- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- OOYCZV Challenge
OOYCZV Challenge
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Ik heb de eerste gezien en deze daarna zonder enige fomo overgeslagen
Zet 'm maar op jouw lijstje voor deze challenge dan, klinkt alsof het dus perfect past
Zonder deze challenge zou ik 'm ook niet opgezet hebben, zo zie je maar weer waar alexspyforever allemaal goed voor is ( / schuld aan is
).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zet 'm maar op jouw lijstje voor deze challenge dan, klinkt alsof het dus perfect past
Zonder deze challenge zou ik 'm ook niet opgezet hebben, zo zie je maar weer waar alexspyforever allemaal goed voor is ( / schuld aan is
).
Zeg menneke, is dat nu een poging voor compliment of een plaagstoot 
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Thema: Irritatiezone (Musical / James Corden / Christelijke inslag)
Algemeen klassement: 24 (FTV)
Duurklassement: 228 punten
https://variety.com/wp-content/uploads/2020/11/TP-05820RC-1-e1607722370707.jpg?w=681&h=383&crop=1
Dit heeft én James Corden én is een musical én is vreselijk prekerig én woke én politiek über correct.
https://media.tenor.com/IMQ9XKTaheYAAAAC/throw-up-dry-heave.gif
2* voor het uitzitten van deze kak.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
01. Pas Op, of We Slaan Erop! (1974)
Thema: komische buddy actiefilms
RW - 96 minuten
Algemeen klassement: 1 punt = Totaal 1 punt
Duurklassement (bekeken minuten) : 96 punten
Waardering: 4*
Éen van de allerleukste Bud Spencer/Terence Hill-films ondanks het feit dat we al ergens halverwege de film zitten als we de eerste knokpartij krijgen. Uit de goede oude VHS-tijd. Kreeg je op je 12e een videorecorder in huis, bleek dat je als 12-jarige alleen de keuze uit de heilige drie-eenheid James Bond, Louis de Funes en Bud Spencer & Terence Hill. Toen we ze allemaal gezien hadden bleek het die videoboeren geen moer uit te maken of je ook 16+ huurde. Maar goed dit blijft toch wel heerlijk jeugdsentiment uit het jaar dat we de hele voorraad 12 jaar en ouder er doorheen huurden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
2. Passion Fever (1969) directed by Doris Wishman, Stelios Jackson • Reviews, film + cast • Letterboxd
Thema: Doris Wishman, zwart/wit
FTV - 54 minuten
https://e.snmc.io/i/300/s/6ad5fdaa5265344db9478d1e79b5b048/9365376
Dit is dus die andere Griekse film die Wishman van dialoog heeft voorzien terwijl ze de vertaling kwijt was. Hier heeft ze ook maar 1 seksscène aan toegevoegd en kennelijk behoorlijk zitten knippen want de originele Griekse film duurde 70 minuten. Het plot gaat over een jonge playboy die kennelijk niet veel moeite heeft om vrouwen in zijn bed te krijgen. Eigenlijk komt hij gewoon over als een ordinaire gigolo. Er is een meisje waar hij dan wel iets serieus mee lijkt te willen, maar dan is er ook een minderjarig schoolmeisje dat hem niet wil lossen. Ik kan me niet voorstellen dat de volledige film meer interessants had te bieden, want het uitgangspunt is ook gewoon te zwak.
Met 54 minuten was deze te kort om een volwaardige registratie te vormen. Gelukkig voor mij stonden er nog een 2-tal kortfilms op de print die binnen het thema van deze challenge passen.
A Sneak Peek at Strip Poker (Short 1966) - IMDb
Thema: zwart/wit, silent, nudie
FTV - 5 minuten
2 mannen en 2 vrouwen spelen een spelletje strippoker, zeer braafjes allemaal.
Hot Rocks (1965) directed by Barry Mahon • Reviews, film + cast • Letterboxd
Thema: Barry Mahon, nudie
FTV - 10 minuten
3 dames, die dezelfde kamer en bed delen, ontwaken met een flinke kater. Ze moeten zich echter wat opfrissen, want ze moeten aan het werk gaan. We zien ze wat rondlopen in doorzichtige lingerie en tenslotte besluiten ze om even de sauna in te gaan. Gewoon wat borsten en billen, deze keer wel in kleur.
