- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summer Clean Up Challenge
Summer Clean Up Challenge
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik zag dat die bestond, maar qua tijdsinvestering is me dat net even te gek, zijn nog zoveel series op mijn kijklijst die ik verwacht echt goed te vinden 
Number23
-
- 8638 messages
- 5676 votes
1. Riaru Onigokko (Film, 2015)
85 minuten - FTV
Thema - nvt (Voltooide thema's: - )
Totaal - 2 punten
Eigen beoordeling - 2.5*
Het schoolmeisje Mitsuko komt terecht in een wereld van chaos en verderf waar niets is wat het lijkt. Nadat een schoolreisje met de bus vreselijk misgaat weet Mitsuko te ontvluchten en komt ze haar medeleerlingen tegen die nietsvermoedend op weg zijn naar school. De zwaar aangeslagen Mitsuko wordt gerustgesteld door haar beste vriendin Aki. De twee spijbelen samen met Taeko en Sur het eerste blok, om vervolgens weer op tijd terug te keren voor het tweede blok...
Deze stond in mijn 'MM horror top 250' lijst dus met veel moeite opgezet en het begin was episch, maar die rustige, zweverige stukken tussen het geweld in waren zo saai dat ik de film wel in 2x keer moest kijken. Ik merkte aan mezelf dat ik geirriteerd raakte doordat de film zo willekeurig was en kon dat eventjes niet hebben. De volgende dag afgekeken en de geweldadige scenes bleven geweldig (oorlog op het schoolplein en trouwen met een varken met een hekel aan joggers), maar de film kon mij uiteindelijk niet voor zich winnen.
Number23
-
- 8638 messages
- 5676 votes
139 minuten - FTV
Thema - 6. Avonturenfilms (Voltooide thema's: 6 )
Totaal - 5 punten
Eigen beoordeling - 3.5*
1925, tijdens de Japanse bezetting van Korea. De Japanse overheid is vastbesloten om het moreel van de Koreaanse bevolking te verpletteren door de tijgers van het land, het dier dat de nationale geest van de Koreanen belichaamt, uit te roeien. De Japanse soldaten falen echter om de laatst levende tijger van Korea te doden. De ervaren jager Man-duk (Min-sik Choi) wordt vervolgens op pad gestuurd om het dier te vinden.
Ik heb altijd het voornemen om meer films uit Zuid-Korea, Japan en Hongkong te kijken, maar het kost veel moeite. Daarom blij met deze challenge, die mij op een andere manier films laat zoeken. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar ik zag de schrijver van en psychopaat uit I Saw the Devil voorbij komen.
Prima episch verhaal over 2 rivalen die niet op elkaar willen jagen vanwege eer, maar het lot brengt hun lijnrecht tegenover elkaar. Acteerwerk van Choi is top en tijger ziet er prima uit, al wordt er veel tolerantie gevraagd wat betreft dodenaantal.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
1 Charlie's Angels (Film, 2019)
119 minuten - FTV
Thema komedie
FTV 2 punten + thema 1 punt
Eigen beoordeling - 2.5*
https://blob.cede.ch/catalog/16366000/16366069_1_92.jpg
Eens gewaagd aan deze vernieuwde "Charlies Angels" die eigenlijk toch voor enig vermaak aan de kijker weet te brengen. Goed is iets anders, maar de film weet een bepaald entertainment te bieden met verstand op nul.
Het verhaal stelt weinig voor en de personages zijn gelukkig niet irritant. Naomi Scott heeft wel een lief snoetje 
Maar het zijn niet de dames die deze komische actiefilm de nodige impuls geven, dat is weggelegd voor oude rot Patrick Stewart. Van humor gesproken, helaas veel flauwe grappen.
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
98 minuten - FTV
Thema 12 erotiek
FTV 2 punten + 1
Totaal : 6 punten
Eigen beoordeling - 0.5*
The failed story of a love triangle in a post-apocalyptic world !
Dit soort films zijn voor mij niet meer weggelegd. Toch weer een kans gegeven, maar wat krijg je te zien. Een post-apocalyptische geïnfecteerde wereld waar je eigenlijk weinig of niks van ziet. Eén infecteerde zie je, dat is alles. Het draait hier om een driehoeksrelatie waarbij de drie personages in een kleine ruimte vertoeven en een privékamer gebruiken om hun verdrongen dromen, liefde en gevoelens te kunnen uiten waarbij telkens de individuele gesprekken opgenomen worden die de anderen later terug kunnen afspelen. Gevolg voor de kijker veel saaie momenten. Helaas zijn ook de personages niet boeiend en actie moet je helemaal niet verwachten.
