- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De 70s challenge
De 70s challenge
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Action - War: 4 punten
FTV: 2 punten
Totaal: 72 punten
https://i.pinimg.com/originals/fc/dd/b2/fcddb2dc5b1b506a910785db861000f4.jpg
https://image.tmdb.org/t/p/w780//3w2YSii9wQZsKKucAYwVxzOwm7s.jpg
Het verhaal is niet realistisch maar wel heel leuk gedaan. Zoals hierboven (in de spoilertags dat wel) is er genoeg in de film te vinden, van leuke humor momenten waar ik echt wel om heb moeten lachen maar ook genoeg actie is er te beleven in deze film. Daarnaast is de film best onrealistisch en het verhaal daardoor ook, het doortrekken door vijandelijk gebied is altijd gevaarlijk zo nu ook, daar past de film zich niet echt aan: “Amerika is de sterkste en de grootste” dus die kunnen dat, jaja.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
55. Quel Gran Pezzo dell'Ubalda Tutta Nuda e Tutta Calda (1972)
FTV
Thema's: sex comedy
Punten: 3 (Totaal: 311)
Ubalda all Naked & Warm is een misleidende titel aangezien de kuisheidsgordel die de vrouwen dragen verhindert dat ze ook maar op 1 moment volledig naakt zijn te zien. Ubalda wordt gespeeld door Edwige Fenech, vrouw van een molenaar van middelbare leeftijd. Het is soldaat Olimpio (Pippo Franco) teruggekeerd van de oorlog die haar wel wil binnen doen, aangezien hij bij zijn eigen vrouw Fiamma (Karin Schubert) toch niet meer aan zijn trekken komt. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de molenaar; Hoewel beide dames gereld topless zijn, ligt de focus toch meer op de slapstick achtige humor. Beetje kinderachtig, puberaal allemaal. Begint na een tijd toch wel vervelend te worden. Er zijn er betere met Fenech waar de focus wel wat meer op haar 'kwaliteiten' liggen en niet zozeer op het onnozele gebakkelei tussen gefrustreerde venten.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
70 Soylent Green (1973) 3*
Action, Blood, Graphic violence, Sci-fi, Videogame presence 1+1+1+1+1 = 5 punten
Ik keek de film voor het laatste thema Videogame presence en neem gemakshalve de punten over van alexspyforever
FTV: 2 punt Totaal 336 + 7= 343 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1521.jpg?cb=1369476082
De jaren zeventig; Het Rapport van de Club van Rome waarschuwt in 1972 voor het opraken van fossiele brandstoffen. Door politieke oorzaken werden die ineens actueel doordat de wereld in 1973 wordt geconfronteerd met de oliecrisis. Op milieugebied zijn er zorgen over de klimaatverandering, (broeikaseffect) overbevolking en milieuverontreiniging. De Watergate-affaire. Vrouwen gaan meer en meer werken of naar de moedermavo zo de tweede feministische golf was een feit. Geen wonder dat in deze Sciencefiction uit de jaren ’70 een grimmig beeld van 2022 wordt geschetst.
Of eigenlijk in de roman "Maak ruimte! Maak ruimte!" door Harry Harrison. En die (semi-)futuristische wereld vormt de achtergrond voor een ouderwets moordmysterie. Nieuw in de tijd van uitkomen maar nu regelmatiger gebruikt dus de kans is groot dat je de ontknoping al kent, ook al heb je de film nooit gezien. Regisseur Richard Fleischer, gaat ook uit van de basale kans dat het jaar 2022 in wezen niet veel verder gevorderd was dan de technologie van de futuristische van de jaren zeventig. Och, toen was het hypermodern, daarna misschien wat ingehaald door de tijd maar in latere jaren (2000-2020) worden dit soort decors (en die van de jaren '50) ook wel weer gebruikt om de toekomst voor te stellen. Alleen de samenleving zelf die is veranderd!