Algemeen klassement: 2 + 2 = 4 punten
Duurklassement: 69 + 79 = 148 punten
Hiermee heb ik denk ik toch alles van Wishman gezien, op die 2 hardcore adult films na dan.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
04. The Battle of Russia (1943)
Thema: zwart-wit
FTV - 83 minuten
Algemeen klassement: 6 + 1 + 1 = Totaal 8 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 315 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/texw0dgm5uwDwh2O35rGNZas8y5.jpg
Ik dacht dat ik alle delen van de Why We Fight serie al jaren terug gezien had, maar ik bleek er gewoon drie te missen, en niet de minste. Deze was bijzonder aardig, en ik hoor dat de laatste die ik nu nog moet zien, The Battle of China, ook bij de betere hoort. Misschien leuk voor morgenavond. Eentjes was wel genoeg voor nu.
3,5*
05. Victory (1919)
Thema: Silent, zwart-wit
FTV - 62 minuten
Algemeen klassement: 8 + 1 + 1 = Totaal 10 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 377 punten
Check.die.poster...! Hoezo out of my comfort zone? Dit ligt in een heel nieuw spectrum van discomfort 
Maar: het is een Maurice Tourneur naar een verhaal van Joseph Conrad, er is Lon Chaney en er is Wallace Beery, en het is pre-code. Ik geef er met alsnog met blije verrassing een voldoende aan.
3,1*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
2. I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932)
Thema: zwart-wit
FTV - 92 minuten
Algemeen klassement: 2 + 1 + 1 = Totaal 4 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 198 punten
https://assets.mubicdn.net/images/film/12318/image-w1280.jpg?1445947542
2 Vliegen in één klap. Hier weer eentje geregistreerd. En ook eentje afgevinkt op de lijst "1001 Movies You Must See Before You Die" 
Toch wel een oerdegelijke film deze "I Am a Fugitive from a Chain Gang". Kort samengevat : Oorlogsheld met ambitie verzeilt in het gevang waar een hardhandig strafregime heerst. De befaamde "chaingangs" in de V.S. De fragmenten uit het strafkamp en de ontsnapping op het uiteinde waren voor mij het meest geslaagd. Het abrupte einde vond ik dan weer iets minder.
3.5*
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Zo ik ga ook van start met maar liefst drie films!
1. Quella Dannata Pattuglia (Film, 1969)
Thema: Grindhouse Cinema database
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2
Duurklassement: 79 minuten-punten
Eigen waardering 3*
Macaroni Combat oftewel Italiaanse Oorlogsmissiefilm waarin een groep soldaten constant gevaar moet bestrijden om een doelwit te vernietigen. Naar het voorbeeld van, The Dirty Dozen en Tobruk, die in 1967 redelijk succesvol waren. De Italianen doen dit zoals gebruikelijk gewoon nog eens over, maar op een lager budget. Helaas weinig gekheid en is het grootste deel van de film alleen maar dat een team Amerikanen met dikke accenten en slechte nasynchronisatie naar een Duitse basis rijden. Regisseur Bianchi Montero concentreert zich vaak op de mannen die ruzie met elkaar maken. Pas als ze daar uiteindelijk aankomen weet het wat meer opwinding te veroorzaken. Ondanks de standaardclichés van de verhaallijn en actie valt er weinig aan te merken aan deze Italiaanse B-film. Een aardige tijdvuller dus.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
2. Yesterday's Enemy (Film, 1959)
Thema: Grindhouse Cinema database + zwart-wit
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 2 = 4
Duurklassement: 95 minuten- 78+95= 173 punten
Eigen waardering 4*
