• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.420 actors
  • 9.376.759 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Paul-K wrote:

Hallo iedereen,

Ik heb me ook aangemeld dit jaar (regie fictie).

Hier is mijn inzending te zien, voor geïnteresseerden. Ik ben erg benieuwd naar jullie films!

Leuk filmpje, het deed me denken aan de film: Atonement. Hier word ook muziek gemaakt van de geluiden in de film (ook een typmachine). Erg leuk gedaan, ik dacht alleen bij het shot met de fiets: Zou die het halen of is de fiets sneller dan het beeld? Haha, maar erg leuk gedaan. Ben benieuwd of je aangenomen bent!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Borreke21 wrote:

(quote)

Op welke manier was je niet tevreden met je eindproduct? Heb je het over de kwaliteit? Of over het verhaal, uitvoering, etc.?

Het was sowieso de eerste keer dat ik een filmpje maakte .Het was in mijn ogen te kinderachtig en ik had geen geweldige camera. Het verhaal stelde ook niet zoveel voor. Voor een eerste keer was het misschien wel ok .

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Het was sowieso de eerste keer dat ik een filmpje maakte .Het was in mijn ogen te kinderachtig en ik had geen geweldige camera. Het verhaal stelde ook niet zoveel voor. Voor een eerste keer was het misschien wel ok .

als het je eerste filmpje was zou ik ook maar even wachten. ga oefenen!!!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Heeft iemand nog een tip voor het monteren? Welk programma gebruiken jullie?

Paul-K

• 8 messages
  • 0 votes

Voor ';' heb ik Final Cut Pro gebruikt, voor andere filmpjes Adobe Premiere Pro. Die programma's lijken ook erg op elkaar, dus als je de ene kent heb je de andere ook snel door.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb vandaag een brief ontvangen en... ik ben door naar de volgende ronde voor fictie regie!!! Joepie!

Weet iemand wat ik kan verwachten bij die opdracht die we krijgen?

Borreke21

• 31 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Ik heb vandaag een brief ontvangen en... ik ben door naar de volgende ronde voor fictie regie!!! Joepie!

Proficiat!

Zouden we misschien wat van je werk mogen zien?

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Binnenkort gaat mijn nieuwe site het net op. Daar komt mijn beste materiaal op te staan. Op mijn hyves ( http://rbin89.hyves.nl/) staan al een aantal foto's van mijn aankomende korte film (meeste achter de schermen). Deze film duurt ongeveer 20 minuten.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

fappie wrote:

Heeft iemand nog een tip voor het monteren? Welk programma gebruiken jullie?

Ik gebruik Sony Vegas Pro 9.0 en Adobe After Effects.

Ik heb heel goed de basis van het monteren geleerd met Pinacole en Windows Movie Maker, helaas niet erg uitgebreid maar goed genoeg om te oefenen.

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

goed gedaan... maar je hebt wel vet vroeg bericht gekregen. In de "bevestigingsbrief" stond dat je in ieder geval niet eerder dan 9 april de uitslag krijgt.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

njinwezen wrote:

maar je hebt wel vet vroeg bericht gekregen. In de "bevestigingsbrief" stond dat je in ieder geval niet eerder dan 9 april de uitslag krijgt.

Klopt, ik vond het ook vreemd. Iemand die ik ken die zich voor productie heeft aangemeld heeft ook al bericht gekregen. Dus ik denk dat ze gewoon vroeg zijn...

Verder geen regisseurs die bericht gekregen hebben?

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

IcU wrote:

Gefeliciteerd .

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Paul-K wrote:

Voor ';' heb ik Final Cut Pro gebruikt, voor andere filmpjes Adobe Premiere Pro. Die programma's lijken ook erg op elkaar, dus als je de ene kent heb je de andere ook snel door.

Ok, thanks .

Jessen0wnt wrote:

(quote)

Ik gebruik Sony Vegas Pro 9.0 en Adobe After Effects.

Ik heb heel goed de basis van het monteren geleerd met Pinacole en Windows Movie Maker, helaas niet erg uitgebreid maar goed genoeg om te oefenen.

Ik ben ook begonnen met WMM, maar als je gaat zoomen dan werkt dat niet goed meer. Ook bedankt. Ik zal eens kijken .

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Ja heb je gelijk in, met Pinacole heb je wel de mogelijkheid om ''handmatig'' te zoomen, je kan ook heel makkelijk effecten/opties downloaden voor WMM, voor als je geen zin hebt in veranderingen.

