- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Beste Animatiefilm 2007
Knock Out: Beste Animatiefilm 2007
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
@ Onderhond
Spirited away is dan ook één van de weinige Japanse animatiefilms die ik helemaal gezien heb. Kan je mij dan enkele anime's aanbevelen voor iemand die er nog niet echt vertrouwd mee is?
Wat de tegestemmen betreft is het idd van beide kanten omdat er bij velen een duidelijke scheiding is tussen Westerse en Oosterse animatie.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Jongens jongens (doen er eigenlijk meisjes mee???), ik moet me door eindeloos veel letters scrollen om af en toe een score te vinden... 
9-7 dus
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dat hangt er dus maar vanaf wat soort films je leuk vindt.
Memories vind ik altijd een goeie start, aangezien daar 3 strekkingen naast elkaar getoond worden. Science-fiction, zwart komisch en artistiek.
Hotaru no Haka is een oorlogsdrama (vanuit de burger), Omohide Poro Poro vooral een coming of age drama.
Byousoku 5 Senchimeetoru en Sennen Joyou twee romantische dramas, waarvan de eerste erg veel lijkt op de trage Japanse dramas.
Iets als Innocence kan je best kijken als je de sfeer van Blade Runner kon smaken. Jin-Roh en Patlabor hebben beiden een sterke politieke strategische inslag.
Tekkon Kinkreet kent weinig vergelijkpunten. Typische creatieve manga verfilming die op zichzelf staat.
Een film als Dead Leaves is dan weer een perfect manisch actiespektakel zonder verder enige verhaalwaarde.
En zo kan je dus nog even doorgaan. Er staan hier genoeg animes op de site die een mooie waardering krijgen. Kijk even welk genre je aanstaat en probeer er daar ééntje van zou ik zeggen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Eerder plat komisch.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Eerder plat komisch.
Sluit elkaar niet uit natuurlijk. Al zie ik niet zo wat er plat aan is. Over-the-top, dat wel.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
04 - Mimi wo Sumaseba - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
Als het dan toch een Ghibli moet zijn laat het dan Yamada-kun worden.
0-1
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
2-4
Yamada is wel de slechtste Ghibli die ik heb gezien denk ik.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
4-7 natuurlijk
De beste tegen de minste Ghibli.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Minste Ghibli is toch veruit Nausicaa. Miyazaki op z'n meest belerende toon.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Belerend of niet, Nausicaa heeft me prima weten te vermaken. Iets wat ik van Yamada-kun helaas niet (in het geheel) kan zeggen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Afgezien daarvan is Yamada's wel de meest aparte toevoeging aan het Ghibli assortiment, iets wat toch broodnodig is. Afgezien van hun reclames en kortfilms blijft hun speelfilm aanbod al jarenlang in hetzelfde straatje hangen.
Maar verder vind ik Yamada's ook veruit de vermakelijkste. Heerlijk familietje! 
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Tja dat heb ik al vaker mensen horen zeggen dus de neiging voor herziening is er wel maar ik kan me er tot nu toe nog niet toe zetten.
Wie weet denk ik er in de toekomst toch nog anders over 
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
5-7
Mijn stem voor Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun heb ik welliswaar na de laatste kijkbeurt verhoogd, maar zo verrukkelijk mooi als Mimi wo Sumaseba vind ik hem nog zeker niet.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Afgezien daarvan is Yamada's wel de meest aparte toevoeging aan het Ghibli assortiment, iets wat toch broodnodig is.
Lijkt me niet, zeker niet als dat je slechtste film oplevert. Ik waardeer het op zich dat Takahata iets diversere films maakt dan Miyazaki, maar het nadeel is dat je dus af en toe de plank flink mis slaat, zoals bij deze.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tja, lijkt mij dus wel, zeker als dat je beste film oplevert.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
I... Disney `s waar het allemaal stopt bij een vermakelijk verhaal, zonder gebruik te maken van de visuele mogelijkheden om animatie naar een hoger niveau te tillen.
Excuseer?
[
Het is allemaal wat luchtiger en filosofischer van aard.
Luchtiger EN filosofischer?
Maar als je inderdaad alleen maar wat wil lachen met furries voldoen Pixar en Disney volledig.
Een beetje kortzichtig, niet? Ik ga mij niet uitspreken over de anime's, na Spirited Away(2.5*) ben ik afgehaakt, maar Disney is heus wat meer dan lachen met furries. Iedereen hier herinnert zich vast en zeker Disney-scenes die enorm veel emoties bij hem losgemaakt hebben. Disney, de laatste Classics en sequels bouten beschouwing gelaten, is inderdaad wat luchtiger en vaak ook veel simpeler dan de doorsnee film, maar zit daar dan niet de charme van het hele bedrijf?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Persoonlijk heb ik er zo geen. Maar hoop dat je niet doelt op scenes als de wolk scene in The Lion King. Dat is dan nog eens een letterlijke kopie.
Verder is het inderdaad vooral de Pixar generatie van Amerikaanse films die kan gecategoriseerd worden als lachen met furries. Disney (en dan gaat het over langspeelfilms) was meer de remake van sprookjes (en in de 90s vervangen door remake van legendes en buitenlandse verhalen). Maar ook daar telkens weer volgens eenzelfde concept.
In ieder geval was ook de humor steeds een belangrijk element voor Disney, gezien het nimmer ontbreken van de funny sidekick.