De film speelt zich af tijdens de Birma-campagne en vertelt het verhaal over een Britse officier die in 1942 een patrouille door de jungle leidt. Ze lokaliseren een kleine groep Japanners die in een afgelegen dorp verblijven en om vitale informatie te verkrijgen ontstaan er onverwachte meedogenloze gevolgen. En vice versa. Er zijn een paar actiescènes, maar het draait voornamelijk om het onmogelijk moreel dilemma: is het ooit te rechtvaardigen om een klein aantal onschuldige levens op te offeren in de hoop dat er nog duizenden zullen worden gered? De Britse filmmaker Val Guest weet goed de nuances van de moeilijke keuzes in beeld te brengen en weet eveneens goed de sfeer van de beklemmende Birmese jungle op te roepen Ondanks dat het beperkte studiosets zijn. De afwezigheid van muziek en de zwart-witfotografie geven deze film daarnaast ook een grauw gevoel. Ten tijde van het uitkomen was deze film in Engeland redelijk controversieel! Er zijn eigenlijk geen heroïsche Britse militairen en het bekritiseert het Britse imperialisme door de Japanse officier de Conventie van Genève te laten citeren. Bijzondere oorlogsfilm die zowaar uit de Hammer studio's kwam!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
3. The Abominable Snowman (Film, 1957)
Thema: Grindhouse Cinema database + zwart-wit
Algemeen klassement: FTV + registratie = 4+ 2 = 6
Duurklassement: 91 minuten- 173 +91= 264 punten
Eigen waardering 3*
Hoewel ik niet zo ver zou willen gaan om te zeggen dat dit een bijzonder opmerkelijke film is, is zeker de moeite waard! Je ziet Peter Cushing als een Engelse botanicus John Rollason die op een noodlottige expeditie in de Himalaya gaat om bewijs te vinden van het bestaan van de mythische Yeti. De film is in veel opzichten meer een psychologische thriller of was het op filosofische manier, angst voor atoomwapens (als we niet oppassen vernietigen die gekke commies de Aarde) dan een horrorfilm. (creature feature) De focus van de film lig helaas op dialoog en de personages in plaats van op het spektakel. Oké suggestie is soms enger dan het tonen maar de spanning komt hier alleen van het claustrofobische isolement de Himalaya (of eigenlijk de Franse Pyreneeën) en gekibbel tussen de vijf leden van de expeditie. Verder zie je ook vrouwlief Helen die zich zorgen maakt of alles wel goed gaat! Het zijn de jaren '50 dus moet je vrouwen niet op het idee brengen dat ze de bergen van de Himalaya kunnen beklimmen..? Dat is pas echt Horror! De 'monster'-kant is summier; een paar grote voetafdrukken in de sneeuw, een snelle glimp van grote klauwhanden en korte blik op de wezens aan het einde. Wel zorgen de Boeddhistische kloosteromgeving, de besneeuwde bergtoppen en het veelvuldig horen van oosterse bellen en gezangen voor voldoende sfeer. Geen slechte film maar persoonlijk zie ik liever wat meer verschrikkelijke sneeuwman-actie!
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
ok tijd dat ik er ook eens ga aan beginnen 
1. Winnie the Pooh: Blood and Honey (Film, 2023)
Thema: turkeys
Algemeen klassement: FTV + registratie = 1+ 1 = 2
Duurklassement: 84 minuten= 84 punten
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik ga ook maar eens een klein beetje buiten mijn comfort zone.
1. Qian Xi Man Bo (Film, 2001) - MovieMeter.nl
https://imgsrc.cineserie.com/2022/10/shu-qi-millennium-mambo.png?ver=1
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 punten. Totaal - 2 punten.
Duurklassement: 119 minuten. Totaal 119 minuten.
Zeer fijne film. Sfeervol, traag en soms ongrijpbaar, maar de gehele speelduur intrigerend. Audiovisueel ook een plaatje. 3.5*.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
02. Everything Everywhere All at Once (2022)
Thema: Oscar winnaars
FTV - 139 minuten
Algemeen klassement: 2 punten = Totaal 3 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 235 minuten
Waardering: 4*
Wat mij betreft terecht hoor die Oscar(s). Normaal associeer ik die beste film altijd een beetje met zielige drama's als Driving Miss Daisy, Rain Man, Kramer vs. Kramer en aanverwanten. Maar goed er zijn de afgelopen jaren meerdere toch iets verrassender films gekozen. Hele leuke film dit, probeer niet te veel te gaan zitten nadenken over in welk universum je zit, lekker over je heen laten donderen, zitten ook nog wat grappige filmverwijzingen in en zo. Toch iets minder origineel dan verwacht Tarantino, de Wachowski zusjes, die film met Jim Carey en die andere met Jet Li. Voornamelijk Asian Americans in de belangrijke rollen. Onze European Americans moeten het hier doen als belastingambtenaar e.d..
