- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- OOYCZV Challenge
OOYCZV Challenge
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Zelfs onze organisator heeft twee films (waarvan één zeer verrassende) een 5,0* gegeven
Ik geef ze ook niet snel (op bijna iedere film is wel iets aan te merken en zeker hoe vaker je een film ziet) en een aantal daarvan heb ik waarschijnlijk onterecht een 5,0* gegeven.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Toch meer uit je comfort zone komen John Milton, ik heb alleen deze challenge al 6 films van 1.5* of minder gehad en nog een paar 2.0*. Het is echt genieten
Ik heb ook een indrukwekkende score : 5 X 0.5*, 6 X 1*, 6 X 1.5* en 7 X 2*
Inderdaad, genieten geblazen 
Noodless
-
- 10041 messages
- 6177 votes
35 Seven Psychopaths (Film, 2012)
thema: misdaadkomedie waarbij het plotje op voorhand totaal niet weet te boeien. Gezien de goede recensies, toch maar een kans gegeven. Helaas ben ik hier met joolstein volledig eens over deze film.
FTV - 110 min.
alg klassement : 67 + 2 = 69 punten
duurklassement 3433 + 110 = 3543 punten
Als kijker word je ingedompeld in de wereld van een alcoholistische schrijver ( Colin Farrell ) waarbij het scenario van zijn nieuw script met als titel "Seven Psychopaths" ongeveer dezelfde lijn volgt als de hondenontvoeringszaak waarin hij door zijn twee vrienden verzeild geraakt. Alleen probeert hij wat door fantasie en knipoogjes het verhaal voor zijn nieuw boek wat aantrekkelijker te maken. Eigenlijk krijgt hij ook heel wat ideeën van zijn maten Sam Rockwell en Christopher Walken die door de ontvoering van de hond van maffiabaas Woody Harrelson achtervolgd worden. De kijker krijgt heel wat ellenlange dialogen te verteren die niet interessant zijn en komisch is het helemaal niet. Het eerste deel met de verschillende introducties vallen nog wel mee, maar daarna gaat de film als een nachtkaars uit. 4/10
Noodless
-
- 10041 messages
- 6177 votes
thema : bij toeval en dankzij partner
gisteren op tv gezien ( ik wou op dat moment net een dvd zien...en toen begon net die film) , zou anders nooit van gekomen zijn want dit is gewoon een onnodige remake van een klassieker.
FTV - 106 min.
alg klassement : 69 + 2 = 71 punten
duurklassement 3543 + 106 = 3649 punten
Overbodige remake die op zich wel voldoende weet te entertainen, maar geen meerwaarde weet te bieden in vergelijking met het origineel. Het verhaal lijkt wel iets enger voor jonge kinderen gezien bepaalde effecten.
Aardig, maar niet meer dan dat. 6/10
https://mamasgeeky.com/wp-content/uploads/2020/10/the-witches-2020-1024x493.png
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
45. Creep (2014)
Thema: Found footage
FTV - 82 minuten
Algemeen klassement: 90 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 3937 punten
Eigen Rating : 2*
https://i0.wp.com/www.yearsofterror.eu/wp-content/uploads/2017/12/Hero.jpg?fit=880%2C290&ssl=1
Found footage films. Ook zo'n horror-subgenre waar ik niet wild van ben. Meestal wazige en zeeziek-veroorzakende beelden. Ik vond een lijst met de 40 beste found footage horrorfilms en deze stond daar op nummer één. Ik hoop dat het gewoonweg een opsomming is van films want anders is de geloofwaardigheid van deze lijst ver zoek. Daarvoor was deze film een beetje te gewoontjes om op nummer 1 te staan. Een simplistisch, non-horror verhaal zonder enige spanning of originaliteit. Ik ga proberen dit lijstje volledig af te werken 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema: label 'rare' of 'weird'
FTV - 96 minuten
Algemeen klassement: 88 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 3855 punten
Eigen Rating : 1*
(afbeelding)
Blijkbaar ooit verboden geweest. Dat zal dan vooral vanwege de kwaliteit zijn, want op alle gebied is dit gewoonweg een vreselijk slechte film. Het acteren is gewoonweg te triest voor woorden. Die Duitse nazi's met dat Engels met een Duitse tongval is lachwekkend. Opvallend dat de meeste Duitse soldaten daar hun broek aanhouden. Nogal raar als ze hun lusten willen botvieren op de vrouwelijke gevangenen. En als je ziet hoe die Duitse officieren op het einde overmeesterd worden, begrijp ik goed dat ze WWII verloren hebben
Deze zullen we maar snel vergeten.
