• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.199 actors
  • 9.373.881 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Geen aspirant fictie-regisseurs dit jaar op MM? Altijd leuk om ingezonden materiaal te zien.

apprentice wrote:

Ik heb de bevestiging inmiddles binnen. Voor 20 maart krijg je uitsluitsel over de 2e ronde.

(quote)

Ik heb inmiddels al weer nieuw werk liggen. En bij elk werk leer ik toch weer dingen bij die ik daarvoor niet deed. Vandaar.

Uiteraard! Maar het is bij mij nou niet zo dat ik het klote vind dat ik langer de tijd voor mijn toelatingswerk had kunnen nemen omdat ik er niet tevreden over was, dat bedoelde ik

Heb inderdaad ook de brief binnen gekregen

jadove

• 1 messages
  • 0 votes

Nauw, nu ben ik pas echt depri.

even samenvatting: Ik heb mij ook aangemeld voor de Filmacademie alleen richting productie.

Maar ik ben 16, en als ze mensen van 17 te jong vinden........

nouwjah, ik heb vandeweek wel een bevestiging gehad dat mijn materiaal in goede orde was ontvangen.

en nu maar wachten tot 17 maart he (in de brief stond :"17 t/m 20 maart Schriftelijk uitslag slectie/materiaalronde".)

Stel he, als ik hier niet aangenomen word, heeft er iemand dan nog goede tips qua school voor productie/producent???

P.S. Wil je mijn film zien (Genaamd Danny) ga dan naar www.jadove.nl

apprentice

• 28 messages
  • 5 votes

Je kunt qua productie/producent ook naar opleidingen als Media and Entertainment management kijken. NHTV biedt dat bijvoorbeeld aan. Houdt er wel rekening mee dat dit puur commercieel gericht is. Maar goed, geld verdienen is geen overbodige luxe.

Sowieso is ervaring dat al helemaal niet. Wordt je niet aangenomen bij de filmacademie, kan je eerst eens beginnen bij iets anders (NHTV,HKU,ETC) in hetzelfde gebied en bv je P halen! Zeker op jouw leeftijd is dat zeer aan te raden.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

jadove wrote:

P.S. Wil je mijn film zien (Genaamd Danny) ga dan naar www.jadove.nl

Kun je dat filmpje ook op Youtube zettten? Anders moet ik eerst Flash Player installeren.

JEEEJ ik ben door de 1e ronde heen Ik had de uitslag pas veel later verwacht maar hij lag vanmiddag opeens op de mat. Stond helemaal te shaken haha, nou goed het is nog maar de 1e ronde maar toch weer een stapje dichterbij Production Design!

apprentice

• 28 messages
  • 5 votes

Gefeliciteerd. Ik ben ook maar meteen even mijn brievenbus gaan checken, maar helaas....

hier nog niets.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Vandaag naar de Open Dag van de UvA geweest om de opleidingsronde van Media & Cultuur te bezoeken. Zeer interessant met een erg leuke 'werkgroep' van dr. W Staat.

Mijn keuze staat nu dus echt vast .

apprentice wrote:

Gefeliciteerd. Ik ben ook maar meteen even mijn brievenbus gaan checken, maar helaas....

hier nog niets.

Ik denk dat er ook een kans is dat ze alle aanmeldingen van Production Design door hebben laten gaan omdat er te weinig aanmeldingen waren, en dat ze het nu gewoon over 2 rondes verdelen.. omdat de inschrijfdatum tot 16 april is verlengd.

Ik hoop niet dat dat het geval is maar het is wel mogelijk. Maar goed, ik heb nu in ieder geval wel een "tweede" kans om mezelf te bewijzen..

Het is nog best een uitgebreide toelating zeg. Twee gesprekken van een half uur, een thuisopdracht EN een opdracht ter plekke. Niet dat ik het erg vind, maar het is best veel vergeleken met toelatingen op andere academies!

apprentice

• 28 messages
  • 5 votes

Wat houdt die thuisopdracht bij production design in? Ik kan mij van het inschrijfformulier herinneren dat voor mijn richting, docu, er een opdracht op de academie gemaakt moet worden. Staat er ook bij wat die opdracht voor production design inhoud? Vroeg me al af of ze een bepaalde toets met vragen afnemen of iets dergelijks.

apprentice wrote:

Wat houdt die thuisopdracht bij production design in? Ik kan mij van het inschrijfformulier herinneren dat voor mijn richting, docu, er een opdracht op de academie gemaakt moet worden. Staat er ook bij wat die opdracht voor production design inhoud? Vroeg me al af of ze een bepaalde toets met vragen afnemen of iets dergelijks.

