- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Beste Animatiefilm 2007
Knock Out: Beste Animatiefilm 2007
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Om alle discussies achteraf te vermijden, geef ik nog een stemmetje aan Nightmare before Christmas. Ik denk dat die anders eigenlijk nog maar aan 5 is 
09 – Jin-Rô – Mononoke - Hime
4-3
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
6-4
En NBC was terecht door tegen Paprika. Had Kon maar beter z'n best moeten doen op de eerste helft v/d film.
10 – Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun - Castle of Cagliostro, The
1-0
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
2-1 Het begin van Paprika was ook mooi. Vond NBC bij herziening flink tegenvallen, constant die liedjes......Op een gegeven moment leek het alsof men over elk onderwerp zong wat men tegenkwam op hun weg. Dan duren 70 minuten lang. Vooral ook omdat beeld en muziek niet een werden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En NBC was terecht door tegen Paprika. Had Kon maar beter z'n best moeten doen op de eerste helft v/d film.
Hetzelfde kan gezegd worden van Elfman, al liggen beide films uiteindelijk niet zover uit elkaar.
Wel beetje flauw dat Reinbo twee keer lijkt te stemmen. Tweede keer dat ik een geprefereerde film niet tegen NBC kan verdedigen.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Wel beetje flauw dat Reinbo twee keer lijkt te stemmen. Tweede keer dat ik een geprefereerde film niet tegen NBC kan verdedigen.
Antwoord :
Om alle discussies achteraf te vermijden, geef ik nog een stemmetje aan Nightmare before Christmas. Ik denk dat die anders eigenlijk nog maar aan 5 is 
Blijkbaar toch niet gelukt om discussies te vermijden. Met mijn stem gaat NbC toch door, geen probleem dus.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Hoe is dat een antwoord ? Hoe die battle had kunnen verlopen blijft nog steeds onzeker, jouw extra stem doet daar weinig aan af.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Hoe is dat een antwoord ? Hoe die battle had kunnen verlopen blijft nog steeds onzeker, jouw extra stem doet daar weinig aan af.
Het is echt niet de eerste keer dat een nieuwe battle te vroeg begint. Dan wordt een oude battle achteraf opnieuw opgehaald tot het vereiste aantal bereikt is. Gebeurt in zowat elke KO wel eens. Als ik de laatste benodigde stem niet gegeven had, had je het niet eens gezien.
Aan de andere kant heb je er geen problemen mee dat een film met slechts 10 stemmen mag meedoen, terwijl het eigenlijk al lang vaststaat dat dit niet mag (bericht van Mug indertijd). Selectieve verontwaardiging ?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Dan had ik het inderdaad niet gezien.
Zeg ook niet dat er meteen een beter alternatief is, maar het blijft flauw. De uitslag van een KO blijft toch steeds erg hangen aan het moment waarop hij plaatsvindt.
Ik ben trouwens helemaal niet verontwaardigd
Vind het alleen lullig.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik kom er net achter dat ik 2 keer op NBC heb gestemd. Excuus, maar film is ook wel erg goed. 
6-2 voor de vaart. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
11 – Akira - Bambi
1-0 Maar Bambi blijft ook schattig, alleen qua animatie niets bijzonders.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Vind toch dat Nightmare absoluut beter bij de laatste paar films thuis hoort. Het is een erg belangrijke film in de animatiegeschiedenis. De eerste echt grote stop-motion film (waar er toch al veel te weinig van worden gemaakt). Volgens mij is de enige eerdere lange speelfilm die volledig op die manier is gemaakt 'The Adventures of Mark Twain' uit 1985, maar ik betwijfel of die wel zo geweldig is. NBC verdiend zijn plek in deze KO absoluut meer dan Paprika imo.
Jammer als somige niet volledig gepakt kunnen worden door de sfeer en de muziek uit de film (niet omdat het te donker is, dat is een misvatting) maar dat heb ik dus ook bij Memories, daarvan wisten de twee laatste filmpjes mij nergens te verbazen. De laatste was interessant uitgevoerd, maar te kort om echt indrukwekkend te zijn en als de battle zou zijn Magnetic Rose vs NBC zou ik ook alsnog voor NBC stemmen.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
6-3
Hetzelfde kan gezegd worden van Elfman, al liggen beide films uiteindelijk niet zover uit elkaar.