Nuja de (naakte) vrouwen zou ik toch niet zo snel vergeten. Of wilde jij misschien dat de mannen hun broek uitdeden zodat je hun kont en flieter (ja dat woord heb ik een vrouw eens horen gebruiken) kon zien 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Wij gebruiken thuis het woord 'pielemuis' 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
27. The Sexploiters (Film, 1965)
FTV
Thema: zwart/wit, exploitation, nudie
Duur: 61 minuten
https://i.ytimg.com/vi/23z59JwwfAk/hqdefault.jpg
Ach, deze vrij onbekende film staat dan toch op MovieMeter. Dit kan ik best omschrijven als docu of mockumentary over een modellenbureau die we aan het werk zien met klanten. Dit gaat dan vooral om mannen die die dames gebruiken voor naaktfotografie, erotische dansen op een feestje. Seks wordt op bepaalde momenten wel geïnsinueerd, maar dat is dan vooral buiten beeld en meestal wordt enkel de aanzet gegeven tot een vrijpartij. Kennelijk was er hier nog censuur aanwezig op dat vlak. Lynn, die deze job zonder medeweten van haar man doet wordt halvelings gevolgd. Aantrekkelijk is ze dan wel, een glimp op haar ontblote boezem wordt de kijker niet gegund ondanks een kort SM scène en bizarre scène waarin ze een man die voor lijk speelt in een doodskist moet opwinden. Dat is toch een een flink minpunt. Gelukkig zijn er wel andere vrouwen met mooie rondingen die hun lichaam puur natuur tonen. Beste scène de blonde Gigi Darlene die voor de camera poseert met aan het einde likkend aan een frisco ijsje op een sensuele manier.
Algemeen klassement: 2 + 52 = 54 punten
Duurklassement: 61 + 1712 = 1773 punten
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Wij gebruiken thuis het woord 'pielemuis'
Flieter lijkt me ook uit het westvlaams te komen.
Vandaar dat ze voor de vrouw haar jeweetwel ook wel eens 'muis' zeggen. Klinkt al beter dan andere zaken dat ik heb gehoord zoals 'foef'. Nog een leuke vind ik 'voorpagina'. Nu dat je pielemuis zei moet ik denken aan dit filmpje:
Voorbips kan er ook nog wel mee door lol.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
45. Creep (2014)
FTV - 82 minuten
Algemeen klassement: 90 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 3937 punten
(afbeelding)
Found footage films. Ook zo'n horror-subgenre waar ik niet wild van ben. Meestal wazige en zeeziek-veroorzakende beelden. Ik vond een lijst met de 40 beste found footage horrorfilms en deze stond daar op nummer één. Ik hoop dat het gewoonweg een opsomming is van films want anders is de geloofwaardigheid van deze lijst ver zoek. Daarvoor was deze film een beetje te gewoontjes om op nummer 1 te staan. Een simplistisch, non-horror verhaal zonder enige spanning of originaliteit. Ik ga proberen dit lijstje volledig af te werken
Een found footage horror toplijst kan enkel geloofwaardig zijn als Cannibal Holocaust bovenaan staat en The Blair Witch Project helemaal onderdaan (of zelfs niet in de lijst staat). 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Nuja de (naakte) vrouwen zou ik toch niet zo snel vergeten. Of wilde jij misschien dat de mannen hun broek uitdeden zodat je hun kont en flieter (ja dat woord heb ik een vrouw eens horen gebruiken) kon zien

Nee, 't is niet dat ik persé een harige mannelijke kont wil zien of zijn pieliewillie (zoals mijn zoon het noemt) 
Maar ik vond het nogal lachwekkend dat die mannen hun broek aanhadden terwijl die vrouwen hun smyrna tapijten constant in beeld kwamen 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Een found footage horror toplijst kan enkel geloofwaardig zijn als Cannibal Holocaust bovenaan staat en The Blair Witch Project helemaal onderdaan (of zelfs niet in de lijst staat).
Die staan er beiden op, maar niet in die volgorde
Dus ik denk dat het gewoon een opsomming is van found footage films.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
FTV - 87 minuten
Algemeen klassement: 92 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 4024 punten
Eigen Rating : 3*
Helemaal niet slecht deze fake-documentaire. Het zat redelijk goed in elkaar en de achtergrond geluiden en muziek gaf het een creepy sfeer. Eigenlijk ben ik toch een klein beetje verrast door deze film. Vooral dat het zo geloofwaardig overkomt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes

Nee, 't is niet dat ik persé een harige mannelijke kont wil zien of zijn pieliewillie (zoals mijn zoon het noemt) 
Maar ik vond het nogal lachwekkend dat die mannen hun broek aanhadden terwijl die vrouwen hun smyrna tapijten constant in beeld kwamen
De wereld was wel klaar voor de tapijtjes maar nog niet voor pieliewillie's
Eerlijk gezegd meer dan een grote pluk haar is het niet, de intiemere delen blijven hierdoor toch vooral bedekt (bij een man is dat al veel moeilijker te verbergen).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Die staan er beiden op, maar niet in die volgorde
Dus ik denk dat het gewoon een opsomming is van found footage films.
