- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
alexspyforever
-
- 21592 messages
- 2328 votes
Filmtip voor de horrorchallenge; had gisteravond Resident Evil gezien in de bios, toffe film. Deed me wat denken aan MadS, beide aanraders mocht je ze nog niet gezien hebben.
Aan welk deel zitten ze ondertussen of is het een remake (mij lijkt het origineel niet zo vreselijk lang geleden)?
alexspyforever
-
- 21592 messages
- 2328 votes
Dit jaar doe ik ook weer mee aan de 100 Horror Movies in 92 Days op LetterBoxd dus ben ik al begonnen op 1 augustus
In 47 dagen heb ik er nu al 70 horrorfilms opzitten. Geen moment verveeld want wat blijft het toch een heerlijk genre!
Is er op letterboxd ook een soort van community neem ik aan? Ik gebruik het enkel voor lijstjes te maken, films af te vinken en reviews te lezen (eigenlijk is dat voor mij de perfect vervanger van imdb geworden). Ik hoor links en rechts dat MM moeilijk werkbaar zou worden tenzij iedereen een bijdrage van minstens € 12,5 betaalt. Ik kom hier uiteindelijk vooral voor de challenges en soms ook lange tijd niet, dus ik zou toch graag een plan B hebben. Vooral de horrorchallenge dat is een beetje mijn kindje dus ik wil dat die nog lang kan blijven bestaan, al weet ik dat JM er ook goed zorg voor zal dragen naast zijn eigen kids 
joolstein
-
- 11374 messages
- 9366 votes
Is er op letterboxd ook een soort van community neem ik aan? dus ik zou toch graag een plan B hebben.
Ja en nee eigenlijk... Letterboxd heeft (zover ik weet) geen forum dus interactie zoals hier met de challenge is er niet. Bij deze 100 horrorfilms in 92 dagen gaat volgens mij alle interactie via social-media. Die heb ik dus niet ...daarom weet ik het verder ook niet...Het is voor mij dus puur individueel, heb wel een tag bij de lijst zodat iedereen hem kan vinden aar dat is wel...De MM-horrorchallenge is en blijft hierdoor ook de veel leukere challenge! Het wordt georganiseerd door ene sarah stubbs Geen idee wie dat is of zo... maar ze doet het blijkbaar al jaren. 100 Horror Movies In 92 Days 2026, a list of films by Sarah Stubbs • Letterboxd Ze heeft ook een eigen website; 100 Horror Movies in 92 Days Challenge: The Guidelines - sarahstubbssays.com
Hans Landa
-
- 113 messages
- 7 votes
Aan welk deel zitten ze ondertussen of is het een remake (mij lijkt het origineel niet zo vreselijk lang geleden)?
Dit is nummer 8. Het is wel een losstaand verhaal, heeft niets met de eerste 6 te maken. Welcome to Raccoon City hoorde ook al niet meer bij de eerste 6.
Deze Resident Evil vind ik vele malen beter, meer horror, ook een hoop humor maar daar is naar mijn idee een erg goede balans in gevonden.en het voelt veel meer als Resident Evil aan. De eerste Resident komt uit 2002.
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
Frontpage: Horrorfilm Challenge 2026 – Liminal Spaces, Obsessies en Bottentempels
Alleen het linkje naar dit topic klopt niet, dat moet nog even aangepast worden. 
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
Threeohthree
-
- 5579 messages
- 2973 votes
Ben er ook zeker weer bij, echt heel veel zin in. Donderdag naar Resident Evil, maar eerst nog even de nieuwe Silent Hill game in 2 dagen uitspelen. Twijfel nog even of ik een formele kijjklijst ga maken. Aan de ene kant vind ik het fijn om geordend/overzichtelijk te werk te gaan, aan de andere kant voelde het altijd een beetje als een to-do lijstje.
Nu is een to-do lijstje van 26 stukken fijner dan een van 100, dus wellicht doe ik het alsnog en wissel ik het wat af. Mijn doel is vooral om Akumu Tantei (2006) en Akumu Tantei 2 (2008) te kijken. Die dvd's liggen nu al meer dan 10 jaar in de kast en elk jaar neem ik voor ze te kijken
.
Daarnaast heb ik het afgelopen jaar amper horror films gekeken, dus heb ook nog een flink aantal toppers die ik moet kijken. En daarnaast wil ik graag nog herzieningen doen van friday the 13th en nightmare on elm street. Geen idee of ik ze beide doe, of een deel, maar genoeg te kijken in ieder geval
.
