- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Weer wat gemist zie ik. Kan iemand nu even samenvatten van de regels, opzet, uitvoering, bedoeling, ... van het spel nu zijn?
5 Legan (D) - Underground
5 Legan (D) - Harry, un Ami Qui Vous Veut du Bien
5 Legan (D) - Ivanovo Detstvo
the pope
-
- 5380 messages
- 2398 votes
Na lang zoeken is dit hem geworden:
1 Rogier007 (D) – Last of the Mohicans, The
2 Film Pegasus (K) - Miller's Crossing
3 Kraay (K) – Little Children
4 Goldenskull (D/K) - Spider
5 Legan (D) - Brazil
6 DVD-T (D/K) - Jacket, The
7 Niveath (D) – Midnight Express
8 Observator (D) - Chinatown
9 DeCol (K) – Big Fish
10 L_T_B (D/K) – Barton Fink
11 Erwinner (K) - Cypher
12 Animosh (D) - Martyrs
13 Apollinisch - Zodiac
14 Spetie - Gone Baby Gone
15 Reinbo - Night of the Intruder
16 The Pope (K)
Stand
Totaal score/Aant. gezien/Gem score/15
1 Rogier007 (D) - 0/0/0/15
2 Film Pegasus (K) - 0/0/0/15
3 Kraay (K) - 0/0/0/15
4 Goldenskull (D/K) - 0/0/0/15
5 Legan (D) - 0/0/0/15
6 DVD-T (D/K) - 0/0/0/15
7 Niveath (D) - 0/0/0/15
8 Observator (D) - 0/0/0/15
9 DeCol (K) - 0/0/0/15
10 L_T_B (D/K) - 0/0/0/15
11 Erwinner (K) - 0/0/0/15
12 Animosh (D) - 0/0/0/15
13 Apolionisch - 0/0/0/15
14 The Pope* - 0/0/0/1514
15 Spetie* - 0/0/0/15
16 Reinbo* - 0/0/0/15
* heeft tips gegeven
Reservelijst...
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ho, heb wat gemist, lees ik. Nieuw spel. Maar ben ook wel voor.
8-0
Lol. Ta Divna wat?! Ben benieuwd.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Doen we nu 4 tippers dan? Of laten we the pope's lijst even in de ijskast?
the pope
-
- 5380 messages
- 2398 votes
Alle 16 deelnemers moeten voor 1 januari de overige 15 deelnemer een tip hebben gegeven.(Dat was toch de opzet)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Iedereen moet nu de overige 15 deelnemers een tip geven, oude opzet kan in de ijskast wat mij betreft.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Alle 16 deelnemers moeten voor 1 januari de overige 15 deelnemer een tip hebben gegeven.(Dat was toch de opzet)
Dat is een beetje bizar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ho, heb wat gemist, lees ik. Nieuw spel. Maar ben ook wel voor.
8-0
Lol. Ta Divna wat?! Ben benieuwd.
Wonderful night in split, zit nu in de pakketservice.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat is een beetje bizar.
Hoezo? Op die manier heeft iedereen 15 tips te gaan tot 1 april
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Wonderful night in split, zit nu in de pakketservice.
Yup. Komt wel goed.
Ta Divna Splitska Noc - Reinbo
Underground (1995) - Spetie
Yi Sa Bui Lai - Goldenskull
Chinatown - the pope
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Bovendien (nu komt het nadeel) wordt het erg onoverzichtelijk voor de 12e,13e etc, die weten echt niet meer wat al getipt is aan wie enz.
Ik ben voor 3 tippers, of misschien in dit geval 4..anders wordt het echt te gek.
+voor de kopers wordt het dan erg duur en veel gezoek.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
En Zodiac heb ik toch al gezien (2,5*). 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ik ben voor 3 tippers, of misschien in dit geval 4..anders wordt het echt te gek.
+voor de kopers wordt het dan erg duur en veel gezoek.
Mee eens, anders wordt het ook echt moeten en gaat de lol er bij sommigen wel snel vanaf.
Laten we die van The pope er dan ook nog bijdoen en that's it voor deze ronde. Is wel zo eerlijk voor hem, want voor iedereen een filmtip zoeken kost wat tijd en moeite weet ik uit ervaring. 
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Kan je niet gewoon de huidige opzet behouden, maar dan met een extra, bijv dat er 1 x per week standaard een nieuw koppel wordt gevormd (2 hoogstgenoteerden die niet aan de beurt zijn)?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kom op, het is een film per week. Dat is toch niet veel en je hoeft er maar 10 te zien..... Bovendien is het uit 15 titels makkelijker vinden dan bjj de keus uit 3. Je hoeft ze niet allemaal te zien. Maar als ik een tip krijg ben ik zelf erg benieuwd. 1april leek mij zelfs erg ruim.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik wil zelf veel liever 15 tips dan 3. Snap niet dat iemand dat anders ziet.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Was dat een reactie op mijn verwijderde bericht?
