- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- OOYCZV Challenge
OOYCZV Challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema: Doris Wishman - Turkey
FTV - 72 minuten
Algemeen klassement: 20 + 1 + 1 = Totaal 22 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 969 punten
Eigen Rating : 2*
(afbeelding)
Wat een lachwekkende film. Eigenlijk een soort promo-filmpje voor nudistenkampen uit die tijd. Kwestie van de bevolking op te voeden. Dus kan je bijna volledige 60 minuten naar naakte mensen kijken die met elkaar converseren, koffie drinken, zwemmen, zonnebaden, volleyballen, tuinen besproeien of gewoonweg rondwandelen. Verbazingwekkend wel dat er geen enkel moment schaamhaar is te zien. Daarvoor zijn er strategisch gehouden hoeden, handdoeken, tasjes en kranten. Zelfs bij het volleybal hebben ze vals gespeeld. Van het team waarvan de rug naar de camera gekeerd is, kan je de witte billen bewonderen. De andere kant dragen ze shorts. Flauweriken
Sta mij toe om dit ook even te kaderen
Naakt en daarbij bedoelen we dan in de eerst plaats blote borsten was eigenlijk tot eind jaren 50 taboe op het witte doek tenzij men kon aantonen dat het voor educatieve doeleinden was. Je had een handvol nudistenfilms in de jaren 30 waar ook de camera zo filmde dat geslachtsdelen nooit in beeld kwamen. Eind jaren 50 zijn er dan de nudies ook wel nudie cuties gekomen en een heropleving van de nudistenkamp films. Ook Herschell Gordon Lewis heeft zich aan dit genre gewaagd om de simpele reden dat deze films heel goedkoop waren om te maken. Voor de kampen zelf was het natuurlijk leuke reclame. Al deze films hebben ook steeds dezelfde plot en boodschap: er is wel altijd een persoon die geschokt is, spendeert wat tijd in het kamp en ervaart hoe gezond en plezant het eigenlijk wel is. Dat komt telkens weer terug in deze films. De regel van geen geslachtsdelen filmen bleef echter van toepassing tot de late jaren 60 waardoor men creatief moest zijn om deze te verbergen. Toen full frontal uiteindelijk was toegestaan in de filmindustrie, waren deze films uit de mode en hadden de exploitatie- en softcore films de bovenhand genomen in de 'seks filmindustrie'.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Sta mij toe om dit ook even te kaderen
Naakt en daarbij bedoelen we dan in de eerst plaats blote borsten was eigenlijk tot eind jaren 50 taboe op het witte doek tenzij men kon aantonen dat het voor educatieve doeleinden was. Je had een handvol nudistenfilms in de jaren 30 waar ook de camera zo filmde dat geslachtsdelen nooit in beeld kwamen. Eind jaren 50 zijn er dan de nudies ook wel nudie cuties gekomen en een heropleving van de nudistenkamp films. Ook Herschell Gordon Lewis heeft zich aan dit genre gewaagd om de simpele reden dat deze films heel goedkoop waren om te maken. Voor de kampen zelf was het natuurlijk leuke reclame. Al deze films hebben ook steeds dezelfde plot en boodschap: er is wel altijd een persoon die geschokt is, spendeert wat tijd in het kamp en ervaart hoe gezond en plezant het eigenlijk wel is. Dat komt telkens weer terug in deze films. De regel van geen geslachtsdelen filmen bleef echter van toepassing tot de late jaren 60 waardoor men creatief moest zijn om deze te verbergen. Toen full frontal uiteindelijk was toegestaan in de filmindustrie, waren deze films uit de mode en hadden de exploitatie- en softcore films de bovenhand genomen in de 'seks filmindustrie'.
Toch educatief deze challenges 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
2. Russkiy Kovcheg (Film, 2002) - MovieMeter.nl
https://empac.rpi.edu/sites/default/files/images-heros/russianark-1600x900-c-default.jpg
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 punten. Totaal - 4 punten.
Duurklassement: 99 minuten. Totaal 119 + 99= 218 minuten.
