• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Summer Clean Up Challenge

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik sla deze over, sorry!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even melden

Wat je vanaf morgen kijkt mag je dus ook al registreren voor deze challenge aanstaande maandag

Dentheman

• 492 messages
  • 638 votes

Ik sla over, maar wel een toffe challenge! Ik kijk zeker af en toe een film, maar dat beperkt zich tot sporadische momenten dat ik een avond voor mijzelf heb (en de horror challenge uiteraard), verder is het toch vooral serie kijken met mevrouw. Verder het voornemen de ps5 wat meer aan te zetten en heb mij in de wereld van DnD gestort, dus weinig ruimte in het hoofd voor deelname aan een challenge, echter wens ik iedereen veel plezier en ik zie jullie bij de horror challenge weer! Fijne zomer

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Raar, nog geen registratie voor deze Challenge. Dat ben ik ook niet gewend.

Dan zal ik maar aftrappen

Normaal gezien had ik eigenlijk niet veel films ingepland. Maar het regenweer verknoeide mijn planning om nog wat tuinwerk te verrichten. En wat kan je beter doen op een druilerige zondag dan films kijken De start was wel niet denderend te noemen. Films die maar bleven hangen op mijn watchlist. Tja, ik had sommige films beter er vanaf gegooid.

1. Stripped to Kill (1987)

88 Minuten

FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 3

Thema 12. Erotische films en andere films waarin naakt is te zien (Voltooide thema's : 12)

Eigen rating : 0.5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzJlN2EzZWYtYmEzOC00MDM2LWFjOTQtNDZkMTA2MmQzODdmXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Mijn god, wat een waardeloze film was dit. Goedkoop op alle vlak. Qua beeld was het al vreselijk om te zien. VHS-kwaliteit. Ook de montage en filmtechnisch was het amateuristisch te noemen. Simplistisch verhaaltje met een voorspelbare dader, belachelijk uitgevoerd detective-werk en teleurstellende kills. En het werd om de haverklap onderbroken voor een totaal niet opwindende strip-act. Echt zo'n jaren 80 prulwerkje.

We zijn weer goed begonnen

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

2. Requiem pour un Vampire (1971)

95 minuten

FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 6

Thema 12. Erotische films en andere films waarin naakt is te zien (Voltooide thema's : 12)

Eigen rating : 1*

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/o6/sz/m0/4u/gUzCG71DUYB2LNWeBuHkJlZhrRv-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?v=360c7b5236

Tja, een Jean Rollin film. Daar moest ik ook al niet veel van verwachten. Al deze man zijn films, die ik tot nu toe heb gezien, raakten nog niet boven het gemiddelde. Ook deze niet. Eigenlijk is Rollin een beetje het Frans equivalent van Ed Wood. Vreselijk goedkoop, amateuristisch uitziende producties. Het is eigenlijk een vampierenfilm maar zo lachwekkend gebracht dat je je begint af te vragen of de beste man dit niet opzettelijk doet. De poster deed me een beetje denken aan "Begotten". Er is veel naakt dat totaal niets met het verhaal te zien heeft. Geen opwindende scène te bespeuren met de naakte deernes. Het acteerwerk is weeral waardeloos en doods. Beste scène vond ik de openingsscène met achtervolgende auto's met Belgische nummerplaten met de twee clowntjes. Op dat moment had ik nog hoop op een doorsnee film. Maar vanaf daar ging het gewoon bergaf.

Ook maar snel vergeten

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

3. Find Me (2014)

85 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 8

Thema - (Voltooide thema's : 12)

Eigen rating : 2*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjk2ODBkZjgtNGE2Yi00MzYxLWIzOTctZTkxZTdhZjI4YTFjXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Het lijkt wel dat ik de restanten van de vorige horror-challenge afloop

Ach, zo slecht was deze indie-horror niet. Maar spijtig genoeg waren ze vergeten dat een degelijke horror wel wat spanning en engheid verdient. Van beiden is er geen sprake. De tot vervelens toe gebruikte clichés over haunted-houses worden hier gretig gebruikt. Ook de ontknoping vond ik eigenlijk nogal ongeloofwaardig. Soit, het was in ieder geval ieteke beter dan de voorgaande twee rampgevallen.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

4. Frankenweenie (2012)

87 minuten

FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 11

Thema 11. Animatiefilms (Voltooide thema's : 11,12)

Eigen rating : 3.5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTEyMTc2MDY5MjdeQTJeQWpwZ15BbWU3MDM2OTMwNTg@._V1_.jpg

En dan de laatste die ik gisterenavond nog heb gekeken terwijl op de achtergrond Werchter/Live op Studio Brussel opstond. Eentje die al een eeuwigheid in mijn watchlist stond te wachten. En ik moet eerlijk toegeven dat ik er enorm van genoten heb. De figuurtjes zien er nogal raar uit. Maar dat kan je natuurlijk verwachten bij Tim Burton. Maar uiteindelijk zijn het hilarische persiflage van Frankenstein, Dracula, Gremlins en Godzilla. En dat allemaal op een hoopje gesmeten. Heerlijk eigenzinnig. En de keuze om het volledig in Z/W te brengen vond ik eigenlijk een pluspunt. Gelukkig dan toch een geslaagde afsluiter van de eerste dag

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

1. Blue Collar (1978)

114 minuten

FTV

Thema: -

Punten: 2

Totaal punten challenge: 2

Waardering: 4*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTZiNTVlYTYtMjEyMy00YmUyLWE0ZmItYzkyZjE5YmYyMTViXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Geweldig intro met Captain Beefheart in variant op Mannish Boy begeleid door de machines in de fabriek. Drie vrienden besluiten uit geldnood hun vakbond te beroven. Richard Pryor in een serieuze rol, Harvey Keitel in zijn beste jaren en Yaphet Kotto (iets minder bekend maar hij was de tegenstander van Roger Moore in Live and Let Die). Wat als de vakbond al net zo corrupt is als de bazen? Gitzwart zo rond het einde.

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

Heerlijke film die Blue Collar.

1. Flow (2024)

84 minuten

Oorsprong: Letland / België / Frankrijk

Geregisseerd door: Gints Zilbalodis

FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 3

Thema 11. Animatiefilms (Voltooide thema's : 11)

https://www.avforums.com/styles/avf/editorial/block//a5ee6398529e54aba6b99ca23493fd29_3x3.jpg

Toch best een succesverhaal deze film, een indie animatiefilm gemaakt in Blender uit Latvia met o.a. Belgische medewerking dat zelfs een Oscar won voor beste animatie. Ook een heel efficiënte productie blijkbaar zonder story boards en alle materiaal is gebruikt.

Het verhaal is heel simpel, in een post apocalyptische wereld probeert een kat het snel stijgend water te overleven. Er is ook een diverse cast van andere dieren capibara, golden retriever etc.

De animatie is leuk soms maar ook een beetje, hoekig en simpel met tijden. Het verhaal heeft soms een video game gehalte maar houdt het leuk genoeg. Dit is allemaal waarschijnlijk nog extra leuk als katten persoon wat ik niet ben. Het is een leuke en charmante film.

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

2. Party Girl (1995)

94 minuten

Oorsprong: VS

Geregisseerd door: Daisy von Scherler Mayer

FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 6

Thema 4. * Feestende jongeren (ok de leeftijd speelt niet echt een rol zolang ze maar feestvieren) (Voltooide thema's : 4, 11)

https://www.bam.org/globalassets/programs/cinema/2025fy/0325/aisles/party-girl-1995-promo-image_edit.jpg?quality=100

Blijkbaar toch een kleine cult film die invloed op mode had en best wat mensen interesseerde in bibliothecaris werk.

Mary wordt gearresteerd voor organiseren van een illegale house party. Haar tante die niets van haar moet hebben moet haar borg betalen om terug te betalen gaat zij werken bij haar tante in de bibliotheek. “Party girl” heeft een leuke indie sfeer, wat holibi / drag referenties, elementen van romcom maar is niet standaard qua stijl en meer subversief, kostuums zijn maf en leuk. Heb hier redelijk van genoten. Ik vindt dat het wel een iets betere score verdient.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik was nog wakker ook gisteren om 00:00 uur, helemaal niet aan gedacht dat ik hem wel af had kunnen trappen

1. The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)

137 minuten - Verenigde Staten

FTV + Thema 1 - Blockbusters (Voltooide thema's : 1)

Totaal aantal punten = 0+ 3 = 3

https://i.ibb.co/27dNw5Z0/Hunger-Games-throne-costumes-women-Jennifer-Lawrence-1758135-wallhere-com.jpg

"Nadat Katniss als 'spotgaai' is uitgegroeid tot het symbool van de revolutie, beginnen zij en District 13 aan een totale oorlog tegen president Snow en het autocratische Capitool. Samen met haar naaste vrienden (Gale, Finnick en Peeta) waagt ze haar leven om een moordaanslag op president Snow te ensceneren, voor wie de vernietiging van Katniss een ware obsessie is geworden."

Achteraf valt me hoe snel deze films achter elkaar gemaakt zijn. De eerste verscheen in juli 2012, een maand of vier voor ik op MovieMeter kwam. Dat was geen oprecht goede film, maar een zeven kon ik er wel aan kwijt. Net als het latere Divergent (2014) een beetje dystopie voor beginners, maar dan was dit toch wel iets beter. Catching Fire, volgde het jaar erop in 2013 al, en dat was met een zesje al een tandje minder. En toen in 2014 The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 uitkwam en mijn beoordeling naar 2,5* ging, was de lust om de hekkensluiter het jaar daarop te kijken in 2015, mij een beetje vergaan. Daarom is dit de cleanup challenge, want thema 1: blockbuster bleek de benodigde stok achter de deur om hem tóch maar eens te kijken.

https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2014/11/the_hunger_games_mockingjay_part_1_still_8.jpg?w=1440&h=810&crop=1

En het is niet geweldig. Er is onnodig veel Expository dialogue dat totaal ongeloofwaardig aanvoelt, en bij deze vierde film overheerst meer dan ooit de bevreemding om acteurs van het kaliber PSH, Julianne Moore en Jennifer Lawrence (we kunnen er nog een stuk meer noemen) hier te zien. Gelukkig daalt het niveau niet verder na Part 1, maar daar is wat mij betreft alles mee gezegd.

Blockbustergehalte: The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 bracht wereldwijd $653,428,261 in het laatje.

2,5*

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

3. Deep Blue Sea (1999)

105 minuten

Oorsprong: VS

Geregisseerd door: Renny Harlin

FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 9

Thema 2. * Haaien en andere watermonsters: Dat betekent dus ook piranha’s, krokodillen of wat er nog allemaal in het water leeft (Voltooide thema's : 2, 4, 11)

https://decider.com/wp-content/uploads/2015/01/deep-blue-sea.png?w=646&h=335&crop=1

Wel wat goeds over deze gehoord door de jaren heen maar nooit gezien. "Jaws" vindt ik brilliant maar de rest van de haaien ding deed mij nooit veel, dit is bovengemiddeld maar nog altijd niet mijn ding. Samuel L. Jackson heeft wel de rol van de film en de scene, Stellan Skarsgård is er interessant genoeg ook kort maar krijg niet veel te doen. Er zijn wat leuke toevoegingen en soms deed hij licht aan iets van Jurrasic franchise denken. Al bij al nog altijd niet mijn ding en de haaien zagen er niet uit. LL Cool J omlet stuk is wel lekkerr flauw.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

2. Orca (1977)

92 minuten - Verenigde Staten

FTV + Thema 2 - Haaien en andere watermonsters (Voltooide thema's : 1-2)

Totaal aantal punten = 3 + 3 = 6

https://m.media-amazon.com/images/S/pv-target-images/085b8c921250e3271f01c7bec68f9fcaef852d4b44c7f1c4cdac152ae076ef92.jpg

"Wanneer de visser Nolan per ongeluk een zwangere orka doodt, zint het mannetje op wraak en vernielt hij een aantal boten in de vissershaven. Onder druk van de overige vissers gaat Nolan de oceaan op, om de dodelijke confrontatie met de op wraak beluste orka aan te gaan."

Orca -The Killer Whale is zo'n film met een poster die ik me herinner van de videotheek in de late jaren '80 (opa vertelt!), maar die ik nooit heb gezien. Aan de ene kant jammer, al weet ik niet of ik toen noodzakelijkerwijs meer genoten zou hebben van dit actie-horror avontuur, dat hoewel een overduidelijke Jaws rip-off, uiteindelijk helemaal zo slecht nog niet is. En zoals anderen aangeven, wèl een film is geworden die anders genoeg is qua gevoel en sfeer om bestaansrecht te hebben. Bovendien, uitstel heeft me nu in staat gesteld deze film van Michael Anderson (waar ik vorige week het degelijke The Dam Busters van zag) in een nette blu-ray remaster te bekijken, in plaats van een vermoedelijke grijs gespeelde VHS. Met Charlotte Rampling en Richard Harris hebben we daarnaast twee Oscargenomineerde acteurs die best een goede rol spelen.

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/ss/du/w1/6d/orca-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?v=643540ac35

Hoewel behoorlijk genietbaar, blijft Orca (1977) wel een B-film in hart en nieren. De manier hoe pappa Orca reageert als het vrouwtje door onze kapitein Nolan wordt gedood, voelt behoorlijk clunky en onrealistisch. De close-up op de traan in het oog? Dat gaat zelfs vega since the 80s John Milton te ver. Niet omdat ik twijfel dat een Orca stress en verdriet kan voelen, maar de projectie van hoe een mens zou reageren, op een Orca... Het voelde heel campy. Wellicht dat Orca om dit soort dingen op Badmovies.org's Best B-Movies lijst staat.

En wat niet onvermeld mag blijven: een score van Ennio Morricone (just skip the credits song)!

3,4*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gisteren is het mij niet gelukt om een film te kijken er was oa F1 op TV, maar tijd genoeg natuurlijk. Straks wel eentje opzetten.

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

1. Bad Influence (Film, 1990) - MovieMeter.nl

Geen thema

Ftv 2 punten

Puntentotaal 2

Stond al een tijdje op mijn watchlist deze, maar daar had ik eigenlijk geen idee meer van. Rob Lowe en James Spader, dat kan bijna niet misgaan. En dat gaat het ook niet.

Spader speelt een kantoorpikkie zonder ruggengraat die na net gechanteerd te zijn door zijn collega de kroeg induikt. Als hij daar na een akkefietje de zelfverzekerde (en licht psychotische) Lowe tegen het lijf loopt, zal zijn leven niet meer hetzelfde zijn. De oplettende kijker had het al aan zien komen, maar Lowe is een beetje een slechte invloed op Spader. Die laatste heeft verder niet echt eigenschappen die ons voor hem innemen, maar wat volgt is het toch wel een goed genietbare, neerwaartse spiraal waarbij ik mezelf aan de kant van Spader vond.

https://pbs.twimg.com/media/Gog0OVpX0AAu-Ee?format=jpg&name=large

Als jij een biertje bestelt in de kroeg en die vent hierboven bestelt een shotje tequila... dan weet je eigenlijk al hoe laat het is.

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

2. Roter Himmel (Film, 2023) - MovieMeter.nl

Thema 3: reizen en vakanties (3)

Ftv + thema is 3 punten

Puntentotaal 5

https://cinemagazine.nl/wp-content/uploads/roter_himmel.jpg

Vanaf het moment dat ze naar het zomerhuis liepen, was ik verliefd. Het is modern ingericht, ruim en heeft een mooie keuken. En dan de locatie... Omringd door bomen, maar toch genoeg gras om lekker te bruinen als de zon schijnt. Daarnaast kon je op ieder gewenst moment in de zon of schaduw ontbijten, lunchen dan wel dineren. De zee vlak achter die bomen, maar nooit zo dichtbij dat het geluid van de andere strandgasten te horen is. Een centrum met supermarkt, restaurantjes en koffiegelegenheden op fietsafstand. Weeral een combinatie van het gemak nabij, maar door rust omringd. Mijn Airbnb natte droom.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

3. Pauline à la Plage (1983)

94 minuten - Frankrijk

FTV + Thema 3 - Reizen, vakanties, expedities naar zonnige oorden (Voltooide thema's : 1-3)

Totaal aantal punten = 6 + 3 = 9

https://img.cinefile.ch/content/images/c1nef1l3a85ce996-3a5f-4f36-b8e8-e741b8967a8c.jpg

"De vijftien jaar oude Pauline en haar oudere nicht Marion gaan naar de verlaten Atlantische kust tijdens de herfstvakantie. Marion negeert de versierpogingen van een surfer maar valt voor Henri, een levensgenieter. Maar of dat verstandig is...?"

Rohmer is geen regisseur die me buitengewoon goed ligt. Dit is mijn 7e film van de man, en op een enkele 'uitschieter' naar boven met 3,5* (Ma Nuit chez Maud (1969)), en 2,5* voor een van zijn shorts na, zijn het allemaal zesjes. Dat is natuurlijk nog steeds voldoende, maar over het algemeen doe ik het daar niet voor; de watchlist is te groot om zesjes te gaan kijken.

https://150266793.v2.pressablecdn.com/wp-content/uploads/2024/08/pauline-4.jpg

Gelukkig weet Rohmer met deze film nog een 3,5* te scoren (zij het nipt), want dit was niet onaangenaam. Maar wat Tarantino zag dat hij deze aan iedereen aanraadde toen hij nog in een videotheek werkte, dat ontgaat mijn Filistijnen brein.

3,3*

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

5. Out Come the Wolves (2024)

86 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 13

Thema - (Voltooide thema's : 11,12)

Eigen rating : 2.5*

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiRPl2JF6mgvO6EK_02OGJIDsZjrP3SGS07jppA939ZKTCBXsobFNclQkbLa8EFjDOZdZDL-0UHizAWjSO2zgC1YFS1So5y_YMcXrY8En3SEc0_SWr4EHCa81irYY_N6P_zRJS3o57hEWVHGgEdNkuwObLEY4bqdlNzl3mg5qJZXQPK5QXfAMiIoYOsZzw/s1250/out%20come%20the%20wolves%202024.jpg

Meh. Ook maar een middelmatige film. Gelijkaardig als "Backcountry" maar dan met wolven i.p.v. een beer. De aanval door de wolven mocht wat explicieter en beter in beeld gebracht. Het was angstaanjagend om te zien maar uiteindelijk vond ik het nogal ontgoochelend. En het einde was nogal abrupt. Mits wat meer bloedige scènes, zou dit helemaal niet slecht zijn geweest.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

4. Eden (2014)

131 minuten - Frankrijk

FTV + Thema 4 - Feestende jongeren (Voltooide thema's : 1-4)

Totaal aantal punten = 9 + 3 = 12

https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Video124/v4/6e/e7/86/6ee786b4-c499-284f-c7ff-3e3a686d3242/1016800227-WW-AMP_SF.lsr/1200x675.jpg

Frankrijk, jaren 90: de elektronische muziek ontwikkelt zich in een snel tempo. In slaapkamers en op illegale feestjes hoor je een opwindende mix van beats en stemmen. Paul en zijn beste vriend verwaarlozen hun studies en vormen een dj-duo genaamd Cheers waarmee ze zich in het Parijse nachtleven storten, op zoek naar bekendheid en euforie. Maar terwijl hun vrienden Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo wereldroem vergaren onder de naam Daft Punk, komt Cheers niet erg vooruit.

Een van de dingen die ik bijzonder jammer vind, is dat ik Daft Punk niet live heb gezien. Ik zou er achteraf flink wat voor over hebben gehad om bij Alive 2007 te zijn geweest. Dus ik was erg benieuwd naar deze film, die zich afspeelt in de scene waar ook Daft Punk uit voortkomt. Daarbij is Mia Hansen-Løve een blind spot voor mij; na al die jaarlijstjes heb ik nog steeds alleen een short van haar gezien. Was dus hoog tijd voor een van haar features!

https://www.cineart.nl/images/cropped/707-1200x630.jpg

Eden heeft een Metascore van 81 bij de critics, waarbij onder andere Indiewire vol lof was. Ook prijkt de film op de lijst met de hoogst gewaardeerde films van de 21e eeuw van TSPDT. Op MovieMeter is het gemiddelde met 2,8* dan nogal teleurstellend... Is dat terecht?

Wat mij betreft niet. Eden is geen film die ik iedereen zou aanraden, maar wel voor mij gemaakt lijkt als filmhuisliefhebber met Daft Punk affiniteit, die in zijn studietijd te lang los is gegaan en in zijn thirties niet was waar hij wilde zijn, wat carrière betreft. Ik vind dat Mia Hansen-Løve daar een mooie schets van geeft, al is het fragmentarisch.

3,7*

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

1. Kaboom (Film, 2010)

https://ntvb.tmsimg.com/assets/p8419086_v_h8_ac.jpg?w=1280&h=720

FTV - 2 punten.

Thema - veel mogelijkheden. Ga voor thema 7 (sci-fi). 1 punt.

Puntentotaal - 3 punten.

3.5*

Kaboom is een typische Araki film. Mysterieus en absurd, maar hij schuwt de serieuze onderwerpen niet. Anders dan bij Mysterious Skin blijft het wel lekker luchtig en wordt het nergens te zwaar of dramatisch. Het acteerwerk is ook erg sterk. Dekker, Bennett en Mesquida zijn uitstekend op dreef, maar het is Juno Temple die toch de meeste indruk maakt. Wat een actrice. Audiovisueel is alles bij Araki altijd wel dik in orde.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

IH88 wrote:

maar het is Juno Temple die toch de meeste indruk maakt. Wat een actrice.

Kan je Ted Lasso (2020 - 2023) ook heel erg aanbevelen. Ik houd niet eens van voetbal, maar wàt een fijne show. En zij is er ook geweldig in.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton heeft zeker weer nachtdiensten. Als dit ook weer tijdens het begin van de Horrorchallenge gebeurd, dan zit hij binnen 4 dagen al op 50 gekeken horrorfilms ofzo .

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Nee JM heeft "avond laat" thuisdiensten deze week. 15-23

Alleen vandaag 12-23 omdat de rest gaat vergaderen en barbecueën. Wordt een lange zit. En vermoedelijk te druk voor filmpjes

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)
Kan je Ted Lasso (2020 - 2023) ook heel erg aanbevelen. Ik houd niet eens van voetbal, maar wàt een fijne show. En zij is er ook geweldig in.

Ted Lasso heb ik gezien. Eerste twee seizoenen. Seizoen 3 ben ik aan begonnen, maar vond ik minder. Juno was inderdaad geweldig. In Fargo seizoen 5 is ze blijkbaar ook fantastisch, maar bij die serie moet ik zelfs seizoen 2, 3 en 4 ook nog bekijken. Zo weinig tijd, zo veel moois.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Check. Fargo voor mij hetzelfde, alleen 1 en 2 gezien. Maar die wil ik sowieso wel herkijken voor ik de rest zie. Waren erg fijn in mijn herinnering.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Bij Fargo heeft ieder seizoen een op zichzelf staand verhaal zie ik nu. Dus op zich hoef je de voorgaande seizoenen niet te bekijken om het verhaal te snappen, en kan je gewoon met seizoen 5 beginnen. Misschien doe ik dat wel een keer.

moviemike

• 1309 messages
  • 5762 votes

Ben nog een paar dagen met vakantie, mijn deelname volgt binnenkort.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

Na een volledig weekend van Rock Werchter met als resultaat een geblesseerde spier en een dikke verkoudheid ben ik eindelijk klaar voor deze challenge.

1. Shark Attack (Film, 1999)

Speelduur: 95 Minuten

FTV: 1 punt

Thema: 2. Haaien en andere watermonsters

https://i.postimg.cc/W4MgcCwQ/f-HODRg-Xk-CPUKFtxf-Gc107-D2qwv-F.webp

Een TV-film met Casper Van Dien en Ernie Hudson over haaienaanvallen in Zuid-Afrika klonk me wel nog interessant maar ik had de slechte ratings moeten geloven. Hoewel er wel degelijk een verhaal is proberen te vormen met wat spanning en plotwendingen, is het nooit echt interessant. De titulaire shark attacks zijn teleurstellend te noemen en het overkoepelende verhaal is zwak uitgewerkt. De dialogen zijn niet alleen slecht geschreven, ze zijn ook nog eens extreem houterig gebracht door de hele cast. Ook de Scooby-Doo-achtige reveal van de slechterik was te bizar voor woorden.

2*

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

5. Wet Hot American Summer (2001)

97 minuten - Verenigde Staten

FTV + Thema 5 - Kamperen (Voltooide thema's : 1-5)

Totaal aantal punten = 12 + 3 = 15

https://image.tmdb.org/t/p/w780/boct1C0KWZ533T6o5qjFVfaUpSt.jpg

"Het hele zomerkamp dreigt vernietigd te worden door aanstormende massa brokstukken uit de ruimte! Een knettergekke door hormonen gestuurde groep kampleiders probeert deze laatste dag te redden. Echter, de professor en de puberende kampers willen maar twee dingen op de dag des oordeels: lol en seks. Op de valreep willen de losgeslagen gasten ook nog eens een talentenshow houden."

Bijzonder dat deze totaal niet op mijn radar stond toen hij uitkwam, terwijl ik American Pie en Road Trip allebei nog wel heb gezien, en er lol aan beleefd voor wat het was. Nu denk ik dat deze wel iets zwakker is, maar alsnog is het puberale 80s sfeertje voor een keertje wel ok om in te vertoeven. Jonge Paul Rudd, Bradley Cooper, Elizabeth Banks, Christopher Meloni, Amy Poehler en een héééél jonge Kyle Gallner

2,57*

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

John Milton wrote:

5. Wet Hot American Summer (2001)

97 minuten - Verenigde Staten

FTV + Thema 5 - Kamperen (Voltooide thema's : 1-5)

Totaal aantal punten = 12 + 3 = 15

(afbeelding)

"Het hele zomerkamp dreigt vernietigd te worden door aanstormende massa brokstukken uit de ruimte! Een knettergekke door hormonen gestuurde groep kampleiders probeert deze laatste dag te redden. Echter, de professor en de puberende kampers willen maar twee dingen op de dag des oordeels: lol en seks. Op de valreep willen de losgeslagen gasten ook nog eens een talentenshow houden."

Bijzonder dat deze totaal niet op mijn radar stond toen hij uitkwam, terwijl ik American Pie en Road Trip allebei nog wel heb gezien, en er lol aan beleefd voor wat het was. Nu denk ik dat deze wel iets zwakker is, maar alsnog is het puberale 80s sfeertje voor een keertje wel ok om in te vertoeven. Jonge Paul Rudd, Bradley Cooper, Elizabeth Banks, Christopher Meloni, Amy Poehler en een héééél jonge Kyle Gallner

2,57*

De serie op Netflix vond ik veeeel leuker. Twintig jaar later opgenomen, maar speelt zich een paar dagen eerder af dan de film.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.