- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- OOYCZV Challenge
OOYCZV Challenge
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik ben in deze film actief dommer geworden denk ik. 1.5*
Verder idd bepaald niet geweldig!
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Het verhaal, het concept, de humor, de bad guys (die Black Manta, jezus), het is allemaal flauw en kinderlijk en makkelijk.
Doet me heel erg denken aan mijn filmervaring bij de "Guardians of the Galaxy Vol. 3" die ik vorige week vrijdag zag. En daarbij moest ik het ook nog eens doen met eveneens een vrouw in het groen, en ik heb niet eens een Gamora fetish 
https://images.fandango.com/images/fandangoblog/GOTG_Bus%20Shelter_Gamora_v6a_lg.jpg
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ha, kan ik me voorstellen. Al vond ik Guardians of the Galaxy 3 nog wel een stukje leuker en op momenten nog wel grappig, maar ook bepaald geen hoogvlieger nee
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
124. Maniac (1934)
Thema: Turkey
FTV - 51 minuten
Algemeen klassement: 248 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 9666 punten
Eigen Rating : 1*
https://millionmonkeytheater.com/moviepics31/maniac8.jpg
Als je denkt dat alleen Ed Wood misbaksel kan produceren, dan moet je deze eens kijken. Wat een flutfilm was me dit. Enige opzienbarend feit zijn de naaktscenes en dames die in ondergoed rondhuppelen. En dat voor die tijd 
En omdat het weer eens geen 60 minuten zijn .... Hupla nog een kortfilm erachteraan 
Thema: Zwart/Wit film
FTV - 18 minuten
Duurklassement (bekeken minuten) : 9684 punten
Eigen Rating : 3.5*
https://photos1.blogger.com/blogger/1574/278/1600/bkcollar.jpg
't Was me toch een figuur, die Keaton. Hoe meer ik van de man zie, hoe beter ik het vind. Zelfs een tikkeltje beter dan Laurel&Hardy
Sommige scènes zijn echt magistraal. Top weer !
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
113. Tarzan's Magic Fountain (Film, 1949)
Thema: Zwart-Wit
Algemeen klassement: FTV + registratie = 224 + 2 = 226
Duurklassement: 73 minuten 9913 + 73 = 9986 punten
Eigen waardering 2,5*
Johnny Weissmuller was gestopt als Tarzan maar niet getreurd, de reeks gaat gewoon verder want RKO ging op zoek naar een vervanger en zodoende is voor de dertiende Tarzan-film All-American acteur Lex Barker te zien in deze rol. Brenda Joyce die in de laatste drie Weissmuller-films was te zien bleef wel, net als de standaard-formule voor Tarzan-films. Die krakende formule van de serie draait nog steeds op dezelfde plotelementen; geheime jungle-beschaving, hebzuchtige blanke mannen opgeleukt met komische capriolen van Cheetah en ingepaste beelden van wilde dieren. Het voelt vooral alsof de film het basisidee van Lost Horizon (Film, 1937) heeft overgenomen en daarop de gebruikelijke formule van de Tarzan-film heeft geplaatst. Echter is het meer een reis er naar toe dan dat er tijd werd doorgebracht in de Blue Valley. Aan de positieve kant is de fontein van de jeugd meer in overeenstemming met de fantasie elementen uit de Burroughs-boeken dan voorgaande delen. Deze film is formulewerk maar de actie en avontuur zijn nog best prima, Barker heeft de moeilijke taak om de vorige Tarzan te doen vergeten en doet dit moeizaam maar fatsoenlijk, waardoor deze film het bekijken waard was.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
114. Tarzan and the Slave Girl (Film, 1950)
Algemeen klassement: FTV + registratie = 226 + 2 = 228
Duurklassement: 74 minuten 9986 + 74 = 10.060 punten
Eigen waardering 3*
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6781.jpg?cb=1564312966
