- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- OOYCZV Challenge
OOYCZV Challenge
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
48 Columbo ; Lady in Waiting seizoen 1 afl 5
Thema : Columbo
FTV - 75 min.
alg klassement : 93 + 2 = 95 punten
duurklassement : 4681 + 75 = 4756 punten
Beth Chadwick wordt door haar oudere broer onderdrukt; hij gaat zelfs zo ver haar trouwplannen te dwarsbomen met Peter Hamilton, de jurist van de firma, door hem voor het blok te zetten: zijn baan of zijn zuster, maar niet allebei. Beth is het spuugzat zo getiranniseerd te worden, en zet voor haar broer een bijna perfecte, maar in ieder geval dodelijke val. Hoewel er begrip is voor haar handelen, rekent Lt. Columbo haar tenslotte toch in.
In begin heb je nog wat medelijden met Beth ( Susan Clark ) , maar naarmate het verhaal vordert maakt Beth echt een gedaantewisseling naar een vrouw die je niet meer herkent. Leuk rolletje van Leslie Nielsen en Columbo is weer op dreef. Van in het begin weet hij al wie de dader kan zijn door de avondkrant die niet in het huis moest liggen. Hij zet de dader voortdurend onder druk die een grote afkeer krijgt van Columbo, wat hem ook op een bepaald moment in een risicozone plaatst. Columbo ontdekt ook dat de fitting van de lamp en maaien van het gras belangrijke aanwijzingen zijn. Maar uiteindelijk is het zijn vrouw die hem het ultieme bewijs geeft met de zegswijze een paard voor de kar spannen. Daardoor komt hij op het idee dat er iets niet klopt aan het verhaal van Beth want er wordt eerst schoten gehoord en dan pas het alarm. 6,5/10
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY2NjIzODc3M15BMl5BanBnXkFtZTgwOTk3NDM0MjE@._V1_.jpg
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
49 Columbo : Short Fuse seizoen 1 afl 6
Thema : Columbo
FTV - 75 min.
alg klassement : 95 + 2 = 97 punten
duurklassement : 4756 + 75 = 4831 punten
Bedrijfsleider David Buckner voert net een telefoongesprek in de auto als het voertuig ontploft waarbij hij en zijn chauffeur omkomen. Inspecteur Columbo heeft altijd beweerd dat autotelefoons gevaarlijk zijn maar hij bedoelde uiteraard niet dat zij moordzuchtig waren. De oorzaak van de misdaad blijkt echter meer dan menselijk.
Wat uitvoering betreft eerder een matig verhaal waarbij de dader toch door wat toevalligheden verdachte nummer 1 wordt. Bijvoorbeeld de pech dat net voor de ontploffing een telefoongesprek is in de auto. De list van Columbo met het sigarenkistje zie je al van heel ver aankomen. Gelukkig is er Roddy McDowall die helemaal door het lint gaat tijdens de rit van de kabelbaan en natuurlijk Columbo zelf. 6/10
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
64. Hobo with a Shotgun (2011)
Thema: Blood & gore
FTV - 86 minuten
Algemeen klassement: 128 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 5725 punten
Eigen Rating : 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTEyMTc5Mjc3MzReQTJeQWpwZ15BbWU3MDY5MjE1MzQ@._V1_.jpg
Amusante en over-the-top extreem brutale actie film waar Rutger Hauer dus perfect in past. Wat had die man een uitstraling. Hier met een gebronsd, diep doorgroefd aangezicht en een verbeten trek als hij meermaals de trekker van zijn shotgun overhaalt en iemand genadeloos tot pulp schiet