Sorry John Milton, maar voor mij is dit geen meesterwerk
. Fascinerend is Russian Ark zeker, en de dromerige sfeer en voice-over zorgen voor een intrigerend kijkspel. Wel zorgen dat je niet moe bent, want na een uur begonnen mijn ogen wel een beetje dicht te gaan. 3.5*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat snap ik heel goed hoor! Maar het is sowieso een tour de force van de Cameraman! ☺️
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Thema: Irritatiezone (onnodig lange films / Simon Rex)
Algemeen klassement: 12 (FTV)
Duurklassement: 747 punten
https://cdn.filmtotaal.nl/images/thumbnails/ft-706017-580x326.jpg
Beetje saai, beetje vlak. Slappe hap van Baker.
Wel veruit het beste dat Simon Rex ooit gemaakt heeft.
5-halfje. 3*
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
7. Bodies Bodies Bodies (2022)
Thema: Irritatiezone (verpaupering van het horrorgenre)
Algemeen klassement: 14 (FTV)
Duurklassement: 842 punten
https://s1.dmcdn.net/v/U4uiu1YvMt2XnR95Y/x360
Riiiiightt... waar moet je beginnen bij deze prent? Ja ja, satire. Satire my ass. Je wilt aantonen dat de huidige generatie enkel bezig is met zichzelf, social media, internet(woorden), etc. Okay, fair enough. Zou dan wel voor jongere acteurs gaan dan midden 20. En wat was het uitgangspunt van het plot (alsof er een plot is
) ook alweer? Ow ja: diezelfde groep 'jonge tieners' moet 12 uur lang samenwerken om een offline spelletje te spelen.... iets wat ze zelf aangeven dat ze al tijden doen. Ja, want als er iets is waar die gekke hipsters, generatie XYZ of hoe je ze ook wilt noemen om bekend staan en je ze middels deze film eens even flink mee te kakken wilt zetten dan is het wel offline spelletjes spelen waar een lange concentratieboog voor nodig is in combinatie met veel doorzettingsvermogen, toewijding, geen telefoongebruik....... Whoops.. whoopsie!
Het gaat gewoon al zo mis binnen elk aspect van deze oer-, maar dan ook werkelijk OERsaaie "horrorsatire", dat je bijna begint te denken dat Reijn een genie is en hier met een perfect satirische blik op een satire komt waar nog een dubbele laag satire op die laag satire is aangebracht. Neh, denk het niet. Denk dat de plank gewoon is misgeslagen.
Heel de film is cringe tot en met, het is alsof jouw docent 'cool' probeert te doen. Jonguh, doe nou niet, je bent veel te oud. Reijn heeft geen flauw idee wat de huidige generatie doet en voor staat, heck IK heb geen idee en ik ben meer van de huidige generatie dan Reijn.
Fout op fout op fout is deze film. In de bedoelde satire dan he. Over het niet bestaande plot hoeven we het niet te hebben want dat is ... nou goed, die zin legt het al uit.
Alle 'kills' zijn offscreen en het langste gedeelte van de film vindt plaats in de woonkamer waar drie mensen met elkaar in gesprek gaan over hun gevoelens en gedachten over elkaar. Ow yeah! Rated R horror!
