- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Het beste van... - knock out-versie
Het beste van... - knock out-versie
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
1-5
Er is toch een klein onderscheid in psychologische diepgang tussen beide films - toch niet onbelangrijk als je de 'beste shakespeare-adaptatie' wilt kiezen. Ik heb trouwens Richard III niet gezien, maar ken het stuk wel - en de acteurs... Volgens mij is dat trouwens cruciaal bij de meeste Shakespeare-stukken: de scenario's bieden een hoop mogelijkheden aan en schetsen een emotionele puinhoop aan personages en situaties, maar zonder de kwaliteit van de acteur die de personages uitbeeldt, blijft er bij Shakespeare weinig over: het is de persoonlijkheid die in de acteerprestaties naar voor komt die het stuk maakt of kraakt, niet zo zeer het toch wel vrij eendimensionale kader dat Shakespeare zelf schept in zijn stukken. Vandaar ook dat er typische 'Shakespeare-acteurs' bestaan, die juist perfect in staat zijn zo'n rollen op een goede manier in te vullen. Ian McKellen, Kenneth Branagh, Bernard Hill,... zijn typisch acteurs die die schaal van rollen aankunnen. En dus NIET de tekenfilmfiguren van The Lion King, dat wou ik eigenlijk zeggen 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
1-5
Er is toch een klein onderscheid in psychologische diepgang tussen beide films - toch niet onbelangrijk als je de 'beste shakespeare-adaptatie' wilt kiezen. Ik heb trouwens Richard III niet gezien, maar ken het stuk wel - en de acteurs... Volgens mij is dat trouwens cruciaal bij de meeste Shakespeare-stukken: de scenario's bieden een hoop mogelijkheden aan en schetsen een emotionele puinhoop aan personages en situaties, maar zonder de kwaliteit van de acteur die de personages uitbeeldt, blijft er bij Shakespeare weinig over: het is de persoonlijkheid die in de acteerprestaties naar voor komt die het stuk maakt of kraakt, niet zo zeer het toch wel vrij eendimensionale kader dat Shakespeare zelf schept in zijn stukken. Vandaar ook dat er typische 'Shakespeare-acteurs' bestaan, die juist perfect in staat zijn zo'n rollen op een goede manier in te vullen. Ian McKellen, Kenneth Branagh, Bernard Hill,... zijn typisch acteurs die die schaal van rollen aankunnen. En dus NIET de tekenfilmfiguren van The Lion King, dat wou ik eigenlijk zeggen 
Ian McKellen is trouwens grandioos in Richard III, moet je dringend zien 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als je imdb erop nakijkt, is het echt wel een Shakespeareverhaal. Het is een bewerking van drie van de koningsdrama's die in naar een andere tijd zijn verplaatst. Maar er zitten zelfs letterlijke dialogen van Shakespeare in de film, dus je verwijt slaat op niet veel. Het is geen Romeo en Julia, maar die kerel heeft heus nog wel meer geschreven 
Op wie is dit gericht? Ik maakte in ieder geval geen verwijt.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
6-6
The Lion King, één van mijn lievelingsfilms toen ik een kind was... 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Op wie is dit gericht? Ik maakte in ieder geval geen verwijt.
Het was een antwoord op Muchizuki, die blijkbaar niet op My Own Private Idaho stemde omdat hij er geen Shakespeare in zag, terwijl hij het blijkbaar wel een betere film vond. Een rare redenering, gezien het feit dat het wél een Shakespeare film is, zelfs met letterlijke dialogen, maar van een minder bekend stuk. Dat was alles 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ehm, een mooie comeback hoor, maar bij 1-5 was het al gedaan 
Cheo
-
- 5474 messages
- 1182 votes
Ehm, een mooie comeback hoor, maar bij 1-5 was het al gedaan 
Het gaat toch tot de 6? Of ging men vorige battles ook te lang door?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
[Preketero]
-
- 8531 messages
- 2450 votes
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes