevonden die me alle 220! exemplaren van Filmmagie - daterende van eind 1992 tot en met vorige maand - kon verkopen. Nu nog een plaatsje zoeken. Zij maar zeker, ze worden verwend.
Nice, hoop dat je er geen enorm kapitaal voor neer hebt hoeven leggen
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Amai dat zou ik ook wel graag willen.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
@ John Milton: Voor een bedrag van €50 - exclusief verzending - kun je niet veel misdoen. 
@ dimi303: Ja, het was wel even geluk hebben dat iemand deze collectie had en deze wilde verkopen.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Het nieuwe blad vertigo is nu al aan zijn vierde uitgave toe. Iemand deze al in handen gehad en wat vind je er van?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik wist niet eens dat het bestond 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik kende het ook niet.
Home | Vertigo - vertigoweb.be
Een gratis blad / website met speciale aandacht voor de Vlaamse film, als ik het goed begrijp.