• 178.405 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.314 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Dramacrat

• 23 messages
  • 0 votes

Wouterg93 wrote:

Heb ik nu met mijn post de rest van het forum zenuwachtig gemaakt?:P

Excuses xD

Haha, helemaal niet! Heel handig juist, want jij bent nu mijn peiler voor wanneer ik ook ongeveer post mag verwachten. Ben net nog een keer gaan kijken, omdat ik toch even buiten moest zijn, en jawel, heb toch vandaag al de brief binnen! Ben ook door naar de volgende ronde. Ik ben heel blij, maar goed, nu wordt het pas echt spannend, natuurlijk..

Succes met het wachten, iedereen die 'm nog moet krijgen. En aan mijn IMVFX-vriendjes die zijn toegelaten tot de volgende ronde: succes met de toelatingsopdracht.

Davinovic

• 4 messages
  • 0 votes

Succes met het wachten, iedereen die 'm nog moet krijgen.

ik heb de brief nog niet gekregen, ik dacht dat je de brief pas kon krijgen vanaf morgen? nu ben ik helemaal gespannen xD

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Geliciteerd Dramacrat. Veel succes bij het gesprek, gezonde zenuwen zullen er altijd zijn maar blijf onthouden dat je dit doet omdat je dit wilt en omdat je dit leuk vind. En daarnaast ben je uit tientallen mensen gekozen op een gesprek, ze zien dus sowieso wat in je! Blijf de baas over je gevoelens!

Dennacho

• 26 messages
  • 9 votes

Gefeliciteerd en zet 'm op! Zowel Wouter als Dramacat.

Zoals Davinovic ook al dacht:.. Ik dacht ook pas vanaf morgen?

Het maakt me wel extra zenuwachtig! De kans lijkt nu groter dat het morgen op de mat ligt.

Ben onwijs benieuwd, maar schat alsnog de kans niet groot..

Nogmaals succes iedereen!

Dramacrat

• 23 messages
  • 0 votes

Dankjulliewel En dat zal wel lukken, hoor, Jessen! (Of is het Jesse? Had ik dat al gevraagd?)

Dennacho, ik denk dat ze bij IMVFX gewoon wat sneller zijn dan bij andere richtingen, puur omdat er relatief weinig mensen toelating doen. Dat betekent niet per se dat het makkelijker is om toegelaten te worden, maar je hebt in elk geval niet zoals bij Regie Fictie dat de toelatingscommissie door enorme stapels materiaal moet waden. En dus gaan brieven ook wat sneller de deur uit, denk ik.

De brief voor IMVFX bevat overigens ook nog informatie over de toelatingsopdracht. We moeten een verhalend concept maken over een persoon in conflict met z'n omgeving, en dat moet je verbeelden in een door jezelf gekozen interactieve vorm. Zouden ze daar nou écht interactief mee bedoelen, dus bijvoorbeeld iets in Flash, of mag film en animatie ook gewoon? Het zou raar zijn als dat niet zo was, toch?

ES.

• 8 messages
  • 0 votes

Ik zie dat jullie al de brief hebben gehad, gefeliciteerd met jullie toelating tot de volgende ronde!

Zelf ben ik nog aan het wachten op de brief, spannende dag vandaag..

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Het is Jesse haha!

26mosy

• 13 messages
  • 0 votes

Ik heb helaas slechte gevoelens ..

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

spannend spannend.

hebben alleen mensen van de richting IMFX iets gehoord of ook al mensen van andere richtingen?

Davinovic

• 4 messages
  • 0 votes

Ik neem deel aan de toelating voor IMVFX maar kheb nog geen brief ontvangen

artie-03

• 6 messages
  • 0 votes

Hee iedereen,

Heb ook maar even een profieltje aangemaakt haha. Om maar meteen even antwoord te geven op de vraag van Jorisje;

Ik heb mij aangemeld voor de richting camera/licht, en ik heb ook dinsdag 22 maart al bericht gehad. Volgens mij is het totaal niet zo dat als je dinsdag nog geen bericht hebt gehad, dat je dan niet door zou zijn. Gewoon het beste blijven hopen toch?!

