• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Alternatieve Knock-out (met stemverplichting)

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

3-5

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

3-6

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

4-6

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

4-7

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

kos wrote:

(quote)

Is een kwestie van selectie. Hadden er wellicht goede films van na 1980 mee moeten doen ipv matige.

Wellicht moeten sommigen proberen het verleden achter zich te laten en niet telkens op achterhaalde cinema stemmen.

De laatste van deze ronde:

07. Vozvrashcheniye - Notorious

7-7 beslissende stem nodig

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

4-8

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Goldenskull wrote:

(quote)

Wellicht moeten sommigen proberen het verleden achter zich te laten en niet telkens op achterhaalde cinema stemmen.

Hoe vaak ik ook over films lul in het echte leven en ik vraag of men wel eens oudere films kijk, is het antwoord altijd niets.

Vraag het ook wel aan oudere mensen dan mijzelf, zelfs die kijken het nooit. Mocht ik er ooit 1 tegenkomen zal ik het zeker melden...

Op MM geloof ik het wel, maar het zijn wel vaak dezelfde mensen.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Goldenskull wrote:

Films, jong en oud, zijn al snel achterhaald. Dit geldt ook voor Vozvrashcheniye die ik de tand des tijds vooralsnog niet zie doorstaan.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Hoe vaak ik ook over films lul in het echte leven en ik vraag of men wel eens oudere films kijk, is het antwoord altijd niets.

Dat zegt weinig over de kwaliteit van die films, maar alles over het aanbod. De commerciele zenders zenden nooit oude films uit en n de videotheek kom je ze ook enkel in de ondergestofde hoekjes tegen. Dus je moet er erg je best voordoen. Maar er zijn zat oude films die nog steeds kunnen beroeren.

Zo blijkt uit deze 'kenners' KO.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Dat zegt weinig over de kwaliteit van die films, maar alles over het aanbod. De commerciele zenders zenden nooit oude films uit en n de videotheek kom je ze ook enkel in de ondergestofde hoekjes tegen. Dus je moet er erg je best voordoen. Maar er zijn zat oude films die nog steeds kunnen beroeren.

Zo blijkt uit deze 'kenners' KO.

Ik kan er nog niet goed over mee praten omdat ik te weinig kennis heb. Maar users zoals Onderhond en Goldenskull doen beter hun best met een teleurgesteld resultaat. Ongeveer 96 procent op MM beleefd hetzelfde resultaat. Indien je op straat een marketing onderzoek maakt, kom je misschien op een halve procent uit.

De redenen die jij opnoemt zoals moeilijk verkrijgbaar of stoffige hoekjes zijn het bewijs van de film industrie die het dus zeker weten dat het geen handel is.

Die hele kleine groep die het wel waarderen hebben een hoop extra filmplezier. Best tof voor die mensen al vraag ik me wel af waar dat plezier vandaan komt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Goldenskull en Onderhond zie ik niet echt als maatgevend. Van Onderhond is bekend dat hij van een totaal ander soort cinema houdt dan de verhaalende Hollywoodschool hem biedt. Dat 96% teleurgesteld is in oude films spreek ik fel tegen. Kijk maar eens naar de tiplijst, daar barst het van de hoog gewaardeerde films van voor 1970.

Dat er geen handel meer in zit is logisch. Film is immers kostbaar entertainment dat volledig wordt uitgemolken bij de release. Hoe eerder het is terug verdient hoe minder rente verlies.

Bovendien is er geen marketing budget meer nadat de film op dvd is uitgekomen. Nieuwe budgetten worden weer aan nieuwe films besteed. Zo is nu eenmaal het model. Er komen ook bijna geen oude Ferrari's meer op de markt, maar daarom kunnen dat nog steeds mooie auto's zijn. Het aanbod heeft gewoon bar weinig met de kwaliteit te maken.

Het lukt overigens 96% van de mensen die je spreekt ook niet om het huidige filmaanbod bij te houden, dus dat vind ik eigenlijk een non argument.

Maar ik zou zeggen huur zelf eens wat zogenaamde klassiekers en bepaal voor jezelf wat je er van vindt. Het is namelijk altijd iets persoonlijks.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

'96 % van de mensen op straat' . .

hehe, 90 procent van de mensen op straat luistert ook naar de top 40 en kijkt RTL 4 programma's. Nou, veel plezier met de smaak van de grote groep zou ik zeggen.

