• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.024 votes
Profile

Horrorfilm Challenge #2

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1037 votes

23. Pop Skull (Film, 2007)

FTV – 2 punten

Puntentotaal 40

Subgenre : 56. Mumblegore Horror (afgevinkt : 1, 14, 17, 18, 29, 32, 34, 35, 56, 57, 60, 63, 64, 74, 78, 79, 80, 82, 84, 93, 96, 98,100)

Eigen score : 3*

https://i.ytimg.com/vi/uYYOsU5W6XQ/mqdefault.jpg

Het spookte al een tijdje door mijn hoofd om Pop skull te bekijken. Immers Remorz was er zeer enthousiast maar de rest (john milton, fiscio en shubala) iets minder. IH zit ergens middenin en daar sta ik ook. Het is vooral de laatste half uur (wanneer de uitbarsting van geweld begint) dat ik werkelijk goed vind. Dan is de flitsende montage stijl efficiënt en waarin hallucinaties en realiteit door elkaar lopen. Daarvoor is de opbouw te eentonig. Deuren die open gaan, montage van snelle cuts, schokkend … na een tijd herhaling. Het personage is daardoor wat te vlak, een pillen verslaafde die een relatiebreuk niet kan aanvaarden. Veel meer is het niet. Ook geen achtergrond (waar zijn de ouders behalve zijn mama die hem brengt tot aan zijn ex vriendin). Pop skull is bijna een eenmansproject van Adam Wingard (regisseerde, co scenarist, monteerde en deed het camerawerk). Het idee van een verstoorde geest wordt knap geëvoceerd door de beelden en montage maar het mist een verhaal als ruggengraat.

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

124. Curse of the Dog God (1977)

103 min. - Japan

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 245 + 14 = 259

Subgenre: NA

Themaklassement: 100

(1 – 100)

https://d1uzk9o9cg136f.cloudfront.net/f/16783364/rc/2023/12/20/384ed6f718ad53df4c059df92024ca297ca0af07_xlarge.jpg

Gemaakt door de maker van de Female Prisoner Scorpion triologie, gemaakt vlak erna met een poster die mijn aandacht trok.

Tijdens deze challenge heb ik twee geest kat films gezien maar de dog god is een nieuwe concept voor mij. Drie mannen zijn op zoek naar uranium. Zij zoeken ernaar in een klein dorpje en bespioneren twee vrouwen terwijl zij naakt baden. Iets later vinden zij effectief uranium naast een altaar, vernielen zij deze altaar en als zij maar bezig zijn rijden zij een hond omver. Kleine jongen wiens hond dit was kijkt verdrietig naar hen. Zes maanden later zijn zij rijk door de vondst, trouwt een ervan met een van die dorp meisjes en verstevigen zij hun zeggenschap op de bron. De jongen wiens hond zij vermoord hebben is nog altijd begrijpelijk boos en verstoort de ceremonie. Hun gedrag maakt de hond god boos. Wat volgt is een continu escalatie die op weinig slaat van exorcisme met rijstballen die gewreven worden op een naakte vrouw tijdens een exorcisme, zelfmoorden, zwevend afgehaakt hondenkop, geesten, bende die een vrouw verkracht met hondenmaskers, vergiftiging van het drinkwater, etc. Ik heb geen idee of de honden god legende dit gestoord is of de film zelf. Het is een eindeloze aaneenschakeling van rare momenten, er wordt nooit genoeg bij iets stil gestaan, er zijn te veel elementen en het wordt heel snel vervelend. Ik had hoop maar dit stelde teleur.

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

125. Child's Play (1988)

87 min. - VS

RW (1 punten)

Puntentotaal: 246 + 14 = 260

Subgenre: NA

Themaklassement: 100

(1 – 100)

https://miro.medium.com/v2/resize:fit:720/format:webp/0*q7vXds1n1-bYshJv.jpg

Op Halloween zelf ook geen film voor mij maar ook een concert van Nick Cave dat prachtig was. Laat in de nacht nog maar eens deze herzien. De tweede en derde Child's Play films waren een van de allereerste en de eerste na een klein stukje Halloween IV horror films die ik zag. Ik ben dol op deze franchise en blijf er nostalgisch over. Het is ook een prachtige horror franchise om liefde voor te hebben gezien hoe sterk de sequels en de helaas geannuleerde reeks blijven vergeleken met de andere franchise.