De thuisopdracht is dat ik mijn leefomgeving moet omschrijven door middel van foto's tekeningen maquettes etc. Het gaat vooral om de manier waarop het gepresenteerd wordt dus niet om de kwaliteit van de omgeving.

Ik denk persoonlijk niet dat ik ook nog een vragenlijst krijg, omdat ik dat niet bij production design vind passen. Maar bij andere richtingen zou dat natuurlijk weer anders kunnen zijn!

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

Hoi, ik ben nieuw hier op dit forum (ben wel al een tijd lid bij een ander filmforum, filmtotaal). Ik zag dat hier geregeld gesproken wordt over de film/media opleidingen in Nederland. Ik ben de laatste tijd mezelf aan het oriënteren op een nieuwe studie (mijn huidige bevalt me nog niet echt) en ik wil graag de film/media kant op.

Ik heb diverse studies gevonden (HBO en Universitair niveau). Misschien zijn hier mensen die er wat meer over kunnen vertellen en wat de verschillen zijn tussen de verschillende studies... De NFTA is een mooi doel maar eerst maar eens een studie doen waar ik gewoon toegelaten kan worden en ervaring kan opdoen.

De studies waar mijn oog op vielen zijn:

Film, televisie en theater wetenschappen aan de Universteit Utrecht

Media en Cultuur aan de Universtiteit van Amsterdam

Orientatiejaar NFTA en HKU aangeboden door openstudio.nl

Media & Entertainment management HBO

Meer informatie over bovenstaande studies, en voornamelijk de verschillen onderling, zou ik enorm op prijs stellen. Ik heb van de studies de sites al eens doorgespit maar ik hecht meer waarde aan de woorden van een student dan aan de omschrijving praatjes .

Ik zal nu eens verder rondneuzen op dit forum.

Groeten Pascal

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Op de site van de NFTA is nu te lezen dat de aanmeldingsperiode van vijf studierichtingen is verlengd (dus niet alleen Production Design). Met name van de richting Regie Documentaire verbaast het me.

Komt het vaker voor dat zo'n inschrijfdatum voor vijf richtingen wordt verlengd (Wouter, cornelis?)?

Pure wrote:

Op de site van de NFTA is nu te lezen dat de aanmeldingsperiode van vijf studierichtingen is verlengd (dus niet alleen Production Design). Met name van de richting Regie Documentaire verbaast het me.

Komt het vaker voor dat zo'n inschrijfdatum voor vijf richtingen wordt verlengd (Wouter, cornelis?)?

Verbaast mij ook van Documentaire ja...Ik vraag me nu wel af of er niet genoeg aanmeldingen waren of niet genoeg geschikte aanmeldingen...

apprentice

• 28 messages
  • 5 votes

Ik gok allebei. Ik heb overigens nog niets gehoord.

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

Zijn er hier mensen die aan de NFTA studeren of gedaan hebben? Zo ja wat hebben jullie hiervoor gedaan en wat heeft je geholpen om beter te worden in filmen en hielp je dus met je eigen werk maken?

Zijn er ook mensen die studeren in Breda aan de school St.Joost? Zo ja hoe gaat men daar te werk want ik hoor verschillende reacties op die school/studie. Hoe gaat het 1e jaar daar in zijn werk?

Als iemand hier antwoorden op heeft zou dat enorm fijn zijn . Alvast bedankt!

onnovand

• 13 messages
  • 0 votes

Hoi! Heb gisteren een brief gehad van de NFTA, ben uitgenodigd voor een gesprek op 2 april voor de afdeling Montage.. Ben benieuwd joh! Zal dit eens allemaal goed doorlezen, heb gezien dat er veel tips op staan Weet iemand hoeveel mensen er uberhaupt worden uitgenodigd voor zo'n 2e ronde? Groetjes Onno!

PS. ik heb 2 filmpjes ingestuurd

1 korte film van 20 min (trailer te zien op: http://www.megaupload.com/nl/?d=21F4SQOB ) en een kort filmpie.!

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd! Veel succes in de tweede ronde, als het goed is gaan er bij montage 20/21 mensen naar de tweede ronde. Ik wil me volgend jaar ook voor montage aanmelden, ik maak al sinds mijn 11de filmpjes en het leukste deel daarvan vind ik nog altijd montage. Vertel hoe het was als je het gesprek hebt gehad, ik ben altijd erg nieuwsgierig hoe het in de tweede ronde er aan toe gaat.