Man man man
Nee, niet zo goed dus.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
7. Sin in the City (1966) - IMDb
Thema: Barry Mahon, nudie, zwart/wit, turkey
FTV - 62 minuten
En deze staat dan weer niet op MovieMeter en de vorige wel. Een gevolg van het niet eens geraken welke mag en welke niet in het verleden of nog steeds? Maakt niet uit. Weinig plot maar ik doe toch een poging. 3 meisjes ontvluchten hun internaat voor een wild nachtje stappen. Ze moeten tieners voorstellen maar je ziet zo dat ze natuurlijk een stuk ouder zijn. Het begint in een bar waar ze een strip-tease zien op de toog van een ranke dame. Daarna doen de meisjes hun best om dat na te doen. Vervolgens gaan ze met een kerel mee voor een privéfuifje waar er wat topless wordt gedanst, wiet gesmoord en een aantal dames een techniek tonen hoe ze hun borsten kunnen laten op en neer gaan zonder te springen. Dan zijn er zo een 40 minuten gepasseerd en heb je het wel gezien. Tot slot gaan ze naar een wat chicere club waar er wat geswingd wordt maar de seks is heel braaf, dames ontkleden zich nooit helemaal, de heren bijna niet. Het is eerder wat vrijen, kussen en tegen elkaar aanschurken. Zelfs naar de normen van 1966 vrij braaf. Ik heb er al gezien die toch al wat ruiger aan toe gingen in die periode. Dus ondanks de titel die lijkt voor exploitatie te gaan is het meer een nudie geworden. Leuk voor een keer maar gaat ondanks de korte speelduur toch net wat te lang door.
Algemeen klassement: 2 + 12 = 14 punten
Duurklassement: 62 + 445 = 507 punten
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Jean Rollin
FTV - 100 minuten
Algemeen klassement: 26 + 1 + 1 = Totaal 28 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1232 punten
Eigen Rating : 1*
Piet Piraat en zijn trawanten zijn stout geweest en worden belaagd door de twee jongedames die ze verkracht en voor dood hebben achtergelaten, die wraak willen nemen met behulp van de duivel (denk ik) en diens compagnon, een als clown verklede vrouw. Je moet al een schroef kwijt zijn om zoiets te kunnen verzinnen. Een warrige film die volgens mij alleen werd gemaakt met één doel: zo veel mogelijk vrouwelijk naakt tonen. Of het nu een zinnige bijdrage biedt of niet, doet niet terzake. Deze regisseur ga ik denk ik ook overslaan de volgende keer 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Barry Mahon
FTV - 55 minuten
Algemeen klassement: 28 + 1 + 1 = Totaal 30 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1287 punten
Eigen Rating : 0.5*
https://www.themoviedb.org/t/p/w500/kaFXP4BqHWXRO9fp5coOrKAqEx0.jpg
Mijn god. Ik heb zo de indruk dat ik bij deze challenge veel rommel te zien ga krijgen. Inhoudelijk is deze film gewoon lachwekkend. Het enige positieve dat ik kan inbrengen zijn die beelden van New York uit de jaren 60.
En daar dit maar 55 minuten waren, gooi ik er nog een Buster Keaton oldie achteraan 
Thema: Zwart-witfilm
FTV - 17 minuten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1304 punten
Eigen Rating : 2.5*
Zeker niet één van de betere Buster K. films, maar er zaten toch weer enkele typische Buster grappen in verwerkt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema: Barry Mahon
FTV - 55 minuten
Algemeen klassement: 28 + 1 + 1 = Totaal 30 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1287 punten
Eigen Rating : 0.5*
(afbeelding)
Mijn god. Ik heb zo de indruk dat ik bij deze challenge veel rommel te zien ga krijgen. Inhoudelijk is deze film gewoon lachwekkend. Het enige positieve dat ik kan inbrengen zijn die beelden van New York uit de jaren 60.
En daar dit maar 55 minuten waren, gooi ik er nog een Buster Keaton oldie achteraan 
FTV - 17 minuten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1304 punten
(afbeelding)
Zeker niet één van de betere Buster K. films, maar er zaten toch weer enkele typische Buster grappen in verwerkt.