De eerste Child's Play film blijft een meer serieuze toon hebben dan de rest en laat de mogelijkheid open voor de eerste helft van de film dat het allemaal in Andy zijn hoofd zit. Hierdoor blijft deze film anders dan de rest van de franchise in veel opzichten. Het is ver van een perfecte film maar het doet veel met het gegeven en de duidelijk kleine cast. Ik blijf er eeuwig dol op door nostalgie, het stuk waar hij maar niet doodgaat blijft wel best sterk.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

88. Blood Hunt (2017)

78 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 189

Subgenre: 72. Road Movie Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 72,76,77,79,80,83,84,85,86,88,91,96,97,100)

Themaklassement: 85 punten

Eigen rating : 3*

https://img.cdno.my.id/cover/w_1200/h_500/blood-hunt-24842.jpg

Ik snap de lage rating eigenlijk niet zo goed. Ok, het is niet bijster origineel en de vereisten voor zulk een film worden netjes afgevinkt. Maar dan kan je "Wrong Turn", "Wolf Creek" of andere films van hetzelfde genre ook net zo goed onderwaarderen. Het is een kort filmpje met genoeg sadisme en brutaal geweld.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kondoro wrote:

Dan ben je 'The King of the Horrorfilm Challenge'. John Milton is nu verzwakt door zijn rug, en daardoor makkelijker van de troon te stoten dit jaar .

Dat is wel degelijk een dingetje ja. Ik word ook suf van die medicijnen, dus ik heb meestal de puf niet om een film op te zetten, amper wat gekeken deze week. Ik deed gisteren een poging, maar viel gisteren om 21:30 in slaap, hoe sneu is dat . Gelukkig werd ik toen ook weer om 06:00 uur wakker, en kon ik hem afkijken voor dreumes Milton wakker was.

Nu dus maar snel even wat registreren, voor deze ouwe, krakkemikkige donder weer in slaap sukkelt. Een eerlijk is eerlijk: anders had ik Shadowed dit jaar vermoedelijk ook niet bijgehouden, die Mini-me, leuk als hij is, kost gewoon teveel energie om uit te pakken zoals ik vorig jaar nog wel kon doen

Wacht maar tot hij de deur uit is Shadowed, dan vliegen de registraties je weer om de oren!

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Splinters wrote:

20 The Deliverance (Film, 2024)

Waardering: 2,5*

Puntentotaal: 40

21 Come Play (Film, 2020)

Waardering: 3*

Puntentotaal: 42

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

115. Chime (2024)

45 minuten - Japan

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 229 +14 = 243

Subgenre: NVT - Alle 100 afgevinkt

Themaklassement: 100 punten (Voltooid: 1-100)

Bron: Pindakaas

https://www.intertrust.com/wp-content/uploads/2024/04/Chime-Image-for-press-release.jpg

Matsuoka geeft kookles aan onder meer de eigenaardige student Tashiro. Deze beweert dat zijn brein deels vervangen werd door een machine en dat hij een stem hoort. Matsuoka zelf schrikt op van een geluidssignaal en er overvalt hem sindsdien een gevoel van angst. Hij bewandelt de lijn tussen werkelijkheid en het onwezenlijke.

Ik ben niet persé een groot Kiyoshi Kurosawa fan, ik vond Cure (1997) wel de moeite, maar Kairo (2001) gaf ik een magere 3 sterren, net als zijn kortfilm Byutifuru Nyu Bei Eria Purojekuto (2013). Daar brengt Chime helaas geen verandering in, ik kon er slecht inkomen.

