- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Triest...
Veel stemmen zijn uit medelijden gegeven en zie wat er van komt...
[Preketero]
-
- 8531 messages
- 2450 votes
Ja hoor, Howl's Moving Castle beste van deze eeuw 
Moet die dan maar eens dringend gaan huren.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik ga hem van de week ook eens opzoeken. Wel eens leuk hoor, zo'n orginele winnaar, al lijkt het me sterk dat ik hem beter vindt dan Mulholland.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
belachelijke uitkomst, er zijn genoeg betere films dan Howl's moving castle 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Laten we maar zeggen dat het de wraak is voor de uitschakeling van het veel betere Spirited Away.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Best een onnozele uitslag inderdaad al ben ik al lang blij dat het Howl is geworden ipv Chihiro.
Hoewel twee goeie films verder vind ik het de 21e eeuw KO compleet onwaardig. Klassieke animatie vs doorgedreven jaren 80 experiment hoort hier gewoon niet thuis.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Haha meest hilarische winnaar ooit. En dat in een finale tegen een meesterwerk die uit medelijden voor Howl niet gewoon met 13-0 heeft gewonnen. Teveel antistemmerij hier helaas. Snel maar weer eens een horror KO.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Hihi, ik heb deze film niet gezien, maar ik vind het echt wel grappig dat een animatiefilm dit hier eventjes wint tegen de favoriet...
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Verassende winnaar... maar snel eens bekijken dan.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Inderdaad erg verrassend.Howl toch maar een keertje aanschaffen nu die tot beste film van de 21e eeuw is verkozen.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Jammer, die stemmen uit medelijden. Mulholland Dr. zou de terechte winnaar zijn nadat die achtereenvolgens wint van Spirited Away, Requiem for a Dream en Cidade de Deus.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Dit laat nog maar eens zien hoe serieus het allemaal genomen dient te worden. Niet dus.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Dit laat nog maar eens zien hoe serieus het allemaal genomen dient te worden. Niet dus.
mee eens, maar je kan tenminste nog op de beste stemmen, beetje sneu voor de Mulhollandfans
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
beetje sneu voor de Mulhollandfans
Sneu? ik ben ontroostbaar
.Ach ik kan er wel mee leven.Van iedereen zullen er wel favorieten uit zijn gegaan,dus kan dit er ook nog wel bij.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Haha geweldig inderdaad. Howl maakt een 9-0 achterstand ongedaan. Het is een erg leuke Ghibli en het nodigt in ieder geval mensen uit om deze film te gaan kijken. In ieder geval een leuke originele winnaar 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
....... Ja, Howl's Moving Castle......Uiteraard......
Ik zal hem maar eens bekijken, maar de enige reden waarom mij dit een goede uitslag lijkt is omdat het een originele winnaar is. Maar ik had me toch leukere originele winnaars kunnen bedenken.
Het vervelendste is nu dat we een winnaar hebben die niemand de beste film van de 21ste eeuw lijken te vinden. Typisch geval van een winnaar die vooral goed scoort omdat hij geen tegenstemmen krijgt.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Met name de twee laatste rondes tegen Mulholland Dr. en Memento werden vooral gewonnen op basis van tegenstemmen of sympathiestemmen. Ik denk dat het niet vaak voorkomt dat een winnaar van zo'n grote KO in feite door niemand vooraf als beste werd bestempeld.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Mooie winnaar inderdaad, ik vreesde voor een 1* winnaar maar hier kan ik prima mee leven 4.0*. Prachtige film inderdaad.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Best een onnozele uitslag inderdaad al ben ik al lang blij dat het Howl is geworden ipv Chihiro.
Hoewel twee goeie films verder vind ik het de 21e eeuw KO compleet onwaardig. Klassieke animatie vs doorgedreven jaren 80 experiment hoort hier gewoon niet thuis.
Vooraf was het duidelijk dat er geen criteria bestonden waar een film aan moest voldoen behalve dat het geen film mocht zijn gemaakt voor het jaar 2000.
M.a.w. de gestelde regels waren meer dan duidelijk, het is wel erg gemakkelijk om nu de winnaar bekend is kritiek te uiten, tamelijk onzinnig bovendien.
Voorts is het maar een spelletje, ik begrijp de ophef dan ook niet die ik hier soms aantref.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
De kritiek is persoonlijk en valt niet te omzeilen zelfs al plak je er nog 100 regels op. Vind vooral de repliek onzinnig.
Ik vind het gewoon jammer dat er niks "moderners" gewonnen heeft. Lijkt me niet onlogisch en heeft helemaal niks te maken met vooropgestelde regels.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Lijkt me niet onlogisch en heeft helemaal niks te maken met vooropgestelde regels.
Klassieke animatie vs doorgedreven jaren 80 experiment hoort hier gewoon niet thuis.
Een contradictie.
Het is duidelijk, je vindt het niet alleen "jammer" maar je vindt dat die film aan deze knock-out niet eens thuishoort : "hoort hier gewoon niet thuis".
Zulke meningen kun je voorts beter voor de start van een knock-out aanduiden, achteraf betreft het namelijk mosterd na de maaltijd en daarom, mijns inziens, tamelijk onzinnig.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Was het maar zo duidelijk, dan zouden zulke opmerkingen niet gemaakt hoeven worden.
Alsof ik ervoor zou pleiten dat films als Mulholland Drive en Howl niet aan deze KO zouden mogen deelnemen 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Was het maar zo duidelijk, dan zouden zulke opmerkingen niet gemaakt hoeven worden.
Nee hoor, het betreft hier gewoon jouw mening. Alleen kan je deze beter voor aanvang van een knock-out uiten, dat is pragmatisch want achteraf kun je moeilijk een winnaar 'ongeldig' verklaren omdat die niet zou voldoen aan de door jou gestelde criteria.

Achteraf doe je het wel. Ik zou dus niet weten waarom je het niet vooraf kunt uiten, achteraf betreft het alleen maar mosterd na de maaltijd. Maar goed, dat is wel duidelijk inmiddels.