Dan maar 'een stoffig hoekje'

En buiten dat: Moet je 'de mensen op straat' eens de 'moderne films' die hier op MM zo gewaardeerd worden door een OH en co. laten zien, kom je ook niet bepaald hoog uit qua waardering.

Snap de gedachtegang dus niet helemaal.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Hou asjeblieft eens op met die smiley´s Kos. Je geeft het immers zelf toe dat het een kleine groep is die klassiekers kan waarderen.

Daarnaast geef ik toe dat ik het tof voor die mensen vindt.

Waarin ik misschien niet helemaal duidelijk in was, is dat met een KO zoals deze de oude films het altijd zullen winnen omdat de klassieke liefhebbers ook de moderne films bekijken maar blijkbaar een voorkeur hebben voor klassieke films. Liefhebbers van de moderne film daarentegen kijken veel minder oude films waardoor nieuwere films het altijd zullen afleggen omdat die mensen niet kunnen stemmen in dit spelletje.

Jullie zouden dit spel met moeten spelen met alleen maar klassiekers en ik zou dit spel moeten spelen zonder de klassiekers.

Ik heb Onderhond al hier zo iets zien roepen, alleen viel het kwartje toen nog niet bij mij.

Ik hoop dat ik duidelijk ben maar waarschijnlijk zullen jullie het niet zien waardoor jullie kunnen roepen dat die klassieke films beter zijn.

Haal die oogkleppen eens weg

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nou mag ik je dan als kijktip Le Salaire de la Peur meegeven. Ik weet vrij zeker dat die voortaan ook in veel gevallen op jouw steun kan gaan rekenen.

Ik denk dat het niet een kleine club is die die films kan waarderen, ik denk dat hele grote groepen die films zouden waarderen als ze ze gezien hebben.....

Er is ook niemand die roept dat klassieke films beter zijn. Dat ze hier boven komen drijven heeft inderdaad met je theorie te maken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

kos wrote:

En buiten dat: Moet je 'de mensen op straat' eens de 'moderne films' die hier op MM zo gewaardeerd worden door een OH en co. laten zien, kom je ook niet bepaald hoog uit qua waardering.

Sterker nog, zelfs op MM worden ze niet hoog gewaardeerd.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Erwinner wrote:

Ik hoop dat ik duidelijk ben maar waarschijnlijk zullen jullie het niet zien waardoor jullie kunnen roepen dat die klassieke films beter zijn.

Haal die oogkleppen eens weg

Wie heeft nu oogkleppen op? Kijkers die alles kijken en (eventueel ook) kunnen waarderen, waarbij de één een voorkeur heeft voor klassiek, of kijkers die bijna alleen maar kunnen kijken en waarderen naar wat in hun straatje past en verder alleen maar kunnen afgeven op de rest? Ik krijg bij de laatste paar berichten van enkele gebruikers een 'slechte verliezersgevoel' door. Het is maar een simpele KO hoor. Relax .

Verder maakt het mij niet uit welke film wint. Door deze KO heb ik vele films gezien en ontdekt uit allerlei jaargangen en met vele verrassende resultaten (lijstje bijgehouden). Daardoor is het wat mij betreft meer dan geslaagd.

Wat mij betreft mag dit een jaarlijks terugkerende KO worden!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Reinbo wrote:

Nou mag ik je dan als kijktip Le Salaire de la Peur meegeven. Ik weet vrij zeker dat die voortaan ook in veel gevallen op jouw steun kan gaan rekenen.

maken.

Ga ik zeker doen.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Legan wrote:

Wat mij betreft mag dit een jaarlijks terugkerende KO worden!

Wat mij betreft ook!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Legan, ik geef niet af en kan heel goed tegen mijn verlies. Ik zeg alleen dat dit spelletje niet werkt.

Ik heb ook heus wel leuke klassiekers ontdekt maar er zijn er teveel die ik spuuglelijk vind waardoor ik niet meer zo snel alles probeer.

Vooral die Amerikaans klassiekers zijn duf.

Een jaarlijks terugkerende KO mag je van mij weer proberen, je zal zien dat er altijd een klassieker gaat winnen.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Toch grappig dat je zo anti-klassieker bent en dan een film als 2001 op nr 2 in je top 10 hebt staan

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Spetie wrote:

Toch grappig dat je zo anti-klassieker bent en dan een film als 2001 op nr 2 in je top 10 hebt staan

Precies! Ik ben geen anti-klassieker. Ik wil graag mooie klassiekers zien, maar welke?

