- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
0-3
Met name door "One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)", "Man on the Moon (1999)" en "The People vs. Larry Flynt (1996)".
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Heb met beiden niet veel, maar Amadeus vond ik echt goed:
0-5
De volgende is:
157. Mario Bava vs 158. Zhangke Jia
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Zhangke zag ik nog pas twee films van, 2* en 3,5*. Beide ouder werk van hem. A Touch of Sin en Mountains May Depart wilde ik wel zien, maar is het nooit van gekomen
Bava zag ik er vier van, 2,5*, 3,5* en tweemaal 4*. Duidelijk dus.
3-0
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Dit kan ook wel eens lang wachten worden op een winnaar, want zowel van Mario Bavaria
als Dschinghis Khan heb ik niets gezien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dit kan ook wel eens lang wachten worden op een winnaar, want zowel van Mario Bavaria
als Dschinghis Khan heb ik niets gezien.
Die Zhangke heeft wel veel shorts gemaakt, kan je snel bekijken 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Die Zhangke heeft wel veel shorts gemaakt, kan je snel bekijken
Dat laat ik wel aan John Milton over, maar zo te lezen heeft hij pas twee films van Zhangke gezien (ik weet niet of dat twee shorts waren). Over Shorts gesproken, "Comment Ca Va" (ook leuk voor de Belgen onder ons) 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat laat ik wel aan John Milton over, maar zo te lezen heeft hij pas twee films van Zhangke gezien (ik weet niet of dat twee shorts waren). Over Shorts gesproken, "Comment Ca Va" (ook leuk voor de Belgen onder ons)
Dat was een Nederlandse boysband geen Belgische 
Maar het was inderdaad ook wel bekend in België, Vlaanderen dan toch. IN Wallonië hadden ze wellicht enkel de paar Franse zinnetjes begrepen.
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Dat was een Nederlandse boysband geen Belgische 
Maar het was inderdaad ook wel bekend in België, Vlaanderen dan toch. IN Wallonië hadden ze wellicht enkel de paar Franse zinnetjes begrepen.
Ja dat weet ik en kan je ook zien aan hun typische Hollandse koppen, maar omdat ze een paar zinnen in het Frans zongen, dacht ik aan de Franstalige Belgen (oftewel de Walen, jullie hebben Walen en wij hebben De Wallen) 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja dat weet ik en kan je ook zien aan hun typische Hollandse koppen, maar omdat ze een paar zinnen in het Frans zongen, dacht ik aan de Franstalige Belgen (oftewel de Walen, jullie hebben Walen en wij hebben De Wallen)
Nu weet ik niet of je het aan hun koppen kon zien, maar je kon het vooral horen aan hun "Hollands" accent ook als ze in het Frans zongen 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Nu weet ik niet of je het aan hun koppen kon zien, maar je kon het vooral horen aan hun "Hollands" accent ook als ze in het Frans zongen
Typische kaaskoppen 
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Dat laat ik wel aan John Milton over, maar zo te lezen heeft hij pas twee films van Zhangke gezien (ik weet niet of dat twee shorts waren).

Sanxia Haoren (2006) en Xiaoshan Huijia (1995). Ok, die laatste zit er met een speelduur van een uur een béétje tussenin 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13052 votes
Flavio
-
- 4898 messages
- 5234 votes
Match Factory Girl en Stop Making Sense kregen allebei 4 * van mij, maar bij SMS was dat toch ook vooral de verdienste van The Talking Heads.
1-0
joolstein
-
- 10841 messages
- 8931 votes
Aki Kaurismäki vs Jonathan Demme
Van Aki, Toivon Tuolla Puolen aka The Other Side of Hope (2017) gezien maar die tragikomedie is mij in zijn geheel niet ech bevallen. Jonathan Demme kreeg van mij een goede beoordeling voor The Silence of the Lambs (1991) één aardige The Manchurian Candidate (2004) en twee onvoldoendes Ricki and the Flash (2015) en Philadelphia (1993)Maar is dan toch de iets beter gewaardeerde
Tja 1-1
Number23
-
- 8638 messages
- 5681 votes
Ik weet niet wat het is met deze K.O. maar zelfs als ik een heel weekend weg ben, blijven mijn favorieten winnen!
Dacht heel even dat Walter Hill het onderspit moest delven, maar joolstein kwam to the rescue.
Denk wel dat ik er de tweede ronde niet zo goed vanaf kom en wel beter op moet gaan letten.
Tussen deze 2 regisseurs is alleen Silence of the Lambs het stemmen waard en dat vind ik vooralsnog iets te weinig.
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Ik weet niet wat het is met deze K.O. maar zelfs als ik een heel weekend weg ben, blijven mijn favorieten winnen!
Dacht heel even dat Walter Hill het onderspit moest delven, maar joolstein kwam to the rescue.
Denk wel dat ik er de tweede ronde niet zo goed vanaf kom en wel beter op moet gaan letten.
Tussen deze 2 regisseurs is alleen Silence of the Lambs het stemmen waard en dat vind ik vooralsnog iets te weinig.
Je zult het waarschijnlijk niet geloven en eigenlijk is het ook ongeloofwaardig
, maar de onderstaande door mij gekozen Top regisseurs
zijn al verrassenderwijs in de eerste ronde uitgeschakeld:
- Russ Meyer;
- Uwe Boll;
- Joe D'Amato;
- Jesús Franco.
En weet je, bij hen zal het ook niet blijven 
Woland
-
- 4796 messages
- 3818 votes
Ook al heb ik meer van Kaurismäki gezien dan van Demme, en het meestal wel bevalt, blijft het toch vaak rond de 3-3.5* hangen. Dat wint Demme wel:
2-3
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
maar bij SMS was dat toch ook vooral de verdienste van The Talking Heads.
Waren de talking heads misschien meer in vorm, maar qua filmwerk, decors, choreografie van een ander nivoo.
Number23
-
- 8638 messages
- 5681 votes
Je zult het waarschijnlijk niet geloven en eigenlijk is het ook ongeloofwaardig
, maar de onderstaande door mij gekozen Top regisseurs
zijn al verrassenderwijs in de eerste ronde uitgeschakeld:
- Russ Meyer;
- Uwe Boll;
- Joe D'Amato;
- Jesús Franco.
En weet je, bij hen zal het ook niet blijven
Het is inderdaad niet onopgemerkt gebleven dat je er flink van langs heb gekregen 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Het is inderdaad niet onopgemerkt gebleven dat je er flink van langs heb gekregen
Gelukkig komt dat nog goed door de toppers Jack Hill en Lucifer Valentine (de Crème de la Cream) die nog moeten komen