Een draak van een film ! 1/10
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
141 minuten - Verenigd Koninkrijk
FTV + Thema 6 - Avonturenfilms (Voltooide thema's : 1-6)
Totaal aantal punten = 15 + 3 = 18
https://image.tmdb.org/t/p/w780/4y5ZjifOPrtcmr0Tzy6T5d6MxAC.jpg
Enkele Maya-boeren in Guatemala hebben genoeg van hun leven dat wordt uitgebuit. Hun opstandje wordt hard in de kiem gesmoord door het leger. Een broer en zus weten de massamoord te ontvluchten. Zij trekken naar 'het beloofde land', namelijk Los Angeles. Ze proberen er een nieuw leven op te bouwen als illegale immigranten.
Bovenstaande synopsis geeft al aan dat dit geen blij avontuur is. Maar ik vond het wel de moeite, al is het geen meesterwerkje. Ik houd wel van dit soort verhalen die te weinig worden verteld.
3,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
88 minuten
FTV (3) : Totaal aantal punten = 16
Thema 8. Comedy (Voltooide thema's : 8,11,12)
Eigen rating : 3*
Toch leuk , zo'n challenge. Dan kom je zo'n film uit de oude doos tegen en kijk je die dan uiteindelijk toch. Niet echt mijn genre omdat het altijd zo naïef en oppervlakkig overkomt. En je weet toch dat het altijd een happy end krijgt waar dan alle misverstanden uit de wereld worden geholpen. Maar het is ook wel een welgekomen afwisseling tussen al dat horror geweld
Ook een plezier om nog eens Gable en Stewart aan het werk te zien. Al bij al, helemaal niet zo slecht!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gisteren bekeken maar nog geen kans gehad om te registreren
1. Neko no Ongaeshi (Film, 2002)
75 minuten
FTV - Thema: Animatiefilms (11)
Totaal: 3 punten
https://www.fareastfilms.com/wp-content/uploads/2015/02/The-Cat-Returns1.jpg
Nog een 6-tal Ghibli's staan er op mijn lijstje waar deze dus eentje van is. Laten we zeggen een van de luchtigere filmpjes van deze studio. Het verhaal is eenvoudig, niet al te veel symboliek ook vrij kort. Mooie animatie, leuke karakters en een aantal grappig momenten. Ik heb er mij wel mee vermaakt.
93 minuten
FTV - Thema: sci-fi (7) - 3 punten
Totaal: 3 + 3 = 6 punten
https://live.staticflickr.com/4197/34721244662_0f998945af_b.jpg
Een soort holocaust filmpje maar dan eentje waarbij vooraanstaande personen jacht mogen maken op een aantal gevangenen. Als de gevangenen de jagers kunnen ontlopen, krijgen ze de vrijheid of althans dat denken zij. Het eerste deel is zoals een strafkamp met een aantal brutaliteiten niet erg expliciet en worden de karakters geïntroduceerd. Op die wolfman als handlanger van een van de jagers en de vrouwen met haar ontploffende pijlen na zijn de personages niet meteen interessant of memorabel. De jacht is wel amusanter met zelfs wat gore momenten die bewust of onbewust wel grappig waren. Laag budget dat was duidelijk, maar het grote pijnpunt is soms te lang uitgesponnen scènes en het eerste gedeelte had gerust een kwartier korter mogen zijn.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
2. Night of the Zoopocalypse (Film, 2025)
Speelduur: 91 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 6 punten
Thema: 11. Animatiefilms
Voltooid: 2/12 (2, 11)
https://i.postimg.cc/T2HzsHDv/maxresdefault.jpg
Een slordige 15 jaar geleden was er een kleine hype binnen de animatiefilms met een heel unieke reeks creepy uitingen. Coraline, ParaNorman en Monster House zijn hier mooie voorbeelden van. Dit waren spannende, soms enge en heel af en toe verontrustende films die een perfecte gateway waren voor kinderen om het horror-genre te ontdekken. Deze Night of the Zoopocalypse deed me aan deze periode denken en liet me realiseren dat er nog steeds dergelijke films zijn. Bij deze dus een open oproep om die terug te brengen.