Tweede Tarzan-film met Lex Barker in de hoofdrol. Het is de veertiende in de reeks. Waarin direct ook aan het begin Vanessa Brown (eenmalig maar deed het zeker leuk!) als een nieuwe Jane werd geïntroduceerd. Dit is misschien niet de meest gewaardeerde of beste Tarzan-film, maar ik vond deze toch boordevol leuke dingen zitten. Ten eerste probeert men enigszins te ontkomen aan het formule-achtige. Er wordt een vrouw van een stam ontvoerd door vreemde mensen, Tarzan neemt een van hen gevangen, maar deze heeft een onbekende ziekte. Geen hebzuchtige blanke mannen maar een jungle-expeditie om mensen te redden. De film zit vol actie en opmerkelijk scenes; inheemse meisjes (opvallend witte meisjes) die gevangen zijn genomen om de vijandige stam aan te vullen, gecamoufleerde inboorlingen met blaaspijpen, Jane en Lola die levend begraven worden, Egyptisch geïnspireerd decors, en een boog-schietende Tarzan en een olifant die de dag redden. Het tempo is veel sneller, herhalingen van stock-footage komen bijna niet voor en de komische stukjes met Cheeta zijn zelfs beperkt tot slechts één dronken aapscène, en een grappige in de finale. Alleen voor mij persoonlijk had Denise Darcel niet gehoeven, ik vind haar te nadrukkelijk aanwezig en domweg irritant! Er zijn nog drie films van Barker-Tarzan te gaan en ik hoop dat ze net als deze de standaard-elementen loslaat en daardoor prima vermaakt!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lorna Maitland is inderdaad aardig, de film is dat niet 
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
41. Secret Headquarters (2022)
Thema: Superhelden bullcrap
Algemeen klassement: 82 (FTV)
Duurklassement: 4487 punten
https://static.filmvandaag.nl/news/10687/4i55be0q3gbjkckdd0wkdrl6pi8.jpg?ts=1658224955
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Thema : 
FTV - 79 min.
alg klassement : 151+ 2 = 153 punten
duurklassement : 7842 + 79 = 7921 punten
Dit is nu zo'n film die een zeer slechte score verdiend want er valt niks te beleven. Deze filmprent is meer een drama in de figuurlijke betekenis dan een thriller. En romantiek valt er ook niet te beleven. Eindeloos geleuter over wat er eigenlijk nu echt gebeurd is waarbij je in de laatste drie minuten een antwoord krijgt, maar veel schiet je er niet mee op want het blijft allemaal heel vaag. Maar veel maakt dat ook niet uit want het verhaal had zijn aandacht al lang verloren. Geen noemenswaardige scènes, geen spanning, alleen veel dialogen en flashbacks die totaal niet interessant zijn. Het enig lichtpuntje zijn de twee dames Jemma Dallender en Cortney Palm. Overslaan zou ik zeggen. 2/10
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Thema: OOYCZ - Romcoms
FTV - 119 minuten
Algemeen klassement: 2 punt = Totaal 95 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 4720 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/521.jpg?cb=1364499905
Ach ja, het is een klassieker en in die zin goed om eens gezien te hebben. Maar het is absoluut niet m'n genre, en om eerlijk te zijn vind ik het ook in de make-believe wereld van de romcom een niet zo overtuigend verhaal. Julia Roberts is de meest ongeloofwaardige hoer die ik ooit op film gezien heb, en komt over als een wat simpel giechelig middenklassemeisje dat allesbehalve streetwise is. In de zin ben ik het compleet met de recensie van yeyo eens, met een raar gewhitewashed beeld van straatprostitutie en met een even rare geforceerde scheiding tussen 'de rijken' en 'de armen' (Julia Roberts die nog nooit in een lift heeft gezeten, die geen niet-hoerige jurk mag kopen ook al heeft ze geld, Richard Gere die opeens een geweten krijgt als hij een paar etmalen met iemand uit de andere klasse omgaat, en ga zo maar door). Allemaal nogal simplistisch en karikaturaal. Even goed, dit is natuurlijk ook een romcom en geen realistisch sociaal drama, maar zelfs met wat suspension of disbelief stoorde ik me aan de filmwereld hier. En de romcom dan? Op zich hebben ze wel wat chemie hoor, Julia Roberts ziet er vaak goed uit en ook Richard Gere doet het best aardig als de kille maar ontdooiende zakenman. De rom is nog wel enigszins oke, de com slaat grotendeels de plank mis (Julia Roberts die 'ongepaste' dingen doet, zo ongeveer), en het hele zakenverhaal erom heen is dodelijk saai. 2.0*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat je die nog niet gezien had! 