Je zou zelfs kunnen denken dat het uit de Troma stal komt. Bloederige en gore fragmenten zijn er veelvuldig te bewonderen. Naar een verhaallijn moet je niet echt zoeken. En het acteerwerk van figuranten is somtijds gewoonweg verschrikkelijk. Zou Tarantino dit ook rekenen bij zijn favorieten? 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8913 votes
Thema: Turkey
Algemeen klassement: FTV + registratie = 136 + 2 = 138
Duurklassement: 81 minuten 6121 + 81 = 6202 punten
Eigen waardering 3*
Onschuldige horrorthriller. Een leuke Twilight Zone-achtige film met weinig tot geen bloedvergieten of geweld. Sarah (Shannon Dalonzo) en haar verloofde Michael (Justin Gordon) rijden in hun Kia-hatchback naar haar vader wanneer er een zwarte muscle-car opduikt, gelukkig biedt de parkeerplaats van een diner in jaren 50-stijl met jukebox (je krijg 2 kwartjes bij je bestelling) redding. Hoewel het dus echte terreur mist, en de 'on-the-road'-dreiging, natuurlijk herkenbaar is. Desalniettemin weet het met zijn krappe budget genoeg amusementswaarde op te wekken. Het is goed geschoten en de zonovergoten woestijn en ruststop waren goede locaties. Sarah en Michael waren als het stel sympathiek en aanstekelijk Maar Euh...samen sinds hun eerste jaar op de middelbare school, maar Justin Gordon (1980) is 15 jaar ouder dan Shannon Dalonzo (1995)???? Tja een beetje teleurstellend op de horrorafdeling maar toch vond ik dit met zijn vertrouwdheid een comfortabele wegkijker,
joolstein
-
- 10828 messages
- 8913 votes
Thema: Turkey
Algemeen klassement: FTV + registratie = 138 + 2 = 140
Duurklassement: 100 minuten 6202 + 100 = 6302 punten
Eigen waardering 1*
Met de poster en de beschrijving leek het een redelijk vermakelijk jaren '80 geïnspireerde film te zijn. Eighties was het misschien ook wel! Helaas was het meer een; iedereen kan een camera vasthouden shot-on-video (SOV)-ding. Dit soort amateurfilmpjes spreken nu direct tot mijn verbeelding. Tja wat je hier krijg zijn mensen zonder ervaring (en teveel tijd) die een film maken. Het plot gaat over een muurbloempje dat haar 'pestkoppen' van school uitnodigt voor haar huisfeestje maar tijdens een hypnose-show door een demon gedwongen worden om een horrorverhaal te vertellen. Een universum dat blijkbaar uitsluitend wordt bevolkt door Metal Heads, Goths en hun familieleden. Het was een horror-anthologie met drie filmpjes;
01 "Mothman" waarin een man zijn ex-vrouw ophaalt nadat zij panne onderweg kreeg. Ja erg horror hoor...pratende en bekvechtende exen...en eh...de twist had je misschien kunnen redden door tenminste iets te laten zien?
02 "The Salem Witch Trials" Man gaat met vrouw en dochter kamperen...de uitkomst is voorspelbaar en de uitwerking gewoon slecht Waarom proberen grappig te zijn en wie laat amateurspelers nu veel praten en vergeet de gore.
03 "Kappa" Bewaar het iets betere voor het laatste...vrouw koopt heel romantisch voor haar vriendin een Japanse geisha-pop maar die lig te rollebollen met een ander en ontketent een demon. Er was hier zowaar wat gore maar eindigen met een happy end was een domper.