https://i.postimg.cc/cCMXdCLz/Screenshot-2024-11-21-at-11-02-56-AM.jpg
Night of the Zoopocalypse is jammer genoeg geen hoogvlieger. Hoewel er wel erg verontrustende stukjes te zien (denk aan zombie-konijntjes die elkaar opeten) zijn blijft het toch iets te braaf om echt leuk te worden. Er gebeurt erg veel maar het is te repetitief waardoor ik het hele ding na een 45 minuten wel al gehad had. De animatie is wel best leuk en de designs zijn soms zelfs grappig. De voice-cast kon me ook niet heel hard overtuigen, zelfs niet met David Harbour als norse poema. Wat wel opvalt is dat geen van de personages echt helemaal sympathiek is. Elk hebben ze hun egoïstische kant wat voor een welkom extra laag in hun persoonlijkheid zorgt.
2,5*
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
3. Mystic Pizza (Film, 1988) - MovieMeter.nl
Thema 8: comedy (3, 8 )
Ftv + thema is 3
Puntentotaal 8
Een heerlijk typisch Amerikaans vissersdorpje. Pizza. Feel good romantiek en komedie. Matt Damon. En een piepjonge Julia Roberts (<3).
https://www.thirteen.org/wp-content/uploads/sites/62/2021/10/ViewerGuide_MysticPizza.jpg
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
3 Lune de Miel avec ma Mère (Film, 2025)
93 minuten - FTV
Thema 3 reizen, vakanties
FTV 2 punten + 1
Totaal : 9 punten
Eigen beoordeling - 2.5*
https://www.kino-teatr.ru/acter/album/75214/1640743.jpg
Typisch luchtig zomerfilmpje over een jongeman die tijdens zijn trouwdag in de steek wordt gelaten door zijn toekomstige bruid en zijn huwelijksreis toch maar laat doorgaan met zijn mama. Uiteraard zorgt dit voor allerlei bizarre situaties en hier en daar wat grappige momenten. Echt komisch wordt het echter niet omdat de nadruk toch wel gelegd wordt op dramatiek en een beetje romantiek. Margot Bancilhon zorgt dat de hoofdrolspeler Julien Frison terug wat geloof in zichzelf krijgt. Best wel een aantrekkelijke sexy dame die vaak in bikini outfit te zien is.
Best aardig, maar te braaf qua opzet en soms ook wat aan de flauwe kant. 5/10
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Matt Damon. En een piepjonge Julia Roberts (<3).
Piepjonge Julia èn Matt Damon in dezelfde film, dat kan niet. Maar je hebt volkomen gelijk, dank voor de info!
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Hij komt drie keer in beeld, max. 2 seconden per keer, haha. De eerste keer had ik niet eens door dat hij het was. Wel een goede performance!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
3. Mystic Pizza (Film, 1988) - MovieMeter.nl
Thema 8: comedy (3, 8 )
Ftv + thema is 3
Puntentotaal 8
Een heerlijk typisch Amerikaans vissersdorpje. Pizza. Feel good romantiek en komedie. Matt Damon. En een piepjonge Julia Roberts (<3).
(afbeelding)
Het is al heel lang geleden dat ik deze heb gezien. Maar speelde het zich zogezegd niet af in Portugal?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Toch thuiswerk vandaag wegens werken aan de sporen, voor niets zo vroeg opgestaan maar geeft me wel de gelegenheid mijn film van gisteren te registreren.