Tja het heet dan ook uit je comfortzone treden. Niemand verplicht je natuurlijk om de door mij voorgestelde categorieën ook allemaal te willen afvinken. Maar zo te zien heb ik wel goede keuzes gemaakt wat betreft jouw confortzone 
De HG Lewis fim die je koos is niet de slechtste maar hij heeft er veel betere gemaakt. Ik neem aan dat je zijn horrorfilms liever bewaard voor het najaar. Mijn favoriet blijft the Wizard of Gore maar ik hou ook van Gruesome Twosome, Two thousand Maniacs en Blood Feast 2. Something Weird is meer fantasy met crime elementen maar ben ik met herzien meer gana waarderen omdat zoals de titels suggereert gewoon raar is en ook als inspiratie diende voor de naam van distributiemaatschappij 'Something Weird Video'. The gore gore girls ga je ook wel waarderen denk ik. Ik vind em goed maar de protagonist is zo een zelfingenomen eikel die het soms wel wat verpest. Niet-horror en niet-nudie films van HGL waardeer ik She-Devils wel maar beter vind ik 'Just for the hell of it', 'Moonshine Mountain' en 'This Stuff'll kill ya'.
Te mijden HGL films, naar mijn bescheiden mening uiteraard en dat heeft vooral met smaak te maken
'A taste of Blood' (heeft meer weg van een Hammerproductie en zijn stijl is hier totaal niet herkenbaar, hoewel Lewis best trots is op deze film dachten de meeste HGL fans er anders over, te lang, te saai, te braaf, te mainstream)
The Uh-Oh Show: voelt meer als een Troma productie met de gebruikelijke humor die ik redelijk verevelend vind. Het concept op zich is wel goed maar ze hadden er veel meer mee kunnen doen. Teveel Kaufman te weinig Lewis. Deze verdient een remake een grimmige remake eigenlijk gezien het concept.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Tja het heet dan ook uit je comfortzone treden. Niemand verplicht je natuurlijk om de door mij voorgestelde categorieën ook allemaal te willen afvinken. Maar zo te zien heb ik wel goede keuzes gemaakt wat betreft jouw confortzone
Een trashy crap-film zo af en toe, kan ik mee leven. Ik had alleen gehoopt dat er wel iets beters tussen zat. Misschien dat ik meer recentere films moet kijken van de voorgestelde regisseurs
En ik vind het juist leuk om de opgelijste suggesties één voor één af te vinken. Veel onbekend terrein voor mij!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Lee Frost
FTV - 85 minuten
Algemeen klassement: 30 + 1 + 1 = Totaal 32 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1389 punten
Eigen Rating : 1*
https://aws1.vdkimg.com/film/1/2/9/4/1294663_backdrop_scale_1280xauto.jpg
Mijn eerste Lee Frost film en ik hoop dat de man niet telkens gebruik maakt van zulke misleidende filmtitels en filmaffiches. Er is geen enkele vrouw te zien in de "chain gang". Dus verwacht je je aan een sadistische film zoals "Women in Cell Block 7" of "Bare behind bars" waarbij vrouwelijke gevangenen brutaal misbruikt worden door bewakers of celgenoten, dan zal je flink ontgoocheld zijn. De enige vrouwen die hier te zien zijn, zijn er twee die de twee ontsnapten tegenkomen op hun pad en door één van hen telkens misbruikt wordt. Verwacht ook geen expliciet beeldmateriaal. De hoofdmoot van deze film bestaat uit beelden met vervelende conversaties tussen de gevangenen in de slaapzaal. En beelden van het transport naar de plaats waar ze aan het werk worden gezet. Kortom, dodelijk saai en niet waardig om opgenomen te worden in een lijst van sexploitation-films 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Shit ikkegoemikke ik heb die Chaing Gang Women ook nog op mijn lijst staan. Misschien nog niet direct bekijken dan... Opvallend zwart/wit voor een film uit 1971 al kloppen de jaren niet altijd met die films.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Thema: Irritatiezone (fantasy monsters / vliegende schepen, dat soort ongein)
Algemeen klassement: 16 (FTV)
Duurklassement: 939 punten
Fantasy blijft toch maar zelden in de smaak vallen bij mij. Ook hier kan ik weer vrij weinig mee. Een groep militairen rijdt in een woestijn, maar dan rijden ze plots in 'een andere wereld'. Ik zucht en haak mentaal af.