De logge domme dialogen maken deze film slap, het acteerwerk is behoorlijk afschuwelijk. De effecten en monsterkostuums waren nog redelijk voor een no-budget maar door het alomtegenwoordige non-talent, het ontbreken van enige sfeer, gore of iets van gevoel voor humor is elk segment vrijwel net zo verschrikkelijk, als de omhullende.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Thema: turkeys
FTV - 85 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 20 = 22
Duurklassement: 85 minuten= 85 + 898 = 983 punten
Hier kan ik kort over zijn. Ik hou van weerwolf films. Zelfs slechte. Ik hield niet van deze. Duidelijk toch 
1,5*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
12 https://www.moviemeter.nl/film/1152156
FTV - 62 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 22 = 24
Duurklassement: 62 minuten= 62 + 983 = 1045 punten
Ik blijf de turkeys maar aan elkaar rijgen. Misschien volgende keer een turkey challenge alexspyforever 
Dit is het vervolg op het eerste deel dat al dateert van 1988. Best wel leuk als je houdt van dit soort 80's horror . Hij was iets dan voorganger maar dit filmpje kijkt best weg. 2,5*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
13 Mystery of the Wax Museum (Film, 1933)
Thema: Black & white
FTV - 77 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 24 = 26
Duurklassement: 77 minuten= 77 + 1045 = 1122 punten
Iets minder leuk dan de versie met Vincent Price, maar ik ben misschien bevooroordeeld omdat Vincent één van mijn favoriete acteurs is. 3,5*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
14 El Exorcismo de Carmen Farías (2021) - IMDb
FTV - 93 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 26 = 28
Duurklassement: 77 minuten= 93 + 1122 = 1215 punten
Hoppa, weer een turkey bij op de stapel . Geesten filmpje zoals er zo veel zijn . Niet veel bijzonders maar wel ok om wat tijd te doden bij gebrek aan wat beters . 2*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
FTV - 90 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 28 = 30
Duurklassement: 77 minuten= 90 + 1215 = 1305punten
En raad eens, jawel hoor, weer een turkey. Deze keer wel eentje die me zeer aangenaam wist te verrassen. Eeen beetje red sonja maar dan met humor. 4*
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
50 The Yinyang Master (Film, 2021)
Thema : Aziatische gevechten gebaseerd op games
FTV - 120 min.
alg klassement : 97 + 2 = 99 punten
duurklassement : 4831 + 120 = 4951 punten
Yin-Yang Master (2020) versus The YinYang Master (2021) zijn verwarrende titels en dankzij joolstein wordt het wat duidelijker dat de eerste film zich meer focust op de Japanse roman- en korte verhalenreeks Onmyōji en de tweede film zich ook wel richt op die verhalen van Japanse schrijver Baku Yumemakura, maar meer de focus legt op populaire games hierover. Helaas is dat voor mij onbekend terrein om daar iets over te zeggen. Daarbij ook nog dezelfde hoofdpersonages in beide films nl. Qingming en Boya. Het maakt het nog allemaal meer complexer.
Maar deze film, The YingYang Master (2021) weet wel aangenaam te verrassen in de zin van dat de film meer te bieden heeft dan die typische Aziatische gevechten. Het is meer een sprookje gezien de wereld van de monsters en de mooie geanimeerde wezens. De wezens zien er soms heel cool uit, maar soms ook over the top bv de rode duivel. Dat maakt dat sommige actiescènes hilarisch of heel onnozel kunnen overkomen. Het is hoe je het zelf bekijkt en er open voor staat. Een dikke pluim voor de cinematografie, de decors en de visuele effecten. Qua fantasie en entertainment een voltreffer. De gedachten aan Marvel, Star Wars, Star trek ....het kwam allemaal op één of andere manier voorbij. 7/10
https://monsterzoneorg.files.wordpress.com/2021/04/screenshot-2021-04-09-at-09.59.12.png
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
16 Dead by Midnight (Y2Kill) (Film, 2022)
FTV - 96 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 30 = 32
Duurklassement: 77 minuten= 96 + 1305 = 1401punten
Niks anders over te zeggen dan dat het tijdverspilling was. Gelokt door Kane Hodder op de affiche maar dat was ook maar dat. Gewoon om mensen te lokken . Hij zat er nog geen 5 minuten in. 0,5*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
FTV - 91 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 32 = 34
Duurklassement: 77 minuten= 91 + 1401 = 1492punten
Mooie poster, slechte film. De CGI is verschrikkelijk slecht . 1,5*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
FTV - 100 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 34 = 36
Duurklassement: 77 minuten= 100 + 1492 = 1592 punten
twee jonge vrouwen aan het werk in een tankstation. En er gebeuren rare dingen.