40 goede found footage horror films lijkt me toch zwaar overdreven. Ik kom niet veel verder dan CH, REC 1, Trolljegeren, The McPherson Tape maarja ik ben dan ook geen liefhebber. Voor zeeziek en wazige beelden daar mag je dus The Blair Witch Project voor bedanken, alsof het een verplichting is om als FF gelabeld te mogen worden. Wat me ook vooral stoort is dat de camera eigenlijk ook vaak niet toont wat er zogezegd is. Sorry maar dan denk ik images or it didn't happen. Ik kijk geen film om het allemaal zelf in te moeten vullen. Ik heb een rijke fantasie maar dan moet ik wel wat beters voorgeschoteld krijgen dan bekvechtende jongeren in een bos waarbij de natuurgeluidjes achteraf zijn toegevoegd in een studio. Sorry maar das gewoon cheap en lazy filmmaking naar mijn mening. NU de film was toch niet zo goedkoop als ze de mensen willen laten geloven, ze hadden uiteindelijk veel geld gestoken in een nepnieuws, marketing, editing in een studio etc.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
7. Rockbitch - Bitchcraft (Video 1997)
Thema: Video, muziek en skin.
RW: 76 minuten
Algemeen klassement (Totaal + FTV + Registratie): 12 + 0 + 1 = 13 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 577 punten
Dit was één van de weinige video's die ik vroeger in de jaren 90 heb gekocht (video's huurde ik vooral), vanwege de combinatie van rockmuziek en erotiek (hoewel het wel wat verder gaat dan erotiek en eigenlijk mag het niet tijdens deze Challenge
).
De Britse progressieve rockband Rockbitch was eindjaren 90 berucht vanwege hun optredens (deze Video is ook een optreden in Amsterdam), waarbij leden van de band seksuele handelingen uitvoeren. En ja, hoewel het natuurlijk niet de beste muzikanten waren, hadden ze wel muzikaal talent en zijn de liedjes zelfs luisterbaar (zeker als je een liefhebber bent van rockmuziek).
De band bestond uit vijf vrouwen, Julie (zang en blauw gezicht), Nikki (toetsen en afgedekte tepels), Babe (zang, gitaar en topless), Jo (drums en topless) en Bitch (bas), een mannelijke gitarist, te weten Beast (met een zwarte Zorro-band voor zijn ogen), en de seksslaaf Lucy (met op de buik de tekst "Sex slave"). Eigenlijk zijn het twee seks slaven, want Babe gaat behoorlijk te keer op het podium (o.a. m.b.t. vuitsneuken, plassen, dildo's en een glazen fles) en overtreft ruimschoots Lucy. Een aantal bandleden (Babe, Joanne en eigenlijk ook Nikki, hoewel haar tepels wel bedekt zijn) bespeelt daarbij topless hun muziekinstrumenten en bij Babe is het vaak meer dan alleen topless, want tijdens het nummer "Up & Down" speelt ze gitaar, terwijl ze daarbij geneukt wordt door een man (iemand uit het publiek) die een dildo op zijn hoofd heeft en dat gedurende vijf minuten lang. Daarvoor gaat Babe ook al eens op de dildo van de man zitten (de eerste keer al na circa 17 minuten) en hetzelfde geldt voor Lucy.
Als na circa 28 minuten de meezinger "Fist Fuck" wordt ingezet, wordt tijdens dat nummer ook Babe op een gegeven moment gevuistneukt (die daarbij dan voorovergebogen staat) door zangeres Julie. Dat wordt opzicht op komische wijze gedaan, want voordat de hele hand erin gaat (ze gebruikt overigens een handschoen en glijmiddel), laat ze aan het publiek steeds haar hand zien en stopt ze daarna steeds meer vingers (vinger voor vinger) bij Babe erin en zegt ze:
"1 finger, 2 fingers, 3 fingers, 4 fingers, 5 fingers. The whole fucking fist."
Die Babe lustte er wel pap van, want op een gegeven moment stopt drumster Jo een drumstick bij haar erin, geniet ze regelmatig van een dildo, gaat ze tijdens het nummer "Whore of Satan" op een fles zitten en plast ze daarna over het gezicht en in de mond van zangeres Julie, waarbij Beast en Lucy er ook van drinken (Lucy dweilt daarna ook netjes de vloer). Wat dat betreft was Babe meer de seksslaaf dan Lucy, want zij wordt alleen genomen met dildo's (o.a. door de man met de dildo op zijn hoofd en zangeres Julie), geslagen met een zweep (o.a. op haar kale kano) en gebeft. O ja er wordt ook een gouden condoom in het publiek gegooid en degene die deze vangt (in dit geval een zekere Peter in een "Metallica" T-shirt), die mag het backstage doen met Lucy. Als de man met Lucy backstage gaat, zien we daarna in beeld "5 minutes later"
Oftewel Peter heeft waarschijnlijk niet kunnen presteren, of het ging heel snel.
