- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Beste Film (2008)
Knock-out: Beste Film (2008)
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Of je Fight Club goed of slecht vindt maakt niets uit, maar origineel is het zeker wel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Persona
Alsof FC daar ook maar van in de buurt kan komen, lijkt er ook totaal niet op.
Gelijksoortige films als FC? Uiteindelijk is het maar een domme knokfilm (met een onzinnige plottwist), daar ken jij er meer van dan ik, dus dat laat ik aan jou.
Thematiek en onzinnge plotwist kent overeenkomsten. Doe mij maar wat maatschappijkriteik en geknok ipv vrouwelijk gepieker.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
En als iets origineel is, dan is het voor sommigen blijkbaar gelijk goed.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Nee, doe mij dan een paar tips voor gelijksoortige films? (En niet Persona want die was oersaai)
Falling Down, 5 jaar eerder en veel beter in zijn maatschappijkritiek en uitwerking. Niet van dat vage gelul en gedoe ook halverwege de film. Daar had Fincher wat beter naar kunnen kijken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En als iets origineel is, dan is het voor sommigen blijkbaar gelijk goed.
Nee, maar het helpt vaak wel. Zie liever iets nieuws/origineels dan iets wat ik al eerder/vaker heb gezien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Falling Down, 5 jaar eerder en veel beter in zijn maatschappijkritiek en uitwerking. Niet van dat vage gelul en gedoe ook halverwege de film. Daar had Fincher wat beter naar kunnen kijken.
Falling down doet na 20 minuten precies wat de titel beloofd. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Er zit niks in FC wat ik niet eerder gezien had, maar goed, al was het wel origineel, was het nog steeds een slechte film.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dat vind ik nou precies van FC, die stort na een aardig begin volledig in.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Vind ik niet.. film blijft ijzersterk, na 20 minuten is ie volgens mij pas warmgedraait 
FC zakt na de praatsessies en het geknok als een holle soufflé in elkaar, wat een bullshit komt daar voorbij..
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Nee, maar het helpt vaak wel. Zie liever iets nieuws/origineels dan iets wat ik al eerder/vaker heb gezien.
2 vrouwen die in de ruimte een tuincentrum openen waarna ze in de pauze een colaflesje breien is ook origineel. Dan zie ik toch liever gewoon een film die op een creatieve manier is uitgewerkt en vormgegeven. Het verhaaltje doet er niet altijd zo heel veel toe, maar kan prima als kapstok fungeren voor bv. een hoop vloeiende actie/vermakelijke onzin etc.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Dat vind ik nou precies van FC, die stort na een aardig begin volledig in.
Kijkaan Zavo, wij kunnen het dus ook ergens over eens zijn 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Er zit niks in FC wat ik niet eerder gezien had,
Filmtips gaarne?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
4-7 Cuckoo
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
2 vrouwen die in de ruimte een tuincentrum openen waarna ze in de pauze een colaflesje breien is ook origineel. Dan zie ik toch liever gewoon een film die op een creatieve manier is uitgewerkt en vormgegeven.
Is ook belangrijk. Slaagt FC volledig in. Look en feel en montage waren erg vernieuwend.
Ben ook erg benieuwd naar de gebreide cola flesjes en de onderliggende gedachte.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Filmtips gaarne?
Zoals ik net al zei, al die knokfilms waar jij zo van houdt. De plottwists, dat was in die tijd een hype, Sixth Sense, Usual Suspects, je kent het wel. American Psycho lijkt er misschien nog het meest op, maar is van later denk ik. 
En het Persona-thema heb je zelf dus al genoemd: Persona.
Maar die heeft buiten het thema geen enkele overeenkomst met FC.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zoals ik net al zei, al die knokfilms waar jij zo van houdt. De plottwists, dat was in die tijd een hype, Sixth Sense, Usual Suspects, je kent het wel. American Psycho lijkt er misschien nog het meest op, maar is van later denk ik. 
En het Persona-thema heb je zelf dus al genoemd: Persona.
Maar die heeft buiten het thema geen enkele overeenkomst met FC.
Die films die jij noemt ook niet. Plotwist is wel het minst belangrijke onderdeel iMO.
De pluspunten zijn voor mij de duistere look en feel, de vele brilliante scenes (Dildo, vliegtuigcrash, duiven, golfen, ontslag, IKEA, theraphiesessies, e.d.) de maatschappijkritiek, het verzet, de terroristische inslag, de paranoia en vooral de bijtende humor (Die de eerste 20-30 minuten van Falling Down ook heeft, helaas verzand die film in een standaard politiefilmpje)
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Die films die jij noemt ook niet.
Maar het bewijst wel dat het allemaal niet nieuw is.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Vind Fight Club over het geheel gewoon een goede originele film, en mijn enigste kritiekpunt ligt dan ook bij het einde (de twist). Dat zie je toch van mijlenver aankomen? Vooral als je een andere film, met een soortgelijk einde (twist) - van een aantal jaren terug - eerder hebt gezien.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
De look en feel van FC zit ook in Black Rain.. toevallig ook al een film met Douglas in de hoofdrol
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Vind Fight Club over het geheel gewoon een goede originele film, en mijn enigste kritiekpunt ligt dan ook bij het einde (de twist). Dat zie je toch van mijlenver aankomen? Vooral als je een andere film, met een soortgelijk einde (twist) - van een aantal jaren terug - eerder hebt gezien.
Usual Suspects?