- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
4 tipgevers tot 1 maart? Volgens mij zijn de meeste mensen het in ieder geval niet met Reinbo eens.. dus 15 wordt het niet. Desnoods stemmen.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Twee tips per maand vind ik acceptabel. 
Waarom vormen zich trouwens niet gewoon vier groepjes van vier? Daarbinnen kunnen vervolgens (bijvoorbeeld) de twee beste tipgevers promoveren et cetera. Veel handiger.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
We kunnen natuurlijk ook twee groepjes maken
Turbo met 11 deelnemers en 10 tip
Easy met 5 deelnemers en 4 tips.
Ik ga zelf dan natuurlijk voor de turbo groep.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Da's inderdaad een fijne compromis (indien er werkelijk elf deelnemers animo zouden hebben om in de vlotte groep te resideren), al zou het probleem dan uiteraard wel terugkeren in de opvolgende rondes.
Vind de naam van de tragere groep overigens wel enigszins partijdig. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Doe nou niet zo ingewikkeld allemaal. Groepen splitsen is niet leuk voor het competitie element., of gaan jullie daar helemaal aan voorbij?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Gewoon één groep houden, anders is de fun er af. Zoals het nu draait is het vrij lang wachten op een tip en voor sommigen minder interessant. Het voorstel van 15 films binnen voor 1 april (meer dan 1 film gemiddeld per week dus) is voor velen onhaalbaar. Ik ben een koper en moet dus eigenlijk 15 films kopen binnen die drie maand. Dure grap, want ik wil mijn koopgedrag ook niet helemaal laten afhangen van een spelletje, al zullen er daar ongetwijfeld wel goeie films tussen zitten. Alleen komt dat wel duur uit op het einde van de rekening.
Zoeken naar een tussenweg dus. Maar wel met 1 gezamelijke groep, verschillende tips op een haalbare periode. 2 films per maand zoals Animosh zegt is ook nog te doen. Gewoon zien dat we tot één gezamelijk standpunt komen waar iedereen zich in kan vinden. De partijen zijn momenteel te verdeeld.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ik herhaal, waarom niet de huidige opzet waarbij er bijvoorbeeld elke maandag een koppel mag beginnen?
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Ik ben eigenlijk wel voor het turbo/easy systeem te vinden. Ik kan voor midden januari wel 10 films kijken. Van de 4 zojuist gekregen tips liggen ExistenZ en Dead Man's Shoes al klaar (kostten samen nog geen tientje). En voor de kopers die het te duur vinden is er ook nog altijd de videotheek.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Groepen splitsen is niet leuk voor het competitie element
Waarom? Ten eerste zou er sowieso competitie plaatsvinden binnen de verschillende groepen en ten tweede ontmoeten de deelnemers van beide groepen elkaar uiteindelijk toch weeral in de volgende ronde. Hoe het ook zij, zolang ik niet met een onhandelbare veelheid aan tips wordt geconfronteerd ben ik al snel tevreden; zowel met het onderstaande voorstel van Legan als met hetgeen Reinbo opperde.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben eigenlijk wel voor het turbo/easy systeem te vinden. Ik kan voor midden januari wel 10 films kijken. Van de 4 zojuist gekregen tips liggen ExistenZ en Dead Man's Shoes al klaar (kostten samen nog geen tientje). En voor de kopers die het te duur vinden is er ook nog altijd de videotheek.
That's the spirit! 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Ik ben overal voor in, maar het is duidelijk dat er momenteel een beetje langs elkaar heen gepraat wordt door sommigen. Ik vind het systeem van Reinbo ook prima en wil ook best bij de Turbogroep worden gevoegd, al vind ik de andere ideeën overigens ook prima.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ik heb ondertussen alvast "even" Underground gezien. Waar kan ik m'n stem kwijt?
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
pffff hij kijkt alvast even een film van 160 minuten. 
edit: 2,5*? Dat moet de verkeerde versie geweest zijn. 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Jouw schuld.
edit:
Lijkt me ruimvoldoende. Wat je zegt: 160 minuten.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Ik troost me met de gedachte dat ik jou bij de 3 personen van dit clubje vind horen wiens smaak het moeilijkst in te schatten is. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik wil nog alle deuren open laten en zelfs het turbosysteem proberen als de meerderheid daar voor is. In de hoop natuurlijk dat er af en toe en tip komt die ik kan huren of opvissen uit m'n kijkachterstand.