Tussen het optreden door zien we fragmenten van hen in Amsterdam (waar ze ook de nodige seksuele handelingen uitvoeren), Frankrijk (waar ze een grote vervallen woning hebben) en in Londen (daar mochten ze niet optreden zoals in Amsterdam, want anders zouden ze worden gearresteerd) en worden ze ook geïnterviewd door Oliver Jansen (in een studio van Veronica) en de destijds bekende Nederlandse televisiepresentatrice Simone Angel. Zij presenteerde negen jaar lang bij MTV Europe.
In totaal krijg je 9 nummers van Rockbitch live te horen (een paar herhalend, zoals "Fist Fuck") en dat in deze volgorde:
1. Cindy (gaat over Cindy Crawford, die als een sekspop wordt genomen met een dildo, net zoals Lucy);
2. Kill (daarna wordt het gouden condoom in het publiek gegooid);
3. Lucifer (daarbij geeft Beast een gitaarsilo en gaat bij Babe een drumstick erin);
4. Bitter Rose (daarbij wordt Lucy genomen door de man met de dildo op zijn hoofd);
5. Fist Fuck (welke letterlijk wordt uitgevoerd op Babe);
6. Whore of Satan (waarbij Babe op een fles gaat zitten en daarna over het gezicht van Julie plast);
7. Kalima (daarbij wordt Lucy geslagen met een zweep);
8. Up & Down (daarbij wordt Babe genomen door de man met de dildo op zijn hoofd);
9. Pissdrippingfurburger (daarbij wordt Lucy gebeft door Julie).
Na circa 76e minuten is het feest dan voorbij en zien we nog even Babe volledig naakt crowdsurfen in het publiek (onbekend of het publiek zijn handen wist thuis te houden
).
Hoewel het 25 of 26 jaar geleden is dat ik deze video (die ik overigens niet meer heb) voor het laatst gezien heb, vond ik het best leuk om deze weer eens terug te zien. Deden "The Bangles" (daarbij denkend aan Susanna Hoffs in de rol van Babe) vroeger ook maar zo optreden 
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
22. Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages (Film, 1916)
Thema: Silent, Zwart-wit
FTV - 176 minuten
Algemeen klassement: 2 punten = Totaal 44 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 2110 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/cH6o2SlzESj2qEwlqE8Ej67IKQx.jpg
Episch, ambitieus en indrukwekkend. Maar ook pretentieus, moralistisch, matige verhalen en veels te lang. Dat dit een revolutionaire film was begrijp ik volkomen, en met name de scenes in Babylon zijn indrukwekkend, met gigantische sets, grote hoeveelheden extra's die nog een tandje bovenop Cabiria doen. Ook het bijna avantgardistische idee van vier verschillende verhalen door elkaar heen vertellen (één in Babylon, één rond Jezus, één rond Frankrijk in de 17e eeuw en eentje in het toendertijdse Amerika), om ook de overeenkomsten te benadrukken, is iets wat volgens mij niet of nauwelijks eerder in de cinema was geprobeerd.
Maar of het echt een goed idee was, tja - de focus ligt toch wel heel erg op twee van de verhalen (Babylon en nu), en in eigenlijk alle verhalen liggen de morele lessen er via de wel heel frequente teksten erg dik bovenop. Het verhaal van Jezus en Frankrijk komen niet echt uit de verf. Ik snap de eerbied voor deze film en hoe baanbrekend het was, maar echt genoten van de film of welk van de verhalen dan ook, niet echt. Wél van de soms indrukwekkende scenes en een beetje ambitie kan ik ook wel waarderen, maar dat was niet genoeg om het drie uur interessant te houden. 2.5*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Toch meer uit je comfort zone komen John Milton, ik heb alleen deze challenge al 6 films van 1.5* of minder gehad en nog een paar 2.0*. Het is echt genieten
Ik start wel niet met de gedachte als ik een film opzet, hoe slecht en hoe weinig * ga ik die kunnen geven hoor
Ik hoop uiteindelijk toch om een vergeten pareltje of vergeten film te vinden die de moeite waard is. Nu staan veel films die ik heb gekeken niet op MM dus geef ik ook geen punten. Ik vind het hoe langer minder interessant om punten te geven.