Verder veel van hetzelfde, anderhalf uur lang. Valt niet echt veel te zeggen over deze film. Morgen waarschijnlijk grotendeels vergeten. 2,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Shit ikkegoemikke ik heb die Chaing Gang Women ook nog op mijn lijst staan. Misschien nog niet direct bekijken dan... Opvallend zwart/wit voor een film uit 1971 al kloppen de jaren niet altijd met die films.
De film is in kleur. Dit was het enige fatsoenlijke screenshot in mijn ogen 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
2. Children of the Corn (Film, 2020)
Thema: turkeys
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 2 = 4
Duurklassement: 93 minuten= 93 + 84 = 177 punten
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
3 Return to Horror High (Film, 1987)
Thema: turkeys
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 + 4 = 6
Duurklassement: 93 minuten= 98 + 177 = 275 punten
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Thema - Kerst
FTV - 112 minuten
Algemeen - 8 punten
Duurklassement - 405 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w300/zbLJ8WWFK5Eeb5cv8LaEHqW01Ee.jpg
Kerst met een geweldadige inslag wil ik af en toe wel proberen en het bloed vloeit rijkelijk, maar helaas vaak wel in te donkere setting. Ook zit er net iets teveel feelgood stuff in.
6/10
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Volgens mij heb je alleen nog maar films gezien die je irriteren Shaky?
Haha ja zo goed als. Daarom heb ik ook nog niet veel registraties, af en toe wil ik ook wat leuks kijken
.
De meeste officiële categorieën vallen binnen mijn comfortzone dus die registreer ik niet. Dan blijven films over waarvan ik verwacht dat ik ze niks vind (bij alle andere verwachtingen zou het niet buiten mijn comfortzone zijn, vind ik dan).
Dus, mijn registraties hier gaan enkel gebitch zijn 
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Thema - 80's Hongkong actieflick
FTV - 91 minuten
Algemeen - 10 punten
Duurklassement - 496 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w300/44OB6EvNogGqPkhvTfUr61MeAkW.jpg
Leuke actie/avontuur met een piepjonge Michelle Yeoh als leading lady. Lekker veel actie met een beetje humor, hoog Indiana Bond gehalte, ideaal popcornvermaak. 7/10
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Jesús Franco
FTV - 87 minuten
Algemeen klassement: 32 + 1 + 1 = Totaal 34 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1476 punten
Van alle Franco's die ik heb gezien, viel deze toch wel het beste mee. Niet dat ik een grote fan ben van De Sade georiënteerde films. Maar dit zag er zelfs professioneel uit qua beeld. Niet zo'n groezelig beeld met een amateuristische montage. Het was zelfs op bepaalde momenten zwoel en lekker erotisch te noemen. In ieder geval beter dan die gedrochten als "Killer Barbys" en "Barbed Wire Dolls" 
Ik heb nog een hele resem Franco films klaarstaan ... Ik ben benieuwd 
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
9 Naked People Every Where (2017)
Thema : komedie, iets wat mij sowieso minder ligt
FTV - 93 min.
alg klassement 16+2=18
duurklassement : 831 + 93 = 924 punten
https://flxt.tmsimg.com/assets/p16623451_v_v13_aa.jpg
je vraagt je de hele tijd af naar wat zit je te kijken. Vreselijke, stupide film die eigenlijk geen enkel pluspuntje heeft. Zelfs wat de titel zou veronderstellen kom je van een kale reis terug tenzij een bloot achterwerk je van mening zou veranderen. Neen, laat dit voorbij gaan want dit is een anderhalf uur tijdverlies in je leven. 1/10
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
FTV - 90 min.
alg klassement 18+2 = 20
duurklassement 924 + 90 = 1014 punten
https://images.kinorium.com/movie/shot/113689/w1500_28717.jpg
Petra Verkaik Breasts Scene in Speedway
Het verhaal stelt weinig voor en ook qua actie blijf je op je honger zitten. Julie Strain speelt wel een opmerkelijke hoofdrol, niet als de gekende sexy macho woman, maar een vrouw met een zacht, warm karakter die valt voor een buitenstaander die onverwacht haar wilt helpen.
