- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summer Clean Up Challenge
Summer Clean Up Challenge
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
48. Friday the 13th: A New Beginning (Film, 1985)
Speelduur: 96 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 104 punten
Thema's Voltooid: 12/12 (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) --> joepie.
https://i.postimg.cc/3ryPy2zf/Friday-the-13th-A-New-Beginning.webp
Soms is het beter om een doodgebloede horror-franchise te laten voor wat het is. Ik weet niet hoe de financiële opbrengst van de vorige delen is, maar ik geloof dat Paramount een aardig centje verdiende aan de reeks, anders hadden deze dode koe opnieuw tot leven gewekt. Zo kan ik deze vijfde film ook het beste omschrijven: een dode melkkoe waar enkel nog stof uit de uiers te halen valt.
Deze film rommelt langs alle kanten, met enorm vervelende personages en derde akte die maar blijft doorgaan. Zelfs de korte 90 minuten voelen aan de lange kant want er zit geen enkel beetje vaart in. Het einde is aanvankelijk wel wat origineel maar gaat uiteindelijk ook weer de belachelijke kant op. Serieus, wie bedenkt dit?
2*
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
10 Ticks (Film, 1993)
85 minuten - FTV
Thema 4 kamperen
FTV 2 punten + 1
Totaal : 29 punten
Eigen beoordeling - 3*
https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!RjWi!,f_auto,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F4c1b5e7b-a48e-442d-9d85-384c892908b3_422x228.gif
Best een vermakelijke, simpele B-monsterfilmpje waarbij vooral de effecten en de gemuteerde grote monstertjes (teken) er goed uitzien. Gore is er voldoende aanwezig en de personages komen gelukkig niet irriterend over. Helaas is er wel gebrek aan spanning en is het dodental op een laag niveau. Dat laatste gegeven is wel heel opvallend gezien de locatie en het aantal personages. 6/10
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
98 min. - FTV
Thema /
FTV 2 punten
Totaal : 31 punten
Eigen beoordeling : 2*
https://media.s-bol.com/RR3A2ELw62w/844x1200.jpg
Actiefilm met een toffe openingsscène waarbij Kool door politiewagens wordt vervolgd. Het verhaaltje komt wat chaotisch over en weet op geen enkel moment spannend of boeiend te worden. Het sleept allemaal wat aan wanneer Kool de onschuld wil bewijzen over zijn vriendin die ten onrechte wordt veroordeeld. Wel verrassend is dat zijn vriendin keihard wordt geslagen in de gevangenis en nadien ook sterft aan haar verwondingen. Kool kan dit niet accepteren en richt dan de Hot Boyz op waarin ook Snoop Dogg en Anthony Johnson ( Pee Wee ) in terecht komen. Die laatste gaat Kool op een bepaald moment verraden en dan neemt de film de kijker terug mee naar de openingsscène. C. Thomas Howell speelt de schurk onder de politie en Gary Busey speelt Tully die Kool gebruikt om te infiltreren in de misdaad. Leila Arcieri speelt ook een heel klein rolletje in het bijzijn van Kool in een discobar waar ze vervelend voor zich uitkijkt. De tofste scène is wanneer de sexy Lorissa McComas het politiekantoor binnenkomt van Tully en hem verleidt met het laten zien van haar welgevormde boezem. Tully heel droogjes, weet je wat...kom vanavond naar mijn huis en ik zal tijd voor je maken. 4/10 
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
49. Jason Lives: Friday the 13th Part VI (Film, 1986)
Speelduur: 87 minuten
Totaal: 104 punten
https://i.postimg.cc/0NY1zMn3/jason-lives-2.jpg
Jason Voorhees komt op spectaculaire wijze opnieuw tot leven want ja, je hebt nu eenmaal iemand van de Voorhees-familie nodig voor een Friday the 13th-film. Jason is dus terug, dit keer op bovennatuurlijke wijze én met een grotere drang naar bloed. Met machete-zwaaien, harpoenen, speren en meer gaat hij tekeer zoals nooit tevoren op een groep tieners. Wat is dit keer anders? Het is allemaal gewoon grappig!
De slapstick humor die men heeft toegevoegd blaast een frisse wind de franchise binnen. Het is meer dan welkom na alle ironisch grappige films om nu eens een oprecht grappige film te zien. De kills zijn over de top en ook de acteurs hebben duidelijk goesting in hun werk. Men probeert ook de setting wat aan te passen, wat ook werkt.
Verder valt het verhaal nog steeds als een drol in mekaar halverwege en bestaat het merendeel van de scènes uit geren en gegil in de donkere bossen. Ondertussen kennen we het wel. Als de rest van de reeks dit niveau behoudt, kan het wel eens goed komen....
3,5*
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
50. Friday the 13th Part VII: The New Blood (Film, 1988)
Speelduur: 8 minuten
Totaal: 106 punten
https://i.postimg.cc/D0rcsGmW/2dd0341845e6bb0b6a96a1b2ed8abd9793e184ffaf1b8994358bc80444fd7155.jpg
Nja, negeer maar wat ik schreef aan het eind van mijn vorige review. Dit trok op geen hol.
Toegegeven, het is goed dat we eindelijk een hoofdpersonage krijgen die wél een individuele persoonlijkheid heeft. Dat gezegd zijnde, het is geen leuke persoonlijkheid. Haar klef gedoe omtrent traumatische gebeurtenissen in haar jeugd gemengd met een slap Carrie-afkooksel werkt totaal niet. Ik heb dat cliché nooit echt graag gezien. Had Freddy Krueger niet ook zo eentje in zijn franchise?
Verder zijn de kills van de afgeraffelde kant en zit er weinig tot geen inspiratie in het hele gebeuren.
Kan Jason ook niet eens een momentje rust krijgen? Ik zou ook pissig zijn moest men mijn vredige slaap continu verstoren.
2*
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
20. Killer klowns from outer space
Ftv
Puntentotaal 49
https://mutantreviewersmovies.com/wp-content/uploads/2012/11/killer-klowns-from-outer-space.jpg
Best wel heel leuk. De clowns zijn creepy maar ook een beetje grappig, de practical effects heel goed, de karakters leuk. Het heeft verder geen verhaal of diepgang, maar met een titel als deze was ik daar ook niet naar opzoek.
21. Blade Runner
Ftv
Puntentotaal 51
https://assets.mubicdn.net/images/film/186/image-w856.jpg?1745490945
Deze heb ik ooit opgezet toen ik een jaar of 18 was. Ik kan me niet herinneren dat ik toen verder dan tien of vijftien minuten ben gekomen, ik vond het helemaal niks. Nu, een stuk meer volwassen als filmkijker ende mensch, was de tijd rijp. Komend academisch jaar ben ik voornemens deze met studenten te kijken, dus ik wilde me daar goed op voorbereiden. De inhoudelijke analyse bewaar ik tot dat moment, maar kan wel vertellen dat ik genoten heb. Vooral van de sfeer en de beelden. Oja, en van de geweldige soundtrack van Vangelis - die luisterde ik wel al een paar jaar.
22. Heretic
Ftv
Puntentotaal 23
Hoge verwachtingen had ik en die zijn niet helemaal waargemaakt. Grant is natuurlijk ontzettend leuk in deze rol, en het verhaal begint heel interessant met een leuke dynamiek tussen de twee vrouwen. Maar uiteindelijk kon ik niet meegaan in waar het naartoe ging... al deze moeite, voor dit?! Heb me niet verveeld.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
51. Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (Film, 1989)
Speelduur: 100 minuten
Totaal: 108 punten
https://i.postimg.cc/0jph7HJG/friday-the-13th-jason-takes-manhattan.webp
Jason Takes Manhattan! Maar niet vooraleer hij zich meer dan een uur nutteloos bezighoudt op een schip richting Manhattan!
Serieus, hier had ik toch wel meer van verwacht. De hele film zit je te wachten tot 'ie in de Big Apple terechtkomt maar het beloofde bloedbad in New York blijft uit. De hele gimmick valt uiteen en laat je nogal bedrogen achter. In het kort: ik amuseer me amper nog met deze serie.
2*
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
52. Jason Goes to Hell: The Final Friday (Film, 1993)
Speelduur: 89 minuten
Totaal: 110 punten
https://i.postimg.cc/43sv32Jk/jason-goes-to-hell-jason-voorhees-look-v0-7rmdx7yl2xdc1.jpg
Jason gaat naar de hel? Dan mag hij deze franchise ook meenemen.
De Friday the 13th-franchise is veilig en wel in een nieuw decennium aangekomen en hiermee is ook een nieuw dieptepunt bereikt. Jason zelf ziet er erg badass uit, met zijn masker in zijn gezicht gesmolten. Zonde dat we hem uiteindelijk maar een minuut of zeven te zien krijgen. De rest van de film heeft bijna niks met Mr. Voorhees te maken en kon eender welke schurk zijn. Het is onnodig, onhandig en onleuk.
Oh, en laat me niet beginnen over de spuuglelijke poster art.
1,5*
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
Speelduur: 91 minuten
RW: 1 punt
Totaal: 111 punten
https://i.postimg.cc/QMv1KcWs/jason-x-wtf-1280x720.jpg
Hard getwijfeld of ik deze zou kijken aangezien ik vorige Horrorchallenge deze reeds gezien had. Ik dacht voor de full experience te gaan dus ik waagde me nog eens aan het avontuur met Jason Voorhees... in space!
Erg goed is dit alweer niet maar ik ben wel blij dat men eens wat helemaal anders doet. De campy toon zit er wel in en eigenlijk valt dit helemaal niet serieus te nemen, de film doet dat ook niet. Sommige kills zijn lekker bruut maar de meeste zijn niet memorabel. De CGI is verschrikkelijk gedateerd en de sets zien er te plastic uit.
2*
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
11. F1: The Movie (Film, 2025) - MovieMeter.nl
Speelduur: 155 minuten
FTV (2)
Thema: /
Puntentotaal: 26
Voltooide thema's: 1,2,6,7,9,11
Beoordeling: 4*
https://media.1815.io/jfk/i/full/2025/03/F1-Brad-Pitt.jpg
Ooit was Sonny Hayes een gevierd F1-coureur. Dertig jaar later keert hij op vraag van een goede vriend terug om zich te ontfermen over het nieuwe talent Joshua Pearce. Deze laatste is echter niet geïnteresseerd in de diensten van de veel oudere Hayes
Eigenlijk is het verhaaltje één simpele kapstok om een spektakel van jewelste te kunnen uitbeelden. Prachtig in beeld gebracht, met echte F1-coureurs zoals Verstappen, Hamilton en Leclerc en met een ultracoole Brad Pitt in de hoofdrol.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
12. The Rocketeer (Film, 1991) - MovieMeter.nl
Speelduur: 108 minuten
FTV (2)
Puntentotaal: 28
Voltooide thema's: 1,2,6,7,9,11
Beoordeling: 2,5*
Middelmatige film over een jonge piloot die in de vroege jaren 40 een pak vindt waarmee hij kan vliegen. De gemene Neville Sinclair is echter ook uit op het pak en heeft daar veel voor over. Leuk om Jennifer Connelly en Timothy Dalton in zijn Bond-periode nog eens bezig te zien maar veel bijzonders is dit overigens niet.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
13. Freaky Friday (Film, 1976) - MovieMeter.nl
Speelduur: 95 minuten
FTV (2)
Thema 8: Comedy (1)
Puntentotaal: 31
Voltooide thema's: 1,2,6,7,8,9,11
Beoordeling: 2*
https://assets.mubicdn.net/images/film/32488/image-w1280.jpg?1745490031
Zwaar verouderde film waarin moeder en dochter van lichaam wisselen. Jodie Foster lijkt hier meer op een jongen dan op een dochter. Wel leuk spel van Barbara Harris. De remake uit 2003 is veel beter.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
89 min. - FTV
Thema /
FTV 2 punten
Totaal : 33 punten
Eigen beoordeling : 3*
Simpele actiefilm over geschifte sekteleden die een voorspelbare opbouw heeft en eigenlijk geen verrassingen weet te bieden. Het verhaal stelt niks voor, toch weet de film voldoende te entertainen door de vele actiescènes gekruid met heel wat bloedvergieten. Goede praktische effecten overigens. Het gegeven dat de hoofdrolspeelster Hannaj Bang Bendz daarbij last heeft van woedeaanvallen en vroeger iets verschrikkelijk heeft mee gemaakt is een goede zet van de regisseur om haar dan ook uit te laten uitpakken in de bloederige actiescènes. Ander positief punt buiten de hoofdrolspeelster is haar leuke metgezel Sarah ( Antonia Whillans ) die ook van haar weet af te bijten. Simpel vertier ! 6/10
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
13 Get Him to the Greek (Film, 2010)
109 min. - FTV
Thema /
FTV 2 punten
Totaal : 35 punten
Eigen beoordeling : 2,5*
https://static01.nyt.com/images/2010/06/04/movies/04gethimspan-1/04gethimspan-1-articleLarge.jpg
Tegenvallende komedie waarin Jonah Hill de opdracht krijgt om Aldous Snow (Russell Brand), een vergane glorieuze muzikant, te overhalen om terug een concert te spelen voor een comeback in het Los Angeles Greek Theater. Hill moet hem begeleiden vanuit London naar Los Angeles, maar dat gebeurt heel traag en met heel wat onvoorziene situaties. Hill wordt stilaan bevriend met Brand en komt terecht in het glamoureuze wereldje van Brand. Maar dan breekt de vriendschap door chaos, decadentie en het comebackcircus. Het glamoureus wereldje wordt iets te braaf weergegeven qua decadentie en seks. Qua humor valt het ook wat tegen want de film lijkt meer een drama gecombineerd met muziek. Uiteraard spelen er zich wat situaties af, maar echt grappig zijn ze niet. 5/10
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
54. Freddy vs. Jason (Film, 2003)
Speelduur: 97 minuten
Totaal: 113 punten
https://i.postimg.cc/mrgNn3GY/freddy-krueger-jason-voorhees-face-off-freddy-vs-jason-2003-e1697682054800.webp
Een Freddy/Jason crossover lijkt misschien wat raar maar wonder boven wonder werkt het! De lompe Voorhees wordt goed gecounterd met de zwartkomische Krueger. Robert Englund is eigenlijk de enige persoon die zijn rol kan spelen, dat bewijst hij hier ook weer eens. Jason heeft nog steeds nul komma nul persoonlijkheid maar zijn kills zijn lekker bruut, lomp en bloederig. Dat is iets wat ik in de afgelopen delen van de franchise hard gemist heb.
Jammer van de saaie menselijke personages, verschrikkelijke heavy metal-soundtrack en wel heel 00's uitstraling. Ook: iedere keer als het woord faggot wordt uitgesproken in een film, maakt niet uit van welke tijdsgeest die ook is, krijgt hij een mindere score. Wanneer hebben we dit soort homofobe taal ooit toegelaten?