En ja Theunissen slechts 2 met 5 * de een is jeugdnostalgie (een van de weinige die daadwerkelijk heel goed blijft) en de andere gewoon pure fun, een film die leuker werd met elke kijkbeurt. The Bad Seed (Film, 1956) had ik ook graag een 5* willen geven maar de klote Hayes code zorgde voor een ander einde dan eigenlijk had gemoeten. Ik verwacht dat ik op een dag enkele HG Lewis en ook Communion (Film, 1976) wel een 5 zal geven.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
28. Hot Blooded Woman (1965) - IMDb
FTV
Thema: zwart/wit, nudie, turkey
Duur: 68 minuten
Een vrouw brengt zichzelf steeds weer in de problemen weglopen van huis enachterna gezeten door landlopers, wild dansen in een bar. De reden is dan ook simpel haar man wil haar niet de passie (en seks) geven die ze van hem verwacht. Waarom niet is een raadsel want ze is erg aantrekkelijk, terwijl hij er blijkbaar een aantal andere liefjes op nahoudt. De film is vooral een oefening in geduld, veel vrijen maar verder dan lingerie komt het niet dus dat geduld wordt niet echt beloond. Pas over halfweg hebben we dan toch een 2-tal scènes met blote borsten (dame die een bad neemt en belt naar de protagoniste) en dan een flashback naar manlief die een one night stand heeft met een Spaanse. Daarna vooral psychologisch geneuzel en een vreselijk slechte achtervolgingsscène met een dom einde. En dan heb ik nog niets gezegd over het repetitieve vrolijke deuntje dat zich tijdens de hele film in een oneindige lus afspeelde, vreselijk! My body cries to be seen zegt de poster, dat kan je dus op je buik schrijven.
Algemeen klassement: 2 + 52 = 54 punten
Duurklassement: 61 + 1712 = 1773 punten
En Theunissen je niet aan de regels houden, foei foei foei! 
Pas nu maar op voor de grote boze moderator euh ERcee of hoe heeft die brompot ook alweer?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
En Theunissen je niet aan de regels houden, foei foei foei! 
Pas nu maar op voor de grote boze moderator euh ERcee of hoe heeft die brompot ook alweer?
Zolang de foto's beschaafd blijven, zal men er wel niet om brommen 
Zou anders zonde zijn van de tijd en moeite die ik erin gestopt heb.
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
Ik start wel niet met de gedachte als ik een film opzet, hoe slecht en hoe weinig * ga ik die kunnen geven hoor
Ik hoop uiteindelijk toch om een vergeten pareltje of vergeten film te vinden die de moeite waard is. Nu staan veel films die ik heb gekeken niet op MM dus geef ik ook geen punten. Ik vind het hoe langer minder interessant om punten te geven.
Oh, ik ook niet hoor - ik ga sowieso de film in met de hoop dat het misschien toch wel bevalt. Maar tot nu toe waren de films écht buiten m'n comfort zone alsnog geen succes 
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Thema: 80's Teen Comedy
RW - 96 minuten
Algemeen klassement: 1 punt = Totaal 12 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 819 + 96 minuten = 915 minuten
Waardering: 4*
https://www.themoviedb.org/t/p/w500/iyn9AgTtygpL6iuxrub1chCwhPU.jpg
In de herziening. Wij hadden vroeger op de MAVO af en toe filmavonden. Kon je voor 2 gulden film kijken op een groot doek in de aula, met de aardrijkskundeleraar als de filmoperateur. Er was zelfs een speciale leerlingen-filmcommissie die de films uitzocht en dat varieerde van West Side Story, Diamonds Are Forever, Private Benjamin, 1941, Police Academy, Son of Godzilla, Escape to Victory tot deze Maak Je Borst(en) Maar Nat. Op de één of andere manier is deze me altijd bijgebleven. Ik vind het destijds één van de meer geslaagde keuzes van de filmcommissie.