3*

+ Home Kill (2001) uit Nieuw-Zeeland van 15 minuten. De dame had wel wat iets aantrekkelijks op een onverzorgde manier, vond ik. Verder geen heel bijzonder short.

ook 3*

- - - - - - - - - -

116. Bramayugam (2024)

139 minuten - India

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 231 +14 = 245

https://images.ottplay.com/images/sidharth-bharathan-in-a-still-from-bramayugam-1707900550.jpg?impolicy=ottplay-20210210&width=1200&height=675

In het oude Kerala ontsnapt Thevan, een beginnende zanger uit een kaste van volkszangers ternauwernood aan slavendrijvers en verdwaalt. Tijdens zijn vlucht stuit hij op een griezelig huis midden in een bos met een schijnbaar welwillende meester en zijn bediende. De meester heet hem welkom, maar al snel wordt duidelijk dat hij een kwaadaardige kobold uit de folklore is, bekend als Chaathan, die de identiteit van de meester heeft aangenomen. Het wezen uit de duisternis lokt iedereen die het huis binnenkomt in de val als zijn levenslange dienaren.

Mooi geschoten, en zeker geen standaard Bollywood. Maar ik had toch op iets rauwers en wellicht nog een stukje meer arthouse gehoopt. Het was alsnog de moeite, maar wist me niet 139 minuten lang te pakken zoals zou moeten voor een hogere waardering.

3,5*

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

Sinds ik aan de horrorchallenge meedoe, krijg ik in oktober te maken met sterfgevallen. Vorig jaar mijn oma en gister onverwachts mijn kat.

Moet nu even weer de zin en concentratie zien te vinden dus. Maar tegelijkertijd zijn films nu ook een hele fijne afleiding.

Weet alleen niet of ik het volgend jaar weer aandurf als dit de trend bij mij gaat worden.

Vorig weekend wel een horrorfilm gekeken, dus die zal ik nog binnenkort registreren.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Shit Silvie, wat naar....

Heel veel sterkte, ik weet maar al te goed hoe dat voelt helaas... Het is ontzettend zwaar om een geliefde kat (of hond) te verliezen. Rustig aan, en inderdaad maar wat afleiding zoeken.

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

Zo ontzettend rot is het, hè... Maar heel erg bedankt John Milton! Dat ga ik zeker doen.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Oei onverwacht nog ook Heel veel sterkte!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik zweer het dit is echt het laatste Naschy gedrocht waar ik me doorheen heb geworsteld!

51. El Caminante (Film, 1979)

aka The Traveler

Speelduur: 88 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 102

https://cdn2.aznude.com/blancaestrada/thetraveller/blanca_estrada_6886b8.jpg

Ben het eens met Fransman wat was dit nu voor onzin? Maar wat verwachtte ik eigenlijk dat na een stuk of 3 baggerfilms van Naschy (die zijn eigen persoontje toch zo belangrijk vindt) deze mij wel zou liggen? Had ik geweten dat hij de hoofdrol speelde en het ook totaal geen horror is had ik me er misschien niet aan gewaagd. Aan de andere kant mocht ik mij wel aan mooie naakte vrouwen verwachten dus dan toch maar aan toegegeven. Nu dat valt eigenlijk ook wel tegen al is dat wel het enige interessante aan de film. Dat de film wordt aanzien als zijn beste zegt dus inderdaad veel over de kwaliteit van zijn hele oeuvre. Akkoord deze was minder slecht dan die andere 3 die ik heb gezien, maar het blijft steeds weer een beproeving zijn films uit te zitten.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik ben een Naschy maagd.

Als ik dit zo hoor snoer ik die kuisheidsgordel nog maar even extra strak aan.

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

Balen zeg, sterkte Sylvie!