Is mij eigenlijk om het even. 4 tips tot 1 april is wel behoorlijk ruim. 15 tips tot 1 april is gewoon lekker doorkijken. En inderdaad, je hoeft niet per se alles te zien. Met een beetje uitdaging is ook niets mis.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
4 tips tot 1 april is inderdaad wel erg ruim, hoeft van mij ook niet. Maar 15 tips is gewoon te veel en erg onoverzichtelijk. Er zijn nu 4 tipgevers geweest, maar de 12e persoon die moet én kijken of Reinbo die ene film niet al gezien heeft én of iemand anders die film niet al getipt heeft..
Ik heb dan liever een kortere periode aan tijd.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ik ben op zich ook niet tegen, altijd leuk om tips te krijgen. En vaak zijn het toch wel films die men wil zien. Ik bedoel van de drie tips die ik gehad heb had ik er sowieso al 2 op mijn to see lijst staan. Dit spel versnelt het proces bij sommige films gewoon een beetje.
Nou laten we dan 7 tips tot 1 April doen, gulden middenweg?
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik wil zelf veel liever 15 tips dan 3. Snap niet dat iemand dat anders ziet.
Bij deze dan mijn uitleg: ik heb zowel een studie die behoorlijk veel tijd vergt als andere hobby's die evengoed mijn aandacht verdienen als film, waardoor ik het aanschouwen van één film per week buiten mijn eigen keuze om als uiterst overdadig beschouw.
Ik sta overigens helemaal achter Goldenskull's voorstel: indien het nieuwe spelconcept inderdaad zou worden doorgevoerd - heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar soit - zijn vier tipgevers meer dan voldoende.
Martys heb ik trouwens al bekeken, maar omdat een stem van mij ontbreekt kan ik het je [the pope] moeilijk kwalijk nemen. Moest hem toch al herzien. 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Maar 15 tips is gewoon te veel en erg onoverzichtelijk.
16 keer 15 tips zijn 240 films. Is best samen te vatten in één bericht. Wordt niet langer dan een gemiddelde KO openingspost. Mocht iemand een keer toevallig dubbel tippen is dat toch snel op te lossen?
Niveath
-
- 363 messages
- 596 votes
Dus 4 tippers? Die zijn nu gegeven, en dan de volgende keer weer 4 nieuwe tipgevers?
Wel even duidelijk overzichtje maken.
Mijn gekregen tips zijn interessant trouwens 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij deze dan mijn uitleg: ik heb zowel een studie die behoorlijk veel tijd vergt als andere hobby's die evengoed mijn aandacht verdienen als film, waardoor ik het aanschouwen van één film per week buiten mijn eigen keuze om als uiterst overdadig beschouw.
Ik sta overigens helemaal achter Goldenskull's voorstel: indien het nieuwe spelconcept inderdaad zou worden doorgevoerd - heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar soit - zijn vier tipgevers meer dan voldoende.
Martys heb ik overigens al bekeken, maar omdat een stem van mij ontbreekt kan ik het je [the pope] moeilijk kwalijk nemen. Moest hem toch al herzien.
Tja, als je te weinig kijkt val je af. Dit lijkt me nu niet een spel voor mensen die weinig tijd aan hun filmhobby willen besteden c.q. geen al te grote interesse hebben in de films die ze getipt krijgen.
Zoals al aangegeven, je hoeft ze niet allemaal te zien, je valt enkel af als je minder fanatiek meedoet dan anderen.
We kunnen alle tips in een post plaatsten, zodat het overzichtelijk blijft.
We kunnen eventueel de periode met een maand verlengen (heeft niet mijn voorkeur, ikzelf kijk zo'n 5 films per week, dus op 15 films in 12 weken te kijken moet te doen zijn. Beschikbaarheid is een groter probleem. Vandaar mijn voorkeur voor een flinke hoeveelheid tips.
Het richtaantal wat je gekeken zou moeten hebben staat op 10, dat is minder dan 1 per week.
We moeten er wel een beetje van uitgaan dat het geode tips zijn, anders werkt het spel sowieso niet.
Dus ik zie nog steeds niet het probleem van 16 tipgevers..... behalve dan voor de nr 13, 14 & 15 die mij een goede tip moet geven. 