Die heb ik destijds nog op VHS bij de blokker gescoord voor een paar euro, en zeker een paar keer gekeken in mijn tienerjaren. Denk idd niet dat als ik die nu voor het eerst zou zien dat er hetzelfde cijfer uit zou rollen 
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
78 Días de Santiago (Film, 2004)
Thema : film uit Peru 
FTV - 83 min.
alg klassement : 153 + 2 = 155 punten
duurklassement : 7921 + 83 = 8004 punten
https://ibermediadigital.com/wp-content/uploads/2015/08/diasdesantiago006.jpg
Het afwisselend gebruik van zwart/wit en kleur is stijlvol, maar biedt totaal geen meerwaarde aan het verhaal. Ook de close-ups en de bewegingen van Santiago zorgen niet voor het beoogde effect. Het duurt ook even eer de film wat op gang komt en wanneer je denkt nu gaat de waanzin beginnen, verschijnen plotseling de eind- credits. Toch weet de film uit Peru nog voldoende interessant te blijven door de manier van filmen en door de hoofdrolspeler. Verwachtingen lagen wel hoger ! 6/10
https://www.retinalatina.org/wp-content/uploads/2016/04/dias-de-santiago6.jpg
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Dat je die nog niet gezien had! 
Die heb ik destijds nog op VHS bij de blokker gescoord voor een paar euro, en zeker een paar keer gekeken in mijn tienerjaren. Denk idd niet dat als ik die nu voor het eerst zou zien dat er hetzelfde cijfer uit zou rollen
Ja, het is er schijnbaar in de jaren '90 nooit van gekomen en daarna heeft het me ook niet bijzonder getrokken. Enigszins met recht dus.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Thema: OOYCZ - Kinderfilms
FTV - 95 minuten
Algemeen klassement: 2 punt = Totaal 97 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 4815 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/pWd09ohdwOSNF4IWG8a25qORc2O.jpg
De reden dat ik specifiek deze ben gaan kijken (naast het feit dat het binnen de challenge valt), is dat dit de film met de meeste checks is op ICM die ik nog niet gezien had. Nou, die kunnen we dus ook weer afvinken, de volgende is Transformers. En ook daar heb ik weinig zin in. Sommige Pixar-films zijn best goed en vermakelijk, maar A Bug's Life is een vroeg voorbeeld en om eerlijk te zijn een beetje een niemendalletje. Niet verschrikkelijk hoor, en de insectenwereld is nog wel charmant af en toe. Maar qua humor, verhaal, karakters of animatie heb ik het allemaal veel beter gezien. Het haalt nergens meer dan maximaal een zesje, en ik moest toch ook regelmatig op m'n horloge kijken terwijl dit bezig was. En dat is uiteraard geen goed teken. 2.5*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Algemeen: 36 + 2 = 38
Duur: 1612 + 97 = 1709
https://images.static-bluray.com/reviews/14175_20_large.jpg
Animal Crackers is een heerlijke komedie. Absurde sketches, bizarre woordspelingen, venijnige oneliners, chaotische taferelen. En met soms een afgrijselijk musicalnummer om je aan te ergeren. Leuk!
3*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Algemeen: 38 + 2 = 40
Duur: 1709 + 107 = 1816
Down by Law moet het niet hebben van een spannend verhaal of een sterk dramatisch plot. De kracht van de film ligt in de beelden, de beeldspraak. In de subtiele zwartgallige humor. In de eigenaardige karakters. In de sfeertekening. In het flegmatieke acteerwerk. Zelfs die vermaledijde Roberto Benigni was in deze constellatie goed te doen.