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

90. House of Horrors (Film, 1946)

65 minuten - FTV

Puntentotaal: 180

Subgenre: 91. Universal Horror (Universal Studios)

Themaklassement: 89 punten (Voltooid: 1-3, 6, 11-49, 51, 53-71, 73-89, 91-100)

Rating: 2.5*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/gSMVDPnOxfcmb8JEWOij3LwuihV.jpg

Ach ja, het stelt niet zoveel voor, maar voor 65 minuten was het best wel vermakelijk. House of Horrors is een wat oubollige film waar de misvormde moordenaar The Creeper (gespeeld door een eveneens misvormde acteur) gered wordt uit de rivier door een niet zo succesvolle artiest. En hoewel het zo'n aardige jongen lijkt in het begin, neemt hij de kritiek wel erg persoonlijk en gaan z'n criticasters er via The Creeper aan. Verwacht niet echt spanning of geweld of zo, maar gelukkig komen er vrij regelmatig fraaie jongedames de film binnen huppelen. Voor de film hoef je het niet te doen, maar je kan een uurtje beroerder besteden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

117. Oddity (2024)

98 minuten - Ierland

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 233 +14 = 247

https://cdn.prod.website-files.com/6344fd699d2447e18c9710df/6696ee7005e7aac04e7e1038_ODDITY%20-%20Still%202.jpg

Ted woont in een afgelegen landhuis dat hij aan het renoveren is als zijn vrouw Dani op brute wijze wordt vermoord. Een jaar later woont Ted met zijn nieuwe vriendin Yana in het half gerenoveerde huis. Zij vindt het niet prettig om daar te wonen en ze gelooft dat Dani's geest rondwaart. Darcy, de blinde tweelingzus van Dani, komt vervolgens op bezoek. De zelfbenoemde helderziende en verzamelaar van vervloekte voorwerpen is ervan overtuigd dat er meer achter de moord op haar zus zit en ze is van plan om wraak te nemen.

Ik zag Damian Mc Carthy (kennelijk hoort daar een spatie tussen) zijn debuut Caveat (2020) niet, maar de buzz rondom Oddity was zodanig dat hij direct op mijn radar kwam. 96% fresh, een metascore van 78, #15 op de Letterboxd Official Top 50 Horror Films of 2024-lijst... Die moest natuurlijk gekeken worden.

https://assets-prd.ignimgs.com/2024/07/18/oddity-still-9-1721339130632.jpg

Oddity is geen Hollywood Horror, maar een Ierse horrorfiilm die bouwt op op sfeer en sounddesign. Doe een control F op de filmpagina op het woord 'creepy' en verbaas jezelf over hoeveel mensen dat woord in de mond nemen. Vakkundig geregisseerd en fijn spel ook.

3,8*

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

Sanderkeuh wrote:

Oei onverwacht nog ook Heel veel sterkte!

Ja ze ging eigenlijk voor een gebitsprobleem onder narcose... en dat bleek uiteindelijk een tumor onder haar tongetje te zijn, dus besloten om meteen in te laten slapen. Ze is wel ruim 15,5 jaar mogen worden maar poeh... doet behoorlijk pijn.

Dank voor je reactie..

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

Woland wrote:

Balen zeg, sterkte Sylvie!

Dank je wel!

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

63. MadS (2024)
86 min
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 112
Subgenre: 100. Zombies & Infected Horror
Themaklassement: 59 punten
(2-7-9-10-11-12-14-15-17-18-20-21-22-25-27-28-29-30-32-33-34-35-36-38-39-40-42-43-44-47-49-53-54-55-56-57-60-62-64-65-66-67-68-71-73-74-76-78-79-80-82-83-84-85-87-88-95-99-100)

Potdorie.

18 jaar geleden is het alweer, toen Moreau samen met Palud toch wel een beetje furore maakte met het ijzingwekkende home invasion filmpje Ils (2006). Niet dat beide regisseurs sindsdien stilgezeten hebben, maar Moreau leek vooral een director for hire met enkele familie- en young-adultgerichte werkjes en Palud heeft volgens mij nog twee actiefilmpjes uitgebracht. Ik heb er niks van gezien (ook niet hun gezamenlijke remake The Eye (2008)), maar een snelle blik op hun CV is genoeg om te concluderen dat niets ervan in de lijn ligt van hun debuut, laat staan van hetzelfde kaliber. Tot nu.
https://www.highonfilms.com/wp-content/uploads/2024/10/MadS-2024-Shudder-Movie-Review-hof.png
MadS heeft diezelfde kleinschalige indie-vibe die Ils ook zo charmant maakte, maar het is duidelijk van grotere ambitie. Stel je een light-versie van [Rec] (2007) voor of hoe een 28 Days Later... (2002) er op dag 1 uit zou zien, maar dan geschoten als één lange tracking shot - en je krijgt een beetje een idee wat voor onheilspellende achtbaanrit MadS geworden is. 18 jaar is een lange tijd en je vraagt je af waarom het zo lang heeft moeten duren voordat Moreau klaar was om met een volwaardige opvolger voor Ils op de proppen te komen, maar het resultaat was het wachten waard.

