• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.702 actors
  • 9.378.495 votes
Profile

Knock-Out Filmscores 2009

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

1-0

Urga is op punten toch wel erg gedateerd en die van Debski is en blijft groots en tijdloos.

-Mensen die stemmen op hun favoriete film

-Mensen die stemmen terwijl ze een van de twee niet kennen

-Mensen die stemmen terwijl ze geen van beiden kennen

-Mensen die stemmen op de componist terwijl ze de score niet kennen

Ik heb nog wel meer ideeën

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Leland Palmer wrote:

5-4 vreselijk makkelijk, Zimmer rules. Krijg nog steeds het idee dat velen eerder op hun favoriete film stemmen, dan op de score zelf eigenlijk.

Vreemd. Dat gevoel krijg ik nu ook van anderen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

neo wrote:

1-0

Urga is op punten toch wel erg gedateerd en die van Debski is en blijft groots en tijdloos.

-Mensen die stemmen op hun favoriete film

-Mensen die stemmen terwijl ze een van de twee niet kennen

-Mensen die stemmen terwijl ze geen van beiden kennen

-Mensen die stemmen op de componist terwijl ze de score niet kennen

Ik heb nog wel meer ideeën

Als dat niet het geval was zou je dit spelletje waarschijnlijk in je eentje moeten spelen.

2-0 Ik vond Urga onopvallend

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

3-0

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

3-1

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4897 votes

Legan wrote:

(quote)
Vreemd. Dat gevoel krijg ik nu ook van anderen.
Jep, dat zei ik immers. Ikzelf heb sowieso een zwak voor het werk van Zimmer. Snap niet dat zijn magistrale score van BHD het überhaupt nog moeilijk heeft gehad tegen deze tegenstander

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Reinbo wrote:

Als dat niet het geval was zou je dit spelletje waarschijnlijk in je eentje moeten spelen.

2-0 Ik vond Urga onopvallend

Dus kan ik er van uit gaan dat je op die van Debski stemt die je niet kent?

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Heel begrijpelijk dat Zimmer het zwaar had. Muziek is niet van Bregovic, maar van Dejan Sparavalo, Vojislav Aralica en Dr. Nele Karajlic en is ook tamelijk briljant. Moeilijk kiezen als beiden geweldig zijn.

Spetie

• 38871 messages
  • 8162 votes

HarmJanStegenga wrote:

5-4 vreselijk makkelijk, Zimmer rules. Krijg nog steeds het idee dat velen eerder op hun favoriete film stemmen, dan op de score zelf eigenlijk.

Nee hoor, Big Bull Terrier + andere nummers zijn gewoon erg tof.

Zowel de stem van Legan, TC, The One Ring als die van mijzelf zijn begrijpelijk.

Grappig dat juist jij zoiets zegt.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Jammer van La Vita e Bella, vind ik toch een erg mooie score.

Maarja, ieder zijn mening, want er lopen ook een hoop mensen rond die dit weer niks vinden.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4897 votes

Spetie wrote:

Nee hoor, Big Bull Terrier + andere nummers zijn gewoon erg tof.

Die horen toch helemaal niet tot de score?! Als ik de score van bijv. Top Gun hier zie, stem ik op Harold Faltermeyer en niet op de nummers in de film zoals Take My Breath Away natuurlijk.

Zowel de stem van Legan, TC, The One Ring als die van mijzelf zijn begrijpelijk.
En waarom dan wel? Omdat jullie het zo'n goede film vinden? Als ik hier de score van Magnolia tegenover die van Broken Arrow krijg wint de laatste, omdat de muziek (niet de nummers!) daar veel beter in is. Zo begrijpelijk vind ik hun stem niet eigenlijk...

Grappig dat juist jij zoiets zegt.
Uhh, verklaar je nader?

Spetie

• 38871 messages
  • 8162 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)
Die horen toch helemaal niet tot de score?! Als ik de score van bijv. Top Gun hier zie, stem ik op Harold Faltermeyer en niet op de nummers in de film zoals Take My Breath Away natuurlijk.

