• 177.911 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.041 votes
Profile

Interessante filmartikelen

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

How To Get Millions To Watch Your Short Film On Third-Party Youtube Channels - cartoonbrew.com

Cartoonbrew wrote:

Third-party Youtube channels like TheCGBros and CGMeetup are becoming an integral part of many short films’ release strategies. The ultimate display of this trend was last year’s Academy Award-nominated One Small Step, whose creators opted for a CGMeetup premiere that resulted in 16.9 million views (and counting). With these aggregation channels’ popularity rising, Cartoon Brew decided to investigate the way they function. Do the channels scout films that are already online, or can you plan a premiere together? Do they ask for exclusivity? Do you get a screening fee? Is a certain number of views guaranteed?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Paul Schrader on Making and Watching Movies in the Age of Netflix | The New Yorker

The screenwriter and director discusses the future of cinema and the transformation of audiences. “Anybody who has a phone can make a movie,” Schrader says. “The downside is . . . nobody can make a living.”

De filosoof

• 2449 messages
  • 1664 votes

Wellicht is mijn laatste stuk, over postmodernisme waarbij film een (beperkte maar) belangrijke rol speelt, ook interessant :

Over postmodernisme – Apollinische essays - apollinischeessays.wordpress.com

NB. Het is een PDF-bestand dat je opent door op Download te klikken.

De filosoof

• 2449 messages
  • 1664 votes

De filosoof wrote:

Wellicht is mijn laatste stuk, over postmodernisme waarbij film een (beperkte maar) belangrijke rol speelt, ook interessant :

Over postmodernisme – Apollinische essays - apollinischeessays.wordpress.com

NB. Het is een PDF-bestand dat je opent door op Download te klikken.

Enkele films die ik in m'n stuk bespreek:

Godard: Vivre sa vie: film en douze tableaux (1962)

Fellini: 8 1/2 (1963)

Bergman: Persona (1966)

Scott: Blade Runner (1982)

Tarantino: Pulp Fiction (1994)

Weir: The Truman Show (1998)

Wachowski-broers: The Matrix (1999)

Aronofsky: Requiem for a Dream (2000)

Lynch: Mulholland Drive (2001)

Kaufman: Synecdoche, New York (2008)

Iñárritu: Birdman (2014)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Heb je bewust gekozen om het stuk niet online inzichtelijk te maken, maar dat het gedownload moet worden? En zo ja ben ik wel benieuwd waarom

De filosoof

• 2449 messages
  • 1664 votes

Haha, er zit niets dieps achter: ten eerste heb ik ervoor gekozen om het als bestand te uploaden omdat ik bang ben dat de tekst anders te groot is (ik denk dat er een maximum aantal woorden is dat ik enorm heb overschreden) en ten tweede heb ik de link zo geplaatst dat je kunt zien dat ik nog veel meer leuke stukjes heb gepubliceerd zodat je meteen kunt grasduinen in mijn andere essays (beetje optimistisch gedacht, ik weet het).

Wel heb ik op de homepage de essays bewust met de inhoudsopgave erbij geplaatst zodat je vantevoren kunt zien wat je kunt verwachten als je besluit het document te 'downloaden' (openen). Maar hier is de tekst direct als geopend PDF-bestand:

https://apollinischeessays.files.wordpress.com/2021/04/postmodernisme.pdf

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ah ok. Ik was even benieuwd!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Goede naam voor een blog wel.

De filosoof

• 2449 messages
  • 1664 votes

Apollinisch wrote:

Goede naam voor een blog wel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Doordacht ook wel.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

die stond er twee keer, twee keer kapp

glitch in the matrix

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Onterechte flops - Films met pech - NRC

NRC wrote:

Ook een goede film heeft soms pech: timing, marketing, soms is het weer gewoon slecht. De filmredactie koos films die onterecht zijn geflopt.

Cleopatra (1963) ("Het idee dat Cleopatra een grote flop was, is hardnekkig. Niets is minder waar. Het is een van de best bezochte films van de jaren zestig en uiteindelijk bracht hij bracht 58 miljoen in het laatje.")

Wings of Fame (1990)

De Patrick (2019)

Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992) ("‘Twin Peaks: Fire Walk With Me’ werd in 1992 uitgejouwd. Nu zie je vooral een keerpunt in David Lynch’ oeuvre.")

Joy Division (2007)

Films die floppen zijn niet altijd slecht, sommige hebben gewoon pech. De NRC-filmredactie duikt in grandioze mislukkingen:

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Napoleon: fantastische filmheld, schitterende schurk - NRC

NRC wrote:

Voor filmmakers is Napoleon mede door al zijn contradicties een eindeloze bron van fascinatie; een onuitputtelijk thema. Die fascinatie is ook nog steeds niet uitgewerkt. Ridley Scott kondigde onlangs aan dat hij werkt aan een nieuwe Napoleonfilm met Joaquin Phoenix als de Franse keizer. Ook regisseur Zack Snyder wil zich na een hele reeks superheldenfilms op Napoleon storten.

... Voor Stanley Kubrick, die jarenlang aan een film over Napoleon werkte die hij uiteindelijk niet gefinancierd kreeg, was Napoleon „de interessantste man die ooit heeft geleefd”.