Niet dat er niks op af te dingen valt. Zo heeft de film even nodig om op stoom te komen en ook de gimmick van de one-take overtuigt niet meteen. We volgen Romain, die na een bezoek aan zijn dealer onder invloed van een obscure drug ietwat manisch achter het stuur kruipt om naar een feest te gaan. Onderweg pikt hij een verwilderde, ogenschijnlijk ontsnapte en hysterische vluchteling op. Hij krijgt er niks zinnigs uit en terwijl hij zijn eigen intoxicatie onder controle probeert te krijgen, besluit hij haar naar het ziekenhuis te rijden. Voor het echter zover is, steekt zijn passagier zichzelf meerdere malen en begint Romain, doordrenkt in haar bloed, te panikeren.
https://platform.polygon.com/wp-content/uploads/sites/2/2024/10/LookUp.jpg?quality=90&strip=all&crop=20.433333333333,0,59.133333333333,100
Wat volgt is een fascinerende helletocht die langzaam maar zeker in beeld brengt met wat voor escalerende situatie we te maken hebben. We wisselen een paar keer van perspectief, wat Moreau niet alleen in staat stelt om de one-take te prolongeren maar ook de dreiging en uitwerking van de besmetting overtuigend in beeld te brengen. Naar het einde toe wordt het wellicht wat voorspelbaarder maar met een weergaloos gevoel voor cadans weet Moreau tot aan de eindstreep te overtuigen. Ik mag hopen dat we niet te lang hoeven te wachten op de volgende, want dit smaakt naar meer. Hele dikke 4*

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

Toch maar meteen even mijn films hier registreren, dan ben ik weer helemaal bij.

96. Ghost Game (Film, 2024)

Speelduur: 84 minuten

Puntentotaal: 192

https://i.ytimg.com/vi/HNuFmTxOUrQ/hqdefault.jpg

Nadat hij ontdekt dat zijn vriendin Laura betrokken is bij een internetuitdaging om in het geheim samen te leven met nietsvermoedende bewoners, haalt Vin haar over om hem mee te nemen. Ze richten zich op Halton House, een berucht spookhuis dat onlangs door een andere familie is gekocht. Bij binnenkomst ervaart het stel angstaanjagende, onverklaarbare verschijnselen. Al snel wordt duidelijk dat zij niet de enigen zijn die in het landhuis voor problemen zorgen.

Kort maar krachtig: Tegenvallertje. Acteerwerk was ook niet al te best.

Beoordeling: 1,5*

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

97. Don't Move (Film, 2024)

Speelduur: 92 minuten

Puntentotaal: 194

https://image.tmdb.org/t/p/w780/ee5FdjSjHBaRuGQSnQXdGKb62Bj.jpg

Een doorgewinterde seriemoordenaar heeft het gemunt op een rouwende vrouw. Wanneer de twee geïsoleerd zijn, diep in het bos, injecteert hij haar met een verlammend middel. Terwijl het middel geleidelijk haar lichaam overneemt, moet de vrouw rennen, zich verstoppen en vechten voor haar leven voordat haar hele zenuwstelsel uitvalt.

Film begon goed en bevat de nodige spanning. Vond deze prima voor tussendoor.

Beoordeling: 3,0*

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

22 Konferensen (Film, 2023)

Waardering: 1*

Puntentotaal: 44

Vervelende film.