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Turkey
FTV - 87 minuten
Algemeen klassement: 4 + 1 + 1 = Totaal 6 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 285 punten
Eigen Rating : 0.5*
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/a/af/Disaster_movie.jpg
Man man man. 't Is me wat. Wat ne mens allemaal wel moet doorstaan voor zo'n challenge. Wtf was me dit. Vreselijke film. Compleet mesjogge verhaal. Kinderachtige boertige grappen (pseudo-grappen dan wel). Tenenkrommend slecht acteerwerk. Enigste pluspunt zijn de toch wel leuk ogende meiden waarvan sommigen er toch al vroeg bij waren voor een boobs-job en ervoor zorgden dat het plastiek-gehalte omhoog gekrikt werd. Kim Kardashian liep er ook ergens tussen. Carmen Electra springt ook nog ergens in beeld. Ook een madam om op te smikkelen. Als ze Paris Hilton er nog hadden bijgesleept, zou het compleet zijn. In ieder geval heeft deze film de eerste plaats in de lijst "Lowest rated movies" op IMDb verdiend.
Het was inderdaad een ramp van een film.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Thema: Extreem Trage, Jaren '70 Romantiek waarvan 1 review luidt: That lady sure does like to sit and not move for extended periods of time.
FTV - 120 minuten
Algemeen klassement: 10 + 1 + 1 = Totaal 12 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 497 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/fBh1T0i1ODGiD8BNcQ4VGfdfTeN.jpg
Kennelijk kon ik Agatha et les Lectures Illimitées (1981) wel waarderen, aangezien ik 3,5* gaf in 2016. Maar er staat me niets meer van bij. Deze Marguerite Duras echter was een flinke opgave. Het zou met een uur al lang hebben geduurd, twee uur was gewoon onaardig, zelfs al is er Delphine Seyrig.
2*
-------
Thema: Vage Franse jaren '70 Romantiek waarin een man verliefd wordt op de knie van meisje.
FTV - 105 minuten
Algemeen klassement: 12 + 1 + 1 = Totaal 14 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 602 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/3SbB3bD8b0BtQZ5C96iyAMzv23T.jpg
Er zijn een hoop mensen die weglopen met Éric Rohmer, maar ik hoor er niet echt bij; Ma Nuit chez Maud (1969) gaf ik 3,5*, maar de rest is allemaal 3* en lager. Daar komt vandaag weer een zesje bij. Ik kan er niet veel mee, al is het op zich.... Ja, wat is het... Een zesje dus.
3*
--------
08. Loulou (1980)
Thema: Franse jaren 1980 Romantiek met Gérard Depardieu
FTV - 110 minuten
Algemeen klassement: 14 + 1 + 1 = Totaal 16 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 712 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/A89qKnhI2UiqdnmbsCd6v1ussvQ.jpg
Gelukkig is Huppert er, maar ik merk nu al dat ik niet heel veel meer romance ga trekken voor deze challenge, misschien toch maar wat afwisselen. Van Maurice Pialat zag ik vorige maand Van Gogh (1991) en gisteren L'enfance nue (1968). Geen slechte filmmaker, maar deze greep me niet heel erg.
2,8*
-----
Thema: Franse jaren ''80 misdaad-romantiek van een artyfarty regisseur
FTV - 116 minuten
Algemeen klassement: 16 + 1 + 1 = Totaal 18 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 828 punten
https://pbs.twimg.com/media/EMGjtuhWoAEDN9q?format=jpg&name=4096x4096
Gelukkig, er is nog hoop kennelijk voor jaren '80 films met het label romantiek en John Milton; al is er een Leos Carax voor nodig om me dat weer te laten realiseren. Het plot is wat ongrijpbaar, maar wat zijn Binoche en Levant een plezier om naar te kijken. En wat een beelden.