3.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
54. The Divorcee (1969) - IMDb
FTV
Thema: skin flick
Duur: 90 minuten
https://d3hhfhlhhhcbs4.cloudfront.net/wp-content/uploads/2022/02/tn_marshajordan_td06.jpg
De laatste 60s film nog op mijn lijstje en het is er eentje van Stephen Apostoloff wiens films me redelijk zijn bevallen. Anderhalf uur voor een film met repetitieve gebeurtenissen is eigenlijk 20 tot 25 minuten te lang. Marsha Jordan speelt hier een gescheiden vrouw die van de ene man naar de andere gaat maar bij geen van hen vindt ze wat ze zoekt. Uiteindelijk komt het enkel neer op seks. Deze scènes zijn kort. De voornaamste reden lijkt om de weelderige boezem van Marsha Jordan zoveel mogelijk te laten zien.
Algemeen klassement: 2 + 105 = 107 punten
Duurklassement: 90 + 3749 = 3839 punten
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Wel het heeft wat geduurd maar de film staat er dan toch op:
en nu gauw kijken Theunissen en Brix 
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Wel het heeft wat geduurd maar de film staat er dan toch op:
en nu gauw kijken Theunissen en Brix
Oh jee, geen ontkomen aan 
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Hm loop achter met registreren, eerst maar even doen! 
115. Tarzan's Peril (Film, 1951)
Algemeen klassement: FTV + registratie = 228 + 2 = 230
Duurklassement: 78 minuten 10.060 + 78 = 10.138 punten
Eigen waardering 2,5*
"oh nee, vuurwapens in Afrika"
Dit is de derde (van vijf) Tarzan-films van RKO met Lex Barker. Helaas worden we opnieuw getrakteerd op het bekende standaarddreiging van 'boosaardige blanke mannen'. Tarzan neemt het op tegen wapensmokkelaars om de mooie nieuwe koningin van een vreedzame stam te redden van de gewelddadige avances van een naburige stamkoning. Jane wordt gespeeld door weer een andere actrice, Virginia Huston met kort haar en een nog kortere schermtijd en eruitziet alsof naar een cocktailparty gaat. Maar het is Dorothy Dandridge, die later de eerste zwarte vrouw zou worden die werd genomineerd voor de prijs van beste actrice bij de Oscars, die de film gemakkelijk steelt. Vijf minuten in de film en haar schoonheid, charme en charisma sprongen direct van het scherm! Opmerkelijk was ook, dat de productie om voor deze film te gaan waar de actie zou moeten plaatsvinden: Afrika! Helaas kwam het de kwaliteit niet ten goede! De opnames waren namelijk rampzalig, de film was in kleur gepland, maar ze moesten terugkeren naar zwart-wit toen het hele materiaal beschadigd was. Er was nog wat dwaas plezier te beleven aan Tarzan en een babyolifant die worden aangevallen door een gigantische mensetende (plastic) plant en een grote rubberen slang die Cheetah probeert op te eten. De eerste (Magic Fountain) was standaard, de tweede ( the Slave Girl) was een boven-verwachting goede verbetering maar deze derde was, ondanks misschien een iets authentiekere uitstraling, helaas geen betere film. Teleurstellend!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
116. Tarzan's Savage Fury (Film, 1952)
Algemeen klassement: FTV + registratie = 230 + 2 = 232
Duurklassement: 81 minuten 10.138 + 81 = 10.219 punten
Eigen waardering 3*
Dit is de vierde van vijf Lex Barker Tarzan -films en zestiende in de reeks die begon bij MGM (6 in totaal) en is overgenomen door RKO. Een man die beweert de neef van Tarzan te zijn, zoekt hem op om diamanten te vinden. Tarzan is sceptisch, maar Jane en hun pas geadopteerde zoon Joey halen hem over om een expeditie naar het land van Waziri te leiden... Daarmee doet deze Tarzan-film dus niets nieuws, het is nog steeds de versleten verhaallijn maar het weet toch iets interessanter te brengen. Dit is te danken aan schoonheid Dorothy Hart als de nieuwe Jane (die nooit een grote carrière heeft gehad) Echter komt de grootste bonus van de Tarzan-verwijzingen uit Edgar Rice Burroughs-boeken; naast de naam Greystoke, introduceert het ook de personage "Rokoff" voor het eerst in een film. Rokoff is niet het enige, ze eindigen ook waar Tarzan opgroeide, en hij bezoekt opnieuw de hut waarin hij als kind woonde. Over kinderen gesproken, er is hier ook een nieuwe 'Boy'-vervanger! Gelukkig is het geen slecht acteur. Voor de rest zijn het de typische B-actiescènes, stockvideo's en zelfs enkele zeer slordige momenten (de neushoorn die Tarzan aanvalt) De scène waarin sommige inboorlingen op krokodillen "vissen" en de jongen als gewillig aas gebruiken, was voor mij het hoogtepunt. Net iets beter dan meerdere andere maar nog steeds wel erg standaard. Oh en die medicijnenman notabene niet eens gecredit was Darby Jones die je ook in I Walked with a Zombie (1943) was te zien.