Brabantze

• 374 messages
  • 2795 votes

98. Time Cut (Film, 2024)

Speelduur: 90 minuten

Puntentotaal: 196

https://image.tmdb.org/t/p/w780/glmwd6C3vVyZh0SLxYj0GH5We32.jpg

Lucy Field, een scholiere en amateuruitvinder, stuit per ongeluk op een tijdmachine. Daarmee weet ze terug te reizen naar 2003, het jaar waarin haar zus werd vermoord door een onbekende seriemoordenaar. Lucy wordt nu verscheurd tussen het oplossen van het mysterie dat haar ouders en haar geboortestad heeft verwoest, het redden van de zus die ze nooit heeft gekend en het onherstelbaar veranderen van de toekomst en haar eigen bestaan. Ze zal moeten beslissen hoe ze de moordenaar stopt, haar familie redt en opgaat in 2003.

Vond dit niet een supersterk verhaal. Vond het ook niet superspannend worden en de momenten van de moorden zelf gingen echt heel erg snel, jammer. De liedjes en de stijl/mode uit 2003 was dan wel weer leuk om even mee te maken.

Beoordeling: 2,5*

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

118. Don't Move (2024)

92 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 235 +14 = 249

Bron: Netflix

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODBhZWY4NjEtYWI1Zi00OGI5LWJjYTEtYWFmNzg0NGFjOWNiXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Oh ja, kak! Dat was dus de film waar ik gisteravond bij in slaap viel. Bijna vergeten te registreren. Dank Brabantze.

Laat ik overigens voorop stellen dat ik niet in slaap viel omdat Don't Move saai of slaapverwekkend is, dat is niet het geval. Brian Netto en Adam Schindlers film is best onderhoudend. Maar 93 minuten is gewoon veel wanneer je afgepeigerd bent en je op de bank zit met de oogopslag van de deerne op de poster van deze film. Zie bericht van Brabantze hierboven.

In deze film heeft een doorgewinterde seriemoordenaar het gemunt op een rouwende vrouw. Wanneer de twee geïsoleerd zijn, diep in het bos, injecteert hij haar met een verlammend middel. Terwijl het middel geleidelijk haar lichaam overneemt, moet de vrouw rennen, zich verstoppen en vechten voor haar leven voordat haar hele zenuwstelsel uitvalt.

https://www.dexerto.com/cdn-image/wp-content/uploads/2024/10/25/dont-move-netflix.jpg?width=1200&quality=60&format=auto

Laat ik eerlijk zijn: er is maar een reden dat ik Don't Move heb gekeken, want ik verwachtte een standaard Netflix film, wat het ook een beetje is. Maar die rede is Kelsey Asbille. In de eindexamenjaren mocht ik graag Giphart lezen, en die muntte de term 'zuchtmeisje'... Zo mooi dat je er een beetje van moet zuchten. Dat had ik bij Kelsey in Yellowstone. Het zou me niet verbazen als ze een echt goede rol aan zou kunnen (ik zag gisteren Mikey Madison in Sean Baker's Anora (2024) , fucking geweldig), maar voor nu blijft dat nog even een vraagteken.

Wat ik wel weet is dat Miss Milton het niet leuk zou vinden als ik voor werk met haar naar een première zou moeten.

3*

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

35. Zombi 3 (1988)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 70

Rating: 3.0/5.0

https://images.static-bluray.com/reviews/17043_5.jpg

Een film waar Fulci niet veel mee te maken wilde hebben en het stokje uiteindelijk overdroeg? Wat ik ergens wel kan begrijpen. Want eerlijk is eerlijk. Zombi 3 is geen goede film. Het is ten eerste al erg slecht geschreven, de personages zijn vlak. Het is vaak lelijk geschoten, de editing is rommelig. Maar Zombi 3 biedt wel een hoop vermaak. Niet alle make-up effecten zien er even goed uit. Maar er zijn er ook een aantal die er toch erg goed uit zien. Het tempo zit er flink in en het slechte acteerwerk zorgt wel vaak voor een lach. Volgens mij ook een van de eerste vroege Zombiefilms die en verklaring heeft bij hoe mensen in zombie's veranderen.