SammyK
-
- 69 messages
- 542 votes
Dit lijkt me wel leuk en wil meedoen aan de challenge. Moet ik me ergens inschrijven ofzo? Hoe werkt het precies?
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
Zo, ABC lijstje is klaar. ChatGPT heeft me af en toe goed geholpen met de antwoorden op "maak lijsten met bekende, minder bekende en obscure horrorfilms waarin ...."
Dit lijkt me wel leuk en wil meedoen aan de challenge. Moet ik me ergens inschrijven ofzo? Hoe werkt het precies?

Check op je gemakje nog eens de spelregels. Morgen overdag mag je beginnen met kijken en registeren gaat 00:00 in, als het de 25e is geworden.
SammyK
-
- 69 messages
- 542 votes
Zo, ABC lijstje is klaar. ChatGPT heeft me af en toe goed geholpen met de antwoorden op "maak lijsten met bekende, minder bekende en obscure horrorfilms waarin ...."

Check op je gemakje nog eens de spelregels. Morgen overdag mag je beginnen met kijken en registeren gaat 00:00 in, als het de 25e is geworden.
Heb het bekeken en het is duidelijk, bedankt!
Leuke is dat ik net een lijstje had gemaakt met horrorfilms die ik nog niet gezien had, omdat oktober eraan komt. Dus deze challenge valt op het perfecte moment haha.
Hans Landa
-
- 113 messages
- 7 votes
In welke film(s) zit de meid tussen ghostface en de nun, herken haar even niet: https://i.ibb.co/j9tymsHY/image.png?
Shinobi
-
- 4317 messages
- 2571 votes
In welke film(s) zit de meid tussen ghostface en de nun, herken haar even niet: https://i.ibb.co/j9tymsHY/image.png?
Dat is Mia uit de 'Evil Dead' remake.
Dentheman
-
- 527 messages
- 727 votes
Vanochtend Resident Evil gezien als opwarmer voor de challenge. Verrassende film en doet eer aan de games. Ik zal er verder niet teveel over zeggen daar er nog zat zijn die erheen gaan, maar laat ik het zo zeggen, hij hoort bij de betere RE verfilmingen naar mijn bescheiden mening 
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
Geen horrorlabel op IMDb of Letterboxd.... Dan vandaag maar even kijken 
Want die voldoet dus niet aan de challenge criteria.
robertinho
-
- 1562 messages
- 3089 votes
Geen horrorlabel op IMDb of Letterboxd.... Dan vandaag maar even kijken 
Want die voldoet dus niet aan de challenge criteria.
Vooral een hele leukefilm.
Traditiegetrouw kijk ik mijn eerste film op werk. Dat wordt dus geen hele lange, maar eentje die je voor het grootste deel makkelijk wegkijkt in een lange lunchpauze en waarvan je het staartje meepakt bij een koffietje in de namiddag. En ik begin dit jaar gewoon met een SOV die niet op Moviemeter staat, waarom ook niet.
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
SOV vond ik altijd de moeilijkste categorie om iets voor te vinden dat ook een beetje goed, leek te zijn 
Ik ben donderdag vrij, dus kan overdag al wel iets kijken. Volgende week wel eeg druk helaas. Ach, we squeezen er hier en daar gewoon iets tussen!
alexspyforever
-
- 21592 messages
- 2328 votes
SOV vond ik altijd de moeilijkste categorie om iets voor te vinden dat ook een beetje goed, leek te zijn 
Ik ben donderdag vrij, dus kan overdag al wel iets kijken. Volgende week wel eeg druk helaas. Ach, we squeezen er hier en daar gewoon iets tussen!
Ik had er geen problemen mee om een goed aantal ik ga niet zeggen goeie maar toch wel vermakelijke te vinden. Maarja ik verteer trashy films toch een stuk beter dan jij natuurlijk
Troma trek ik dan minder goed
Ik heb dan veel moeite met de zogenaamde intelligente horror om iets leuks te vinden.
ikkegoemikke
-
- 3522 messages
- 5046 votes
Vanaf welk tijdstip mag er geregistreerd worden? Dan weet ik wanneer ik mijn ontbijtsessie moet reserveren 
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
Vanaf welk tijdstip mag er geregistreerd worden? Dan weet ik wanneer ik mijn ontbijtsessie moet reserveren
Dus, Ikke..... Technically is het over 2 uur en 25 minuten donderdag. Dus als je zo om 00:00 uur snel een 'ontbijtje' naar binnen werkt, kun je minstens 12 films kijken voor het registreren start 
Alhoewel, ik zeg wel specifiek 'overdag'.... Hmmmmm. Vanaf 8 uur morgenochtend dan maar het kijken doen? 
