• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

MovieMeter Contest

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het was zo dramatisch dat ik de enige die ik wist (nummer 11) niet meer heb ingestuurd. Kwam met name omdat ik ontmoedigd werd door het begin, waarbij nu blijkt dat ik van de eerste 5 er van 4 werkelijk nog nooit heb gehoord. Persona zal wel een stuk uit het begin geweest zijn dat ik nooit goed zag, vanwege 'toestanden in de bioscoop' destijds. Een waar oproer. Maar goed, had ik evenwel moeten weten. De rest gaat me ook nu nog niet dagen, Spoorloos, Last House on the Left, Go, Twin Peaks etc.

Maar goed een veilige plaats in de buik van het peloton bevalt me nu wel. Met die hitte niet te veel inspannen om op kop te blijven.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Echt verschrikkelijk, ik heb het geweldige intro van Persona niet herkent, Twin Peaks wel gezien maar niet herkend (voelde wel ontzettend Lynch aan inderdaad) en ik heb ook The Birds niet herkend.

Verschrikkelijke leuke contest Chainsaw, bedankt!

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Gezien het feit dat ik de 2e contest niet heb mee gedaan, redelijk tevreden met een gedeelde 38e plaats.

Vind het veel vreselijk dat ik Persona niet herkende.

Hoop dat ik voordat ik vertrek op vakantie de 3e contest nog kan mee pikken.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Jammer dat ik dit topic nu pas ontdek zeg, erg leuk gedaan! Ik heb de antwoorden nog niet gelezen, dus ik ga binnenkort even kijken hoeveel ik er weet van de eerste twee ronden. Met de volgende ronde zal ik zeker meedoen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Mja, ik wist dat ik de acteur uit fragment 9 herkende maar kon hem echt niet plaatsen. Klote, heb Spoorloos notabene op groot scherm gezien.

Grappig ook dat ik bij een ander fragment nog even bij The Birds uit kwam en dat nu lekker sadistisch wél It langs komt .

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Het fragment uit The Birds, was dat met die vrouw in dat bootje? Ik heb nu even geen zin om terug te gaan kijken

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

2 van de 15 fragmenten ook daadwerkelijk gezien. Echt slecht dat ik Mean Creek niet herkende. En zowat de enige Lynch die ik niet zag stond er ook tussen, ik had al zoiets van...het zal toch geen Lynch zijn? Stalag 17 was een gok aan de hand van mensen die nr. 11 goed hadden geraden, was ook een beetje Billy Wilder style en aangezien Chainsaw een fan van die man is.

Anyway, bedankt Chainsaw voor de moeilijke, maar toch leuke contest.

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

Hmm, ik dacht al dat ik fragment 2 gezien had, maar nu ik zie dat het Persona is heb ik nou niet direct een aha-erlebnis. Snel eens herzien dus. Verder heb ik It nog eens gezien, maar dat was toen ik een jaar of 10 was. Dat neem ik mezelf dan ook niet echt kwalijk, al was die lach op het eind wel een dikke hint natuurlijk. Chainsaw hartelijk bedankt voor de organisatie en het initiatief om als eerste het stokje over te nemen.

Wat mij betreft mag de nieuwe quiz trouwens best wat eerder geplaatst worden, mits hij klaar is natuurlijk. En zo ja, brengen we de start-/eindtijd dan een dagje terug of laten we de nieuwe quiz gewoon een dagje langer doorlopen? Mijzelf zal het echt worst wezen of de nieuwe quiz voortaan op dinsdag of maandag wordt geplaatst, dus ik stel voor de starttijd een dagje terug te zetten naar maandag 18u. Maar, nogmaals: als Diesel de contest dan nog niet afheeft, mag u dit stukje als niet gepost beschouwen natuurlijk. Ik stuur wel even een pm naar Diesel.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Freud wrote:

Het fragment uit The Birds, was dat met die vrouw in dat bootje? Ik heb nu even geen zin om terug te gaan kijken

Ik dacht dat het een man was.

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

Freud wrote:

Het fragment uit The Birds, was dat met die vrouw in dat bootje?

Ik herkende hem ook pas toen Chainsaw dat fragment wat verlengd had (ik dacht aanvankelijk aan Breaking the waves).