Nogmaals, ik vind 4 tipgevers veel te weinig, ben dan waarschijnlijk eind deze week al uitgekeken...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tip overzicht:
Van Reinbo
1 Rogier007 (D) - The Fench Connectiom
2 Film Pegasus (K) - Short Cuts
3 Kraay (K) - ExistrenZ
4 Goldenskull (D/K) - Transe
5 Legan (D) - Milagro Beanfield War, The
6 DVD-T (D/K) - Soy Cuba
7 Niveath (D) - Survive Style 5+
8 Observator (D) - Ta Divna Splitska Noć
9 DeCol (K) - Avatar
10 L_T_B (D/K) - Brodre
11 Erwinner (K) - Biyeolhan Geori
12 Animosh (D) - Nuit Noire
13 The Pope (K) - Long Good Friday
14 Apolionisch - Pusher
15 Spetie - The Insider
Van The Pope
1 Rogier007 (D) - Last of the Mohicans, The
2 Film Pegasus (K) - Miller's Crossing
3 Kraay (K) - Little Children
4 Goldenskull (D/K) - Spider
5 Legan (D) - Brazil
6 DVD-T (D/K) - Jacket, The
7 Niveath (D) - Midnight Express
8 Observator (D) - Chinatown
9 DeCol (K) - Big Fish
10 L_T_B (D/K) - Barton Fink
11 Erwinner (K) - Cypher
12 Animosh (D) - Martyrs
13 Apollinisch - Zodiac
14 Spetie - Gone Baby Gone
15 Reinbo - Night of the Intruder
Van Spetie
1 Rogier007 (D) - In the Name of the Father
2 Film Pegasus (K) - Butch Cassidy and the Sundance Kid
3 Kraay (K) - Dead Man's Shoes
4 Goldenskull (D/K) - Antichrist
5 Legan (D) - Ivanovo Detstvo
6 DVD-T (D/K) - Tenkû no Shiro Rapyuta
7 Niveath (D) - The Lady Vanishes
8 Observator (D) - Underground
9 DeCol (K) - Midnight Cowboy
10 L_T_B (D/K) - The Big Lebowski
11 Erwinner (K) - Banlieue 13 - Ultimatum
12 Animosh (D) - Mary and Max
13 The Pope (K) - Rosemary's Baby
14 Apollinisch - Joheunnom Nabbeunnom Isanghannom
15 Reinbo - I.D.
Van GoldenSkull
Rogierb007 (D) - Once upon a Time in America
2 Film Pegasus (K) - Angel Heart
3 Kraay (K) - Le Fils
4 Goldenskull (D/K) -
5 Legan (D) - Harry, un Ami Qui Vous Veut du Bien
6 DVD-T (D/K) - Ne Le Dis à Personne
7 Niveath (D) - The Ninth Gate
8 Observator (D) - Yi Sa Bui Lai
9 DeCol (K) - Akira
10 L_T_B (D/K) - Die Bluthochzeit
11 Erwinner (K) - Sun Taam
12 Animosh (D) - Perfect Blue
13 The Pope (K) - La Haine
14 Apollinisch - The Last Seduction
15 Spetie - Garden State
16 Reinbo - Du Rififi chez les Hommes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Hou het maar op deze films, 15 is veel te veel. Ik probeer m'n kijkachterstand weg te werken, niet te vergroten. Dan ligt de nadruk bovendien op de hoeveelheid films zien en niet op de essentie van het spel: goeie tips uitdelen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hou het maar op deze films, 15 is veel te veel. Ik probeer m'n kijkachterstand weg te werken, niet te vergroten. Dan ligt de nadruk bovendien op de hoeveelheid films zien en niet op de essentie van het spel: goeie tips uitdelen.
Als men het goed speelt en goede tips geeft, lijken me dat films die of al in je kijkachterstand zitten, of dar voorrang op verdienen...
Het lijkt wel om men de tips meer als last ervaart, dan als iets leuks en waardevols. 
Bovendien zijn volgens de regels de 5 beste tipgevers door naar de volgende ronde, dus goede tips geven is weldegelijk de essentie.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik ga even 4 films bestellen = 40 Euro. Ho maar nu he?
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
je valt enkel af als je minder fanatiek meedoet dan anderen.
En dat vind ik dus idioot: je kunt toch onmogelijk van anderen eisen dat ze zich slechts met film bezigen? Daarnaast is het mijns inziens ronduit bizar om ten minste éénvierde deel van je beschouwingen door anderen te laten bepalen; vind het erg leuk om tips te ontvangen (want zelfs ik al ken ik ze allemaal reeds via Onderhond's stemmenlijst, zo bekijk ik ze tenminste ook meteen), maar het moet wel in verhouding blijven.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Uiteraard is dit leuk en waardevol. Maar ik heb hier zelf ook nog een reeks films zien die ik nog moet zien. En ik wil ook niet volledig afgaan op advies van anderen.
Ik begrijp ook niet waarom we het spel ook zo vol moeten steken met 15 tips. Eerst moeten we weken wachten op een tip en nu zouden we minstens één film per week moeten zien.
@ Reinbo: Tips moeten juist zoals je zegt leuk en waardevol zijn en geen 'must'.