- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Of iemand uit de Sovjet-Unie, bijvoorbeeld Elem Klimov van de klassieker "Idi i Smotri (1985)".
We hebben er wel 2 uit Rusland, een voormalige en de grootste Sovjetstaat. Ik denk dat een of zelfs beide aanvankelijk als Sovjet zijn geboren.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
George A Romero
Night of the living dead 4.5
Dawn of the Dead 4.5
The Crazies 4
Monkey Shines 4
Day of the Dead 4
Dat was mijn big 4; 70/80 horrorregisseurs
(Ook mijn laatste toevoeging)
Ja, op Romero had ik nog gehoopt, de regisseur van dé zombietrilogie mocht niet ontbreken. Zijn je opties allemaal opgebruikt dan?
SmackItUp tis aan jou
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
The King of Crime. Ontzettend boeiende verteller die daarbij geholpen wordt door de crème de la crème van Hollywood, zijn films zijn daardoor altijd doorspekt met acteerkwaliteit. Negentien van z'n films gezien, waarvan 7 echt toppers zijn. Heb ze even in willekeurige volgorde gezet, want dit lijstje verschuift constant door de jaren heen.
The Departed
Goodfellas
Wolf of Wall Street
Shutter Island
Bringing Out the Dead
Mean Streets
Gangs of New York
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Heel goed Theunissen nu is Spanje dan toch vertegenwoordigd 
Er zijn natuurlijk nog heel wat landen die niet vertegenwoordigd zijn. Een regisseur uit Mexico en Zuid-Afrika zou nog leuk zijn bijvoorbeeld.
Op mijn lijst staat een Zuid-Afrikaan!
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
We hebben er wel 2 uit Rusland, een voormalige en de grootste Sovjetstaat. Ik denk dat een of zelfs beide aanvankelijk als Sovjet zijn geboren.
Ja, dankzij mij, en dankzij mij ook een Nederlandse regisseur. Maar dat doet er niet toe. Nomineer wie je wilt. Mijn volgende op de lijst is overigens weer eentje uit Nederland, en dan heb ik het niet over Verhoeven.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Stuart Gordon: 11 films van gezien. Re-Animator mijn favoriet. Aantal andere films ook mooie scores.
Jesús Franco: Niets van gezien, zal vermoedelijk ook niet snel gebeuren.
George A. Romero: 10 films van gezien. Martin mijn favoriet. Geen enkele film van hem van ná 1988 heeft nog een voldoende bij mij gescoord, zijn eerdere werk juist alleen maar voldoende.
Mika Ninagawa: Niets van gezien.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Zijn je opties allemaal opgebruikt dan?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ga je naam nog wel even laten staan, moest je je nog bedenken. Bedankt voor de input en dat je ook het horrorgenre nog een extra impuls hebt gegeven met je keuzes.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
David Lynch.
Intrigerende films in de zin van dat niets is wat het lijkt. Persoonlijk vind ik het heerlijk om te puzzelen en eigenlijk nooit tot een echte conclusie te (hoeven) komen. Mijn favorieten zijn dan ook logischerwijs:
1. Mulholland Drive
2. Inland Empire
3. Lost highway
Wel een love or hate regisseur..
eRCee mag.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Kleber Mendonça Filho: Nog nooit van gehoord, maar de naam Bacurau zegt me wel wat en klonk enigzins interessant.
Orson Welles: Alleen Citizen Kane gezien, maar wat een performance. Tot op heden nog nooit zo'n charisma op het scherm gezien. Duidelijk een acteur die ik vaker aan het werk wil zien.
Stuart Gordon: Alleen Fortress (jeugd favorietje) en From Beyond (recente ontdekking) gezien en die waren erg vermakelijk. Ik zie een handjevol geinige titels, dus zullen er zeker meer bij komen.
Jesus Franco: Dat zijn er veel inderdaad! Ik denk dat ik aan de hand van de scores hier op MovieMeter, toch wat films hiervan ga kijken.
Mika Ninagawa: Niks van gezien, niet echt een mening over.
George A. Romero: Slechts 3 gezien, maar daarvan ben ik het meeste vergeten. Ik wil sowieso alles van hem zien van voor het millennium.
