• 178.404 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.149 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

ES.

• 8 messages
  • 0 votes

dit staat op de site

Ik ben tijdens de geplande gespreksronde niet in Nederland, kan het ook een andere keer of op een andere manier?

Nee, in principe niet, gezien de omvang van het gehele proces is het onmogelijk om voorafgaand al uitzonderingen te maken. Mocht je tijdens je aanmelding al weten dat je er in de gespreksperiode niet bent, stuur dan met je aanmelding een brief mee t.a.v. de Coördinator Toelating met daarin vermeld de reden van afwezigheid en wanneer je wel beschikbaar bent.

Mocht je geselecteerd worden voor de gespreksronde dan wordt de situatie individueel bekeken.

mischien heb je hier wat aan

gotti

• 14075 messages
  • 5889 votes

Dennacho wrote:

Ik baal als een stekker,

de data voor dat gesprek valt in de periode dat ik op vakantie ben..

Stel dat ik door ben? WAT DAN?

Balen, en natuurlijk ook heel erg dom..

Hoe gemotiveerd ben je, is hier de enige vraag.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Misschien als het een van de eerste of een van de laatste dagen is, kan je wat inkorten. Of terug gaan mocht je bestemming Benelux of Duitsland worden.

Dennacho

• 26 messages
  • 9 votes

Helaas is mijn bestemming aan de andere kant van de wereld..

ALS ik door mag ga ik de heenreis omboeken naar later, als dat kan!

Ik denk dat ik voor de oplossing van ES. al te laat ben!

Stom stom stom!

Maar goed, kleine kans dat ik doorga naar die ronde, maar je weet het maar nooit.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Een beetje vertrouwen, en anders snel bellen, misschien zijn ze flexibel dit jaar en hoef je niet je hele vakantie om te boeken!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Niet toegelaten op de HKU. Niet eens op gesprek. Balen.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Shit, kreeg je er feedback bij of wat?

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

Welke indruk kreeg je van de andere kandidaten qua portfolio?

Wouterg93

• 36 messages
  • 0 votes

Hmmm, kut voor je... Je deed AVM toch? Maar gaven ze nog commentaar inderdaad? of helemaal niets.

Had je nog een alternatief?

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Aah wat jammer. Hoe voelde je je erzelf bij?

TRV

• 12 messages
  • 0 votes

Wat flink balen Fappie!!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ja erg kut inderdaad. Ook geen feedback ofzow, dus heb er echt geen flikker aan. Geen alternatieven verder. Leek er ook wel op alsof degene die het beste kon knutselen door zou gaan. Een filmcarriere of ook maar iets in die richting wordt dus niks.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Er is 26 maart nog een opendag op HKU, het lijkt me wel een hele leuke opleiding. Naast film vind ik beeldende kunst ook heel interessant en maak ik ook zelf dingen geregeld, maarja. Vervolgopleiding kiezen blijft lastig.

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

fappie wrote:

Ja erg kut inderdaad. Ook geen feedback ofzow, dus heb er echt geen flikker aan. Geen alternatieven verder. Leek er ook wel op alsof degene die het beste kon knutselen door zou gaan. Een filmcarriere of ook maar iets in die richting wordt dus niks.

Ook voor de richting AVM? Het is inderdaad wel jammer dat je geen feedback hebt gekregen!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ja.. zeer veel aanmeldingen voor ook hoorde ik. Algemene redenen die werden genoemd waren dat mensen te veel bleven hangen in een bepaalde stijl (wat daar mis mee is?) en geen origineel concept ofzow..

TRV

• 12 messages
  • 0 votes

Hey joh maar dit is natuurlijk niet het einde. Dat je nu niet wordt aangenomen of uitgenodigd betekend niet dat je geen talent hebt. Maar dat je op dit moment niet geschikt bent om deel te nemen. Dat kan allerlei redenen hebben. Niet meteen bij zak en as gaan zitten hoor!

Heb je al naar andere alternatieven gekeken? Of wil je echt alleen maar HKU?

Er zijn ook andere kunstacademies die zulke opleidingen bieden. Anders misschien Open Studio een jaar? Daar kun je ook een top cursus zoals dat geloof ik heet volgen in verschillende richtingen.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ja, ben wel een beetje aan het kijken naar alternatieven, maar weet niet of dat wat wordt. Krijg wel goede tips binnen gelukkig, dus geef het nog niet helemaal op . Ik word in juni ook al 20 dus dat helpt ook niet echt mee.

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

fappie wrote:

Ja, ben wel een beetje aan het kijken naar alternatieven, maar weet niet of dat wat wordt. Krijg wel goede tips binnen gelukkig, dus geef het nog niet helemaal op . Ik word in juni ook al 20 dus dat helpt ook niet echt mee.

Al 20? Dat is hartstikke jong man!

TRV

• 12 messages
  • 0 votes

Haha "al" 20. Jeumpie.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Nou.. met al die financieringregelingen is het wel mooi kut hoor. Word trouwens 21.. niet dat dat veel verschilt mja. Dit jaar ben ik al kwijt aan de stufi. Het ziet er daarnaast niet naar uit dat ik volgend jaar een andere opleiding ga doen, dus daarna ben ik sowieso al 2 jaar kwijt en moet ik sowieso een boete betalen wil ik HKU of iets.