40 jaar later, nog steeds leuk! waarschijnlijk om jeugdsentiment-redenen, want het is natuurlijk allemaal heel flauw: scheten, taart in gezicht, hond bijt man in z'n ballen. Hoogstaande humor is het niet. Maar voor zo'n jaren tachtig teen comedy is het allemaal net wat beter gedaan dan gemiddeld. Enige bekende acteur is Higgins uit Magnum, die heeft bijna 2 minuten screentijd. Maar leuk om weer eens te zien!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
47. Paranormal Activity (2007)
FTV - 86 minuten
Algemeen klassement: 94 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 4110 punten
Eigen Rating : 2.5*
Raar dat ik deze nooit gezien heb. Ik vond het nogal middelmatig. Toch bewonderenswaardig dat ze met zo weinig middelen een redelijk spannende film hebben kunnen afleveren. Kortweg; de vent zelf is vreselijk dom en Katie was leuk om naar te kijken. Verder was er veel gebonk te horen. Dat vat het allemaal een beetje samen 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
48. The Toxic Avenger, Part II (1989)
Thema: Troma
FTV - 103 minuten
Algemeen klassement: 96 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 4213 punten
https://www.mondo-digital.com/toxictwo4big.jpg
Eventjes Found-footage achterwege laten. En omdat ik al zo'n voorgevoel had dat de meeste Troma films complete bagger zijn, leek het me verstandig om het vervolg van "The toxic Avenger" eens te kijken. Het eerste deel kreeg van mij toen in de tijd nog een schitterende score van 3.5* (een score die ik noteerde in een "Speelfilm encyclopedie" die ik gekregen heb toen ik heel jong was). Ofwel zou het kunnen dat die gegeven score vreselijk overdreven was en dat die wel eens omlaag zou kunnen denderen als ik de film nu zou herbekijken. Ofwel is deze tweede gewoonweg veel slechter. Flauwe humor (alhoewel ik de visneus wel grappig vond). Enorm amateuristisch en belachelijk acteerwerk. En het verhaal stond me ook al niet aan. Grappig vond ik de manier waarop ze in Tokyo op deze superheld reageerden. Op het ene moment liepen ze in panische angst weg die Japannertjes. Het volgende moment stonden ze lachend te gapen naar deze bizarre vertoning.
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
Over Troma gesproken:
23. Father's Day (Film, 2011)
Thema: Troma
FTV - 99 minuten
Algemeen klassement: 2 punten = Totaal 46 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 2209 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/71000/71393.jpg?cb=1363965971
Troma is voor mij nogal hit and miss, maar deze was zeker niet verkeerd. Het is een bizarre trip, met een maf verhaal dat alle kanten op vliegt. En het is ook vooral een hommage aan bloederige (wraak)grindhousefilms, met bijvoorbeeld een ooglapje dat doet denken aan Thriller - En Grym Film (Film, 1974) en Snake Plissken, een behoorlijke opzettelijke retro-look en natuurlijk enorme bergen gore, humor en een maf plot. Het is nog even inkomen in het begin, en voor de stompzinnige dialogen en het verhaal hoef je het niet te doen, maar uiteindelijk zat ik toch wel te grijnzen toen de film helemaal los ging. Zeker als halverwege de bad guy Fuchman al dood gaat, en de film vervolgens doorgaat in de hemel en de hel. 3.5*
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
8. Bare Wench: The Final Chapter (2005)
Thema: Thema: Glori-Anne Gilbert (Seduction Cinema)
FTV: 78 minuten
Algemeen klassement (Totaal + FTV + Registratie): 13 + 1 + 1 = 15 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 655 punten
https://cdn1.aznude.com/julieksmith/thebarewenchproject/smith-barewench-tuna-n-103.jpg
https://cdn1.aznude.com/jocelynpotter/mummyskissseconddynasty/potterJ-mummy-n-NOD-03.jpg
Ondanks dat ik me had voorgenomen om geen "Glori-Anne Gilbert (Seduction Cinema)" films (oftewel een film geregisseerd door Jim Wynorski) meer te kijken, kon ik de verleiding toch niet weerstaan (en zeker niet toen ik de spierwitte koplampen van Glori-Anne Gilbert zag staan op een foto, zie onderste foto).
Daarvoor ben ik gelijk afgestraft, want het duurde niet alleen ruim 7 uren om deze film te pindakazen, het koste me ook nog circa 40 minuten van mijn leven (ik heb beter een andere film kunnen kijken). De film duurt overigens circa 73 minuten, maar het is onmogelijk om deze waardeloze film voor de volle 73e minuten te kijken (dus ik heb regelmatig vooruit zitten te spoelen). De film is ook voor een appel en ei gemaakt en speelt zich voor circa 98% volledig af in de natuur (de borsten van alle vrouwen in deze film zijn overigens 100% NIET puur natuur). Die 2% die zich niet afspeelt in de natuur, is te zien via een achterlijke flashback (van een andere "Bare Wench" film) in een Motel.
Over natuur gesproken, in het begin (en op het einde) speelt het verhaal zich af in de woestijn (dus ik dacht al "eindelijk een nieuwe omgeving i.p.v. de bosachtige en heuvelachtige omgeving"), maar al vrij snel belanden we weer in bosrijk gebied
Ondanks dat je de vrouwen in de film wel eens volledig naakt ziet, is het toch vooral hun borsten welke je te zien krijgt (ook als ze twee keer gaan spelen in het water van een beekje en een riviertje, bij dat laatste spuiten ze ook chocolade siroop over hun lichamen) en seks valt er al helemaal niet te zien. Soms betasten de vrouwen elkaars borsten (die geregeld ook belachelijke geluiden maken), maar dat is het dan ook. Oftewel de film gaat al heel snel vervelen, want de vrouwen trekken vooral hun kleren uit (met name Glori-Anne Gilbert), schudden met hun kont voor de camera en doen verder eigenlijk niets.