En misschien ook dat daar een beetje de schoen wringt. Er werd veel tijd genomen voor scenes die te maken hebben met hoe mensen leven. Die aanpak in uitvoering is ietwat gedateerd. Ook het acteerwerk is heel erg seventies, en de groene mist is zo’n beetje het enige special effect. Daarnaast is man/vrouw-verhouding eveneens te retro. Het beeld van de toekomst dat hier geschetst wordt, geef wel stof tot nadenken. Echter waar ik een beetje mee zat was; dat het wel begrijpelijk was dat men in tijd van schaarste datgene wat het meeste voor handen is, gaat gebruiken maar veroorzaak je daar dan ook geen schaarste mee?
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
Op 4 en 5 Mei kijk ik steevast een paar WO II-film en door de vakantie duurde het even voordat ik de films kon registeren
71 Force 10 from Navarone (1978) 3,5*
Action + War 1+1= 2 punten
FTV: 2 punt Totaal 343 + 4 = 347 punten
Alle thema's aangedaan: bonus van 50 punten
Streefdoel 71 registraties gehaald: bonus van 150 punten
347 + 200 punten = 547 punten
https://i.pinimg.com/originals/6d/ac/fa/6dacfa742d31dd91595db961f21ccbae.jpg
De film is gebaseerd op het vervolgdeel dat Alistair MacLean zelf schreef op zijn succesroman. Echter duurde het zeventien jaar na "Guns of Navarone" om het te verfilmen. Daarom zijn er, om je geheugen op te frisse, aan het begin beelden uit "The Guns of Navarone" (1961) In die film kregen zes soldaten de opdracht om Duitse kanonnen op het fictieve Griekse eiland Navarone te vernietigen. Nu worden Mallory en Miller van de eerder Navarone-missie weer opgeroepen omdat Nicolai, een Duitse spion bij de Joegoslavische partizanen is geïnfiltreerd als kapitein Lescovar en zij als enige hem kunnen ontmaskeren. De twee mannen moeten ditmaal samenwerken met 'Force 10', een Amerikaanse sabotage-eenheid onder leiding van kolonel Barnsby.
Tja de acteurs Gregory Peck en David Niven vond men inmiddels te oud geworden om hun rollen opnieuw te kunnen spelen. Daarom werden ze vervangen door Robert Shaw en Edward Fox en aangezien Nicolai een grotere rol speelde kreeg Franco Nero deze rol. Ook werden Star Wars-ster Harrison Ford, Bond-girl Barbara Bach en Richard Kiel (Jaws) uit The Spy Who Loved Me gecast voor een rol. Als regisseur stelde men Guy Hamilton aan die eerder vier James Bond films maakte. Duidelijk speelde het budget geen probleem.
Zo goed als de film waar het vervolg van is, werd het niet. Niettemin: is het een redelijk spannende oorlogsfilm. Dat komt omdat de speciale effecten behoorlijk goed zijn gedaan. De uiteindelijke climax van de vernietiging van de dam is na zoveel jaar nog steeds uiterst solide. Het is geen hoogvlieger maar door het vlotte tempo, de actie en speciale effecten was de film toch nog redelijk te genieten en had de kijker niet veel te klagen.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
72 Sutjeska (1973) 2,5*
FTV: 2 punt Totaal 547 + 4 = 551 punten
https://i.pinimg.com/originals/b4/e7/0b/b4e70bec9b99621df140a40e5f4e95bb.jpg
De slag om Sutjeska (ook bekend als het vijfde vijandelijke offensief )was een operatie van de Asmogendheden (127.000 troepen uit Duitsland, Italië, Bulgarije en marionettenstaat Kroatië) tegen de Joegoslavische partizanen onder de leiding van maarschalk Tito in de Tweede Wereldoorlog. De Duitse codenaam voor deze operatie was "Fall Schwarz"
De operatie "Fall Schwarz" volgde onmiddellijk op de ineenstorting van Operatie "Fall Weiß" ( die is te zien in de film Bitka na Neretvi (1969) )Deze film uit 1973 speelt zich af tijdens de operatie die vond plaats tussen 15 mei en 16 juni 1943 en de bedoelding was om de Joegoslavische partizanenmacht, nabij de Sutjeska-rivier in het zuidoosten van Bosnië, te vernietigen.
