- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Het beste van... - knock out-versie
Het beste van... - knock out-versie
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Prachtige finale, mooie winnaar. Het werd eens tijd dat 2001 wat won.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Mooi zo
Tijd voor een volgende, zou ik zo zeggen! 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3094 votes
Slechtste Kubrick die het betere werk van dezelfde man te kijk zet 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4897 votes
Mooie winnaar, al vind ik Clockwork beter (tot nu toe).
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Slechtste Kubrick die het betere werk van dezelfde man te kijk zet 
Inderdaad, zijn hele reputatie is door deze film verpest. Stel je voor, hij staat er mee op vier in de 1000 Greatest Film lijst van They Shoot Pictures, de film is verkozen tot beste sci-fi film aller tijden door het AFI, en door het Vaticaan genoemd als een van de beste films aller tijden.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Kubrick for god's sake ... hoe conservatiever will je het hebben ?
s.
De "finale" conservatief of Kubrick? Want als Kubrick nu juist iets niet was, was het wel conservatief. Weinig regisseurs die zoveel vernieuwende elementen in de filmindustrie hebben weten te introduceren.
The Shining bijvoorbeeld betrof één van de eerste films waar de steadicam werd toegepast. Bovendien stond Kubrick niet bekend als een regisseur die met "geijkte" camerastandpunten, lees conservatieve, op kwam draven. Het tegendeel betrof eerder zijn handelsmerk. Zie bijvoorbeeld de ongewone camerashots in de film Barry Lyndon, die zijn ronduit bijzonder, alsmede, wederom vernieuwend, de mogelijkheid om met een nieuw gefabriceerde lens kaarslicht te filmen. Een conservatieve regisseur zou met behulp van lichttechnieken kaarslicht hebben getrukeerd, Kubrick liet een nieuwe lens vervaardigen. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
General speaking, Kubrick conservatief noemen is zoiets stellen dat de Tokkies Orthodox Christen zouden zijn. Laatstgenoemde zou niet eens onwenselijk zijn.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Kubrick is niet conservatief, de gemiddelde filmliefhebber is conservatief omdat hij nog steeds niet verder geraakt is dan Kubrick als hij goede films moet opnoemen 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3094 votes
Inderdaad, zijn hele reputatie is door deze film verpest. Stel je voor, hij staat er mee op vier in de 1000 Greatest Film lijst van They Shoot Pictures, de film is verkozen tot beste sci-fi film aller tijden door het AFI, en door het Vaticaan genoemd als een van de beste films aller tijden.
ik snap jou reactie niet helemaal, ik heb het helemaal niet over zijn reputatie of wat dan ook, alleen maar over mijn mening 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kubrick is niet conservatief, de gemiddelde filmliefhebber is conservatief omdat hij nog steeds niet verder geraakt is dan Kubrick als hij goede films moet opnoemen 
Die kan zo naar de MM top 100 quote lijst. 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
ik snap jou reactie niet helemaal, ik heb het helemaal niet over zijn reputatie of wat dan ook, alleen maar over mijn mening 
Je zegt dat hij zijn betere werk hiermee te kijk zet, terwijl dit eigenlijk zo goed als zijn meest gerespecteerde film is
Dat jij het niet goed vindt, dat had wel al door!
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3094 votes
Je zegt dat hij zijn betere werk hiermee te kijk zet, terwijl dit eigenlijk zo goed als zijn meest gerespecteerde film is
Dat jij het niet goed vindt, dat had wel al door!
Ja klopt ik zeg dat, maar voor beide zinnen moet je 'vind ik' zetten of imo
Ik weet ook wel dat 2001 behoorlijk geliefd is, maar ik vind ACO vrij goed en 2001 totaal niet, dus 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2866 votes
Leuk ook dat deze film heeft gewonnen, nu hij dit jaar zijn 40ste verjaardag viert 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Een nieuwe lanceren. 
Ik heb een hoop films gevonden die zich baseren op verhalen van de bekende William Shakespeare. Ik heb gezien welke verfilmingen er voldoende stemmen hadden (de minste is 55 stemmen) en op 1 film na hebben ze allemaal boven de 3 sterren. Dit om toch ietwat goeie films (toch dat ze hier gemiddeld goed gevonden worden) en voldoende bekeken films te nemen. Omdat het hier vol hangt van de Hamlets en de Romeo & Juliets heb ik bij elke film het jaartal gezet om verwarring te vermijden. Door het onevenwichtige getal zijn er in het begin enkele battles bij met 3 films. Willekeurig geloot zodat elke film evenveel kansen krijgt.
'Shakespeare in love' staat er niet bij omdat dat gaat over het leven van de schrijver en geen verhaal van de man. Wat de films betreft die afgeleid zijn op Shakespear heb ik me gebaseerd op wikipedia om enige vorm van bron te hebben.
eerste ronde 5 punten met 1 verschil:
1. Ye Yan (2006) - Forbidden planet (1956) - Henry V (1989)
2. Ran (1985) - Romeo and Juliet (1968) - Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru (1960)
3. Kumonosu Jô (1957) - Julius Ceasar (2002) - Lion King (1994)
4. Romeo must die (2000) - Romeo + Juliet (1996) - O (2001)
5. West side story (1961) - Merchant of Venice (2004) - She's the man (2006)
6. Much ado about nothing (1993) - Hamlet (1996) - Richard III (1995)
7. 10 things I hate about you (1999) - The tragedy of Macbeth (1971) - Sommarnattens Leende (1955)
8. King of California (2007) - My own private Idaho (1991) - Midsummer Night's Sex Comedy, A (1982)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1. Ye Yan (2006) - Forbidden planet (1956) - Henry V (1989)
0-0-1
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Wat de Shakespearverhalen betreft hier: Ye Yan baseert zich op Hamlet, Forbidden Planet op The Tempest en Henry V uiteraard Henry V. 
Leerrijke KO 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
2-4-1
Leuk! Maar kun je aan de laatste battles wellicht 3 van de 4 volgende titels toevoegen:
Titus met Anthony Hopkins
Sommernattens Leende van Ingmar Bergman
A Midsummer Night’s Sex Comedy van Woody Allen
of
Richard III met Ian McKellen
toevoegen
Niet helemaal de criteria, maar dan zijn er gelijke battles.
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Heb die in gedachte gehad, maar wou vermijden dat er mindere films meededen. Geen probleem, dan zitten we met geljike aantallen.