In de film is slechts één man te zien, Joe Bassett als de Professor die in het begin van de film wakker wordt in de woestijn en omringd wordt door vier mooie vrouwen (Glori-Anne Gilbert, Julie K. Smith en de tweeling Jocelyn en Crystal Potter), en ik kan me goed voorstellen dat bij hem seks niet van toepassing is, want het was niet bepaald een vrouwenverslinder. Buiten dat dat je Glori-Anne Gilbert geregeld naakt (vooral haar spierwitte borsten, maar ze had ook spierwitte billen) ziet, zie je ook Julie K. Smith, Julie Strain (zij is "The Bare Wench" in de film) en de tweeling Jocelyn en Crystal Potter (zie de middelste foto, de linker is Crystal en de rechter is Jocelyn, die overigens niet van deze film is), die in de film zogenaamd gekloond zijn door de professor, naakt. De tweeling speelt ook met elkaar (smeren o.a. elkaars borsten in). Na wat zoekwerk op het Internet, blijken de tweeling ook pornoactrices te zijn en ook in die branche doen ze het vaak met elkaar of delen ze samen een man.
Het verhaal (welke verhaal?) slaat nergens op en de humor is zo flauw als maar wat. Zeker als professor de vrouwen één voor één (de tweeling uiteraard samen) zogenaamd moeilijke vragen stelt en als een vrouw (die je niet in beeld ziet) op het einde de vrouwen één voor één interviewt (wederom de tweeling natuurlijk samen). Buiten de eerde genoemde vrouwen zie je ook nog wat andere vrouwen, maar die zie je vooral tijdens de opening (de film begint gewoon met muziek en een aantal vrouwen, inclusief de mooie Juliet Cariaga, welke je naakt ziet en de eerste borsten zie je al na 28 seconden, namelijk die van Julie Strain), tijdens wat flashbacks en na het einde, maar eigenlijk hebben ze geen echte rol in het verhaal (wel in andere "Bare Wench" films). Na het einde krijg je ook wat bloopers te zien die totaal niet grappig zijn.
Al met al is "Bare Wench: The Final Chapter (2005)" een draak van een film en zou deze film op MovieMeter hebben gestaan, dan zou die 0,5* van mij gekregen hebben, want zelfs de naaktheid kan deze film niet redden.
Noodless
-
- 10041 messages
- 6177 votes
thema : Miss België/Frank Verstraeten/ wereld van computers, glamour en drugs wat mij in die tijd voorbij gegaan is, wel op de hoogte van sommige dingen zoals die homejacking ...maar voor de rest toen weinig interesse in het koppel en hun handelingen. Ik kan me zelfs herinneren dat ik met bepaalde vrienden eens mee kon gaan naar de Zillion, maar gezien de muziek had ik daar weinig zin in. Toch jammer dat ik toen voor deze uitstap gepast heb, alleen al voor de beleving.
FTV - 135 min.
alg klassement : 71 + 2 = 73 punten
duurklassement : 3649 + 135 = 3784 punten
Een dikke pluim voor Jonas Vermeulen als Frank Verstraeten en Matteo Simoni als Dennis Black Magic. Prima acteerwerk en Matteo lijkt net de echte Dennis Black Magic. Maar ook Charlotte Timmers als Vanessa en Barbara Sarafian als de moeder van Frank Verstraeten zitten goed in hun rollen. Het verhaal wordt goed opgebouwd en blijft boeiend tot het einde. Daarbij de herinneringen van de techno-trance muziek uit de jaren 90 waarbij sommige deuntjes je nog altijd meevoeren om je volledig te laten uitleven. Nochtans niet echt mijn genre muziek, maar wel leuk. Ook een pluim voor het visuele aspect en het hoge tempo van de film want er gebeurt van alles in de film. De realiteit en fictie lopen wat door elkaar want wat er echt gebeurd is laten we in het midden. Ja vermoedens zijn er zeker dat sommige dingen zo wel gebeurd zijn, maar het is nog altijd een eigen interpretatie. Maar die Albanezen, man man ...daar krijg je schrik van. Prima film met een hoog entertainment gehalte. 8/10
https://filmtalkdotbe.files.wordpress.com/2020/03/robin-pront-zillion-simoni-vermeulen-timmers-c.jpg
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
48 Vendetta dal Futuro (Film, 1986)
Thema: Grindhouse Cinema
Algemeen klassement: FTV + registratie = 94 + 2 = 96
Duurklassement: 94 minuten 4205 + 94 = 4299 punten
Eigen waardering 2,5*
Oorlogsveteraan veranderd in een bionische man en wordt geprogrammeerd door een industrieel om een blinde, gehandicapte leider van een milieubeweging te vermoorden. Echter ontwikkelt de macho-cyborg Paco Queruak een geweten en wordt achtervolgd door het bedrijf, de FBI en een stelletje macho-vrachtwagenchauffeurs. Oftewel Sergio Martino doet zijn uiterste best om de titel van 'Koning van de Italiaanse Rip-Offs' te verdienen.