4*
Thema: Doris Wishman
FTV - 75 minuten
Algemeen klassement: 18 + 1 + 1 = Totaal 20 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 903 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/yt8CE7ed4pcUMUxX3417P9bBDhp.jpg
En van de meisjesachtige schoonheid van Binoche, gaan we onder het genot van een Highland Park de dag afsluiten met Doris Wishman. Bij een fatsoenlijke single malt, hoort natuurlijk ook een verfijnd stukje filmgeschiedenis. Ik kende Wishman al van een eerdere trash challenge, maar mijn oren stonden wel wat te klapperen toen ik las in Alexspy zijn registratie dat ze gewoon kant-en-klare film kocht in het buitenland, wat verknipt, dubt, seks scène erbij en klaar. Dat is toch wel behoorlijk pauperig, als je het mij vraagt. Daar maakt ze zich hier niet schuldig aan zo te zien, maar hoogstaand is het evenmin
.
Deadly Weapons was kennelijk het debuut van ene 'Chesty Morgan' (see what they did there?), en haalde zowel de VHS serie "The Sleaziest Movies in the History of the World." als het wellicht iets prestigieuzere BFI's 100 Cult Films. Ik kan er niet veel mee, ondanks wat filmhistorische interesse. Warm word ik er zeker niet van, die boezem. 
Als ze nou het Canadese Miesje hadden gecast dat het algoritme van de week koos aan me te laten zien, dan was het wat anders geweest (even scrollen)
1,8*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Van mijn ca. 10.000 stemmen ikkegoemikke, heb ik slechts ZESTIEN keer 0,5* gegeven. Dat is niet veel.
Maar: Disaster Movie (2008) heeft die eer!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema: David Friedman, Something Weird Video, turkey, nudie etc
FTV - 72 minuten
Het valt makkelijk te begrijpen waarom er niet veel reviews te vinden zijn voor deze film. De film lijkt niet wijdverspreid en heeft ook nogal onterecht een adult aanduiding gekregen. Dit is toch wel lichte softcore, want veel seksscènes zijn er niet en die duren meestal niet lang. Derde punt is dat het plot erg rommelig is dat ik net als de andere reviewers er niet veel zinnigs kan zeggen. Het speelt zich af kennelijk af in de 19de eeuw met stoomlocomotieven en diamanten die een belangrijke rol spelen. Het verhaal van 2 broers die zich wel een vergrijpen aan vrouwelijk schoon en concurreren of zoiets? Hoogtepunt was een catfight in een bar waarbij de dames elkaar ontkleden. Voor de rest snel vergeten deze non-film.
Algemeen klassement: 2 + 4 = 6 punten
Duurklassement: 72 + 148 = 220 punten
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En John Milton waar blijf jij altijd die fukking tijd halen om op 3 weekdagen 10 films te kijken. Moet je niet werken, eten, slapen en voor een kleine zorgen? Het maakt precies niet uit welke periode ik een challenge start, je liijkt op een of andere manier altijd veel tijd voor te vinden. Soms denk ik echt dat je een robot bent 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik werk de hele week thuis deze week, en diensten van 15:00-23:00. Dat geeft me ruim tijd om in de vrije tijd èn tijdens werk het nodige te kijken. En ik kijk nul sport en nul TV, dat scheelt ook
Volgende week weer dagdiensten en naar kantoor, dan wordt het weer een stuk lastiger. Dan is het een aflevering van dit of dat, kindje in bad en al zowat zelf ook naar bed 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
4. Coffy (1973)
Thema: Films met een exploitatiethema
FTV - 91 minuten
Algemeen klassement: 6 + 1 + 1 = Totaal 8 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 376 punten
Eigen Rating : 3*
Leuk. Een blaxploitation filmpje. Dat betekent dus swingende jaren 70 funk-muziek. Veel Afro's met een kroezelhaar kapsel in de vorm van een kangoeroebal. Oerlelijke mode vol schreeuwende kleuren en olifantenpijpen. Vrouwen die gehaakte bloezen dragen zodanig dat er meer begeerlijk vlees is te zien dan wol. En natuurlijk een portie geweld, actie en geregeld functioneel naakt. En dan is het vooral Pam Grier die op sommige momenten het beeld volledig in beslag neemt met haar welgevulde cupmaat. Het verhaal is misschien wel flinterdun en het acteerwerk laat soms wel te wensen over. Maar dat dit een inspiratiebron is voor een regisseur à la Tarantino, lijkt me wel overduidelijk. Dus hou je van tieten en schieten, dan kan je zeker van "Coffy" genieten 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Ik werk de hele week thuis deze week, en diensten van 15:00-23:00. Dat geeft me ruim tijd om in de vrije tijd èn tijdens werk het nodige te kijken. En ik kijk nul sport en nul TV, dat scheelt ook
Volgende week weer dagdiensten en naar kantoor, dan wordt het weer een stuk lastiger. Dan is het een aflevering van dit of dat, kindje in bad en al zowat zelf ook naar bed
Dus deze week loop je weer schrikbarend uit. En volgende week kan ik weer rustig aan een inhaalmanoeuvre beginnen. Ik panikeer niet. Ik ken de routine 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dus deze week loop je weer schrikbarend uit. En volgende week kan ik weer rustig aan een inhaalmanoeuvre beginnen. Ik panikeer niet. Ik ken de routine
Toch vrees ik soms voor die jongen zijn (mentale) gezondheid op de lange termijn. Overdaad schaadt zeggen ze toch wel eens 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Het zal wel loslopen. Gekker dan ik al ben kan ik moeilijk worden! 