Nee, maar de hele muziek en score van de film is vrolijk en heel goed. Vond dat ook een enorm pluspunt aan de film. Black hawk Down is ook erg mooi qua score en zoals ik al zei was de keuze lastig.

En waarom dan wel? Omdat jullie het zo'n goede film vinden? Zo begrijpelijk vind ik hun stem niet eigenlijk...

Lees de recensies van hen even bij BCWC en het zal jou ook duidelijk zijn. Snap niet wat daar nog onduidelijk aan kan zijn als er letterlijk in staat dat iemand de score goed vindt?

Uhh, verklaar je nader?

Omdat jij ook weleens blind ergens op stemt. En dan heb je hier 4 stemmen van wie het erg duidelijk is waarom ze op BCWC stemmen en dan trek jij ons in twijfel, beetje raar op dan zo'n opmerking te plaatsen lijkt me. Maar goed BHD is door dus je kunt tevreden zijn.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4897 votes

Spetie wrote:

Lees de recensies van hen even bij BCWC en het zal jou ook duidelijk zijn. Snap niet wat daar nog onduidelijk aan kan zijn als er letterlijk in staat dat iemand de score goed vindt?

Ik lees alleen iets over de nummers (zoals het Pitt-Bull nummer). Ik tel die toch echt niet mee met de score. Bij een score denk ik alleen aan een componist en evt. de vocals (bijv. Lisa Gerrard). Bij Armageddon stem ik dus bijv. op de score van Trevor Rabin en Harry Gregson Williams (alleen instrumenteel en evt. de vocals!) en niet op de nummers zoals Aerosmith met I Don't Want to Miss a Thing.

Spetie

• 38871 messages
  • 8162 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)
Ik lees alleen iets over de nummers (zoals het Pitt-Bull nummer). Ik tel die toch echt niet mee met de score. Bij een score denk ik alleen aan een componist en evt. de vocals (bijv. Lisa Gerrard). Bij Armageddon stem ik dus bijv. op de score van Trevor Rabin en Harry Gregson Williams (alleen instrumenteel en evt. de vocals!) en niet op de nummers zoals Aerosmith met I Don't Want to Miss a Thing.

®Tc wrote:

Wat me ook opviel is dat de score erg goed is. Het dikt het sfeertje nog wat meer aan.

TC schrijft hier precies wat ik ook bedoel. En de anderen schrijven dat de muziek mooi is. De score is niet hetlfde als de soundtrack inderdaad, maar wel degelijk onderdeel van de gehele muziek. En verder snap ik je uitleg wel, alleen begrijp ik nog steeds niet waarom je onze voorkeur voor BCWC niet snapt?

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4897 votes

Spetie wrote:

De score is niet hetlfde als de soundtrack inderdaad, maar wel degelijk onderdeel van de gehele muziek. En verder snap ik je uitleg wel, alleen begrijp ik nog steeds niet waarom je onze voorkeur voor BCWC niet snapt?

Nou, omdat er dus (volgens mij ook) gestemd wordt op nummers en niet op de score, wat (zoals je zelf ook aangeeft) gewoon niet hetzelfde is. Dit is een knock-out met filmscores, niet met soundtracks. Vandaar vat ik het niet helemaal.

Spetie

• 38871 messages
  • 8162 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)
Nou, omdat er dus (volgens mij ook) gestemd wordt op nummers en niet op de score, wat (zoals je zelf ook aangeeft) gewoon niet hetzelfde is. Dit is een knock-out met filmscores, niet met soundtracks. Vandaar vat ik het niet helemaal.

Dat zal ook best wel gebeuren, al had ik nu juist de indruk, dat het bij deze battle juist niet het geval was. Bij de ko filmpersonages werd vaak ook op de acteur gestemd i.p.v op het personage. Zoiets houdt je toch altijd, ondanks dat het jammer is.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Pitbull is gewoon onderdeel van de score. Ben benieuwd waarom dat niet zo zou zijn.