Het werd één van de duurste films die in Joegoslavië is gemaakt. Daarom bevat de film een aantal grote realistisch gevechtsscènes met Russische tanks, veel explosies en een aantal vliegtuigen. (hoewel het duidelijk dezelfde 5 of 6 gevechtsvliegtuigen zijn) Een gevechtsscène was echt geweldig. De partizanen die de ene kant van een heuvel op rennen, niet wetende dat aan de andere kant ook de Duitsers aanvallen met als gevolg een groot gevecht van man tot man.
Personages worden goed gespeeld door destijds bekende Joegoslavische acteurs. O.a. Velimir 'Bata' Zivojinovic (Partizanska eskadrila (1979),Milena Dravic en Ljubisa Samardzic (Bitka na Neretvi (1969) en Relja Basic (Gott mit Uns (Dio È con Noi) (1969) Daarnaast verschijnen de Duitse acteurs Günter Meisner (The Bridge at Remagen (1969) en Anton Diffring (Uccidete Rommel (1969) als hoe kan het ook anders Nazi-officieren en ja logischerwijs spreken deze dan ook Duits. De Britse acteur Richard Burton speelt partizanenleider Josip Broz Tito voor herkenbaarheid bij het buitenlandse publiek. Echter is zijn optreden erg vlak en waarschijnlijk omdat generaal Tito nog leefde toen de film werd gemaakt, bood dit weinig ruimte voor een sterke rol. Hij heeft nu juist geen persoonlijkheid of karakter buiten een obsessie om voor de gewonden te zorgen.
De regie is nauwelijks toereikend met veel vlakke en oninteressante dialogen. De omvang van de slag kwam ook een stuk minder goed tot zijn recht. De film was wat fragmentarische en leek zich te herhalen. De Italianen en NDH komen nauwelijks in beeld en werd alleen op gezinspeeld. Zoals gebruikelijk in oorlogsfilms is het verhaal gebaseerd op het "goed / fout" idee. Tja en in het laatste gevecht blijken de kwaadaardige Duitsers toch wel erg onbekwaam! De film is niet de beste die ik heb gezien, en als een WO II-film kan ik hem alleen maar aanbevelen vanwege de kans om eens ander leger te volgen dan het Amerikaanse of Engelse leger.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
73 A Bridge Too Far (1977) 4*
RW: 1 punt Totaal 551 + 3 = 554 punten
https://i.pinimg.com/originals/6f/67/b7/6f67b71907d08658ac8300545003327b.jpg
Tja wat moet je van deze WO II-Klassieker over de mislukte geallieerde invasie via de lucht van het bezette Nederland in 1944 waarbij ruim 17.000 soldaten om het leven kwamen,nog zeggen? In bijna drie uur wordt operatie Market Garden minutieus in beeld gebracht. Een grootschalig opgezette productie over de Slag om Arnhem dat met zijn 25 miljoen dollar toentertijd een erg kostbare film was. Gek genoeg vonden de opnames niet plaats in Arnhem, maar in het zo'n 35 kilometer verderop gelegen Deventer. De film zit boordevol Britse en Amerikaanse filmsterren, (en voor Nederlanders ook herkenbare acteurs van eigen bodem), wiens rollen zijn gebaseerd op echte personages die deelnamen aan operatie "Market Garden" De productie kende veel succes, maar werd in Amerika door de filmcritici neergesabeld omdat men het blijkbaar maar moeilijk kon verkroppen dat de geallieerden als verliezers uit de strijd kwamen. Tja...het blijft toch nog steeds bijzonder dat een film die een smadelijke nederlaag in de schijnwerpers zet, het nodige grote budget bezat waardoor men dit prachtige epos tot stand ko brengen!