3*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
13. Ein Mädchen Namens Willow (2025)
100 minuten - FTV
Thema: familiefilms - (afgevinkt: 1, 6, 8, 9, 11)
Punten: 3 - Totaal: 31
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2025/MaedchenNamensWillow/017.jpg
Over het meisje Willow dat een magisch bos erft en ontdekt dat zij geheel in de traditie van de vrouwelijke lijn een heks is. Het magische bos met oude bomen en bijzondere dieren wordt bedreigd en dat betekent dat Willow allerlei spannende dingen moet doen om het bos te redden. De speelduur is 100 minuten en binnen die speelduur moet veel gebeuren. Het tempo ligt hoog. Het verhaal springt van het ene hoogtepunt naar het andere.
Ein Mädchen namens Willow is een leuke familiefilm met heksen en magie. Met leuke personages. En met wat leeftijdgerelateerde humor. Lekker vlot en stiekem ook nog wel een beetje spannend. Ik heb met plezier gekeken.
3*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
98 minuten - FTV
Thema: Haaien - (afgevinkt: 1, 2, 6, 8, 9, 11)
Punten: 3 - Totaal: 34
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2025/DangerousAnimals/002.jpg
Met Dangerous Animals bewijst regisseur Sean Byrne (The Loved Ones (2009)) wederom een sterke film te kunnen maken gebaseerd op een scenario dat een aantal personages in een ogenschijnlijk uitzichtloze situatie plaatst. In Dangerous Animals raakt een argeloze protagonist verstrikt in de klauwen van het kwaad. Het kwaad wordt gepersonifieerd door een psychopathische seriemoordenaar die de eigenzinnige Zephyr op zijn boot gevangen zet en haar aan de haaien wil voeren.
De haaien worden nauwelijks in hun gevaarlijke lijfelijke hoedanigheid getoond. Meestal zijn ze slechts schaduwen onder het wateroppervlak. Een goede keuze. De enkele keer dat een haai met behulp van CGI tot leven wordt gebracht, wordt de geloofwaardigheid behoorlijk aangetast. Gelukkig zijn het uitzonderingen die de totale beleving niet al te zeer aantasten. Dangerous Animals is daarom vooral een spannende film met goed acteerwerk, bijtende humor en een goede dreigende sfeer. Hier en daar iets te langgerekt vanwege de vele twists, maar verder vooral een aangename beleving.
3.5*
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
24. Popstar: Never Stop Never Stopping (2016)
86 min.
Oorsprong: Verenigde Staten
Geregisseerd door: Akiva Schaffer en Jorma Taccone
FTV (2): Totaal aantal punten = 59
Voltooide thema's: (1-2, 4-12)
Ik mag Andy Samberg en zijn humour wel al is het een groot deel door “Brooklyn Nine-Nine”. “Popstar” heeft dezelfde regiseur als een vroege komedie film van hem die ik leuk vond “Hot Rod” en komt uit de periode dat er een paar parodieën op muziek biopic’s uitgekomen zijn. Humour is subjectief en “Popstar” is soms net te kinderachtig zeker wat de muziek betreft maar het focust niet op een film (meer een vage boyband, band gegeven) wat het minder van de periode maakt. Veel ervan vond ik wel grappig en ik heb mij amuseert.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
55. Friday the 13th (Film, 2009)
Speelduur: 106 minuten (extended edition)
RW: 1 punt
Totaal: 114 punten
https://i.postimg.cc/JzcNCvsX/13thirteen-600.jpg
Ik ben er! De hele franchise heb ik in vijf (moeizame) dagen naar binnen gewerkt. Niet mijn favoriete reeks maar toch iconisch in zijn eigen recht, ondanks dat heet grootste deel van de films uit stinkers bestaat.
Deze reboot is eigenlijk exact wat deze uitgebluste franchise nodig had. De Pamela Voorhees-verhaallijn wordt grotendeels geskipt en er wordt vooral gefocust op Jason, want dat verwacht iedereen wel van een Friday-film. Jason zelf is gemener, meedogenlozer, bruter én sneller. De kills hier zijn toch wel het leukste van de hele franchise, met de verontrustende slaapzak-kill die er met kop en schouders bovenuit steekt.
Wat me altijd zal blijven storen in 00's horror is de hoeveelheid wiet, seks en alcohol. Het maakt personages alleen nog meer eendimensionaal en storend. Oh, en de harde rock als soundtrack mag voor mij ook achterwege gelaten worden. Het haalde me echt uit de film.
3*
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
14. City of Industry (Film, 1997) - MovieMeter.nl
Speelduur: 97 minuten
FTV (2)
Puntentotaal: 33
Voltooide thema's: 1,2,6,7,8,9,11
Beoordeling: 3*
https://images.mubicdn.net/images/film/39925/cache-30052-1745490280/image-w1280.jpg?size=800x
De crimineel Lee Egan heeft zijn zinnen gezet op een juwelenroof en schakelt daarvoor zijn broer Roy, zijn vriend Jorge en de onbetrouwbare Skip in om hem daarin bij te staan. De diefstal loopt als gepland maar als Skip de buit voor zichzelf wil houden en de boel belazerd, is het Roy Egan die uit is op wraak.
Film die veelbelovend begint maar uiteindelijk wegzakt tot een clichématige wraakfilm met een gemakzuchtig, abrupt einde. Het helpt ook niet echt dat 'bad guy' Stephen Dorff hier tegenover Harvey Keitel een lichtgewicht blijkt te zijn en weinig dreiging weet te vertonen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
25. Sadomania - Hölle der Lust (Film, 1981)
102 minuten
FTV - Thema: Erotisch (12) - 3 punten
Behandelde thema's: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12
Puntentotaal: 70 + 3 = 73
Franco kreeg de opdracht om een women in prison film te maken, maar naar verluid vond hij dat maar saai en verwerkte er dan maar andere elementen in. Dus minder gevangenis film meer erotiek en perversiteiten. Degene die het vooral kijkt voor veel vrouwelijk naakt die zal zeker aan zijn of haar trekken komen, aangezien er nauwelijks scènes zijn zonder bloot. Al bij al wel vermakelijk en altijd leuk als de slechteriken hun verdiende loon krijgen aan het eind.
Bovenstaande poster past toch beter dan die gecensureerde van MovieMeter vind je ook niet Theunissen? 
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
25. Under the Blossoming Cherry Trees (1975)
95 min.
Oorsprong: Japan
Geregisseerd door: Masahiro Shinoda
FTV (2): Totaal aantal punten = 61
https://fictionmachine.com/wp-content/uploads/2018/04/underblossoming_01.jpg
Een barbaar en struikrover leeft afgelegen nabij een bos waar de kerkenbomen mensen gestoord maken als zij bloeien. Op een dag overvalt hij een caravan en vermoord iedereen maar wordt overweldigd door de schoonheid van een van de vrouwen. Hij neemt haar mee om zijn vrouw te worden, zij eist dat hij al zijn andere vrouwen vermoord. Haar eisen worden steeds extremer en extremer.
“Under the Cherry Blossoms” is mooi gemaakt en begon best interessant maar verloor mij beetje des te raarder de logica van de personages werdt. “Demon Pond” van Masahiro Shinoda is spectaculair maar dit was meer interessant dan wat anders. Met muziek van niemand minder dan Toru Takemitsu.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
26. Pokot (2017)
95 min.
Oorsprong: Polen / Duitsland / Tsjechië / Zweden / Slowakije
Geregisseerd door: Agnieszka Holland
FTV (2): Totaal aantal punten = 63
http://www.karanliksinema.com/wp-content/uploads/2017/04/Pokot-2017-6.jpg
Het boek waar deze film op gebaseert was ik recent en gelukkig voor de film want ik wist niet dat dit een verfilm was, wat een toeval. “Drive Your Plow Over the Bones of the Dead” van Olga Tokarczuk is een spectaculair boek, de Kracht ervan ligt duidelijk in hoe het geschreven is. De film begint bij het einde van het boek maar volgt dat de gebeurtenissen. Zonder de prachtige schrijfstijl, onbetrouwbare narator en al die details valt dit maar totaal plat. Het boek raad ik van harte aan maar niet de film. Het landschap en de stad zijn wel prachtig in beeld gebracht.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
95 min.