En registreren dus vanaf 00:00 morgennacht.
Vroeger zat ik daar vaak klaar voor, maar Beebie Milton the Sequel is kicking my 45 year old ass. Maar misschien wil Woland of oup de aftrap wel doen. #Texelgottherefirst
Tartarus
-
- 402 messages
- 3811 votes
Ik ben ook weer van de partij. Ik heb geen lijstjes of iets dergelijks, dus ik zie wel hoe ver ik kom. Ik heb sowieso niet zoveel tijd als vorig jaar, dus ik ga blij zijn met elke film die ik kan kijken 
oup
-
- 619 messages
- 3472 votes
Haha! Nou wie weet trap ik ‘m, net als vorig jaar, wel weer af. Sta ik toch heel eervol een paar minuutjes aan kop van het klassement 
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
Traditioneel lukt mij dat in de eerste paar dagen of week wel, aan kop staan. IH88 verkneukelt zich altijd als hij mij als Usain Bolt weg ziet rennen aan het begin van de challenge, wetend dat daarna onvermijdelijk de vermoeidheid toeslaat.
Which it always does 
Woland
-
- 4857 messages
- 3899 votes
We kunnen bijna! Ik ben nog even t/m het weekend in Italië en denk niet dat een horrorfilm door de rest van het gezelschap gewaardeerd wordt. Maar wie weet. Hoe dan ook, begin volgende week sowieso, heb er nu al zin in!
IH88
-
- 9865 messages
- 3203 votes
We kunnen bijna! Ik ben nog even t/m het weekend in Italië en denk niet dat een horrorfilm door de rest van het gezelschap gewaardeerd wordt. Maar wie weet. Hoe dan ook, begin volgende week sowieso, heb er nu al zin in!
Als je in het land van Dario Argento bent, dan kan je altijd horrorfilms kijken
.
Kan niks verzinnen
-
- 12 messages
- 801 votes
Ik doe weer mee!
Nog een vraagje; als ik voor de ABC challenge bijvoorbeeld 2x een vampieren film kijk, zijn dat dan ook 2 punten of is er voor elke letter maar 1 punt?
Dentheman
-
- 527 messages
- 727 votes
Ik doe weer mee!
Nog een vraagje; als ik voor de ABC challenge bijvoorbeeld 2x een vampieren film kijk, zijn dat dan ook 2 punten of is er voor elke letter maar 1 punt?
Dus bijvoorbeeld 1 vampierenfilm op de V en de 2e op een andere letter, als daar op basis van de toelichting bijvoorbeeld ook raakvlak is, is 2x 1 punt. 2 vampierenfilms die beiden niet op een andere letter weg te strepen zijn is 1 punt. Kijk je 2x dezelfde film telt hij 1x volgens mij, dus 1 punt.
John Milton
-
- 24483 messages
- 13597 votes
moviemike
-
- 1419 messages
- 5899 votes
Ik ben er bijna klaar voor, dat ik ook dus meedoe 
ikkegoemikke
-
- 3522 messages
- 5046 votes
Dus, Ikke..... Technically is het over 2 uur en 25 minuten donderdag. Dus als je zo om 00:00 uur snel een 'ontbijtje' naar binnen werkt, kun je minstens 12 films kijken voor het registreren start 
Alhoewel, ik zeg wel specifiek 'overdag'.... Hmmmmm. Vanaf 8 uur morgenochtend dan maar het kijken doen? 
En registreren dus vanaf 00:00 morgennacht.
Vroeger zat ik daar vaak klaar voor, maar Beebie Milton the Sequel is kicking my 45 year old ass. Maar misschien wil Woland of oup de aftrap wel doen. #Texelgottherefirst
Tja, ik kan pas vrijdagavond beginnen kijken. Vandaag stond en morgen staat mijn agenda vol meetings. En morgen ook een paar deadlines. Dus geen ontbijtsessie. En de aftrap zal voor iemand anders zijn
Mijn bijdrage zal dit jaar beperkt zijn