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
117. Zhenzhao Lin (Film, 2021)
Algemeen klassement: FTV + registratie = 232+ 2 = 234
Duurklassement: 89 minuten 10.219 + 89 = 10.308 punten
Eigen waardering 2,5*
Drama, actie, drama met actie, actie met drama, drama, actie...enz. Zelfs met een looptijd van slechts 89 minuten was de film eigenlijk zwak. De casting en uitvoeringen waren voor het grootste deel oké. De film volgt een vader en zijn dochter, plus enkele militairen die proberen te overleven en hun missie te voltooien. Maar helaas kennen de personages de overlevingsregels niet! Tjonge dat meisje was knap irritant, op de koop toe is er om de haverklap een zelfopoffering en natuurlijk aan het einde ook een toespraak over niet opgeven. De film is dus enorm clichématig en overdreven melodramatisch. Aan de andere kant ziet deze Chinese blockbuster-achtige film er visueel wel solide uit. Toch moet ik zeggen dat het een verrassend goede complete verspilling van luttele minuten was, en daar wil ik best nog deze zeer genereuze waardering voor geven
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
118. Tarzan and the She-Devil (Film, 1953)
Algemeen klassement: FTV + registratie = 234 + 2 = 236
Duurklassement: 75 minuten 10.308 + 75 = 10.383 punten
Eigen waardering 2*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjU0YzJkZjAtMjk3MC00Yjk2LWE0YjItMDI0OTU1ODE5YzMyXkEyXkFqcGdeQXVyMTQ2MjQyNDc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpgVoor de vijfde en laatste keer, is Lex Barker te zien als Tarzan. Dit was de zeventiende film in de MGM/RKO-serie en is een van de zwakste Tarzan-films tot nu toe. Regisseur Kurt Neumann (zijn vierde Tarzan-film) voegt niets nieuws toe, het plot recycled domweg alle cliché-elementen; twee blanke hebzuchtige ivoorhandelaren / stropers zijn opzoek naar ivoor en willen om dit te krijgen een kudde olifanten doden. Zucht je weet nu al dat op hol geslagen olifanten het hoogtepunt van de film moet vormen! Het ziet er best goedkoop uit, er is geen of weinig ambitie om er nog iets van te maken plus er zijn veel stock-beelden van dieren! De twee vrouwen in deze film hebben zelfs meer te doen dan Tarzan, Monique van Vooren, (de duivelin uit de titel) speelt de bitchy femme fatale Lyra en de wederom nieuwe Jane, Joyce Mackenzie, was redelijk. Alhoewel ze hier wel wordt gewekt door Tarzan die eist dat ze het ontbijt kookt en als ze niet luistert, gooit hij haar in de rivier...Oink Vreemd genoeg doet ze daarna meer dan normaal in de rol van Jane want Tarzan is gedurende een groot deel van de film gewoon gevangen en geketend. Zelfs zijn actiescènes leken te ontbreken, alsof hij bang was om zijn mooie gezicht te verknoeien. Het voelt allemaal alsof alles op de automatische piloot stond. Hoewel het niet verschrikkelijk was is het wel een erg onbevredigend actie-jungle avontuur!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
119. Axe Giant: The Wrath of Paul Bunyan (Film, 2013)
Thema: (absoluut) Turkey
Algemeen klassement: FTV + registratie = 236 + 2 = 238
Duurklassement: 90 minuten 10.383 + 90 = 10.473 punten
Eigen waardering 2,5*
https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/3275/32754964_so.jpgWas dit een goede film? NEE absoluut niet! Was dit een vermakelijke film? JA, ik beleefde hier toch in zekere mate plezier aan! Het is het soort low-budget wezens-films waar met enige regelmaat Asylum of SyFy meekomen. Alhoewel er net iets meer CGI-gore en één paar ontblote borstjes waren.