Zijn hier nog meer mensen die zich hebben aangemeld voor camera/licht? Lijkt alsof IMVFX een beetje overheerst hier haha

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

artie-03 wrote:

Hee iedereen,

Ik heb mij aangemeld voor de richting camera/licht, en ik heb ook dinsdag 22 maart al bericht gehad.

Cool! Die richting wil ik ook op over een aantal jaar. Dus je bent door naar de gesprekken? Zou ik wat werk van je mogen zien?

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

Ik heb me aangemeld voor regie fictie, ook nog niks gehoord

Totem

• 3 messages
  • 0 votes

Ik heb me aangemeld voor productie en ik ben door naar de tweede ronde! Ik ben alleen heel benieuwd naar de opdracht die ik daar ter plekke moet maken. Ik vroeg me af of iemand weet wat huidige studenten moesten maken? Of wat jullie denken dat het kan zijn. Ik vind het namelijk heel

lastig dat ik me niet kan voorbereiden!

Hebben jullie tips hoe ik me kan voorbereiden op de gesprekken (productie)?

Alvast bedankt,

Ik hoop dat andere ook een positief bericht krijgen!

Dramacrat

• 23 messages
  • 0 votes

Wat gek dat je een opdracht moet doen bij productie, dat is toch vooral dingen regelen, mensen bellen, callsheets en breakdowns maken, etc.. Dingen die je moeilijk in een enkele opdracht tot uiting kunt doen komen. Of bedoel je production design?

Ik weet wel dat je bij de gesprekken vooral blij moet zijn als je na afloop het gevoel hebt dat het slecht ging. Ik heb meerdere malen van filmacademiedocenten gehoord dat als een gesprek 'goed' gaat, dus als je gewoon gezellig met die mensen hebt kunnen leuteren over leuke films ofzo, dat dat veelal betekent dat ze al snel zagen dat je niet geschikt bent. Dus dan wordt dat gesprek grotendeels gevuld met gezellige praat. Als ze iets in je zien dan gaan ze je testen, kritische vragen stellen, je echt uithoren enzo, dus dan heb je al snel het idee dat je ongeschikt bent bevonden - terwijl er eigenlijk het tegenovergestelde aan de hand is.

Ook zou ik vlak voor het gesprek je formulier nog eens doorlezen en je bij ieder onderdeel een beetje voor de geest halen waarom je dat ookalweer hebt ingevuld. Voor als ze ernaar doorvragen. En verzin ook iets wat je kunt zeggen als ze vragen of jij nog iets aan je formulier wil toevoegen, want zo'n formulier is natuurlijk héél beknopt, dus ik kan me wel voorstellen dat ze willen weten of er nog dingen zijn die je er niet op hebt kunnen krijgen.

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

Oh helaas niet aangenomen

veradane

• 2 messages
  • 585 votes

In tegenstelling tot wat Damacrat hierboven zegt, is productie véél meer dan dingen regelen en mensen bellen. De producent is verantwoordelijk voor de film, dus ook inhoudelijk. Je bent vanaf het allereerste moment betrokken, van idee-ontwikkeling tot de post. Mensen bellen en dingen regelen laten we aan de productieleider of zelfs productie-assistent over.

Ik ben nu tweedejaars Productie. Twee jaar geleden was de toelatings-opdracht een scenario-analyse maken. Je krijgt een scenario van 10 pagina's waar je eerst inhoudelijke vragen over moet beantwoorden. Vervolgens moet je beargumenteren of het productioneel haalbaar is en waaraan hierbij gedacht moet worden.

Je krijgt 2 gesprekken, één met docenten en één met studenten. De vraag die mij het meeste bij is gebleven van een docent was: "Stel, je krijgt nu 10 miljoen van mij om een film te maken. Wat maak je dan?" Ze verwachten dan een heel specifiek antwoord, dus je moet echt al een verhaal bedacht hebben.

Succes allemaal!