3. London in the Raw (Film, 1964)
76 minuten
FTV - Thema: Feestende mensen (4) - 3 punten
Totaal: 6 + 3 = 9 punten
https://i.ytimg.com/vi/BJv1Nan-Biw/maxresdefault.jpg
Zoals stephan73 al aangaf, is deze film duidelijk geïnspireerd door de grondlegger van de shockumentary films Mondo Cane, die in de volksmond ook wel Mondo films worden genoemd. Deze beperkt zich tot het Londen van de vroege tot midden jaren 60 en focust zich vooral op het uitgaansleven. Het eerste gedeelte heeft nog wel een aantal interessante zaken zoals dames en heren die bezig zijn met hun uiterlijk, lollig die dames met hun panty's in de fitness onder begeleiding om hun figuur te verbeteren. Verder ook wel leuk een restaurant waar de bezoekers na de maaltijd naaktmodellen konden schetsen of gewoon bewonderen. Meest schokkende was ongetwijfeld het filmen van een haartransplantatie van een kalende man. De 2de helft was vooral feestende, dansende en zingende mensen dat was niet erg boeiend meer op het saaie af. Er is hier ook nog een vervolg op gekomen (Primitive London) die ga ik ook nog wel eens kijken.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
1. 47 Meters Down (Film, 2017)
85 minuten, FTV
Categorie 2: Haaien (compleet: 2)
Punten: 3
https://www.moviemeter.nl/images/cover/235000/235574.jpg?cb=1684475597
Ik vond het niet fantastisch. Er is nog wel een lekker claustrofobisch sfeertje op momenten als de dames vast komen te zitten in een kooi onder water. Maar het plot is verder maar matig - technisch klopt er niet veel van, en de rest is vrij voorspelbaar (ik moest echt even met m'n ogen rollen toen de kabel brak en ze weer naar beneden lazerden). En er is vooral een overdaad aan paniekerig gegil van Mandy Moore en Claire Holt, en wat mij betreft weinig haai, het gaat toch vooral meer om het vastzitten op diepte.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Het is al heel lang geleden dat ik deze heb gezien. Maar speelde het zich zogezegd niet af in Portugal?
Haha, nee. De twee zussen waren Portugees - "Aruja" als achternaam - en ze werkten in een Portugees pizzarestaurant (?!).
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
3. Waarom Wettelen (Film, 2024)
Speelduur: 107 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 9 punten
Thema: 8. Comedy: Waarom Wettelen
Voltooid: 3/12 (2, 8, 11)
https://i.postimg.cc/ZKX7c1f3/wettelen.webp
In Waarom Wettelen begraaft Bas zijn vrouw Christine. Wanneer tijdens de begrafenis de notaris plots opduikt met haar laatste wens om in Wettelen begraven te worden, start een dagenlange rouwwandeling vol komische gebeurtenissen en verwerking van familieproblemen. Daarbovenop komt de vraag: "Waar ligt Wettelen eigenlijk?".
Dimitri Verhulst heeft een bizarre, eigenzinnige en vooral erg absurde tragikomedie op poten gezet. Er gebeurt regelmatig wat waar je toch wel even van staat te kijken. Het leuke is dat de unieke humor praktisch altijd werkt. Mijn man en ik lagen meermaals strijk van het lachen om de visuele moppen en de droge manier waarop alles wordt aangepakt. Als je het omschrijft aan anderen kan dit snel overkomen als een platte comedy met weinig om handen. Toch is dit een erg ingetogen film met een niet echt luchtige toon.
Met Peter Van Den Begin weet je bijna zeker dat het wel goed komt. De andere acteurs zijn van eerder wisselende kwaliteit. Het spel tussen de twee zussen is nogal houterig en de soms onnatuurlijke dialogen helpen hier ook niet bij. Qua verhaal had ik misschien wat meer vaart of inhoud verwacht maar vervelen deed het zeker niet. Ook werden veel dingen (ik denk bewust) wat vaag gehouden. Dit werkte vaak iets te verwarrend. Misschien moet Verhulst nog leren knippen in zijn werk en had het algemene script nog een nieuwe versie nodig maar ik vergeef hem.
Ik snap oprecht de haat jegens deze film niet. Het is een absurde, zwart-komische dramedy met een paar erg sterke moppen. Ik wil gerust meer van dit zien.
3,5*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
95 minuten - Canada
FTV + Thema 7 - Fantasy & Sci-fi (Voltooide thema's : 1-7)
Totaal aantal punten = 18 + 3 = 21
https://thewiderlens.ca/wp-content/uploads/2023/09/last-night-high-res.jpg
Tegen de eeuwwisseling aan raakt bekend dat het einde van de wereld nadert. Van allerlei personen wordt getoond hoe ze met deze ondergang omgaan, om zes uur 's avonds met nog zes uur te gaan voor het einde daar zal zijn. Patrick Wheeler wil het einde alleen doorbrengen, ondanks plannen van de familie voor een laatste diner. Duncan en Donna blijven werken voor het gasbedrijf zodat mensen hun laatste uren in relatief comfort kunnen doorbrengen. Ondertussen geraakt Duncans vrouw Sandra op de stoep bij Patrick. En dan is er nog de algehele paniek en oproer die op straat heerst...