Deze productie begint in 1894 met Grizzly Adams (Dan Haggerty) en enkele andere houthakkers die in stukken worden gehakt door een misvormde gek in een geruit hemd. 118 jaar later wordt een groep jonge eerste overtreders (STUMPS, als in Stupid Teenagers Under My Protection) als alternatief voor gevangenisstraf, naar de bossen gestuurd.
Nu was ik niet bekend zijn met Paul Bunyan, maar Wikipedia vertelt dat dit inderdaad een personage uit de Amerikaanse folklore. Dit is een reusachtige houthakker die steevast werd vergezeld door zijn blauwe os, Babe. Zodra die drie meter hoge reus Bunyan verschijnt, begint hij de kampeerders te decimeren met waardeloze CGI-effecten
Tja zoals ik al zei; het is geen goede film en hoe meer het vordert, hoe meer de problemen duidelijk worden. Maar het was ook geen vreselijke manier om 90 minuten tijd te doden. Het mist echter iets om zich te onderscheiden van al die de andere honderden films die elk jaar op deze manier worden gemaakt.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
120. End of Watch (Film, 2012)
Thema: Buddy-Cop found footage
Algemeen klassement: FTV + registratie = 238 + 2 = 240
Duurklassement: 109 minuten 10.473 + 109 = 10.582 punten
Eigen waardering 3,5*
Soort ’n bijna reality-tv -found footage-aanpak Deze film volgt op een realistisch manier twee agenten van de LAPD tijdens hun werk in de gewelddadige wijk South Central in Los Angeles. Realistisch moet je met een korreltje zout nemen want de film overdrijft vaak een beetje in termen van de frequentie en intensiteit van opwindende dingen, maar het wordt gemakkelijk vergeven. Het beste van de film is de sterke chemie tussen hoofdpersonages Jake Gyllenhaal en Michael Peña
Hun luchtige scherts en persoonlijke anekdotes lijken oprecht, geloofwaardig en is zelfs besmettelijk. Je kijk mee met op de overhemden geclipte minicamera’s, dashboardcamera in de politieauto of beveiligings- en observatiecamera’s. Soms wordt hierbij wat gesmokkeld, bijvoorbeeld als er een deur wordt ingebeukt of als er vanuit een appartement gefilmd wordt. Ook roept het praktische vragen op: waar kwamen de beelden van de slechteriken vandaan?
De documentaire-achtige stijl, uitstekend acteerwerk en zijn goed gedoseerde afwisseling tussen actie en privésfeer gaven de actiefilm duidelijk meerwaarde, Vermoedelijk daardoor kwam de uiteindelijke afloop ook harder aan dan in de gebruikelijke politiefilm. Zeker de moeite waard!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
121. U.F.O. Abduction (Film, 1989)
Thema: Buddy-Cop found footage
Algemeen klassement: FTV + registratie = 240 + 2 = 242
Duurklassement: 66 minuten 10.582 + 66 = 10.648 punten
Eigen waardering 1*
https://m.media-amazon.com/images/I/913VIQIdvML._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
In de jaren '80 werd de de VHS-camcorder populair dus op elke verjaardag of bruiloft was er wel een vader of oom met zo'n ding te vinden en de "home movie" was een feit. Deze film probeert te lijken op een echte homevideo-opname. En is daarmee één van de vroegere pogingen tot een found footage-film. Een film die daarnaast ook de pech had dat de mastertapes werden vernietigd bij een magazijnbrand waardoor de release van de film op video onmogelijk werd.
Daarom werd de film pas in 2018 voor het eerst officieel uitgebracht. Helaas weet deze film ook precies die aspecten erin te stoppen waarom het found-footage-genre er één is van vele missers. Zo ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat dit echt aanvoelt als een "home movie" van de familie Van Heese die de vijfde verjaardag viert van het jonge meisje Michelle. Het slechte nieuws is dat een "home movie" van een familieverjaardagsfeestje niet iets is waar je op zit wachten.