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
Thema: Silent, zwart/wit
FTV - 79 minuten
Algemeen klassement: 1 + 1 = 2 punten
Duurklassement: 79 punten
https://assets.mubicdn.net/images/film/12/image-w1280.jpg?1553090423
Stond al jaren op de lijst en dit was dan ook meteen een mooie om hier te beginnen. Leuk om eindelijk gezien te hebben. Geen dijenkletser-humor maar ik heb wel de hele film met een glimlach zitten kijken (en af en toe met open mond om de geweldige stunts). 3* en Sherlock Jr. volgt vandaag nog.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
Thema: zwart/wit
FTV - 91 minuten
Algemeen klassement: 2 + 1 + 1 = 4 punten
Duurklassement: 170 punten
https://www.easternkicks.com/wp-content/uploads/2014/07/BTK_7_killing_blues-1280x602.jpg
Op momenten amper te volgen, in dat opzicht heeft Suzuki goed naar Godard gekeken. Maar door alle rare capriolen die de film uithaalt bleef ie aardig boeiend. Veel mooie shots met hoge en lage camerahoeken (When the horizon's in the middle, it's boring as shit!). 3,25*
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
FTV - 45 minuten
Algemeen klassement: 4 + 1 + 1 = 6 punten
Duurklassement: 215 punten
http://thecinemaarchives.com/wp-content/uploads/2020/03/buster-keaton-sherlock-jr.jpg
Ik vond hem iets grappiger dan The General, maar verder vind ik beide films qua niveau dicht bij elkaar zitten. Één ding is zeker: Keaton was een man van vele talenten. 3*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
FTV - 45 minuten
Algemeen klassement: 4 + 1 + 1 = 6 punten
Duurklassement: 215 punten
(afbeelding)
Ik vond hem iets grappiger dan The General, maar verder vind ik beide films qua niveau dicht bij elkaar zitten. Één ding is zeker: Keaton was een man van vele talenten. 3*
Voor het duurklassement is dit geen probleem maar voor een volwaardige registratie voor het algemene klassement dan moet je er nog iets aan toevoegen van minstens 15 minuten zodat je aan 1 uur komt. Ik wilde gewoon vermijden dat het kijken van kortfilms onder het uur al te makkelijk punten opleverde voor het algemene klassement.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
Voor het duurklassement is dit geen probleem maar voor een volwaardige registratie voor het algemene klassement dan moet je er nog iets aan toevoegen van minstens 15 minuten zodat je aan 1 uur komt. Ik wilde gewoon vermijden dat het kijken van kortfilms onder het uur al te makkelijk punten opleverde voor het algemene klassement.
Excuses! Ik zal er vanavond nog een paar Buster Keaton shorts achteraan gooien, nu ik toch bezig ben.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Leuk! Ik verwacht niet superveel tijd te hebben, maar af en toe een filmpje registreren moet wel lukken. Sommige van de al genoemde categorieën liggen me op zich wel (BW, b-films, horror, silents), maar zal ook nog wel m'n irritatiezone opzoeken: musicals, Bollywood en romcoms. Wel met mate uiteraard