- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Beste Film (2008)
Knock-out: Beste Film (2008)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar het bewijst wel dat het allemaal niet nieuw is.
Niet dus.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Voor jou niet, voor mij wel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De look en feel van FC zit ook in Black Rain.. toevallig ook al een film met Douglas in de hoofdrol
Toch wel totaal anders. Kijk 'm nog maar eens. Zit 20 jaar tussen: digitale nabewerking doet een hoop. Hooguit Alien 3 is er mee t vergelijken, maar die speelt zich af op een totaal andere planeet. Visie op de huidige samenleving is nog nooit zo donker geweest.
Je hebt blijkbaar een slechte kijk op het visuele gedeelte van een film. Maar die conclusie had ik al eerder getrokken vandaag.:P
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Voor jou niet, voor mij wel.
Jammer, je haalt er niet uit wat er in zit. 
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
5-9 One Flew over the Cuckoo's Nest met een duidelijke voorkeur
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik ben bang dat ik het er juist wel uitgehaald heb, maar dat ik het er totaal niet mee eens ben (als het gaat om de boodschap in de film), maar die discussie heb ik al te vaak gevoerd. En qua looks, ben ik geen fan van de stijl van Fincher. Sowieso geen fan van Fincher trouwens. 
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Je wijzigt je stem dus om bepaalde personen een hak te zetten. Nou, daar hoef ik verder niets over te zeggen. Lijkt mij een duidelijke zaak. Ondanks het spelletjes gehalte vind ik zoiets gewoon een jammerlijke constatering.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7938 votes
15. The Pianist - The Shawshank Redemption
1-0
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Toch wel totaal anders. Kijk 'm nog maar eens. Zit 20 jaar tussen: digitale nabewerking doet een hoop. Hooguit Alien 3 is er mee t vergelijken, maar die speelt zich af op een totaal andere planeet. Visie op de huidige samenleving is nog nooit zo donker geweest.
10 jaar. Maar die visie vind ik wel meevallen..(probeer Soylent Green eens qua donkere visie) Die regenachtige sfeer (ook se7en heeft dit natuurlijk) is al eerder getroffen. Verder zie ik niet heel veel bijzonders aan de look van FC.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
10 jaar. Maar die visie vind ik wel meevallen..(probeer Soylent Green eens qua donkere visie) Die regenachtige sfeer (ook se7en heeft dit natuurlijk) is al eerder getroffen. Verder zie ik niet heel veel bijzonders aan de look van FC.
Je hebt blijkbaar een slechte kijk op het visuele gedeelte van een film. Maar die conclusie had ik al eerder getrokken vandaag. 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Je hebt blijkbaar een slechte kijk op het visuele gedeelte van een film. Maar die conclusie had ik al eerder getrokken vandaag. 
Zolang jij niet aangeeft wat er precies zo vernieuwend of origineel is aan het visuele aspect van FC kun je met modder blijven gooien tot je groen ziet. Ik kan jou ook wel betichten van van alles, maar daar schieten we niks mee op.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
OK
Het openingsshot vanuit de hersenen naar het pistol
Het shot waar de camera langs het gebouw zoeft langs de verschillende elementen rondom de bomset up.
De Ikea scene waarin zijn kamer overgaat in een ikea folder.
De groene duistere kleur die het geheel heeft meegekregen.
De scene in het vliegtuig is een brilliant stukje montage en digitale effecten.
Het shot van de vuilnisbak omhoog.
Het shot van de ontploffende ijskast.
Allemaal visuele juweeltjes. En state of the art op dat moment.
En zoals al eerder aangegeven ken ik geen enkele film die zich in Amerika afspeelt en er zo donker uit ziet.Het regent ook nauwelijks. Dat doet het wel in Seven, deze film geeft je hetzelfde gevoel, maar zonder gebruik te maken van regen. Dat is knap.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Nee, alleen een constatering.
Is het zo belangrijk dan dat je dat moet melden? Of kom je gewoon aandacht tekort (wat ook te constanteren valt uit veel berichten die je plaatst)?
Jij denkt meteen dat ik aan niet-Amerikaans een hekel heb ofniet? Je ziet her verkeerd 'vriend'.