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
36. The Toolbox Murders (1978)
FTV: 2 - Totaal 64
De film is ontzettend vervelend. Scènes zijn amateuristisch opgezet en de handelingen zijn lachwekkend. De invulling van de personages is belachelijk. Behalve een gierende lach over zoveel verschrikking levert de film geen enkele positieve reflex of gedachte op.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ook vanwege mij proficiat joolstein. De aanhouder wint. Denk dat ik binnenkort eens eens lijstje ga plaatsen van alle deelnemers hun progressie al is het maar om hen wakker te schudden. De traffiek is hier bijzonder laag geworden met steevast dezelfde 3-4 mensen die registreren. Nochtans was het weer toch niet zo geweldig en de terrasjes zijn ook nog niet zo lang weer open (in België pas sinds gisteren).
Fijn dat je ook nog verder doet na de 71, anders was ik misschien de enige die nog poogde dat einddoel te halen. Zijn de 70s dan toch niet zo populair of zitten die veranderingen op MM er voor iets tussen? Ik heb trouwens niet het gevoel dat er nog iets wordt aangepast sinds die nieuwe lay-out.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
FTV
Thema's: Action, Feminism, Full frontal, graphic violence, exploitation, sex (6)
Punten: 8 (Totaal: 319)
Ben het wel eens met voorgaande berichten. Hoewel je met een man in overall en vooral met een wit hockeymasker op die vrouwen aanrandt begint te denken aan een voorloper van killers uit slashers zoals Halloween en Friday the 13th, is dit toch iets anders. In de eerste plaats geen moordenaar, maar een verkrachter die bovendien ook veel praat. Film wisselt brute scènes af met scènes die uit een actie comedy komen. Het einde is niet helemaal bevredigend maar al bij al is mijn oordeel positief. Leuk hoe de vrouwen als slachtoffer van een verkrachter het heft zelf in handen nemen door het oprichten van een 'rape squad' om verkrachters aan te pakken.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Congratz joolstein met het behaalde doel.
Gaan we nog verder met de challenge? Is er uberhaupt een einde? Blijven we films posten op dit forum ofzo?
Ikzelf ben in ieder geval wederom teleurgesteld in mijn eigen deelneming, hoopte toch op een stuk meer, al moet ik er nog wel een handvol registreren.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
FTV
Thema's: Action, Feminism, Full frontal, graphic violence, exploitation, sex (6)
Punten: 8 (Totaal: 319)
(afbeelding)
Ben het wel eens met voorgaande berichten. Hoewel je met een man in overall en vooral met een wit hockeymasker op die vrouwen aanrandt begint te denken aan een voorloper van killers uit slashers zoals Halloween en Friday the 13th, is dit toch iets anders. In de eerste plaats geen moordenaar, maar een verkrachter die bovendien ook veel praat. Film wisselt brute scènes af met scènes die uit een actie comedy komen. Het einde is niet helemaal bevredigend maar al bij al is mijn oordeel positief. Leuk hoe de vrouwen als slachtoffer van een verkrachter het heft zelf in handen nemen door het oprichten van een 'rape squad' om verkrachters aan te pakken.
Ik wil zelf nog doorgaan tot 71, dat is het streefdoel dat ik heb vooropgesteld als einde van de challenge (voor iedereen) maar ik ben er me van bewust dat er een moment kan komen dat mensen afhaken omdat ze geen zin meer hebben. Dat heb ik in vorige challenges ook gemerkt. Misschien was 71 te ambitieus voor een challenge die zich beperkt tot 1 bepaald decennium. Maar zie joolstein dacht vooraf niet te gaan volhouden maar zie hij is wel als eerste klaar en nog niet van plan om te stoppen.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11076 votes
19. Tang Shan Da Xiong (Film, 1971)
FTV, Bruce Lee & Brucesploitation, Full Frontal Nudity
4 punten. Totaal: 80 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8284.300.jpg?cb=1532544437
Matige film over een man die naar het platteland komt om daar te werken in een ijsfabriek waar zijn neven ook werken. Een mager verhaaltje dat niet echt weet te boeien. Soms wat onevenwichtig qua toon en iets te veel saaie momenten. Bovendien zijn de vecht-scenes vrij spaarzaam. In dat opzicht is het laatste gedeelte wel het beste waarin Bruce Lee laat zien wat hij kan.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
Maar zie joolstein dacht vooraf niet te gaan volhouden maar zie hij is wel als eerste klaar en nog niet van plan om te stoppen.