Leuk filmpje trouwens

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Nog mensen die toelating op de HKU doen?

apprentice

• 28 messages
  • 5 votes

Heb me aangemeld voor avm. Zit jij op de HKU gotti?

Jorreporre

• 2 messages
  • 0 votes

Hallo mensen, nieuw hier

Ik heb mij aangemeld voor de opleiding scenario op de filmacademie. Ik begin nu toch écht zenuwen te krijgen voor de brief die deze week in de bus valt.

Klopt het dat iedere opleiding andere data hanteert mbt het geven van uitslagen en andere informatie? In mijn ontvangstbrief stond dat er tussen 17 en 20 maart uitslagen per brief worden gestuurd, maar ik heb al 2 posts gezien van mensen die 1 of 2 weken terug al bericht kregen.

Ik hou het niet meer!

whoizerwin

• 54 messages
  • 46 votes

Woehoeee

Ik heb een brief gekregen en ik ben door naar de 2e ronde

Ben 18 jaar en heb mij aangemeld voor Montage..

3 April heb ik 2e gesprek pfff spannend man

ik zal eens kijken of ik mijn film nog uploaden kan!

Nog mensen hier die de opleiding volgen en misschien wat kunnen vertellen over hun ervaring met de NFTA?

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd whoizerwin! Heb je het werk van iemand anders gemonteerd of het filmpje ook zelf geschoten?

onnovand

• 13 messages
  • 0 votes

joe we zijn concurrenten whoizerwin!! gefeliciteerd hoor! Verdomd eng dit!

whoizerwin

• 54 messages
  • 46 votes

Neej, mijn vader heeft het werk geschoten

hij is fotograaf van beroep en dus goed oog voor mooie beelden.

(en aangezien ze op de filmacademie zeiden dat het beter was dat je zelf niet hebt gefilmd komt het dus goed uit)

Ook gefeliciteerd Onnovand!

Mag ik eens zien wat jullie ingestuurd hebben?

edit: Onnovand hoe oud ben jij trouwens?

Jorreporre

• 2 messages
  • 0 votes

Gister niets ontvangen, hopelijk vandaag. Ik zie trouwens vrij weinig mensen die zich voor scenario aanmelden, voornamelijk montage en regie..

gefeliciteerd trouwens onnovand en whoizerwin, en natuurlijk succes.

dellenoy

• 1 messages
  • 0 votes

Hoi allemaal. Ik heb een vraag, maar ik weet niet zeker of ik dat hier mag plaatsen. Het zit zo; Ik ben een zanger/entertainer en ik ben me aan het orienteren voor het maken van een videoclip. Nu zijn er talloze bedrijven die dat natuurlijk kunnen.

Vanaf zo'n 800 eurie heb je een clip. Maar ik wil niet een clip die opgenomen is achter de bar van een cafe, of zingend bij een boom in het park. (zie tvoranje voor wat ik bedoel). Ik wil iets leuks, ludieks, en anders dan anders. Het mag opvallen.

Nu begrijp je al, ... daar worden astronomische bedragen voor gevraagd, ... en da's nou net wat ik niet heb ... bergen geld

Je voelt het al aankomen; is er iemand die het een tof project vindt om een Nederlandstalige videoclip te maken die uitgezonden gaat worden op bijvoorbeeld tvoranje e.d.?

Dat is, filmen/regiseren/monteren. Het hoeft natuurlijk niet helemaal voor niets, maar nogmaals, ik heb geen liggende gelden.

We ontwerpen wel samen een leuk script, want ik moet er natuurlijk ook achter staan, achter jouw creatieve uitspattingen

Ik kom zelf uit Roosendaal, wie weet ...

([email protected])

apprentice

• 28 messages
  • 5 votes

Hier ook nog niets. Spannend. Het kan net zo goed volgende week worden. Er stond in de brief dat ze kunnen afwijken van de data.

whoizerwin

• 54 messages
  • 46 votes

onnovand wrote:

joe we zijn concurrenten whoizerwin!! gefeliciteerd hoor! Verdomd eng dit!

whaha of we zitten straks in dezelfde klas

Succes kerel het is je gewenst

onnovand

• 13 messages
  • 0 votes

Hehehe ja... ik moet 2 april moet jij ook met Wouter janssen en nog 2 andere? of hebben we andere mensen die ons beoordelen? Staat je filmpje al online? Groetjes PS. ben 20 jaar

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.