Deze kon ik wel smaken. Op de poster staat hostel meets the purge. Dat kan ik er wel in zien maar dan wel de lichte variant. Leuk voor een keertje. 3*
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Thema: lopende band werk / jatwerk / uitmelken
Algemeen klassement: 54 (FTV)
Duurklassement: 2957 punten
https://www.eyeforfilm.co.uk/images/newsite/offering-abyzou_600.jpg
The Vigil van de Aldi. Oersaai standaardwerkje met de ene suffe jumpscare na de andere. Althans, tussen alle nietszeggende 'stock footage' heen. De film wordt geen moment interessant, het acteerwerk is bijzonder matig (op Paul Kaye na, maar die is altijd goed), en het verhaal rammelt van alle kanten met subplotjes die niet worden uitgewerkt en zelfs losgelaten. Alles aan deze film is suf; de aankleding is stereotype, de make-up / CGI ziet er niet al te best uit en het plot heeft gewoon niet genoeg te bieden om te kunnen boeien.
Ontzettend slappe hap.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Thema: afschrikwekkende speelduur
Algemeen klassement: 56 (FTV)
Duurklassement: 3104 punten
Brrrr.. als ik 147 minuten bij de speelduur zie staan vergaat me de zin eigenlijk al. Ik word heel onrustig van zoiets. Nou goed, toch opgezet (deze werd me aangeraden door de eigenaar van de videotheek 'deze is écht wat voor jou, moet je zien'). Okay, hij kent me goed dus ik vertrouwde op zijn aanbeveling.
Eerste reactie van mijn vriendin toen ik de film opzette was: '147 minuten??? Doe ff normaal joh!'
, we voelen elkaar goed aan.
Kort samengevat: top film. Prachtig. Verwachtingen vs realiteit, verlangen vs schikken, echt een uitstekend uitgewerkt geheel. Tel daarbij op de schitterende beelden / setting en je hebt een hele fijne ervaring te pakken.
Zeker niet voor iedereen, maar ik heb genoten.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ligt hier ook klaar, en de 147 minuten zijn bijna even daunting als mijn achterstallige registraties. Wel benieuwd naar deze titel.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Nice. Vermoed dat jij die ook wel kan waarderen.
Morgen ga ik naar The Quiet Girl in het filmhuis, ben erg benieuwd. Lijkt me ook prachtig. Die kan ik echter met de beste/slechtste bedoelingen niet in dit topic registreren. Sowieso heb ik maar weinig registraties omdat ik niet bijzonder veel buiten mijn comfortzone gekeken heb de laatste tijd. Zin in die van morgen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Morgen ga ik naar The Quiet Girl in het filmhuis, ben erg benieuwd. Lijkt me ook prachtig
De kans dat je hem even goed vind als ik is wellicht niet enorm, maar ik hoop dat je een eind in die richting komt. Dan heb je een goede middag/avond 
Overigens had ik ten tijde van dat lijstje Tar, Banshees en nog wat andere toppers niet gezien. Het lijstje zou er nu anders uitzien. Maar het stille meisje is wel op 1 blijven staan. Deed me wat.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
FTV - 90 minuten
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 28 = 30
Duurklassement: 77 minuten= 90 + 1215 = 1305punten
(afbeelding)
En raad eens, jawel hoor, weer een turkey. Deze keer wel eentje die me zeer aangenaam wist te verrassen. Eeen beetje red sonja maar dan met humor. 4*
Denk dat ik deze op mijn kijklijst ga gooien, ik hou wel van sword & sorcery met een vrouwelijke lead.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Denk dat ik deze op mijn kijklijst ga gooien, ik hou wel van sword & sorcery met een vrouwelijke lead.