Ja, inderdaad ik dacht dat ik zo af en toe er één ging kijken maar dat viel mee! En de schijf met '70 films is nog lang niet leeg! Heb er zelf nog verschillende gepindakaast. Het scheelt natuurlijk ook dat het me lukte om tussendoor een stel nieuwere films te kijken! Heb tijdens de challenge dan ook nog ongeveer 28 films uit 20/21, drie Shakespeares (2012) en eveneens twee series gekeken.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
54. Eye in the Labyrinth (L'Occhio nel Labirinto - 1972)
FTV
Thema's: Blood & Gore, Drugs, Giallo, Graphic Violence, (s)exploitation
7 punten
Totaalscore: 203 punten
Ik ben een beetje bang dat ik de meest interessant giallo-titels inmiddels al wel gezien heb. Nog wat twijfelgevalletjes hier en daar, zoals deze. We hebben weer een aantal verdachten, maar die houden zich allemaal wel op in dezelfde luxe villa. Beetje het sjieke decadente milieu waarin onze heldin op zoek naar haar vriend, die ze vermoord zag worden in een droom. ik heb ze liever iets meer van de straat.
Wel wat interessante dingetjes, zo komen er geen geweren en pistolen aan te pas, maar werken we alles af met messen en een harpoen. Transgender er nog bij voor wat shock value. LSD ook wel hip rond die tijd. Bekende Bond-slechterik loopt er ook nog rond. Miniem rolletje van een jonge Sybil Dunning. Een kleine dertigjarige acteur die door moet gaan voor weeskindje (vreemde eigenschap ook bij die Italianen). Zeer bedaard qua tempo. Wel wat aardigs qua kills, maar te sjiek en te veel dat we al zagen in andere genreverwanten. 2*
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
FTV - 2 p
Blood, Graphic Violence, Sex, (s) Exploitation, Blaxploitation
Punten : 7 ( Totaal : 117 )
https://flxt.tmsimg.com/assets/p30273_p_v8_aa.jpg
Best irritant filmpje omdat het geheel niet alleen chaotisch, luidruchtig aan de kijker wordt gebracht, maar gezien het gegeven veel te braaf wordt weergegeven. Ja, heel wat zweepslagen, bruut geweld en verbale racistische taal passeren....maar als er het echt op aan komt , krijg je weinig of niks te zien. Ook op gebied van bloot valt er weinig te beleven. Anouska Hempel mag dan wel een taaie sexy vrouwelijke Blauwbaard zijn, maar gezien haar bedoelingen blijft het op gebied van erotiek erg matig. De rol van de brutale opzichter is gewoon vreselijk. Wat een irritant personage met zijn voortdurende geschreeuw. Neen, van regisseur Russ Meyer verwacht je dit soort werk eigenlijk niet. Het is een serieus verhaal dat qua inhoud gewoon stompzinnig is en weinig te bieden heeft. Geef mij maar dan die luchtige nonsens films van hem : enigszins vermakelijk en meer inhoud
Deze film krijgt maar een 2/10.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
FTV: 2 - Totaal 66
Met de introductie van de drie jonge avonturiers in het koelbloedige bandietenleven botsen twee werelden keihard op elkaar. Hun avontuurlijke romantische kijk knalt op de kille realiteit. Dat aspect aan de film is erg boeiend en levert prachtig drama en hartverscheurend leed op. De aanwezigheid van Lee Marvin die weer eens een geweldig personage aflevert, verhoogt het kijkplezier.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Action: 2 punten
FTV: 2 punten
Totaal: 76 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//bELbtMnTwPWejXWmhzFXekCiBsX.jpg
https://mindreels.files.wordpress.com/2013/03/mcqueen.jpg
Zelf ben ik nog niet heel bekend met ‘Steve McQueen’, hoewel ik hem in deze film leuk vond acteren denk ik wel dat de beste acteur wat betere titels op zijn naam heeft staan. Ik heb overigens wel zijn doodsoorzaak ingelezen, tragisch om dat zo te zien, rot ziekte. Voor de rest kende de film een prima cast daar waar niet heel veel aan op te merken was. ‘Ali MacGraw’ deed het leuk als de rechter hand van ‘Doc’ en ook mede crimineel waarbij je toch wat meer de neiging krijgt dat de film naar een ‘Bonny & Clyde’ verhaal aan het grijpen is.
