• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

Knock-Outs algemeen discussietopic

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wow, het wordt wel erg snel gestart. Nog geen twee dagen om over de lijst te discussiëren. Dat al mijn suggesties hier lukraak worden weggezet (Finding Nemo uitgezondert, maar alleen omdat ik niet de enige was die hem noemde) met geen andere uitleg dan dat Wikipedia ze geen roadmovies noemt, vind ik toch wel vreemd. Sinds wanneer is Wikipedia de allesbeslissende autoriteit van filmgenres? Is er iemand die Wagon Master gezien heeft en durft te ontkennen dat het een roadmovie is?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

The One Ring wrote:

Wagon Master (1950)

Red River (1948)

Eventueel kun je ook de trilogie van Lord of the Rings tellen. Vooral deel 1 is het afreizen van de ene plaats naar de andere.

Ik had het liefst geen enkele western in de lijst opgenomen. In veel westerns en zeker ook in oorlogsfilms wordt afgereisd van de ene plek naar de ander. Voorbeelden; The Good, the Bad and the Ugly, Django unchained, Saving Private Ryan etc. Maar bij die films denk je toch niet aan een roadmovie en zeker bij de trilogie van Lord of the Rings niet. Zo kun je wel aan de gang blijven. Bovendien, de door jou genoemde westerns komen zeker aan bod bij de Knock-out: Westerns, mocht iemand die willen organiseren. Dus....

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

LOTR

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

wibro wrote:

Ik had het liefst geen enkele western in de lijst opgenomen. In veel westerns en zeker ook in oorlogsfilms wordt afgereisd van de ene plek naar de ander. Voorbeelden; The Good, the Bad and the Ugly, Django unchained, Saving Private Ryan etc. Maar bij die films denk je toch niet aan een roadmovie en zeker bij de trilogie van Lord of the Rings niet.

Maar over die titels hoor je mij ook niet. Zelfs over LotR had ik mijn twijfels. Wagon Master ligt toch wat anders, aangezien daar het reizen zelf centraal staat. Die andere films gaan allemaal meer over een missie, waar reizen een onderdeel van is. Wagon Master gaat over de trektocht zelf, zoals in road movies.

Verder maakt het me niet zoveel uit, want Wagon Master was toch nooit ver gekomen. Het stoort wel dat de knock-out zo gehaast gestart wordt, zonder dat ik mijn keuzes kan verdedigen.

Bovendien, de door jou genoemde westerns komen zeker aan bod bij de Knock-out: Westerns, mocht iemand die willen organiseren.

Wat heeft dat er mee te maken?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Wat heeft dat er mee te maken?

Eigenlijk helemaal niets. Daar geef ik je gelijk in.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Ik vroeg me af of er geen overzicht is van de uitslagen van de knockouts? Vind het leuke topics, maar een soort hall of fame lijkt me tof.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Maak er eentje aan zou ik zeggen?!

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

He, leuk Spetie. Nooit gezien die lijst.

Alleen is ie niet echt up-to-date

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Dankje. Idd fijn zo een lijstje. Jammer dat die idd niet up-to-date is, maar kan iedereen het bijhouden of alleen de mods?

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Dat kan niet iedereen. De Wiki is inderdaad niet up-to date. We gaan eens kijken, of we dit kunnen aanpassen. Ik kom hier in de loop van de week nog wel op terug.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Vanochtend heb ik de lijst wat meer up-to date gemaakt. In de komende weken zal ik ervoor zorgen dat de lijst helemaal compleet wordt.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Goed werk

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Is er wel eens een "prop" KO geweest. Kon hier zo niets van terugvinden. Denk daarbij aan Wilson de volleybal, de ring uit LotR, de DeLorean uit Back to the Future. Props die dus een belangrijke rol spelen in een film. Als er interesse in is wil ik het wel organiseren

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

@ DVD-T

Geen idee wat een "prop" is, maar wellicht bedoel je dit soort KO.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

noemen ze in het Nederlands ook wel "rekwisiet"

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Nomak wrote:

@ DVD-T

Geen idee wat een "prop" is, maar wellicht bedoel je dit soort KO.

Dat bedoelde ik idd. Is dus al een keer geweest.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Maar je mag het natuurlijk nog wel een keer organiseren. Dat kun je vast deze film noteren

Rubber /autoband.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Wat dachten jullie van een ko serie karakters, zoals Omar van the Wire, Don Draper van Mad Men etc... Is volgens mij namelijk nog nooit geweest.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Dat komt waarschijnlijk omdat dit een filmsite is ...

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Lijkt mij persoonlijk een best leuk idee. Zat goede personages

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik denk dat het misschien iets te breed is voor een kleinere groep. Niet alle film-fanaten hier (die ook meedoen met K.O.'s) hoeven ook serieliefhebbers te zijn.

En met 'te breed' bedoel ik dat een beetje goede serie handenvol goede personages heeft. Sterker nog, van de personages van bijvoorbeeld een Game of Thrones kun je al een K.O. op zich van 128 deelnemers opstellen

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Mischien een bepaalde limiet per serie?

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

5 per serie ofzo?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

5 per serie is wel heel weinig. Welke 5 moet je dan selecteren van een serie als The Wire?

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

McNulty, Omar, Lestor Freamon, Stringer en Avon Barksdale.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Walter White, Skyler White, Jesse Pinkman, Hank Shrader, Gus Fring, Saul Goodman, Mike Ehrmantraut, ...

5 is echt wel te weinig. Max 10 is al realstischer... Denk maar aan Game of Thrones bvb.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

W.M.J.M wrote:

McNulty, Omar, Lestor Freamon, Stringer en Avon Barksdale.

Frank Sobotka, Marlo, Michael, Bubbles en Bodie.

The Wire heeft te veel memorabele personages om de grens op 5 te zetten.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Het aantal personages staat natuurlijk open voor discussie, we kunnen er gerust meer doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.