Pluspunt is wel het vrouwelijk schoon, niet zozeer qua kwantiteit maar als kwaliteit. Je hebt sowieso miss Strain, maar daarnaast heb je ook Suzi Simpson en vooral de rondborstige Petra Verkaik die naakt te zien is. 5/10
https://cdn1.aznude.com/petraverkaik/speedway/Verkaik-SpeedWay-n-05.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
18. The Raven (1935)
FTV - 61 minuten
Algemeen klassement: 34 + 1 + 1 = Totaal 36 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1537 punten
Eigen Rating : 3*
Nog net voor het slapengaan deze meegepikt. Een oldie die net een uurtje duurt met de twee kleppers uit die tijd : Bela Lugosi en Boris Karloff. Een simpel verhaaltje met Lugosi als Poe-fanaat. Echt spannend werd het niet daarentegen.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Thema: Irritatiezone (high school film / scholieren die schijnbaar een verbluffende tien jaar zijn blijven zitten)
Algemeen klassement: 18 (FTV)
Duurklassement: 1057 punten
If I've said it once, I've said it a thousand times: mensen die bijna 30 zijn zitten niet meer op de middelbare school. Zo'n gruwelijke hekel aan wanneer filmmakers hun publiek zo godsgruwelijk verachten. Wij slikken het gewoon hoor. Een hele klas vol midden twintigers? Geen probleem, "zal wel kloppen". Nee. Nee. Dat klopt niet. Nee. Iemand die al vijf jaar lang hypotheek betaalt, aan zijn tiende jaar bij dezelfde werkgever begint en de gulden nog heeft meegemaakt zit niet meer op de middelbare school. Nee. Ik ben er klaar mee. Houd eens op met dat luie gecast / geschrijf. Kun je geen fatsoenlijke acteurs vinden van 17, schrijf dan geen film die gaat over die leeftijdscategorie.
Een groot deel van de wereld ontploft als een man een vrouw moet spelen, een heteroseksueel een homoseksueel moet neerzetten, maar een bejaarde die bloedserieus een jonge tiener moet voorstellen: geen probleem joh. Kom hier, ik slik die bullshit als zoete koek. Neem mijn geld, neem mijn geld. Waarom is Judi Dench nog niet gecast als brugpieper?!
Zo, dat gezegd hebbende: best een leuke film
Ik vreesde echt voor het ergste, een standaard rom-com-bedoeld-voor-tieners-flick met hetzelfde voorspelbare plotje als altijd. Wat volgt is echter een licht spottende tienerfilm waarbij de 80s / 90s tienerfilms goed worden gevolgd, maar op de cruciale momenten afwijkt van de standaard. Maya Hawk is een pluspunt, wat een fijne actrice. Ik weet eigenlijk niet eens of ik haar echt goed vind als actrice, maar ze straalt een zekere rust uit die kalmerend werkt. Verder natuurlijk wel gewoon een film voor een bepaalde doelgroep, waar ik als zure dertiger niet bij hoor, waarbij de liefdesperikelen mij totaal niet boeien, maar er zitten geregeld kleine momentjes in die het prima genietbaar maken. Daarnaast wordt er erg sterk met kleur gewerkt en is de aankleding om van te smullen, veel details die goed werken.
Hey, wacht eens even: ik ben inderdaad ook een dertiger! Waar meld ik me aan om de volgende keer '3rd student from the left in junior high' te spelen?
3*
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
3. Häxan (Film, 1922) - MovieMeter.nl
https://cinemapublic.ca/wp-content/uploads/2022/08/haxan-4.jpg
Algemeen klassement: FTV + registratie = 2 punten. Totaal - 6 punten.
Duurklassement: 104 minuten. Totaal 218 + 104= 322 minuten.