scorsese
-
- 13165 messages
- 11076 votes
FTV, Bruce Lee & Brucesploitation
3 punten. Totaal: 83 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2591.300.jpg?cb=1532682541
Matige film over een kung-fu leerling die erachter komt dat zijn meester is vergiftigd. Een mager verhaaltje over goed vs kwaad. Op zich geen probleem, echter is de film nogal repetitief. Er zitten wel twee goeie, lange vecht-scenes in, maar daar tussen in zakt het allemaal in (en Bruce Lee zie je toch het liefst vechtend inclusief zijn grimassen).
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
. De traffiek is hier bijzonder laag geworden met steevast dezelfde 3-4 mensen die registreren. Nochtans was het weer toch niet zo geweldig en de terrasjes zijn ook nog niet zo lang weer open (in België pas sinds gisteren).
Klopt, maar het is natuurlijk ook meer dan dat. Het is niet alleen op de terrasjes gaan zitten; het is ook er voor zorgen dat er weer terrasjes staan, en daar kruipt werk en tijd in. Niet alleen terrassen, maar ook een deel van het verenigingsleven dat stilaan weer op gang kan komen - en ook daar hoort voorbereiding en ander werk bij.
NB: heb de afgelopen twee weken nog drie films gezien; ik probeer tijd te maken om ze hier toe te voegen. Maar tijd... Het feit dat we 7 of 8 uur per dag gewoon kwijt raken aan slapen..., dat is toch gewoon het bewijs dat we niet door een god geschapen zijn. Wat voor een niet-perfectionist zou dat anders wel niet zijn...? 
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Ik probeer ook gewoon de 71 te halen, maar het is nu toch vaak series en ik ga niet seventies series nu dubbel hier aanmelden. Meerdere dagen achter elkaar vrij, dan is er ruimte voor films. 17 nog te gaan, in het ergste geval is er ruimschoots tijd in de eerste week van mijn zomervakantie.
De echt kortere films zijn er nu ook wel een beetje uit, nou ja goed die erotiek/sexfilm nog, maar die toch liever even als er geen partner en kids in de buurt zijn, anders moet je dat allemaal weer uit gaan leggen.
Voor de liefhebbers, deze staan nog op de to-see-lijst voor deze challenge:
The Out of Towners (1970)
Happy Birthday, Wanda June (1971)
Die Bitteren Tränen der Petra von Kant (1972)
The Mechanic (1972)
Pat Garrett & Billy the Kid (1973)
Tony Arzenta (1973)
White Lightning (1973)
Who? (1973)
From Beyond the Grave (1974)
The Bullet Train (1975)
The Man from Hong Kong (1975)
Lost, Lost, Lost (1976)
Herbie Goes to Monte Carlo (1977) RW
Too Hot to Handle (1977)
The Buddy Holly Story (1978)
Every Which Way but Loose (1978) RW
Foul Play (1978)
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
En nog wat redelijk aan te komen tips, die ik nog niet (veel) voorbij heb zien komen:
Deep End (1970)
Five Easy Pieces (1970)
Performance (1970)
Scream and Scream Again (1970)
Zabriskie Point (1970)
Get Carter (1971)
Harold and Maude (1971)
The Last Picture Show (1971)
Morte a Venezia (1971)
Black Belly of the Tarantula (1971)
Wake in Fright (1971)
Across 110th Street (1972)
Don't Torture a Duckling (1972)
Silent Running (1972)
Amarcord (1973)
The Day of the Jackal (1973)
Electra Glide in Blue (1973)
The Last Detail (1973)
The Long Goodbye (1973)
Chinatown (1974)
The Klansman (1974)
Lacombe Lucien (1974)
The Longest Yard (1974)
The Odessa File (1974)
The Parallax View (1974)
La Polizia Chiede Aiuto (1974)
The Sugarland Express (1974)
Bug (1975)
The Day of the Locust (1975)
Dersu Uzala (1975)
Professione: Reporter (1975)
The Rocky Horror Picture Show (1975)
The Stepford Wives (1975)
Three Days of the Condor (1975)
Family Plot (1976)
The Gumball Rally (1976)
Im Lauf der Zeit (1976)
Una Magnum Special per Tony Saitta (1976)
The Man Who Fell to Earth (1976)
La Meilleure Façon de Marcher (1976)
Squirm (1976)
Capricorn One (1977)
The Gauntlet (1977)
The Hills Have Eyes (1977)
The Last Wave (1977)
Slap Shot (1977)
Smokey and the Bandit (1977)
Twilight's Last Gleaming (1977)
Coma (1978)
Convoy (1978)
Death on the Nile (1978)
Die Ehe der Maria Braun (1978)
Enigma Rosso (1978)
The Fury (1978)
Invasion of the Body Snatchers (1978)
The Legacy (1978)
Magic (1978)
The Pyjama Girl Case (1978)
The Swarm (1978)
Die Blechtrommel (1979)
The Brood (1979)
La Luna (1979)
Quadrophenia (1979)
Salem's Lot (1979)
Wise Blood (1979)
Zombi 2 (1979)
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
FTV: 2 - Totaal 68
https://www.zekefilm.org/wp-content/uploads/2017/04/Wanderers_1.jpg
The Wanderers is de naam van een Italiaanse jeugdbende in het Amerika van de jaren 60. De film bemoeit zich met veel personages rondom de bende en vertelt van veel gebeurtenissen. De film is een wilde mix van personages en verhalen. Het smaakte heerlijk.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Gefeliciteerd joolstein, 71 is een indrukwekkend aantal!
Ik ben zelf ook een beetje stilgevallen, kijk sowieso niet zoveel films de laatste tijd (meer series en sowieso wat meer buiten de deur nu het wat meer kan) en vaak zijn het dan ook geen jaren '70 films. Al heb ik nog wel een lijstje liggen die ik tzt zeker nog wel ga kijken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
57. Wham! Bam! Thank You, Spaceman! (1975)
FTV
Thema's: Full frontal, sex, sexploitation, sex comedy, sci-fi (5)
Punten: 7 (Totaal: 326)
Deze film gebruikt het zwakke verhaaltje enkel en alleen om zoveel mogelijk bloot en seks te tonen. Er zitten soms ook stukken met expliciete seks (hardcore porno dus) in verweven. De pornogedeelten wordt steeds in close-up genomen dus dan weet je het al dat deze gewoon zijn geknipt uit een andere film en dat niet de geslachtsorganen zijn van de echte acteurs en actrices. Die 70s porno zag er wel vreselijk ranzig uit moet ik zeggen. 2 aliens worden naar de aarde gestuurd om vrouwen zwanger te maken aangezien hun planeet met uitsterven is bedreigd. De spacesuits zijn wel geinig en het idee van een heel lange tong die uit hun neus kwam (een mond hadden ze immers niet hoewel ze wel konden praten) dat eigenlijk hun geslachtsorgaan was, vond ik ook nog wel leuk gevonden. Een film die echter al snel saai wordt aangezien de focus meestal ligt op de onerotische seksscènes van de aardlingen onderling en ook omdat de comedy meestal uit flauwe woordgrapjes bestaat. De versie die ik zag duurde 85 minuten. Ik neem aan dat de versie van 75 minuten de expliciete seksscènes heeft weggeknipt.
Theunissen nog niet gezien deze? Nu goed ik zou deze niet echt aanraden.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Theunissen nog niet gezien deze? Nu goed ik zou deze niet echt aanraden.
Nee ik heb deze nog niet gezien, is opzicht natuurlijk wel interessant voor mij vanwege het meespelen van Dyanne Thorne (te zien op de afbeelding).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nee ik heb deze nog niet gezien, is opzicht natuurlijk wel interessant voor mij vanwege het meespelen van Dyanne Thorne (te zien op de afbeelding).
Ach dat had ik nog niet eens door dat zij dat was. Ze is enkel in de eerste scènes te zien.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ach dat had ik nog niet eens door dat zij dat was. Ze is enkel in de eerste scènes te zien.
Ik zag het ook pas toen ik haar naam zag staan bij de cast. Het is inderdaad geen hoogstaande film en ik probeerde hem ook ergens te pindakazen, maar ik kon hem niet vinden. Wel vond ik een link (deze dus
) van de volledige film en die is ook nog met Nederlandse ondertiteling.
Die William A. Levey heeft overigens een hoop slechte films gemaakt zie ik en ééntje daarvan heb ik in het verleden gezien (ik kan het me wel niet meer herinneren), namelijk "The Happy Hooker Goes to Washington (1977)".
Ik hoop vanavond ook weer een jaren 70 film te zien. Vanwege de vakantie in Zeeland heb ik geen films gekeken en gisteren had ik nog geen zin om een film te kijken.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
23 Kilma, Reina de las Amazonas (Film, 1977)
FTV - 2 p
Action, Feminism
Punten : 2 ( Totaal : 121 )
http://4.bp.blogspot.com/_XQ9fvKWVgyg/SSAv64iWlCI/AAAAAAAAAJg/Py7e2Sh3L6o/w1200-h630-p-k-no-nu/kilma.JPG
Heerlijke pulp vol avontuur en actie ; piraten, amazones, knullige actiescènes, een paard dat neen zegt
, kapitein één oog, een waanzinnig soort grote smaragd als heiligdom,...je kunt het allemaal niet bedenken.
Is het goede film? ach, natuurlijk niet....maar de film weet je niet te vervelen, heeft een aardig vlot tempo en neemt zich zelf niet serieus. Zo heeft de film enkele humoristische scènes zoals de scènes met de Luis Ciges als professor en natuurlijk Furia, the black horse. Deze laatste zorgt voor de nodige luchtigheid, bv. de scène waarbij Dan Robinson (Frank Braña) letterlijk in de armen van Kilma, de koningin van de amazones , wordt geduwd. Een andere scène is bv. de reactie van Furia tijdens een gevecht met een piraat.
https://pics.filmaffinity.com/Kilma_Queen_of_the_Amazons-228393786-large.jpg
Een ander pluspunt zijn natuurlijk de amazones zelf die in deze film rond dartelen in barbaarse sexy outfits, al blijft het wel allemaal braafjes want naakte dames ga je niet zien. Kilma (Blanca Estrada) mag haar atletisch sexy body troefkaart uitspelen. Maar ook andere dames zoals Tiyu (Claudia Gravy) en Anoé (Verónica Miriel) mogen gezien worden. One-eye Jack ( Luis Induni ) is ook wel leuk in zijn rol. Het einde is ook wel gaaf want wie wil nu niet op dit eiland blijven, ook al is er een schip aan de horizon te zien. 6/10