Ik had nooit van deze film gehoord, en zonder zijn plekje op de BFI's 100 Science Fiction Films-lijst, was dat voorlopig misschien nog niet veranderd. Ik moest er even inkomen, maar dat lukte uiteindelijk wel degelijk, en Last Night werd naar het einde toe steeds beter. Sandra Oh speelt bovendien bijzonder verdienstelijk.
Fijne film, en zeker niet standaard, dit opmerkelijke debuut. Ook Cronenberg komt nog even langs.
3.8*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
89 minuten - Verenigde Staten
FTV + Thema 8 - Comedy (Voltooide thema's : 1-8)
Totaal aantal punten = 21 + 3 = 24
"Het leven en de tijd van Dawn Davenport, waarin ze haar ontwikkeling laat zien van liefdevol schoolmeisje tot gestoorde massamoordenaar - allemaal omdat haar ouders weigerden cha-cha hakken voor haar te kopen voor Kerstmis. Ze loopt weg van huis, wordt verkracht, wordt alleenstaande moeder, crimineel en glamoureus model. Dit allemaal voor haar onvermijdelijke rendez-vous met de elektrische stoel... Een satire van John Waters op de Amerikaanse samenleving, waarin 'sterven om beroemd te worden' de boventoon voert. Travestiet Divine speelt niet alleen Dawn, de vrouw die carrière wil maken, maar ook Earl, de man die haar verkracht."
Ik vind Joh Waters een interessante filmmaker en markant figuur, maar helaas kan ik tot nu toe niet zeggen dat ik echt van zijn films geniet. Zijn cultklassieker Pink Flamingos (1972) kwam bij mij niet verder dan 2*, en deze Female Trouble blijft dus ook op 2,5* steken. Geen uitnodiging om snel meer te gaan kijken dus.
De aantrekkingskracht ongtaat me. Ik zou het niet erg vinden als ik hier meer uithaalde, maar het is wat het is. Dit is niet voor mij.
2,5*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
98 minuten - Verenigd Koninkrijk
FTV + Thema 9 - Familiefilms (Voltooide thema's : 1-9)
Totaal aantal punten = 24 + 3 = 27
"Twee Britse jongetjes vinden per toeval de buit van een treinoverval. Maar er is een probleem, zij hebben één week om alles uit te geven voordat Groot-Brittannië op de euro overschakelt. Wat te doen? Anthony zou in de vastgoedsector willen investeren, terwijl zijn broer Damian mensen in nood wil helpen..."
Mijn elfde film van Danny Boyle, een filmmaker die nog nooit een onvoldoende bij me scoorde (meestal 3,5* of hoger zelfs), maar waarvan ik sommige titels wel bewust oversloeg (A Life Less Ordinary), of die niet eens op de radar wisten te belanden. Kennelijk maakte Boyle tussen The Beach en 28 Days Later nog twee films, ik had geen idee. Millions (2004) is er eentje uit die eerste categorie. Toen ik de poster tijden mijn studentenbaantje bij Pathé zag hangen, stond ik redelijk versteld dat dit de nieuwe Danny Boyle was. De synopsis sprak me ook al niet aan.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/53EY3MoQm1Oq0hTaREWGRGPXFk.jpg
Op zich onterecht, want waarom zou Boyle geen familiefilm mogen maken? Achteraf wat kortzichtig van me, want van een filmmaker verlangen dat hij altijd hetzelfde soort films blijft maken is behoorlijk restrictief. En Boyle drukt zijn eigen stijl ook op dit hartverwarmende filmpje, dat ik van de lijst Pixar Directors Recommend: Films for Kids Under 13 heb geplukt. Een prima film voor kids tussen de 7-12, maar ook daarna nog best genietbaar. Ik ben ben meer van Boyle's rauwere werk, maar het is niet vervelend om te zien wat hij met zoiets doet.
3,2*
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
4 Jurassic World: Rebirth (Film, 2025)
134 minuten - FTV
Thema 1 Blockbuster
FTV 2 punten + 1
Totaal : 12 punten
Eigen beoordeling - 3.5*
Uiteraard moet je deze film in de bioscoop zien om van de kolossale dino's en fantastische locaties van Thailand te kunnen genieten. Originaliteit is ver te bespeuren want het verhaaltje is flinterdun en de film biedt veel van hetzelfde uit vorige delen. Maar voor deze film ga ik niet voor het verhaal, maar puur voor entertainment en dat is wat deze film weet te bieden. Het eerste uur komt verrassend wat traag op gang, maar daarna gaan alle registers open qua actiescènes en allerlei soorten dino's, zelfs gemuteerde dino's Misschien wel over the top, maar ja ze moeten wel iets bedenken om de franchise in leven te houden. In ieder geval stoorde het niet. Er valt heel wat te beleven en niet alles is even geslaagd. Positief punt is dat eindelijk de aandacht gaat naar de Mosasaurus ( in de zee ) die ook voor geweldige actiescènes zorgt. De Titanosaurus (op het land) was gewoon indrukwekkend en de Quetzalcoatlus (in de lucht) is een toppertje. De hoofdpersonages zijn niet memorabel, net zoals de actiescènes. Maar het blijft wel leuk qua beleving. Naast de overdosis aan personages en voorspelbaarheid van de film, zijn er een aantal dingen die tegenvallen: de toon van de film wisselde soms nogal snel van dramatisch naar luchtig, kleine dino Dolores zit er duidelijk in om merchandise te verkopen, de personages en hun ontwikkelingen krijgen naar verhouding meer schermtijd dan de dino's en last but not least de big baddy in deze film lijkt te veel op Alien en doet vervolgens amper iets. Leuk weetje is dat Scarlett Johansson ook de titel van de meest succesvolle acteur of actrice qua omzet heeft behaald, waarbij ze voornamelijk door haar rol in de Marvel Cinematic Universe en recentelijk de "Jurassic World" franchise succesvol is. Conclusie : zeer vermakelijke film met ook wat minpunten die de kijker een leuke filmavond weet te bieden.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Voor de fanatiekelingen : ik heb weer alle bijdrages in een lijstje gegoten op Letterboxd. Die vind je dus hier
Toch al twee tips opgeslagen : "Waarom Wettelen?" door ibendb. Een tijdje terug in ZED-Cinema de trailer hiervan gezien en ik vond dat toen toch redelijk hilarisch. Dus die heb ik al snel op mijn watchlist geslingerd
En "Last Night" van John Milton omdat ik hier een "La Nuit A Dévoré le Monde" gevoel bij krijg. Zal wel niet zo zijn, maar toch. Ook op mijn watchlist geslingerd. 't Is niet dat ik vond dat die kijklijst te leeg was 
En even terzijde beste John Milton : de film "Wet Hot American Summer (2001)" kreeg van mij een 0.5*. Ik vond het "Flauwe, onbegrijpelijke en compleet stupide humor.". Zo omschreef ik het tijdens de "Summertime challenge" 3 jaar geleden 
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
4 Jurassic World: Rebirth (Film, 2025)
134 minuten - FTV
Thema 1 Blockbuster
FTV 2 punten + 1
Totaal : 12 punten
Eigen beoordeling - 3.5*
(afbeelding)
Uiteraard moet je deze film in de bioscoop zien om van de kolossale dino's en fantastische locaties van Thailand te kunnen genieten. Originaliteit is ver te bespeuren want het verhaaltje is flinterdun en de film biedt veel van hetzelfde uit vorige delen. Maar voor deze film ga ik niet voor het verhaal, maar puur voor entertainment en dat is wat deze film weet te bieden. Het eerste uur komt verrassend wat traag op gang, maar daarna gaan alle registers open qua actiescènes en allerlei soorten dino's, zelfs gemuteerde dino's Misschien wel over the top, maar ja ze moeten wel iets bedenken om de franchise in leven te houden. In ieder geval stoorde het niet. Er valt heel wat te beleven en niet alles is even geslaagd. Positief punt is dat eindelijk de aandacht gaat naar de Mosasaurus ( in de zee ) die ook voor geweldige actiescènes zorgt. De Titanosaurus (op het land) was gewoon indrukwekkend en de Quetzalcoatlus (in de lucht) is een toppertje. De hoofdpersonages zijn niet memorabel, net zoals de actiescènes. Maar het blijft wel leuk qua beleving. Naast de overdosis aan personages en voorspelbaarheid van de film, zijn er een aantal dingen die tegenvallen: de toon van de film wisselde soms nogal snel van dramatisch naar luchtig, kleine dino Dolores zit er duidelijk in om merchandise te verkopen, de personages en hun ontwikkelingen krijgen naar verhouding meer schermtijd dan de dino's en last but not least de big baddy in deze film lijkt te veel op Alien en doet vervolgens amper iets. Leuk weetje is dat Scarlett Johansson ook de titel van de meest succesvolle acteur of actrice qua omzet heeft behaald, waarbij ze voornamelijk door haar rol in de Marvel Cinematic Universe en recentelijk de "Jurassic World" franchise succesvol is. Conclusie : zeer vermakelijke film met ook wat minpunten die de kijker een leuke filmavond weet te bieden.