Heb ook niet bijsterveel geld voor een particuliere opleiding etc. De richting die de grootste kans heeft is waarschijnlijk het schrijven bij mij. Als ik filmpjes terugkijk van de toelatingsselectie vind ik het ook niet zo gek. Bijzondere sterke toelatingsfilmpjes. Kan ik me de komende jaren nog niet aan meten

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

fappie wrote:

Nou.. met al die financieringregelingen is het wel mooi kut hoor. Word trouwens 21.. niet dat dat veel verschilt mja. Dit jaar ben ik al kwijt aan de stufi. Het ziet er daarnaast niet naar uit dat ik volgend jaar een andere opleiding ga doen, dus daarna ben ik sowieso al 2 jaar kwijt en moet ik sowieso een boete betalen wil ik HKU of iets.

Heb ook niet bijsterveel geld voor een particuliere opleiding etc. De richting die de grootste kans heeft is waarschijnlijk het schrijven bij mij. Als ik filmpjes terugkijk van de toelatingsselectie vind ik het ook niet zo gek. Bijzondere sterke toelatingsfilmpjes. Kan ik me de komende jaren nog niet aan meten

Waar kun je de filmpjes bekijken?

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Gewoon op YouTube .

Robby87

• 18 messages
  • 0 votes

fappie wrote:

Gewoon op YouTube .

Ah, heb er net wel een paar gezien, maar was er niet zo van onder de indruk hoor.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Nja.. de meeste zijn wel beter dan die van mij. Audiovisueel zijn ze erg sterk in ieder geval. Qua concept misschien niet.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

@ Fappie

Ik was door jouw bericht even wat aan het kijken op youtube naar filmpjes van andere mensen dus. En toen zag ik ook jou filmpje zonder te weten dat hij van jou was. Op een gegeven moment dacht ik ;'deze stijl herken ik!'en moest toen aan jou filmpjes denken. Toen ik ik kijken of die van jou kon zijn en ja hoor! Ik vond de link naar je vimeo account. Dat is volgens mij een heel goed iets dat ik dat had want dat wil wel zeggen dat je echt iets eigens hebt! Dus geef niet op. Blijf gewoon oefenen.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Je ziet vaak dat mensen kiezen voor hele heftige onderwerpen zoals zelfmoord en depressiviteit, alsof het onderwerp indruk gaat maken op de kijker. Wat in mijn ogen natuurlijk helemaal niet waar is, het gaat om de manier op, hoe en wat, of het wel of niet indruk maakt.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

jorisje wrote:

@ Fappie

Ik was door jouw bericht even wat aan het kijken op youtube naar filmpjes van andere mensen dus. En toen zag ik ook jou filmpje zonder te weten dat hij van jou was. Op een gegeven moment dacht ik ;'deze stijl herken ik!'en moest toen aan jou filmpjes denken. Toen ik ik kijken of die van jou kon zijn en ja hoor! Ik vond de link naar je vimeo account. Dat is volgens mij een heel goed iets dat ik dat had want dat wil wel zeggen dat je echt iets eigens hebt! Dus geef niet op. Blijf gewoon oefenen.

Ja heb hem er eergisteren opgezet inderdaad. Ok bedankt man. Misschien ga ik me iets meer richten op scriptschrijven en dialogen enzow. Meeste staat inderdaad op vimeo. Youtube verknalt de kwaliteit een beetje.. maar goed ,.

Jessen0wnt wrote:

Je ziet vaak dat mensen kiezen voor hele heftige onderwerpen zoals zelfmoord en depressiviteit, alsof het onderwerp indruk gaat maken op de kijker. Wat in mijn ogen natuurlijk helemaal niet waar is, het gaat om de manier op, hoe en wat, of het wel of niet indruk maakt.

Ja klopt. Zelfmoord, drugs enzow zie je heel vaak. Had zelf overigens teveel onderliggende thema's waardoor het misschien onduidelijk werd wat nou echt het thema is.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Mja, onduidelijkheid kent ook zijn charme

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

wat voor camera heb jij trouwens Fappie,

Ik vond je film altijd zo donker of zo. Idee om daar eens in te inversteren?

Ik weet je wordt er niet op afgewezen (toch?)

Maar het is toch iets waar ik me een beetje aan stoor. Als je in die kroegen filmt dat het allemaal zo super donker is.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Jah gewoon een handycam.. Inderdaad niets bijzonders, maar zou inderdaad een betere kunnen halen.. Heb alleen nog niet zoveel geld ervoor.. . Ik ben daarnaast ook nog niet zo´n ster met lichtgebruik en dergelijke. Met zo´n camera is het wel handiger om buiten te filmen. Moet trouwens ook zeggen dat dit toelatingsfilmpje op Youtube er in Vimeo beter uit zou zien.

Dat in die kroegen komt ook bij de ene door het feit dat die zwart-wit is en er daar ook gewoon barweinig licht is.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.