David Lynch: Ik heb er 6 gezien, maar het is nooit een regisseur geweest die indruk om me maakte. Er is ook veel rijp voor herziening, maar we zullen zien.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Jesus Franco: Dat zijn er veel inderdaad! Ik denk dat ik aan de hand van de scores hier op MovieMeter, toch wat films hiervan ga kijken.
Zeker doen en anders moet je eventueel eens bij mijn "Filmlog" kijken en dan met name de maanden Maart t/m Mei van 2020. Wel snel doen, want na dit jaar verdwijnt de hele "Filmlog" van 2020.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Mijn volgende op de lijst is overigens weer eentje uit Nederland, en dan heb ik het niet over Verhoeven.
Hopelijk Alex van Warmerdam 
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Roel Reine! 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Bijna vergeten door al het gezeik, maar goed, ik breng nog een Spanjaard in: Pedro Almodóvar.
Niet een regisseur die erg hoge beoordelingen scoort bij mij, maar wel iemand van wie ik probleemloos al z'n films zou willen kijken (de teller staat nu op 13). Zijn vroege werk is wat speelser, met veel humor en overdadig kleurgebruik. De laatste jaren worden z'n drama's wat serieuzer en de stijl wat terughoudender, maar ook deze jas past Almodóvar goed.
Beste films
- Hable con ella
- Carne trémula
- Tacones lejanos
- Atame!
Ook goed
- Volver
- Dolor y gloria
- Julieta
- Los abrazos rotos
- Todo sobre mi madre
(Eigenlijk zijn ze allemaal goed, behalve La mala educación.)
Is nu remorz weer? Of hanteren we de nieuwe volgorde?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Is nu remorz weer? Of hanteren we de nieuwe volgorde?
De volgorde is niet veranderd, alleen is het voor bepaalde mensen blijkbaar erg moeilijk om in de voorziene tijdspanne te nomineren hoewel het mij toch niet moeilijk lijkt om in te schatten wanneer je ongeveer weer aan de beurt zal zijn. mister blonde heb ik daarom terug verwijderd uit de lijst aangezien hij toch nooit reageerde na zijn vraag en goodoldjack is zijn beurt bij de vorige reeks om dezelfde reden kwijt gespeeld. Hij moet nu dus maar weer zijn beurt afwachten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb mijn naam al klaar staan. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb mijn naam al klaar staan.
Ik ben erg benieuwd naar welke films jij hebt geregisseerd 
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Bijna vergeten door al het gezeik, maar goed, ik breng nog een Spanjaard in: Pedro Almodóvar.
Heel weinig van gezien. La Piel Que Habito vond ik toendertijd wel een geniale film, erg sterk spel ook van Antonio en de vrouw wiens naam mij even is ontschoten.
Volgens MovieMeter vind ik Volver ook goed, maar kan me daar niks van herinneren. Ik wil best weer eens m'n grote teen dippen in de poel genaamd Almodovar.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Ik moet vanavond werken, dus kan pas laat nomineren, mocht iemand eerst willen
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Blij dat Almodóvar genomineerd is, ook een van mijn kandidaten.
Dan neem ik Federico Fellini. Hij haalde inspiratie uit z'n jeugdherinneringen en z'n dromen. Het filmwereldje, de sensatiepers en de Katholieke Kerk nam hij op de hak. Ook het Oude Rome en het opkomende fascisme in de jaren '30 heeft hij verwerkt. Hij vergeleek het leven met een circus. Nino Rota schreef daarbij passende muziek. Glansrollen waren er voor Marcello Mastroianni, Anita Ekberg en z'n eigen vrouw Giulietta Masina.
1. Giulietta degli Spiriti 5,0*
2. 8 ½
3. La Strada 4,5*
4. La Dolce Vita
5. Amarcord 4,0*
6. Fellini - Satyricon
7. Ginger e Fred 3,5*
8. Le Notti di Cabiria
9. Roma
10. Boccaccio ‘70 [fragment"Le Tentazioni del Dottor Antonio"]
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Hehe, dat was dan weer één van mijn kandidaten. Ook de Italianen komen er volgens mij tot nog toe bekaaid vanaf.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Hehe, dat was dan weer één van mijn kandidaten. Ook de Italianen komen er volgens mij tot nog toe bekaaid vanaf.