Het is duidelijk dat Hands of Steel geen bijzonder goede film is, maar het is wel wat dwaas plezier. Hoofdrolspeler Daniel Greene enige talent is duidelijk rondlopen als spierenbundel, (wat een houten plank) Janet Agren speelt de typische jonkvrouw-in-nood-rol zo goed als verwacht kan worden, en John Saxon ontvangt een salaris cheque voor verschillende scènes.
Tja en als je dan een goedkope mix van The Six Million Dollar Man, Terminator en Blade runner maakt is compleet logische dat er een subplot is over "arm-worstelende vrachtwagenchauffeurs" die meer tijd van in beslag nam de al het andere in de film. Waren de filmmakers in hun enthousiasme vergeten aan welke film ze werkten …?
Hoe dan ook, elke zichzelf respecterende low-budget actiefilm uit de jaren '80 moet een achtervolgingsscène hebben met een helikopter dus in de laatste 20 minuten gaat de film voor die achtervolgingen met een helikopter; en shoot-outs met pomp-shotguns; John Saxon met een gigantisch laserpistool die volkomen nutteloos blijkt te zijn, ontploffende vrachtwagens en geheel onverwacht een karategevecht tussen Greene en een vrouwelijke cyborg met een vershoudfolie rokje.
Ach het was enigszins vermakelijke rip-off onzin maar ik denk het treurigste van de film is dat Claudio Cassinelli, de bekende Italiaanse B-film acteur, per ongeluk om het leven kwam tijdens de opnames, bij een ongeluk met een helikopter tijdens het filmen in Arizona.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
49 The Conspiracy (Film, 2012)
Thema: found footage
Algemeen klassement: FTV + registratie = 96 + 2 = 98
Duurklassement: 85 minuten 4299 + 85 = 4384 punten
Eigen waardering 3,5*
Aaron Poole en Jim Gilbert spelen zichzelf als een paar documentairemakers die in de wereld van samenzweringstheorieën rond; Big Pharma, JFK en andere presidenten, Bill Gates, George Soros, Bohemian Grove-bijeenkomsten, Bilderberg Groep, 9/11 Inside Job theorie Vrijmetselaars en de Illuminati duiken. (anno nu kan daar de COVID-19-pandemie en Grote herstart aan toevoegen!) Oftewel complotdenkers die in de ingewikkelde gebeurtenissen van wereld allerlei verbanden zien en daarin de weg kwijtraken. Als complottheoreticus "Terrance G" spoorloos verdwijnt, raken ze steeds meer in de ban dat het geheim genootschap die de God Mithras aanbidden "De Tarsus Club" hier achter zit. Wat begint als een mockumentary veranderd geleidelijk in found footage als ze infiltreren om meer te weten te komen. Doordat het bijzonder effectief is in het overbrengen van die paranoia, zorgt de film voor zeer goede spanning. Dit was goed gemaakt vakkundig geschreven en in tegenstelling tot andere in het sub-genre gebeurd er ook echt wat!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Thema: found footage
Algemeen klassement: FTV + registratie = 98 + 2 = 100
Duurklassement: 84 minuten 4384 + 84 = 4468 punten
Eigen waardering 3,5*
Onverwacht een zeer leuke film! De meeste films in found footage subgenre volgen de formule van "The Blair Witch Project" Die film gebruikte de kracht van de suggestie die je ook zag in o.a. Val Lewton-producties (Cat People (1942),The Body Snatcher (1945) Alleen daardoor al is die film dus best interessant te noemen! Tja er volgde een overkill aan mindere producties, mede omdat ze goedkoop zijn! FF als de nieuwe armoedige SOV.? Gelukkig blijken er binnen de found footage ook creatieve dingen te ontstaan en deze film is er zeker één van! Deze pakt het anders aan en maakt op slimme manier gebruik van; wat er kan gebeuren als drie tieners ineens over ‘superkrachten’ zouden beschikken…Het eerste deel van de film is een vrij rustig opbouw; middelbare school perikelen, het vinden van een gat in de grond, het ontdekken van hun krachten en deze gebruiken voor kwajongensstreken. (flink om moeten lachen) Door het found-footage-formaat te gebruiken, voelt de film fris aan, zijn de krachten overtuigend, de personages sympathiek en door subtiel CGI-effecten te gebruiken werd het lekker spannend. Knap ook dat het ‘lage’ budget niet zichtbaar was tijdens de vele CGI-scènes. Yes, ik heb me zeer goed vermaakt!