Dramacrat

• 23 messages
  • 0 votes

:$ Het was niet mijn bedoeling om je professie te bagatelliseren, hoor, veradane! Maar niet alle producenten zijn inhoudelijk betrokken, toch? Natuurlijk wel in de zin van 'is dit praktisch en financieel haalbaar, en wat voor alternatieven zijn er als dat niet het geval is', zeker als je verder op de carrièreladder komt te staan, maar eigenlijk waren alle producenten die ik heb gesproken en/of waar ik tijdens mijn eerste studie college van heb gehad best afstandelijk tegenover de inhoud.

TRV

• 12 messages
  • 0 votes

njinwezen wrote:

Oh helaas niet aangenomen

Wat jammer Njinwezen. Even flink balen. Voor welke richting heb je je aangemeld?

Ik heb de brief ook gekregen hoor ik net, maar zit op mijn werk dus weet nog niet wat er in staat.

ARHG!! Ik kan niet meer wachten!

Davinovic

• 4 messages
  • 0 votes

net brief binnen gekregen over mijn inzending voor IMVFX,

niet toegelaten... helaas...

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Je kan productie ook een beetje vergelijken met een uitgever in de boekenwereld. Meestal gaat de producent samen met regie een gehele crew bij elkaar halen, hierdoor moet je vooral sociaal zijn, mensenkennis, enzovoort. Je kijkt op het idee haalbaar is, financiert het (of je hebt hier in ieder geval invloed op) enzovoort. Misschien kunnen er scènes weggelaten worden, misschien kan je inschatten welke scène het publiek nog nodig heeft enzovoort. Daarnaast regel je ook heel veel, maar ik zie een producent meer als de persoon die uiteindelijk een groen of rood licht geeft.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Dat van damcarat over dat gesprek vind ik dan wel handig om te weten. Weet je alvast waar je aantoe bent als je dat gesprek doet. Nu maar hopen dat ik ooit aan dat gesprek mag beginnen

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

heeft Davinovic zijn brief al geopend?

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Inderdaad leuk weetje, maar ik weet niet of je dan nog een ''gezellig'' gesprekje hebt, als je weet wat de gezelligheid met zich meebrengt.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

whaha, ik zou ze gewoon smeken om die lastige vragen

TRV

• 12 messages
  • 0 votes

Ik ben ook niet door. Toch een zware teleurstelling. Maar ook wel iets waar ik rekening mee heb gehouden. Maar goed, je hoopt het toch zo.

Iedereen veel succes met de gesprekken!

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Jammer, gelukkig neem je het sportief op. Geef het niet op! Schijnt dat het een paar keer kan duren voordat ze wat in je zien, je hoeft niet per definitie slecht te zijn.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Ook als je op twitter kijkt zie je zoveel teleurgestelde mensen. Ik begin me nu al zorgen te maken voor volgend jaar. Aan de andere kant heb ik er ook zin in. In een jaar kan je veel leren en misschien wordt het dan wel tijd een stapje hogerop te wagen. Wat gaan de mensen doen die zijn afgewezen?

veradane

• 2 messages
  • 585 votes

Dramacrat wrote:

:maar eigenlijk waren alle producenten die ik heb gesproken en/of waar ik tijdens mijn eerste studie college van heb gehad best afstandelijk tegenover de inhoud.

Vraag me ernstig af welke producenten jij hebt gesproken, haha! Maar goed, ik bedoelde het ook niet verkeerd. Heel veel mensen lijken te denken dat producenten er alleen zijn om het geld te regelen en mensen te bellen. Maar als dat waar zou zijn, zou er geen opleiding voor nodig zijn natuurlijk.

artie-03

• 6 messages
  • 0 votes

Robby87 wrote:

Cool! Die richting wil ik ook op over een aantal jaar. Dus je bent door naar de gesprekken? Zou ik wat werk van je mogen zien?

Ik ben idd door naar de gesprekken ja Tuurlijk mag je wat zien!

Op http://www.youtube.com/bert... staan wat dingen die ik heb gemaakt de afgelopen jaren.

De film die ik heb ingestuurd voor de filmacademie staat er niet op.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.