... Groot, groter, grootst – dat moet het vrijwel altijd zijn, als een film over Napoleon gaat. Dat geldt zeker voor de beroemdste Napoleonfilm die is gemaakt: de legendarische zwijgende film Napoléon van Abel Gance, die in de oorspronkelijke versie liefst 5,5 uur duurde en toch uitsluitend de jeugd en de opkomst van Napoleon behandelde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hollywood kon niet verbeelden hoe akelig echt 11 september 2001 was - Achtergrond | Film 20 jaar na 11 september - NRC

NRC wrote:

Welke invloed had 9/11 op de film? Het nationale Amerikaanse trauma liet zich slecht verfilmen, maar had grote invloed op de film.

(betaalartikel)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmkrant wrote:

Underdogs

Wat wordt de nieuwe Starship Troopers? David Sims zet 26 films op een rij die bepaald geen goede reputatie genieten, maar die volgens hem aan een herwaardering toe zijn.

26 Overlooked Movies to Watch This Fall - The Atlantic

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Interessante lijst! Behoorlijk Amerikaans georiënteerd, maar dan nog.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

85% films heeft meer man­ne­lijke dan vrouwe­lijk per­so­nages - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Het is nog steeds slecht gesteld met gendergelijkheid op het witte doek. Er zijn twee keer zoveel mannen als vrouwen te zien in Hollywoodfilms en in 85% van die films wordt het aantal vrouwelijke personages overvleugeld door mannelijke rollen. Dat blijkt uit recent Amerikaans onderzoek.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De ‘supermarkt’ waar setontwerpers hun nepbier halen - NRC

NRC wrote:

Kijkers merken er niets van, maar de sushi op Amerikaanse filmsets is regelmatig van plastic. Want ook tijdens de tiende take, mag de zalm er niet bedorven uitzien. En je vindt er servettenhouders van rubber in plaats van metaal. Dat krijgen acteurs liever tegen het hoofd geslingerd tijdens een vechtscène in een ‘diner’. Alle voorwerpen waar acteurs op beeld interactie mee hebben, zijn rekwisieten of ‘props’. Om die te vinden, rijden setontwerpers of filmproductieleiders in Hollywood massaal naar ‘propshuizen’.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Rotten Tomatoes manipuleert ratings voor Disney+ series | De FilmBlog - defilmblog.be

Dat Rotten Tomatoes in het verleden al niet zo betrouwbaar was met Captain Marvel (2019) of Black Panther (2020) was al duidelijk, maar dat hier nu een patroon in zit laat vermoeden dat RT een contract heeft met Disney. En dat ondergraaf uiteindelijk elke geloofwaardigheid van om het even welke RT score, want blijkbaar kan je met geld een betere score afkopen. Dat de site inkomsten moet maken kan ik begrijpen, en dat doen ze ook met banners, maar dit is pure manipulatie van een filmrating.

Zou dit waar zijn?

Ik kijk zelden op RT overigens.

Alternatief:

Ms. Marvel - TV Show Reviews - Metacritic

davidov

• 3466 messages
  • 2164 votes

Ergens heeft hij wel een punt (relatief veel recencies), maar het artikel heeft ook een hoog "ik kan iets niet begrijpen, dus ik wantrouw het meteen" gehalte. Hij vond het 3x niks, en als anderen dat dan wel wat vonden dan is dat onbegrijpelijk en verdacht.

Je gaf zelf Metacritic door, daar zie ik ook 21 positieve vs 1 mixed en 1 negatieve recensie.... ook vrijwel unaniem positief dus. Zou Metacritic ook een contract hebben met Disney, of moeten we misschien niet zoveel achter alles zoeken?

(overigens, lol een 22 jarige die zichzelf te oud voor dergelijke series noemt, maar wel meld dat ie goed op de hoogte is van Studio 100 programmas... ik moest lachen)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

davidov

Ja het is nogal speculatief en vergezocht. Een ratings site kan zich zoiets niet veroorloven.

Al ken ik wel voorbeelden uit het verleden van IENS (The Fork) waarbij restaurants die betaalden hoger in de lijst werden geplaatst.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De vele versies van Pinocchio - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Met twee heel verschillende verfilmingen mogen we 2022 een goed Pinocchio-jaar noemen. Een live-action Pinocchio van Robert Zemeckis naar Disney’s beroemde animatie uit 1940 verscheen een paar maanden geleden op Disney+. De stop-motion Guillermo del Toro’s Pinocchio gooit sentiment overboord en verandert het pleziereiland in een fascistisch jeugdkamp. Na de bioscoopvertoningen vanaf 9 december op Netflix. Een goed moment om terug te kijken naar de bron en wat daarna kwam.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Autobiopics van bekende regisseurs - fd.nl

FD wrote:

De laatste films van Sam Mendes en Steven Spielberg, ‘Empire of Light’ en ‘The Fabelmans’, gaan vooral over de jeugd van de regisseurs. Filmmakers kijken terug op hun verleden en delen dat met hun publiek. Waar komt die autobiografische trend vandaan? En levert het ook goede films op?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.