- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Beste Animatiefilm 2007
Knock Out: Beste Animatiefilm 2007
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Excuseer?
Ik vind de meeste Disney `s vermakelijk, maar tegen het Japanse animatiegeweld kunnen ze meestal niet op. Japanse animatie is naast vermakelijk veelzijdiger op het gebied van animatie. Bij een film als Hotaru no Haka waan ik mij niet in een animatiefilm, maar in een echte film. De animatie wordt als middel gebruikt om een verhaal te vertellen. Verder is daar de magie van de vuurvliegjes. Die af en toe ook in Disney `s aanwezig is, bv. The Lion King. Alleen wordt er dikwijls een nummer onder gemonteerd waarin de hoofdrolspelers zonodig, melig moeten gaan zingen.
Luchtiger EN filosofischer?
Niet zo raar toch? Als je jezelf geen wetenschappelijke vraag stelt maar een vraag waarover je eindeloos kan praten, kortom eentje die ruimte overlaat gecombineerd met humor of visuele beeldmagie.
Ik ga mij niet uitspreken over de anime's, na Spirited Away(2.5*) ben ik afgehaakt
Jammer, geef de moed niet op. Er is nog hoop! De Japanse animes verschillen over het algemeen als dag en nacht van elkaar.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Maar hoop dat je niet doelt op scenes als de wolk scene in The Lion King. Dat is dan nog eens een letterlijke kopie.
Maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat zo `n moment indruk kan maken. Bovendien kun je zo elke remake gelijk naar de prullenbak verwijzen.
Beter goed gejat dan slecht bedacht....Ondanks dat het niet netjes is dat men niet toe wil geven dat men gejat heeft. Kan mij er zelf niet aan storen, is typisch iets voor moraalridders? 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat zo `n moment indruk kan maken. Bovendien kun je zo elke remake gelijk naar de prullenbak verwijzen.
Binnen de discussie wel relevant vind ik. Aangezien het toch gaat om varieteit binnen een segment. Als die variatie komt vanuit letterlijke kopies is dat niet meteen een plus.
Verder spreek ik mij over die scene niet uit. Zal best goed kunnen zijn, al denk ik niet dat ik zwaar geëmotioneerd wordt door een Disney scene.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Halve finales:
Tot de 10, 2 verschil:
01 - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun - The Lion King
02 - Sen to Chihiro no Kamikakushi - Hotaru no Haka
01 - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun - The Lion King
1-0
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
3-5
Vorige ronde was redelijk schandalig trouwens. 3 keer de verkeerde door.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
02 - Sen to Chihiro no Kamikakushi - Hotaru no Haka
1-0
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
1-1 !! please geen finale die toch nog uitdraait op twee kinderfilms