Zodoende is camera onscherp of op een muur gericht. Gaan de zinloze gesprekken nergens heen en iedereen roept vaak willekeurig door elkaar. En met de personages heb je toch al moeite om, om te geven. Grootste probleem van de film is echter dat binnen enkele minuten de lichten uitvallen en niet meer aan gaan. Afgezien dat door de analoge camera dit lelijk is om te zien, zit je ook hele stukken naar zwart beeld te kijken! Tja en met een herhalend plot van help...er is iets, is er ook maar weinig werkelijke schrik, Een funest om je met de film nog enigszins te kunnen vermaken.
Oké de film heeft het geluk dat het hoort bij een stukje ontstaansgeschiedenis van de found footage-film maar het is geen geval te bestempelen als hoogtepunt binnen het found footage-genre. Misschien als je geïnteresseerd bent in het subgenre van gevonden beelden is het bekijken een soort must, maar het voelt nu gedateerd aan. En helaas hoort dit bij de mindere kant van het genre!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Zo dat was weer even de laatste De goede miniserie Mrs. Davis (Serie, 2023 - 2023) en aardige thrillerfilm Influencer (Film, 2023) kan ik niet kwijt in deze challenge
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
79 Black Panther: Wakanda Forever (Film, 2022)
Thema : 161 minuten heldenfilm waarbij deze wereld mij niet zo aanspreekt. Eerste film kreeg maar een zesje...
FTV - 161 min.
alg klassement : 155 + 2 = 157 punten
duurklassement : 8004 + 161 = 8165 punten
https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2022/12/sum-23577_r3_crop.jpg
161 minuten heldenepos dat niet echt kon bekoren. Redenen zijn er genoeg om op te sommen waarom deze Marvelfilm een matige bedoening is. Ten eerste het zeer matige verhaal dat eigenlijk bestaat uit twee verschillende volkeren die door inmenging van de mensen op de wereld met elkaar in oorlog komen. De wereld van Wakanda vs de waterwereld. En de mensen, tja die spelen mee voor wat achtergrond. Het draait allemaal rond deze twee volkeren waarbij de gedachten van films zoals Iron Man, Avatar, The Fast and the furious, serie 1899, Aquaman niet ver weg zijn. Tweede hindernis is de leider van de waterwereld die totaal niet wist te imponeren. Een ander kritiekpunt is dat de rol van The Black Panther die heel lang op zich laat wachten. Ook de duur van de film is gigantisch lang voor hetgeen wat de film te bieden heeft. De actiescènes zijn soms wel aardig, maar het lijkt soms ook een overdosis dat het tegen gaat werken. Vanaf de scène waar het volk van Wakanda en The Black Panther het watervolk gaat aanvallen zit vol met over the top momenten. Heel wat minpunten, maar dat wil niet zeggen dat de film dan ook een onvoldoende verdiend. Er zitten ook wel leuke ideeën in de film en dat de film verveelt, is ook veel gezegd. Kortom een veel te langdurige heldenfilm met heel wat over the top scènes. 5/10
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
50. Ushi Must Marry (Film, 2013)
FTV - 96 minuten
Algemeen klassement: 2 punt = Totaal 99 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 4911 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/88000/88745.jpg?cb=1362771488
Tja, voor vijf minuten is het typetje van Ushi al nauwelijks leuk. Het is een soort van achterlijke versie van Ali G of Bruno, met echt humor van de laagste plank. Hele slechte slapstick, alles verkeerd begrijpen, Japanse karikaturen, en Ushi die op gekke plekken terechtkomt, nou nou dat is me toch een potje lachen. En dat dan een film lang, daar wordt het niet beter van. Zo heel af en toe landt er nog een grapje, en bijvoorbeeld het hulpje van Ushi is nog wel eens grappig. Ushi zelf daarentegen eigenlijk nergens, en Wendy van Dijk kan ook niet acteren blijkt wel weer. Nu zijn er slechtere films in de wereld, dus die plek 3 in de flop 100 is misschien wat overdreven, maar knap beroerd is het wel. 1.0*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Tering, Bas. Je bent wel een klasbak dat je dit opsnuffelt om je zondagavond aan te spenderen voor de challenge