(afbeelding)
Thailand?! Die dino's waren toch "right off the coast of Costa Rica"?!
Noodless
-
- 10038 messages
- 6176 votes
robertinho Thailand?! Die dino's waren toch "right off the coast of Costa Rica"?!
Wat in de film wordt gezegd, wil niet zeggen dat dit ook de werkelijke plaats is waar ze gefilmd hebben.
Deze film heeft locaties gebruikt van Thailand ( Bangkok, Phang-nga, Trang, Phuket, Chiang Mai en Krabi ) , Malta en Engeland.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Haha, nee. De twee zussen waren Portugees - "Aruja" als achternaam - en ze werkten in een Portugees pizzarestaurant (?!).
Wel er was dan toch iets Portugees
Eigenlijk wel gek dat ik me dat nog herinner terwijl ik de film eigenlijk hooguit 2 keer heb gezien en beide keren heel lang geleden. Ik herinner me ook nog dat er een oude man vaak zijn vals gebit vergat in het restaurant 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
En even terzijde beste John Milton : de film "Wet Hot American Summer (2001)" kreeg van mij een 0.5*. Ik vond het "Flauwe, onbegrijpelijke en compleet stupide humor.". Zo omschreef ik het tijdens de "Summertime challenge" 3 jaar geleden
Maar naast mijn overduidelijk fijnbesnaarde snobbensmaak, huist in mij ook een heel infantiel mannetje, die zulks op zijn tijd wel een beetje kan tolereren. In elk geval genoeg voor 2,5* 
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Wel er was dan toch iets Portugees
Eigenlijk wel gek dat ik me dat nog herinner terwijl ik de film eigenlijk hooguit 2 keer heb gezien en beide keren heel lang geleden. Ik herinner me ook nog dat er een oude man vaak zijn vals gebit vergat in het restaurant
Haha, zeker waar. Hoewel we die man volgens mij nooit zien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Maar naast mijn overduidelijk fijnbesnaarde snobbensmaak, huist in mij ook een heel infantiel mannetje, die zulks op zijn tijd wel een beetje kan tolereren. In elk geval genoeg voor 2,5*
Kan ik enkel beamen maatje, deze 'film' gaf je een 3,5*, ik kan er heel kort over zijn... 
4. Forbidden Zone (Film, 1980)
76 minuten
FTV - Thema: comedy (8) - 3 punten
Behandelde thema's: 4, 7, 8, 11
Puntentotaal: 9 + 3 = 12
Je kan je toch oprecht afvragen voor welk publiek dit soort ongein is gemaakt. Het enige leuke aan deze prul zijn de geanimeerde tekeningen die voor een aantal leuke momenten zorgen. Voor de rest vond ik dit gewoon vreselijk infantiel en niet grappig.Geef mij dan liever een film van Jean Rollin ook bizar maar een stuk leuker gemaakt en met mooiere vrouwen ook.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
91 minuten
Oorsprong: VS
Geregisseerd door: Howard Deutch
FTV + Thema (3) : Totaal aantal punten = 12
5. * Kamperen (camping, jeugdbeweging, zomerkamp) (Voltooide thema's : 2, 4-5, 11)
Chet gaat op vakantie naar een natuurgebied, als kleine jongen beleefde hij daar mooie tijden en hij wilt dat zijn kinderen hetzelfde kunnen meemaken. Hij is natuurlijk een simpele mens die van hotdogs houdt en dat soort dingen. Onuitgenodigd komt zijn zwager opdagen met zijn vrouw en kinderen, hij is een hoge piet binnen de financiën. John Candy en Dan Aykroyd zijn beiden hier aanwezig maar dat levert weinig op. Absoluut elk deel van de film weet jij al op voorhand vanaf het begin. Ik moest denken aan "National Lampoon's Christmas Vacation" maar dat kwam verassend hierna. In het beste geval een middelmatige zondag overdag tv film. Enkel de wasberen en de dans scene op het einde waren okay.