Laat maar weten wat de meerderheid zegt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Stand
1. Spetie* - 2,3/1/2,3/14
2 Film Pegasus (K) - 0/0/0/15
3 Kraay (K) - 0/0/0/15
4 Goldenskull* (D/K) - 0/0/0/15
5 Legan (D) - 0/0/0/15
6 DVD-T (D/K) - 0/0/0/15
7 Niveath (D) - 0/0/0/15
8 Observator (D) - 0/0/0/15
9 DeCol (K) - 0/0/0/15
10 L_T_B (D/K) - 0/0/0/15
11 Erwinner (K) - 0/0/0/15
12 Animosh (D) - 0/0/0/15
13 The Pope* (K) - 0/0/0/15
14 Apolionisch - 0/0/0/15
15 Rogier007 (D) - 0/0/0/15
16 Reinbo* - 0/0/0/15
* heeft getipt.
Ik stel nog steeds voor dat alle users een tiplijst maken, het maakt op zich niet uit hoeveel je er per 1 april gezien hebt, het gaat er veel meer om hoe jouw tips gewaardeerd worden. Snap ook niet wat het probleem is om in een keer 15 tips te krijgen, dan heb je gewoon meer keus en ben je minder afhankelijk van beschikbaarheid...
Volgens mij moeten we niet langer kijken of we iets kunnen vinden wat iedereen op voorhand graag wil, laten we gewoon maar eens kijken hoe het loopt de komende drie maanden.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Waar een onschuldig spelletje al niet op uit kan draaien.
Ik ben sowieso voor het grote-tipwerk. Dus niet meer per tweetallen, gewoon iedereen een tip geven. Turbo of easy maakt mij niet zo veel uit, maar mocht deze splitsing doorgaan voeg ik me bij turbo. Ik zal vanavond al eens zoeken naar tips.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Laten we eerst gewoon voor de turbo gaan met z'n allen. De 'afvallers' kunnen dan per 1 april altijd doorgaat in de easy league.
Enige reden om daar niet voor te zijn, is omdat je geen 15 tips wilt geven, maar je hoeft natuurlijk niet mee te doen...
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Werken we nog met tienden van sterren? Dan wordt 't 2,3* voor Spetie/Underground.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Werken we nog met tienden van sterren? Dan wordt 't 2,3* voor Spetie/Underground.
Aangepast. Krijgen we bij de film ook nog een korte motivatie voor deze veel te lage score? 
Niveath
-
- 363 messages
- 596 votes
Een tweede lijst die laat zien welke tips een user al heeft gekregen is ook wel makkelijk. Omdat er anders veel gedubbeld zal worden waarschijnlijk.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Op de vorige pagina staan alle tips onder elkaar. Vrij makkelijk te scannen of de tip al gegeven is, en anders waarschuwt de user je wel...
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Ik troost me met de gedachte dat ik jou bij de 3 personen van dit clubje vind horen wiens smaak het moeilijkst in te schatten is.
Vind ik wel meevallen, als Obs. minder dan 4.2* geeft, dan vind ik mijn tip gefaald
.
Edit: als Reinbo de lijstjes keurig op orde houdt, dan vind ik zelfs zo'n berg tips prima, mijn tips zijn bekend.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
het maakt op zich niet uit hoeveel je er per 1 april gezien hebt
Vind het enerzijds een vooruitgang, maar anderzijds leidt het in de praktijk allicht onvermijdelijk tot het selectief beschouwen van tips, waardoor een onjuist beeld ontstaat van de tipgevers (omdat de slechte tips simpelweg niet worden bekeken).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vind het enerzijds een vooruitgang, maar anderzijds leidt het in de praktijk allicht onvermijdelijk tot het selectief beschouwen van tips, waardoor een onjuist beeld ontstaat van de tipgevers (omdat de slechte tips simpelweg niet worden bekeken).
Dat lijkt me juist een pre, je moet natuurlijk wel je best doen om een goede tip te geven die de user wel zal aanspreken. Wordt je tip niet bekeken omdat de user 'm niet aanspreekt, of hij vrijwel niet te krijgen is, dan ben je geen goede tipper. 
Een goede tip is immers aantrekkelijk en relatief makkelijk voor handen.
rogierb007
-
- 230 messages
- 1168 votes
Ok, ik heb heel wat gemist hier.
Mijn mening: 4 tipgevers is meer dan voldoende.
Deadline instellen en weer naar de volgende 4, komt ook mooi uit met het aantal spelers. 16 tipgevers wordt echt te veel en een zooitje.
Uiteindelijk krijgen toch alle spelers een sterretje achter hun naam en hebben we een eindstand.
Even 4 tips binnenkrijgen is al een hele hap, maar ik ga alvast beginnen met jeweetwel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik zie niet in hoe het een zootje wordt, je krijgt gewoon 16 lijstjes. Daar hoef je enkel je eigen tips uit te halen....
Ik wil het best wel ordenen als dat nodig is.