Kijk als iemand nu zegt van; 'Where do you go' van No Mercy. Ja, die zit ook in de film en dat vind ik een leuk nummer. Ik stem maar op Crna macka, beli macor. Dan stem je niet op de score.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Leland Palmer wrote:

Ik ook niet aangezien ik gewoon stem op de score. Dat jij een andere smaak hebt en blijkbaar ook een persoonlijk favoriet hebt, wil nog niet zeggen dat de tegenpartij automatisch aan het stemmen is op de 'betere' film, een nummer, etc... Maar blijkbaar is het moeilijk om te accepteren dat sommigen dingen anders zien; iets wat trouwens persoonlijke smaak heet.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4897 votes

Legan wrote:

Ik ook niet aangezien ik gewoon stem op de score. Dat jij een andere smaak hebt en blijkbaar ook een persoonlijk favoriet hebt, wil nog niet zeggen dat de tegenpartij automatisch aan het stemmen is op de 'betere' film, een nummer, etc... Maar blijkbaar is het moeilijk om te accepteren dat sommigen dingen anders zien; iets wat trouwens persoonlijke smaak heet.

Beetje onzinnig bericht. Op deze manier beginnen we langs elkaar heen te praten.

483. Krzesimir Debski - Stara Basn - Kiedy Slonce Bylo Bogiem -

484. Eduard Artemyev - Urga

3-1

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Leland Palmer wrote:

Beetje onzinnig bericht. Op deze manier beginnen we langs elkaar heen te praten.

Vreemd. Jij 'verwijt' mensen dat ze stemmen op hun favoriete film. Ik zeg dat het een kwestie van andere opinie / smaak is. Wat is hier onzinnig aan?

Neem alleen al de KO Avontuur (2009). Daar heb ik vaak genoeg tegen mijn favoriete films gestemd omdat ik bij anderen het avonturenaspect veel beter vond. Ik zou dus niet inzien waarom dat bij deze KO anders zou moeten zijn.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4897 votes

Legan wrote:

Vreemd. Jij 'verwijt' mensen dat ze stemmen op hun favoriete film. Ik zeg dat het een kwestie van andere opinies / smaak is. Wat is hier onzinnig aan?

Omdat het daar niet (meer) over ging. We hadden het er over wat er onder een score valt en wat niet. Ik stem bijv. alleen op de componist + evt. vocals die volgens mij staan voor een score, geen nummers dus. De ''smaakkwestie'' was niet van toepassing eigenlijk, daarom denk ik dat het al snel langs elkaar heen praten wordt. Njah, het boeit me voor de rest ook niet veel. BHD is door, ben ik blij mee.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

HarmJanStegenga wrote:

We hadden het er over wat er onder een score valt en wat niet. Ik stem bijv. alleen op de componist + evt. vocals die volgens mij staan voor een score, geen nummers dus.

Strikt gezien zou je kunnen zeggen dat score de muziek is welke is 'gecomponeerd' voor de film (en vooral voor op de achtergrond is bedoeld) en dat soundtrack de algehele muziek is die erin voorkomt (ook dialogen etc, ... maar dat bedoel ik nooit). Score en soundtrack zijn zaken die gewoon hand in hand gaan en voor de meesten eigenlijk synoniem zijn. Schandalig ik weet het .

Om het kort te houden, ik begrijp zowel Spetie's versie als HarmJan's versie, maar stem volgens HarmJan's visie. Al bestaande nummertjes e.d. die aan de film zijn toegevoegd, laat ik standaard buiten beschouwing (voor zover mijn geheugen het allemaal nog kan onthouden).

HarmJanStegenga wrote:

De ''smaakkwestie'' was niet van toepassing eigenlijk

Jammer, want daardoor laat je het interessantste en pikantste stukje achterwege .

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

4-1

®Tc

• 8212 messages
  • 1087 votes

Ik stemde bij Black Hawk down (4 sterren) en Black Cat, White Cat (ook 4 sterren trouwens) gewoon op de score hoor.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

483. Krzesimir Debski - Stara Basn - Kiedy Slonce Bylo Bogiem

484. Eduard Artemyev - Urga

4-1

485. Herbie Hancock - 'Round Midnight

486. James Horner - Name of the Rose, The

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

0-1

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

0-2

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

0-3

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

0-4

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

0-5

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.