Dit was geen film waar ik echt naar uitkeek om te gaan kijken (dat is ook de challenge uiteraard), maar wat een fijne verrassing! Knap gemaakt (de kostuums), origineel en op een vreemde manier ook best spannend. In het begin moest ik er wel even inkomen, maar het wordt steeds beter. Er is blijkbaar ook een versie van 76 minuten, maar dat haalt wel de magie weg denk ik. 3,75*.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: William Castle
FTV - 89 minuten
Algemeen klassement: 36 + 1 + 1 = Totaal 38 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 1626 punten
Eigen Rating : 3.5*
https://assets.mubicdn.net/images/film/29360/image-w856.jpg?1644866735
Ik heb toch al een redelijk aantal William Castle films gezien en daar zaten er toch een aantal bij die ik de moeite vond. Ook deze "Mr. Sardonicus" vond ik verre van slecht. Het acteren was best genietbaar. Mr. Sardonicus voelde echt aan als een sadistische wreedaard bij wie niet niet alleen het aangezicht verstarde door een emotionele shock maar die ook gevoelloos geworden was dankzij dat gebeuren. Ook Sir Robert Cargrave, Maude en Krull waren geloofwaardige personages. Het geheel deed me terugdenken aan "The Man Who Laughs" uit 1928. Een inspiratiebron misschien 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Thema: Grindhouse, Martial Arts
Algemeen klassement: 4 punten (FTV)
Duurklassement: 152 + 98 punten = 250 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6434.300.jpg?cb=1671568945
Een ‘Chan’ film die eigenlijk nogal onzichtbaar is geweest voor mij. Op zich ook niet heel onlogisch omdat deze film best weinig is gezien, wat me dan wel weer doet verbazen. Nog geen tienduizend stemmen op ‘IMDb’ en hier nog onder de honderd. Is de film dan zo slecht? Nee, totaal niet maar duidelijk is wel dat de film matig is ontvangen, althans ik hoor er gewoon niemand meer over. En dat terwijl de film vrij hoog scoort (ondanks de lage stemmen). Dat zette voor mij in ieder geval wel een bepaalde lat waar de film ook aan moest komen maar, naar mijn mening weet de film het helaas niet te redden. Dit komt vooral omdat de film zo leuk begon, en daarna mij volledig kwijt was. Ik vond het verhaal niet boeiend en de film werd na een tijdje gewoon niet zo interessant meer. Ik kwam op deze film door een nieuwe challenge op het forum, waardoor ik deze film toch heb leren ontdekken.
https://image.tmdb.org/t/p/original/2I5FMoQvNA1Qrkju8PxUK05OTB1.jpg
En ik ben wat dat betreft best een grote fan van ‘Jackie Chan’, al was ik dat vroeger nog wel een tikkeltje meer dan nu verder. Zijn humor in films kan ik altijd wel waarderen, het is zo zonde dat ik een verkeerde versie heb gepindakaast voor deze film, nu moest ik na een irritant overlappende Engelse stem luisteren waar ik eigenlijk net niks aan had. Neemt immers niet weg dat zijn humor nog steeds goed aanwezig was in deze film, misschien wel iets té aanwezig. En dat stoorde me eigenlijk constant aan deze film, ik had vooral het gevoel dat alles nogal opgeblazen was hoe leuk het allemaal moest zijn. Veel scenes vallen nogal slecht weg, grapjes komen vaker niet aan dan dat het wel grappig is en de chaos wordt eigenlijk gewoon irritant. ‘Chan’ verwerkt overigens altijd wel een deel van zijn komedie in zijn vechtscènes, wat het dan altijd wel weer een tikkeltje leuker maakt.
https://images.kinorium.com/movie/shot/85320/w1500_17290.jpg
Ook het verhaal vond ik niet héél bijzonder, en dat had ik stiekem al wel een beetje verwacht gezien de plotomschrijving die deze film ook kent. Het is immers ook gewoon een doorsnee komedie, die we gewend zijn van onze vriend ‘Chan'. Het verhaal vond ik immers ook niet zo interessant, het was nogal karig, wellicht ook een tikkeltje saai te noemen. En dat is misschien ook precies datgene waar deze film de fout volledig in ging, het was allemaal niet zo boeiend, spannend en interessant. En daar kon de film in mijn ogen toch wel echt beter werk afleveren.