Ik raad Sony Vegas heel erg aan, erg geordend en snel.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Jessen0wnt wrote:

Ja heb je gelijk in, met Pinacole heb je wel de mogelijkheid om ''handmatig'' te zoomen, je kan ook heel makkelijk effecten/opties downloaden voor WMM, voor als je geen zin hebt in veranderingen.

Ik raad Sony Vegas heel erg aan, erg geordend en snel.

Ik heb al een trial gedownload . Het is wel een fijn en eenvoudig programma .

IcU wrote:

(quote)

Klopt, ik vond het ook vreemd. Iemand die ik ken die zich voor productie heeft aangemeld heeft ook al bericht gekregen. Dus ik denk dat ze gewoon vroeg zijn...

Verder geen regisseurs die bericht gekregen hebben?

Ik heb nog geen brief ontvangen (voor regie docu). Maar wat vroeg zeg! In ieder geval Gefeliciteerd!

Ik ben ook benieuwd naar de opdracht in de tweede ronde. Denk zelf dat het iets met scenario schrijven zal zijn, maar weet het niet zeker. Iemand een idee?

Goed, eerst maar even het bericht afwachten, ben erg benieuwd!

Suee

• 13 messages
  • 0 votes

Ik heb gister een brief ontvang voor regie docu, en ben door!

Gefeliciteerd alle andere die door zijn!

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Gefeliciteerd

Borreke21

• 31 messages
  • 0 votes

enjoymentation en Suee, zouden we wat van jullie werk mogen zien? Ik ga mezelf namelijk over een paar jaar ook voor die richting aanmelden.

Paul-K

• 8 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Ik heb nog geen bericht ontvangen.

Over die opdracht: vroeger scheen je plaatjes te krijgen waar je een verhaal bij moest bedenken, maar ik heb gehoord dat je tegenwoordig ter plekke een scène moet regisseren.

Veel succes!

joke_name

• 10 messages
  • 0 votes

@suee. Wat voor filmpje heb je gemaakt.

Ben benieuwd namelijk. Heb mezelf ook aangemeld voor regie docu. Morgen komt die van mijn online...

Suee

• 13 messages
  • 0 votes

@joke_name Ik kan er 1 binnenkort online zetten. De andere nog niet omdat dat een preview was van een documentaire, en die komt uiteindelijk helemaal af op internet. Ben benieuwd naar je materiaal

Ik vind het vaag wanneer iedereen nou bericht heeft. Ik weet het sinds woensdag, maar een klasgenootje van mij weet het al sinds vorige week vrijdag?

Borreke21

• 31 messages
  • 0 votes

joke_name wrote:

@suee. Wat voor filmpje heb je gemaakt.

Ben benieuwd namelijk. Heb mezelf ook aangemeld voor regie docu. Morgen komt die van mijn online...

Ben benieuwd naar jouw materiaal, ga me ook aanmelden voor Regie Docu

joke_name

• 10 messages
  • 0 votes

Ik lig eruit. Net de brief gekregen. Filmpje komt wel online maar waarschijnlijk niet meer vandaag...

filmfan17

• 285 messages
  • 12 votes

Ook ik heb het onderspit moeten delven.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Hebben jullie een motivatie gerkregen waarom jullie niet door zijn?

Suee

• 13 messages
  • 0 votes

@joke_name Hoe oud ben je?

@filmfan17 & @joke_name KUT! Staat er nog in de brief waarom? Of heeft iedereen dezelfde gekregen? Ik ben benieuwd hoeveel aanmeldingen er waren en hoeveel en door zijn. In elk geval (en dat klinkt stom en heb ik ook vaak genoeg uitgelachen): ga door!

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Ik citeer van de filmacademie webiste:

,,Vanwege het grote aantal aanmeldingen is het helaas niet mogelijk om iedereen persoonlijk op de hoogte te stellen van de reden van de afwijzing. Het is niet mogelijk om erover te bellen, te mailen of langs te komen voor advies.''

Ik heb me niet aangemeld, maar dacht: ik meld het effe

filmfan17

• 285 messages
  • 12 votes

Zoiets staat er precies in de brief. En zo'n mooi medelijdend verhaaltje van ja de concurrentie was goed etc. Er staat voor de rest helemaal niks in waarom ze me hebben afgewezen.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Wat verwacht je dan? Dat ze vertellen dat het niet mogelijk is om iedereen persoonlijk op de hoogte te stellen en vervolgens wel gaan melden waarom ze jou hebben afgewezen? Beetje tegenstrijdig, vind je niet?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.