Joe D'Amato
Of hebben we deze Italiaan al gehad.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Kunnen jullie svp de volgende niet vergeten te taggen op het einde van jullie nominatie, is maar een kleine moeite.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Omdat het niet altijd artie fartie moet zijn (al geniet ik daar evengoed van) een hele andere regisseur met Jackie Chan. Visueel misschien niet de sterkste regisseur als je het over cinematografie hebt, maar als we over actiescènes en stunts praten is hij wel de topman. En als regisseur zorgt hij mee voor zijn beste en meest indrukwekkende films:
- Police Story (1 en 2)
- Project A (1 en 2)
- Who am I?
- Armour of God
- Operation Condor
En als ik het goed heb gaan we nu over naar Graaf Machine
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ok dan, weer een Nederlandse regisseur. Theunissen kan tevreden zijn want het is inderdaad Alex van Warmerdam.
Ik heb niet alles van de man gezien, maar datgene wat ik ken geeft me toch wel altijd een goed gevoel. Hoewel ik hem meer als theaterschrijver zie dan als filmmaker, en dit volgens mij ook wel altijd uit zijn filmproducties blijkt. Precies waarom kan ik niet zeggen, maar het voelt zo. Enkele keren overigens een theaterstuk geschreven door hem gezien, en dezelfde goede dialogen en absurde situaties als in zijn films kom je tegen. Een regisseur met een hele eigen stijl die uniek is binnen de Nederlandse filmwereld.
Afgelopen najaar natuurlijk Nr. 10 gezien, als langverwachte opvolger van Schneider vs. Bax uit 2015 alweer. Ook tof van Alex van Warmerdam waren o.a. Borgman, De Laatste Dagen van Emma Blank en zijn debuutfilm Abel.
En zo mag nu starbright boy weer verder gaan.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Omdat het niet altijd artie fartie moet zijn (al geniet ik daar evengoed van) een hele andere regisseur met Jackie Chan.
Hoeft zeker niet altijd artyfarty te zijn, maar Jackie als actie-regisseur/choreograaf kan zich gewoon meten met de wereldtop. Ontzettend veel films van hem gezien, maar slechts één die daadwerkelijk door hem geregisseerd is, namelijk Who Am I?. Een best grote verrassing en nogal onacceptabel, dus ik heb work to do.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ok dan, weer een Nederlandse regisseur. Theunissen kan tevreden zijn want het is inderdaad Alex van Warmerdam.
Ik heb niet alles van de man gezien, maar datgene wat ik ken geeft me toch wel altijd een goed gevoel. Hoewel ik hem meer als theaterschrijver zie dan als filmmaker, en dit volgens mij ook wel altijd uit zijn filmproducties blijkt. Precies waarom kan ik niet zeggen, maar het voelt zo. Enkele keren overigens een theaterstuk geschreven door hem gezien, en dezelfde goede dialogen en absurde situaties als in zijn films kom je tegen. Een regisseur met een hele eigen stijl die uniek is binnen de Nederlandse filmwereld.
Afgelopen najaar natuurlijk Nr. 10 gezien, als langverwachte opvolger van Schneider vs. Bax uit 2015 alweer. Ook tof van Alex van Warmerdam waren o.a. Borgman, De Laatste Dagen van Emma Blank en zijn debuutfilm Abel.
Alex van Warmerdam heeft altijd aparte humor, die me wel ligt. Soms gaat zijn humor ook wel eens over het randje (met name zijn films in de jaren 90). "Abel (1986)", "De Jurk (1996)" en "Ober (2006)" zijn mijn favorieten van hem. Hij speelt ook regelmatig zelf de hoofdrol in zijn films en ook dat gaat hem goed af.
Zijn nieuwste film "Nr. 10 (2021)" moet ik overigens nog zien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Michelangelo Antonioni stop ik erbij. Heel veel wereldcinema heeft invloeden van hem en hij heeft veel gepionierd. Ook een regisseur waar ik lang veel te weinig van had gezien maar daar heb in 2021 verandering in gebracht.
2. Professione: Reporter (1975)
Collins is next