Ja het is wel een aanrader. En aan de mannelijke kijkers is ook gedacht 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
65. The Gore Gore Girls (1972)
Thema: Herschell Gordon Lewis / Skin flick
FTV - 84 minuten
Algemeen klassement: 130 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 5804 punten
Eigen Rating : 1*
https://www.americangenrefilm.com/wp-content/uploads/2018/07/goregoregirls02.jpg
Dit was toch even doorbijten. Het acteerwerk is gewoonweg om te huilen. Het verhaal an sich is ook niet veel soeps. De stripteasedanseressen zijn ook geen schoonheden. De gore moorden zien er vreselijk nep uit. En die ontknoping is gewoonweg belachelijk. Meest irritant personage is die Gentry.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8913 votes
71. The Brain Eaters (Film, 1958)
Thema: Turkey, Zwart-Wit
Algemeen klassement: FTV + registratie = 140 + 2 = 142
Duurklassement: 60 minuten 6302 + 60 = 6362 punten
Eigen waardering 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19671.jpg?cb=1645745723
Je moet de filmmakers van dit soort jaren '50 sciencefiction/horror credit geven, ze weten altijd wel een goede filmposter erbij te maken. Probleem is wel dat meestal de film uiteindelijk tegenvalt. Deze low-budget sciencefictionfilm uit 1958 werd gemaakt onder toezichthoudend oog van Roger Corman en met centrale concept van parasieten die de menselijke geest beheersen door zich aan de achterkant van de nek te hechten, vertoont het een aantal overeenkomsten met de roman van Robert Heinleins.(of Invasion of the Body Snatchers) Het meest opvallende is om de indringers aards te maken in plaats van buitenaards Echter was de film beter dan ik had verwacht! Op de één of andere manier slaagt het de look en feel van een film-noir over te brengen. En tja parasieten die eruit zien als opwindbare speelgoedmuizen (wat... ze eigenlijk ook zijn) is helemaal natuurlijk top! De film is vermakelijk genoeg, ook vanwege de korte speelduur! Daarnaast is er in deze film een cameo van iemand die iedere SF-liefhebber wel kent; Mister Spock, Leonard Nimoy (gespeld als Nemoy in de aftiteling).Zijn rol is kort, maar maakt indruk, aangezien zijn personage, professor Cole, door de indringers is gekozen om hun leider in menselijke Christusachtige vorm te zijn. Het is lichaamsbeheersing sciencefictionverhaal, maar goedkoper en bijna Scooby-Dooish, waardoor het ideaal was voor op een luie dag
joolstein
-
- 10828 messages
- 8913 votes
72. The Atomic Submarine (Film, 1959)
Thema: Zwart-Wit
Algemeen klassement: FTV + registratie = 142+ 2 = 144
Duurklassement: 72 minuten 6362 + 72 = 6434 punten
Eigen waardering 2,5*
Yup en wederom een routine B-sciencefictionfilm uit de jaren 50. Waarin een nucleair aangedreven onderzeeër, de Tiger Shark, een reeks mysterieuze verdwijningen in de buurt van de poolcirkel gaat onderzoeken. Het verhaal van deze film is interessant omdat een combinatie is van de buitenaardse indringerfilm en de toen beginnende onderzeese thrillers. Het grootste probleem met deze film was dat er ontzettend veel gepraat werd en de documentaire-achtige manier met een didactische voice-over. De cast was in orde maar Oscarwaardig waren hun vertolkingen niet. Pas tegen het einde van de film zijn er beelden van het buitenaardse wezen. Hoewel de cyclops slechts een handpop is die nooit in hetzelfde shot verschijnt als een van de acteurs, ziet hij er niet slecht uit, ze hebben hun best gedaan met het beschikbare budget. Plus dat de houding van Kapitein Richard Holloway (Arthur Franz) af te schilderen als heethoofdig en minder dan wenselijk, druist de film in tegen de stroom van sciencefictionfilms uit de jaren vijftig. Hoe het ook zij, de film is bescheiden effectief.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
65. The Gore Gore Girls (1972)
Thema: Herschell Gordon Lewis / Skin flick
FTV - 84 minuten
Algemeen klassement: 130 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 5804 punten
Eigen Rating : 1*
(afbeelding)
Dit was toch even doorbijten. Het acteerwerk is gewoonweg om te huilen. Het verhaal an sich is ook niet veel soeps. De stripteasedanseressen zijn ook geen schoonheden. De gore moorden zien er vreselijk nep uit. En die ontknoping is gewoonweg belachelijk. Meest irritant personage is die Gentry.
Niet mijn favoriete HG Lewis en dat heeft vooral te maken met die detective. Nu moet je deze films niet kijken voor het acteerwerk of geweldig verhaal (maar dat had je ook al door neem ik aan
) De gore ziet er misschien niet uit heden ten dage, wel nog beter dan zijntijdgenoten. Zijn Wizard of Gore blijft echter wel de veel betere film op alle vlakken.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8913 votes
73. Les Possédées du Diable (Film, 1974)
Thema: Skin flick, Grindhouse Cinema
Algemeen klassement: FTV + registratie = 144+ 2 = 146
Duurklassement: 81 minuten 6434 + 81 = 6515 punten
Eigen waardering 1,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzhmYWQyOTAtMjVjMy00NmQwLWFjZDgtNGE3YWIyOWI1NjBlXkEyXkFqcGdeQXVyMzU0NzkwMDg@._V1_FMjpg_UX1000_.jpgUitgebracht als een kloon van The Exorcist maar meer dan de misleidende titel hebben de films niet gemeen! Er zit totaal geen horror in de film Oké misschien kan je de krabben boven het verwarde schaamhaar van een vrouw nog als soort van schrik bestempelen. Er zijn verder alleen uitgebreide seksscènes die ook verwijderd hadden kunnen worden zonder het plot te beïnvloeden. Het is minuten lang vrouwen die zonder kleding aan kronkelen en met hun tongen in de buurt van de vagina van een andere vrouw wiebelen. De film opent al met zo'n langdurige (ongeveer negen minuten) scene en afgezien van scènes waarin mensen in een discotheek dansen en die roulette spelen, betwijfel ik of er twee minuten voorbijgaan zonder dat er niet recht wordt ingezoomd op de privétuin van de vrouwelijke spelers. Voor de rest van de film is het niet veel meer dan Dee Snider die rondloopt met clown-make-up (omdat dat erg demonisch was!) terwijl ze probeert Lina Romay te bezitten/te verleiden/bemoederen...of zoiets. Ergens was er nog een verdwaald subplot met een van Lorna's voormalige minnaars (Catherine Lafferière), die gek van verlangen was. Echter na een minuut vroeg ik me al af of er een echt plot was... na een uur leek het er op , maar dat deed er niet echt meer toe. Oké misschien had het meer plot dan andere seksfilms (deze wankelt zelfs naar hardcore) maar beter werd het er dus niet op!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
40. Office Love-In, White-Collar Style (Film, 1968)
RW
Thema: zwart/wit, turkey
Duur: 81minuten
Het is een fijn systeem dat je op letterboxd kunt aangeven als je een film al hebt gezien, maar dan moet je natuurlijk niet vergeten om dat daadwerkelijk te doen zoals bij deze film! Zelfs na het zien van deze film had ik nog steeds niet door dat ik em al eerder had gezien. Nochtans staat er wel een uitgebreide recensie van mij op MovieMeter dus genoeg bewijzen dat het om een rewatch gaat. Het goede nieuws is evenwel dat ik deze toch niet zo slecht vond als bij de eerste kijkbeurt, misschien ben ik dan toch minder kritisch geworden voor deze meuk 
Algemeen klassement: 1 + 77 = 79 punten
Duurklassement: 81+ 2582 = 2663 punten
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
41. Teenie Tulip (1970) - IMDb
FTV
Thema: skin flick, Something Weird Video
Duur: 59 minuten
https://www.grindhousedatabase.com/images/Hungry_Mouth_%281975%29.jpg
Van de regisseur Gerard Damiano waarvan ik eerder de drugsploitation 'We all go down' zag. Het is pas toen ik een reviewer de ophefmakende film 'Deep Throat' zag vermelden dat ik besefte dat deze regisseur dus vooral bekend is geworden via de hardocre porno, een pionier als het ware. Teenie Tulip lijkt inderdaad wel een voorganger op hardcore porno waarbij de expliciete seksscènes zijn weggeknipt. De originele versie zou 80 minuten lang zijn en dat verklaart ook de onnatuurlijke overgangen en het rommelige plot (maar of een extra 20 minuten het interessanter hadden gemaakt betwijfel ik ten zeerste). Kennelijk is de print van SWV de meest volledige die tot op heden is teruggevonden. Ik ga geen moeite doen om een beschrijving te geven, daarvoor is het gewoon te oninteressant. Ik vond de dames niet lelijk maar ze konden me weinig bekoren. Moet ik Deep Throat in de toekomst misschien toch een kans geven al zit ik niet te wachten op een hardcore porno die vooral draait om orale seks op harige mannen. Wat denk jij Woland jij hebt deze nog niet zo heel lang geleden gezien?