Misschien nog een paar tips van OH?

THX was vet cool, helaas is dat een bijgewerkte film.

The Day the Earth Stood still was vermakelijk, Persona geweldig, El Topo, maar dan zitten we al in de jaren 70´.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Erwinner wrote:

(quote)

Precies! Ik ben geen anti-klassieker. Ik wil graag mooie klassiekers zien, maar welke?

Misschien nog een paar tips van OH?

THX was vet cool, helaas is dat een bijgewerkte film.

The Day the Earth Stood still was vermakelijk, Persona geweldig, El Topo, maar dan zitten we al in de jaren 70´.

Denk dat jij The Cranes are Flying ook wel mooi vind. Zelfs OH waardeert die met een ruime voldoende en dat is bij hem al vrij uniek denk ik voor een film van voor 1960.

Verder is Le Salaire de la Peur zeker een aanrader en misschien andere Bergmans als je Persona zo geweldig vindt?

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Heb die discussie omtrent klassiekers nooit echt begrepen, wat maakt een film nu een klassieker? Is dat de status die een film al heeft of is het de status die je zelf aan zo'n film meegeeft door je eigen kijkervaring? Ik ben zelf meer een allrounder die zowel "klassiekers" als de moderne cinema kan waarderen, en ik heb een hoop op kunnen steken door deze KO, al heb ik zelf maar 1 keer mee kunnen stemmen, en de keren dat ik heb kunnen stemmen was ik te laat.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dat eerste natuurlijk.

Als ik een film uit 1950 een 4,5* ga waarderen terwijl die film maar 200 stemmen heeft met een gemiddelde van een 2,9* ofzo, dan zal dat vast geen klassieker zijn.

Edit

Zodoende ga ik die film niet als klassieker bestempelen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Erwinner wrote:

Legan, ik geef niet af en kan heel goed tegen mijn verlies. Ik zeg alleen dat dit spelletje niet werkt.

Het werkt allicht beter dan knock-outs met al die figuren die stemmen op of tegen films die ze totaal niet kennen lijkt me. Dommer dan dat is volstrekt onmogelijk.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

kos wrote:

(quote)

Het werkt allicht beter dan knock-outs met al die figuren die stemmen op of tegen films die ze totaal niet kennen lijkt me. Dommer dan dat is volstrekt onmogelijk.

Dat is ook jammer ja, maar dan ga ik ook niet huilen ofzo.

Anders moeten we maar een KO ernaast doen met films na de jaren 80 inclusief stemverplichting.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Erwinner wrote:

Dat eerste natuurlijk.

Als ik een film uit 1950 een 4,5* ga waarderen terwijl die film maar 200 stemmen heeft met een gemiddelde van een 2,9* ofzo, dan zal dat vast geen klassieker zijn.

Edit

Zodoende ga ik die film niet als klassieker bestempelen.

Maar het zou dus nog wel de status klassieker kunnen krijgen, als meer en meer mensen op deze film gaan stemmen met veel 4 tot 5 sterren, Dat betekend dus dat die status van klassieker uit de waardering van de mensen komt.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

dan kunnen we weer verder

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

DVD-T wrote:

(quote)

Maar het zou dus nog wel de status klassieker kunnen krijgen, als meer en meer mensen op deze film gaan stemmen met veel 4 tot 5 sterren, Dat betekend dus dat die status van klassieker uit de waardering van de mensen komt.

Als die film op IMDB 8000 stemmen heef met een gemiddelde van een 5 op de schaal van 10, mag je toch wel spreken van een slecht gewaardeerde film.

Als ik die film dan een 4,5* geef, dan zal ik het ergens wel kunnen begrijpen. Heb het helaas nog niet meegemaakt, jullie vast wel?

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Wat wel en niet klassiekers zijn, bestaat wel een ander topic voor.

Mijn opmerking was verder gewoon om te steken en Erwinner's 'theorie' lijkt me kloppend. Verder zal het mij worst wezen wat er wint, dit een jaarlijkse KO maken lijkt me nogal kansloos, hij is immers al bijna 11 maanden bezig nu.

Blijft het natuurlijk een mysterie waarom Legan op Notorious stemt met een 3,5 en niet op Vozvrashcheniye met 4,0 (de rest van de stemmen heb ik verder niet nagelopen, deze wist ik toevallig).. mja dat zal aan mij liggen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.