Geregisseerd door: Stewart Raffill
FTV (2): Totaal aantal punten = 65
Paul Rudd houd met zijn geweldige carrier lange prank de reputatie van deze film echt wel levend.
“Paul and Me” is een kopie van E.T. gefinancierd door McDonald’s en Coca-Cola. Het is moeilijk te geloven nu maar toen dit uitkwam waren de Happy Meals met speelgoedjes van films niet echt een ding en besloot McDonald’s maar hun eigen rip-off te maken van E.T. E.T. heeft een familie nu in de hoop dat het genoeg anders maakte. Dit is gewoon een lange reclame, heel saaie trouwens, het stuk waar zij een McDonald’s bezoeken is dankzij het onverklaarbare lange dansstuk zowat het beste aan de film. Mac en zijn familie hebben natuurlijk Coca-Cola nodig om in leven te blijven.
Probleem met deze film is grotendeels hoe heel saai het is. Het verdient zijn reputatie voor eigenaardigheid echt niet.
Wat wel waar blijf is dat de aliens echt onbeschrijfelijk lelijk zijn, moeilijk te begrijpen dat iemand dit goedkeurde, heel de film kon ik niets mee aan hoe lelijk zij zijn.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
90 min.
Geregisseerd door: Michael Fischa
FTV (2): Totaal aantal punten = 67
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22967.jpg?cb=1542883046
Hood film / crack exploitative film gemaakt door de maker van het prachtige “Death Spa”. Helaas haalt deze film niet het niveau van “Death Spa” (geniaal slecht). Dit is een sort after-school special gemaakt met het sort subtiliteit dat jij verwacht bij een film die “Crack House” heet. Het is total over-the-top in zijn escalaties, het is nooit goed maar het is vermakelijk genoeg.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
29. Eddington (2025)
148 min.
Oorsprong: Verenigde Staten / Finland
Geregisseerd door: Ari Aster
FTV (2): Totaal aantal punten = 69
https://themovieelite.com/wp-content/uploads/2025/07/Eddington.jpg
Ari Aster, “Hereditary” vond ik maar niets, “Midsommar” vond ik leuk en “Beau is Afraid” vond ik een van de grappigste films die ik ooit gezien heb.
Het is 2020, Covid maatregelen zijn gaande, Eddington is een klein stadje in New Mexico, Ted Garcia (Pedro Pascal) is de burgemeester en wilt her verkozen worden en een datacentrum bouwen. Sheriff Joe Cross (Joaquin Phoenix) moet niets hebben van Covid maatregelen, zijn vrouw (Emma Stone) is aan het bekomen van een zenuwinzinking. Ik realiseerde mij dat Covid-era films altijd zo raar uitzagen o.a. omdat iedereen de regels volgde wat niet waar was in het echt.
Polarisering, BLM, Covid Maatregelen, links vs. Rechts, duistere geschiedenis van slavernij en genocide, social media, niemand komt echt meer goed overeen, de grap waarin wij allemaal vastzitten. “Eddington” geeft dit allemaal mooi in een microkosmos, het gaat wel te veel over de top en iets te lang door. Een film niet voor iedereen maar voor mij in de eerste plek een heerlijke comedy, de meningen zullen wel weer verdeeld zijn maar ik moest toch vaak goed lachen. Joaquin blijft een heerlijke acteur voor mij.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
29. Eddington (2025)
148 min.
Oorsprong: Verenigde Staten / Finland
Geregisseerd door: Ari Aster
FTV (2): Totaal aantal punten = 69
(afbeelding)
Ari Aster, “Hereditary” vond ik maar niets, “Midsommar” vond ik leuk en “Beau is Afraid” vond ik een van de grappigste films die ik ooit gezien heb.
Het is 2020, Covid maatregelen zijn gaande, Eddington is een klein stadje in New Mexico, Ted Garcia (Pedro Pascal) is de burgemeester en wilt her verkozen worden en een datacentrum bouwen. Sheriff Joe Cross (Joaquin Phoenix) moet niets hebben van Covid maatregelen, zijn vrouw (Emma Stone) is aan het bekomen van een zenuwinzinking. Ik realiseerde mij dat Covid-era films altijd zo raar uitzagen o.a. omdat iedereen de regels volgde wat niet waar was in het echt.
Polarisering, BLM, Covid Maatregelen, links vs. Rechts, duistere geschiedenis van slavernij en genocide, social media, niemand komt echt meer goed overeen, de grap waarin wij allemaal vastzitten. “Eddington” geeft dit allemaal mooi in een microkosmos, het gaat wel te veel over de top en iets te lang door. Een film niet voor iedereen maar voor mij in de eerste plek een heerlijke comedy, de meningen zullen wel weer verdeeld zijn maar ik moest toch vaak goed lachen. Joaquin blijft een heerlijke acteur voor mij.
Hier ben ik zo benieuwd naar. Curieusiteit is extra aangewakkerd door je review. Ik zal hem volgende week eens meepikken!
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Bovenstaande poster past toch beter dan die gecensureerde van MovieMeter vind je ook niet Theunissen?
Ik zou zeggen, voor een correctie in 
Lang geleden dat ik die film heb gezien, is misschien één van mijn eerste Jesús Franco films die ik gezien heb. Is overigens ook met transgender Ajita Wilson (is niet echt oud geworden met 37 jaar).
https://grindhouse-effect.com/wp-content/uploads/2020/06/ajita-wilson.jpg
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
15. Speed 2: Cruise Control (Film, 1997) - MovieMeter.nl
Speelduur: 121 minuten
RW (1)
Thema 3: Reizen (1)
Puntentotaal: 35
Voltooide thema's: 1,2,3,6,7,8,9,11
Beoordeling: 1,5*
https://mutantreviewersmovies.com/wp-content/uploads/2023/01/speed-2-cruise-control.jpg
Na zovele jaren dit mislukte vervolg op Speed nog eens herbekeken in de hoop hem misschien toch iets beter te vinden dan destijds. Toen was de teleurstelling zo groot dat ik hem prompt 0,5* had gegeven en hoewel niet veel beter blijkt de film nu ook weer niet zo slecht te zijn. Het is vooral allemaal minder, trager, onnozeler en vooral overbodig. Jason Patrick is Keanu Reeves niet, Sandra Bullock loopt er bij voor spek en bonen en Willem Dafoe is eerder irritant en lachwekkend (kijk naar dat gezicht
) dan dreigend. Film lijkt regelmatig meer op een (slechte) komedie dan op een actiefilm en ook de muziek is meer iets voor een uitstapje met senioren.
Ik geef hem deze keer 1,5*, verder kom ik echt niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zou zeggen, voor een correctie in 
Lang geleden dat ik die film heb gezien, is misschien één van mijn eerste Jesús Franco films die ik gezien heb. Is overigens ook met transgender Ajita Wilson (is niet echt oud geworden met 37 jaar).
(afbeelding)
Amai een transgender Ik dacht hooguit dat ze een borstvergroting had laten doen maar haar volledige transformatie was wel heel goed geslaagd (ook geen diepe stem maar misschien had ze die van nature ook al niet), toch niet zo voor de hand liggend in die tijd denk ik. In elk geval toch een van Franco's leukere films naar mijn mening. Ik was trouwens wel op zoek gegaan naar die Kung fu film waar je het over had maar dat is wel duidelijk porno. Dat die op MovieMeter staat is dus wel verwonderlijk, nuja wellicht in de periode toegevoegd dat de toelatingsvoorwaarden niet zo streng waren.