Een poster vinden met de originele titel is moeilijk. De meeste zijn van de re-release uit 1975 getiteld 'Hungry Mouth' die echt wel naar zijn bekendere film lijkt te verwijzen.
Film dus net een minuut tekort gooi ik er nog een sappho short van Chained Girls DVD tegenaan:
Lesbian Coffin Sex
FTV
Duur: 5 minuten
Thema: zwart/wit, skin flick
Een corpulent heerschap betaalt dames om seks te hebben met elkaar in een doodskist die drijft in zijn zwembad terwijl hij toekijkt liggend in zijn relaxstoel. Via een voice over wordt hij geïnterviewd over het waarom van deze fetish. Zoveel korter en beter dan Teenie Tulip niet schokkend maar wel lekker weird.
Algemeen klassement: 2 + 79= 81 punten
Duurklassement: 59 + 5 + 2663 = 2727 punten
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Thema : traag opgebouwd verhaal rond gokken , niet echt een thema dat mij onmiddellijk aanspreekt
FTV - 111 min.
alg klassement : 99 + 2 = 101 punten
duurklassement : 4951 + 111 = 5062 punten
https://www.kino.dk/sites/default/files/primary-pictures/the_gambler_galleripp.jpg
Het gevoel van een gokker die lusteloos is en leidt aan zelfdestructief gedrag wordt in deze film prima gebracht. Voor Jim Bennett maakt het allemaal niet veel uit want eigenlijk is hij helemaal geen doorsnee gokker. De rol wordt uitstekend ingevuld door Mark Wahlberg. De rest van de cast zit wat in de achtergrond, al is John Goodman wel een sterke troef. De film moet het voornamelijk hebben van de uitzichtloosheid van Bennett, de goede sfeer en een gepaste soundtrack. 6,5/10
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjAwMDcyNDg2MV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTgyMzE3MzE@._V1_.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
66. Mrs. Harris Goes to Paris (2022)
Thema: OOYCZV - Feel-good chick-flicks
FTV - 115 minuten
Algemeen klassement: 132 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 5919 punten
Eigen Rating : 3*
https://www.institut-francais.org.uk/wp-content/uploads/2022/07/mrs-harris-goes-to-paris-vis.jpg
Ik wist al op voorhand dat dit weeral zo'n zoetsappige feel-good film zou zijn waar vrouwen (voornamelijk) bij wegsmelten. Zo'n verhaal waarbij een persoon in een ongebruikelijke situatie terechtkomt en waar het uiteindelijk allemaal goed afloopt. Niks nieuws onder de zon. Al veel films gezien waarin ofwel een lelijk eendje uitgroeit tot een schoonheid. Of iemand uit minder gegoede kringen een rijke prince charming aan de haak slaat of door veel geluk een fortuin erft. Of iemand die na veel tegenslagen zich toch weer uit die onfortuinlijke situatie weet te wringen. Ook hier slaagt de goedhartige en eenvoudige Mrs. Harris haar droom na te jagen. En geloof me, op het einde valt alles in de juiste plooien voor haar. Ach, het was gemoedelijk, über-sentimenteel maar tegelijkertijd hangt het ook een heel naïef beeld op. Goed voor een rustige zaterdagavond met een enorme kom paprika chips op je schoot