36. Halloween (1978)

91 minuten

RW (1 punt)

Puntentotaal: 71

Rating: 4.0/5.0

https://images.static-bluray.com/reviews/8720_1.jpg

Het is een traditie geworden. Ik kijk vanaf mijn zeventiende jaar elk jaar Halloween op de dag van Halloween. De eerste keer dat ik de film zag vond ik het maar traag, bloedeloos en saai. Het jaar daarna nog een kans gegeven. En ik kon het al wat meer waarderen. De regie, de sfeer, de muziek. Elementen die ik pas later wist te waarderen. En vanaf toen besloten om elk jaar deze film te gaan zien. Ik blijf er wel bij dat het erg traag, vooral in de opbouw en bloedeloos is. Het acteerwerk is niet altijd van een hoog niveau. Maar het verhaal is ondanks zijn simpliciteit erg effectief. De muziek is geweldig, de herfstsfeer die erin is verwerkt werkt perfect en de film is van begin tot eind spannend. Dat maakt van Halloween nog steeds een erg aangename zit. Een film die elk jaar weer in waardering groeit.

Dentheman

• 492 messages
  • 642 votes

Lady Of Horror wrote:

Sinds ik aan de horrorchallenge meedoe, krijg ik in oktober te maken met sterfgevallen. Vorig jaar mijn oma en gister onverwachts mijn kat.

Moet nu even weer de zin en concentratie zien te vinden dus. Maar tegelijkertijd zijn films nu ook een hele fijne afleiding.

Weet alleen niet of ik het volgend jaar weer aandurf als dit de trend bij mij gaat worden.

Vorig weekend wel een horrorfilm gekeken, dus die zal ik nog binnenkort registreren.

Sterkte!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

89. Man-Made Monster (1941)

59 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 191

Subgenre: 74. Sci-fi Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 72,74,76,77,79,80,83,84,85,86,88,91,96,97,100)

Themaklassement: 86 punten

Eigen rating : 2.5*

https://prod-images.tcm.com/v5cache/TCM/Images/Dynamic/i176/manmademonster1941_1024x767_10052012104749.jpg

Nogal een matig filmpje over hoe een krankzinnige geleerde iemand transformeert in een wandelende gloeilamp. Voelt aan alsof het een tussendoortje was voor Universal.

59 Minuten dus nog een short. Kwestie om te voldoen aan de vereisten

The Elevator (Short 2023)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNGI4ZTJlYzQtZTIwYi00Y2U0LTg4NGItY2U1ZGM4ODA5YTg2XkEyXkFqcGc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

AI en liften. Slechte combinatie

Shadowed

• 11364 messages
  • 6689 votes

Vreselijk nieuws Brabantze, heel veel sterkte toegewenst.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

23: Evil Dead (Film, 2013)

Waardering: 4*

Puntentotaal: 46

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

91. The Collector (Film, 2009)

90 minuten - FTV

Puntentotaal: 182

Subgenre: 50. Home Invasion Horror

Themaklassement: 91 punten (Voltooid: 1-3, 6, 11-51, 53-71, 73-89, 91-100)

Rating: 3.0*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/4fQkDEN8F0um39IpRVkk8Qwi63b.jpg

Gemengde gevoelens over The Collector. Vooropgesteld, het is een lekker harde film waarbij met bruut geweld menig booby trap wordt losgelaten, en waar een hoop bloed vloeit. Wat ook allemaal goed in beeld is gebracht. The Collector als karakter is ook een lekker nare bad guy. Maar qua plot of logica was het allemaal niet veel soeps - de timing, de complexe booby traps die overal neergezet zijn in no time, hoe weinig last de hoofdpersonages hadden van alle fysieke ellende die hun toegebracht werd. Ik moest mijn suspension of disbelief in overdrive zetten, en zelfs dan had ik er nog moeite mee. Gelukkig is er een hoop goed gefilmde spanning en lomp geweld die een hoop compenseert.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.