• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.205 votes
Profile

Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)

DVD-T

• 15565 messages
  • 3125 votes

52. Umfeld - Amores Perros

Villevalo23

• 1822 messages
  • 4270 votes

0-1

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

0-2

DVD-T

• 15565 messages
  • 3125 votes

0-3

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

0-4

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

0-5 Umfeld is niet iets wat in zo'n knock-out hoort.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

0-6 mee eens

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Waarom niet?

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

1-6 eer redden

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

2-6 wat een onzin. Zo ongeveer de meest vooruitstrevende film in deze KO (21ste eeuw, nieuwe cinema enzo). Als er één film inhoort is het wel Umfeld.

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

2-7!

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

53. Yûreka - Mizu no Onna

Een voorkeur hoewel ik beiden niet heb gezien. En deze keer gecontroleerd .

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Lullige uitschakeling van Umfeld. Ook in de 21ste eeuw blijft klassieke cinema regeren.

0-1 beiden gezien en mijn voorkeur is redelijk duidelijk.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

umfeld!!!

3-7

1-1

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

1-2, 1 gezien, maar overtuigend genoeg voor een stem. Jammer van Umfeld overigens.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Umfeld is voor een klein publiek, het is op zich al opvallend dat hij zo ver komt en zo vernieuwend is hij nou ook weer niet.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Umfeld is niet vernieuwend binnen de videoclipcultuur, absoluut vernieuwend binnen de filmwereld.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

En aangezien het niet veel meer is dan een lange videoclip is het dus niet vernieuwend.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Dan is er sinds de eerste langspeelfilm geen vernieuwende film meer geweest, want het zijn allemaal gewoon lange verfilmde verhaaltjes. Wheeee.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Dan is er sinds de eerste langspeelfilm geen vernieuwende film meer geweest, want het zijn allemaal gewoon lange verfilmde verhaaltjes. Wheeee.

Dat slaat natuurlijk nergens op. Concept van combinatie muziek en bijpassende beelden zonder verder verhaal is toch al veel vaker (en in mij ogen beter) gedaan? Koyaanisqatsi bijvoorbeeld en vele videoclips (of ze nou 5 of 50 minuten duren, maakt ook niet zoveel uit).

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Er zit anders 45 minuten verschil tussen, iets wat je wel moet opvangen. De opzet van een videoclip is dan ook redelijk anders.

Verder zijn films als Koyaanisqatsi figuratief, zelden abstract en zelfs met een vette moraal. De wisselwerking tussen beeld en muziek is ook minimaal in dat soort films, amper te spreken van een hybride.

Hoe minder je nuanceert, hoe makkelijker het is om iets af te doen als niet origineel natuurlijk.

Ik hou mij verder altijd aangeraden uiteraard, maar liever geen namen als Baraka en Koyaanisqatsi. Scheelt makkelijk 3* in waardering dus lijkt me duidelijk dat er ergens cruciale verschillen zitten.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Verder zijn films als Koyaanisqatsi figuratief, zelden abstract en zelfs met een vette moraal. De wisselwerking tussen beeld en muziek is ook minimaal in dat soort films, amper te spreken van een hybride.

Nu ga je je eigen mening als argument gebruiken, lekker makkelijk. Ik vind de wisselwerking tussen beeld en muziek juist wel heel goed in Koyaanisqatsi en de moraal die anderen erin zien zie ik totaal niet, dus met deze argumenten kan ik niks.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Blijft nog altijd figuratief en weinig abstract. En het hele ecothema ligt er toch erg dik op.

De wisselwerking tussen beeld en muziek is ook goed in Pi, beter zelfs dan in Koy wat mij betreft. Toch zal ik de films niet met elkaar gaan vergelijken.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

2-2

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Zavo wrote:

Waarom niet?

Omdat het niets te maken heeft met filmmaken zoals de andere films in de lijst en valt dus niet te vergelijken. Soms is de scheidslijn vrij dun, maar in dit geval wel erg duidelijk.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

2-3

kos wrote:

Umfeld is niet iets wat in zo'n knock-out hoort.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Pi vind ik wat dat betreft dan ook veel vernieuwender, omdat het daar echt in een film met verhaal en alles is geintegreerd, wat daarvoor volgens mij nog niet zo gedaan was.

Ik zie trouwens dat we over Koyaanisqatsi dezelfde discussie al eens gevoerd hebben bij de film, dus daar gaan we niet uitkomen.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

kos wrote:

(quote)

Omdat het niets te maken heeft met filmmaken zoals de andere films in de lijst en valt dus niet te vergelijken. Soms is de scheidslijn vrij dun, maar in dit geval wel erg duidelijk.

Dat vind ik dan weer onzin, Je kunt Umfeld duidelijk zien als een soort genrefilm, maar dan moet je ook andere pure genrefilms eruit gooien.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

De kenmerken van filmmaken liggen dermate veel uit elkaar dat het gewoon niet te vergelijken valt. Maar dat is mijn mening.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

kos wrote:

De kenmerken van filmmaken liggen dermate veel uit elkaar dat het gewoon niet te vergelijken valt. Maar dat is mijn mening.

Maar een documentaire en een tekenfilm liggen toch net zo ver uit elkaar? Die mogen ook meedoen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.