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Mooi, gedeeld eerste geeindigd . Jammer dat ik de eerste contest niet heb meegedaan en ergens in de middenmoot rondhang nu. Wacht al met smart op de nieuwe van morgen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Nice! October sky vond ik wel netjes van mezelf. Twin Peaks op de val reep nog geraden. Jammer van Stalag had ik eventueel nog wel kunnen raden, helaas dacht ik de hele tijd dat het iets Japans was

Leuke ronde, tenminste een beetje hoog geëindigd!

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Daar is die dan! MovieMeter Contest #3

De einddatum van de quiz is maandag 4 augustus 18:00. Veel plezier en succes!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Toch de fimpjes telkens wat meer bekijken. Birds en Go heb ik dan nog in m'n eigen dvd-collectie steken. Lynch had ik herkend, maar heb Twin Peaks nooit gezien. Had beter een gokje gedaan.

Toch een goeie uitslag nog.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dank Diesel.

Deze is alvast weer iets beter voor mijn zelfvertrouwen...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouw wat een leuke films zitten daar tussen. Wist er een hoop. (Had ik effe nodig) Een aantal kunnen nog komen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ga het ook maar weer eens proberen...

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dat was toch weer een lastige quiz. Heb er maar twee die ik zeker weet

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Niet bepaald een quiz voor mij weer. Veel Amerikaans geweld zo te zien. Weet er wel 1 of 2 en enkele nog redelijk onzeker, maar echt hoog scoren zit er weer niet in.

Wat de vorige betreft, jammer dat ik de twee onbekende interessante fragmenten toch al gezien bleek te hebben (Go en Persona). It ook zeker gezien maar compleet onherkenbaar voor mij. En die Lynch .... tja, duidelijk Lynch maar film nooit gezien

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Weet er (te) weinig, maar naar nummer 14 ben ik absoluut benieuwd!

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Ik hou het voor gezien met die contest. Ik weet opnieuw bijna niets. Nr. 4 weet ik echter zeker, dus wie 'm cadeau wilt hebben, stuurt maar een PM.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Deze vanavond thuis maar weer eens kijken.

Nog even over de vorige. 1 puntje behaald terwijl ik drie films gezien had. Persona notabene nog maar een paar weken geleden. Toch herkende ik het fragment niet. It al wat langer geleden gezien, maar niet te herkennen.

Ben alweer benieuwd naar deze nieuwe fragmenten .

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik heb er sowieso eentje goed.

Persona stijgt weer op mijn to see-list. Gaaf fragment.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Toch ook weer een lastige quiz. Ik weet alleen nummer 5 zeker....

Wel veel aanknopingspunten, al is filmpje 6 irritant kort.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Heb Persona 2 keer in 1 maand bekeken, (doe ik zelden).

Zag het frgment en dacht direct aan Persona. Toch twijfelde ik eraan.

Nee, dit spel is niet aan mij besteed. Knap als je al dit soort dingen

kunt onthouden. Je moet een film minstens 2 a 3 keer gezien hebben om het te raden in mijn geval.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Het fragment uit Persona komt waarschijnlijk uit de eerste 5 minuten. Die waren erg boeiend, maar het heeft jammer genoeg weinig met de rest van de film te maken.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Die eekhoorn weet ik wel denk ik. Als dat de film is die ik denk, dan wordt ie niet veel geraden denk ik maar weer.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Net de nieuwe nog eens bekeken. Viel toch effe tegen. Weet er maar vijf vrees ik.

Knisper wrote:

Persona stijgt weer op mijn to see-list. Gaaf fragment.

Het komt uit het begin van de film (denk ik, want ik herkende het niet en het begin heb ik niet goed kunnen zien). Een heel verwarrend begin, dat volledig losstaat (in stijl) van de rest van de film. Dus ga zeker niet af op dit korte stukje.

Maar wel gaan kijken natuurlijk!

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

van 3 clipjes weet ik het zeker, 2 clipjes denk ik te weten maar die zullen waarschijnlijk niet goed zijn.Toch veel die wel een belletje doen rinkelen, maar waar ik niet op kom.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.