- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja ik heb ook ergens 2 nominaties tegenover elkaar staan, maar dan ga ik toch stemmen voor de voortgang.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8918 votes
Jackie Chan vs. Rainer Werner Fassbinder
3* vs 2,5*
good old Jackie Chan
wint dus bij mij!
4-2
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
5-2 Jackie Chan's films zijn echt wel goed en de stijl van Fassbinder ligt me niet echt
-
- 31148 messages
- 5448 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Moodysson heeft mooie drama's gemaakt met Lilja 4-ever en Fucking Amal. Maar als regisseur heeft Carpenter toch meer zijn stijl gedrukt en het genre gestuurd met films als Halloween, The Thing, Assault on Precinct 13, The Fog en Christine.
0-1
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, zou graag Moodysson een punt gunnen, maar de eerlijkheid noopt me tot 0-5
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Mamoru Oshii: 23 gezien, 10 favorieten, 3.86* gemiddeld
Kôji Morimoto: 8 gezien, 7 favorieten, 4.06* gemiddeld.
Maar cijfers zeggen ook niet alles, want Oshii heeft wel een 5-tal vijfsterrenfilms bij mij, Morimoto maar ééntje.
1-0 wel erg zuur.
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Van beide één film gezien en daarvan vind ik Ghost in the Shell beter.
2-0
joolstein
-
- 10831 messages
- 8918 votes
In een vaag verleden wel eens de The Animatrix (2003) gezien maar dat was zo onbewust dat ik daar géén cijfer aan wil geven. Enfin dat was een anthologie-film en is Kôji Morimoto ook maar 1 van de ...negen. Veel maakt het ook niet uit want van Mamoru Oshii heb ik niets gezien! Maar die regisseur is wel superknap want volgens MM maakte deze al de film Cuore (1948) voordat ie überhaupt geboren was
en nog wel in Italië
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Trouwens erg blij dat Jackie en John door zijn gegaan in m'n afwezigheid, redelijk makkelijk ook.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Enfin dat was een anthologie-film en is Kôji Morimoto ook maar 1 van de ...negen.
Doorgaans is hij enkel te vinden in anthologies, daar komt hij ook het best tot z'n recht. Al zou ik hem echt wel eens een langspeler willen zien maken in zijn typische stijl.
Schrikken trouwens dat jij nog nooit wat van Oshii gezien hebt. Als animatie je niet ligt, hij heeft ook een paar interessante live action films gemaakt! 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8918 votes
Schrikken trouwens dat jij nog nooit wat van Oshii gezien hebt. Als animatie je niet ligt, hij heeft ook een paar interessante live action films gemaakt!
Heb niets tegen animatie maar het kom er vaak gewoon niet van! Op de te kijken lijst staat al een lange tijd; Avalon (2001)maar blijkt toch lastiger te vinden misschien dat ie nog ergens op een illegaal streaming-site staat daar heb ik nog niet gekeken. Grinnink
en ik heb nog zoveel om te kijken...dat ik dan er niet aan toe kom om te zoeken!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb kennelijk toch van elk 1 gezien erg lang geleden (Ghost in the Shell vs Animatrix)
4-0
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Van Morimoto heb ik het ‘project’ Sound of Fury, Magnetic Rose (segment van Memories) en waarschijnlijk ook zijn aandelen in de Genius Party’s gezien; het fantastische Mindgame is zelfs een persoonlijke favoriet en een dikke aanrader.
Van Oshii eigenlijk alleen Avalon en beide GitS’s (Sky Crawlers en beide Patlabors liggen nog op stapel), maar zeker laatste twee scoren uitermate hoog, met Innocence zelfs steevast in de top 10.
Dus toch: 5-0
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Kan iemand de volgende battle plaatsen? Heb de lijst niet voorhanden.
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Emir Kusturica vs Robert Rodriguez
Buiten die Spy Kids meuk, ben ik al jaren fan van mr. Rodriguez.
0-1
SmackItUp
-
- 3504 messages
- 2625 votes
Holy crap ik kan eindelijk stemmen!
0-2
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Rodriguez heeft meer leuke films gemaakt dan ik op 't eerste zicht dacht. From Dusk Till Dawn, The Faculty, de Desperado-trilogie, Alita en Machete. Sin City viel nog mee en Planet Terror moet ik nog eens zien, maar had wel de nodige fun. Emir Kusturica had nog wel kans gehad tegen een andere regisseur, maar hier ga ik toch voor Rodriguez.
0-4
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
De volgende battle: