• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.299 votes
Profile

De 70s challenge

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Ja ik heb de films die bij mij rondslingerde uit de jaren '70 nu ook gebundeld in een lijstje; uiteraard wil ik die ook best delen; ‎The Seventies, a list of films by joolstein • Letterboxd

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Hmm... volgens mij ben ik in de overduidelijke minderheid door nooit een lijstje voorafgaand aan een challenge te maken. Zou ik me dan toch maar eens laten verleiden tot het maken zo'n shortlist? Ben er nog niet over uit; voor mij zit een deel van de charme in de onvoorspelbaarheid, het 'ik zie wel wat op mijn pad komt'-aspect van een challenge.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Voor mij is het meer een longlist, omdat ik anders geheid vergeet welke films ik ook alweer in gedachten had op een gegeven moment. Ik heb geen enkele intentie om ze allemaal te kijken, en spontaan films kijken die er niet op staan is uiteraard ook geen probleem.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Ik zal kijken wat ik tegenkom en nog heb liggen (helaas dus bitter weinig qua jaren 70) en veel genres zal ik waarschijnlijk overslaan (misschien via een "zogenaamde" herzienning ).

Ik zal me dus vooral gaan richten op de genres, Full Frontal nudity, Naziploitation, Sex, (s)exploitation, Women in Prison en Blood & Gore (daar vallen de Cannibal-boom films ook onder), want op dat gebied ligt vooral mijn interesse qua jaren 70 films.

Degene die eventueel over die genres wat inspiratie willen opdoen, moeten anders maar eens kijken in mijn "Filmlog" (januari 2020 t/m december 2020), want toen heb ik heel veel van dat soort films bekeken (ook uit andere jaren, zo zag ik gisteren nog de Braziliaanse "Women in Prison" film "A Prisão (1980)" uit 1980, die niet echt veel stemmen heeft) en iedere bekeken film heb ik zoals gewoonlijk in geuren en kleuren beschreven

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

Bedankt John Milton. Ga zeker even de lijstjes doorspitten om te kijken of er wat voor mij bij zit.

Ga zelf ook maar eens een lijstje maken, want heb nog wel wat jaren 70 films op mijn harde schijf staan die toch een keer bekeken moeten worden. (nou ja, moeten is een groot woord)

En met jouw tips kan ik natuurlijk ook wel even vooruit.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen ik ben volop door de exploitatiefilms aan het spitten op mijn externe harde schijf. Geeft mij ook de gelegennheid om die op te kuisen. Er zijn er genoeg waarvan ik meteen zie dat ik ze niks ga vinden dus in de prullenbak ermee. Jack Hill en Pam Grier films vielen mij tegen daar waag ik me momenteel niet meer aan en Russ Meyer zeker al niet meer, vind ik echt bullshit films. Jammer dat Jack Hill niet meer films heeft gemaakt zoals Spider Baby een van mijn favoriete 'horrors'. Om een of andere reden trekt het naziploitation me ook meer dan women in prison (al zit er in naziploitation ook wel vaak wip); Bij de pure WIP films heb ik wel het gevoel als je er een hebt gezien heb je ze allemaal gezien

Denk dat ik bij een aantal thema's wel wat tips kan gebruiken:

Spaghetti western (liefst niet te lang want western is mijn genre niet lol)

Bruce Lee & Brucesploitation (ken enkel Enter the Dragon)

Blaixploitation (zonder Pam grier kan dat?)

Disasters

War/terrorism

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Tellen kung fu fillms in het algemeen als Brucesploitation, of moet er ergens een Bruce Lee-linkje zijn? Ik ben niet echt een kenner, maar de volgende films bevielen me wel:

Tian Xia Di Yi Quan (1972)

Shao Lin San Shi Liu Fang (1978)

Zui Quan (1978)

Deze ook, maar is een heel ander soort film en lijkt me met z'n drie-en-half uur ook niet echt wat voor jou Johan: Xia Nü (1971)

Blaxploitation weet ik nog minder van, maar wel een paar klassiekers gezien. Shaft vond ik niet zo veel aan, maar deze vond ik wel vermakelijk:

Blacula (1972)

Sweet Sweetback's Baad Asssss Song (1971)

Ganja & Hess (1973)

Al verwacht ik niet dat de laatste jou ligt, het is een beetje arthouse-blaxploitation horror. Zal nog eens nadenken over de laatste twee categorieen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Theunissen ik ben volop door de exploitatiefilms aan het spitten op mijn externe harde schijf. Geeft mij ook de gelegennheid om die op te kuisen. Er zijn er genoeg waarvan ik meteen zie dat ik ze niks ga vinden dus in de prullenbak ermee. Jack Hill en Pam Grier films vielen mij tegen daar waag ik me momenteel niet meer aan en Russ Meyer zeker al niet meer, vind ik echt bullshit films. Jammer dat Jack Hill niet meer films heeft gemaakt zoals Spider Baby een van mijn favoriete 'horrors'. Om een of andere reden trekt het naziploitation me ook meer dan women in prison (al zit er in naziploitation ook wel vaak wip); Bij de pure WIP films heb ik wel het gevoel als je er een hebt gezien heb je ze allemaal gezien

Denk dat ik bij een aantal thema's wel wat tips kan gebruiken:

Spaghetti western (liefst niet te lang want western is mijn genre niet lol)

Bruce Lee & Brucesploitation (ken enkel Enter the Dragon)

Blaixploitation (zonder Pam grier kan dat?)

Disasters

War/terrorism

De Jack Hill films waarin Pam Grier (was in de jaren 70 een mooi vrouw met twee dodelijke wapens) in meespeelt, die heb ik allemaal gezien en zijn best vermakelijke en dat mede door het regelmatig meespelen van Sid Haig (oftewel Captain Spaulding uit o.a. "The Devil's Rejects (2005)", die ook in mijn "Top 10" staat).

Van Russ Meyer heb ik vrijwel alles gezien en dat ongeveer 10 jaar geleden. Misschien moet ik daar nog eens eentje van herzien, want sommigen vond ik best leuk en ook komisch. Ik vind hem enigszins het Amerikaanse antwoord op Jesús Franco, maar dan met vrouwen met hele grote borsten en zijn films hebben ook vaak meer inhoud (voor wat het waard is).

Wat betreft "Spaghetti western", dat wordt wat moeilijker, want dat was vooral in de jaren 60. Ik heb eens even bij mijn jaren 70 Western films gekeken die ik gezien heb (ik heb gefilterd op "Western" en de jaren 70) en dan kom ik uit op maar 6 films, waarvan ik er 5 een voldoende heb gegeven:

- The Ballad of Cable Hogue (1970);

- Giù la Testa (1971), is van Sergio Leone;

- Lo Chiamavano Trinità... (1970), met Terence Hill en Bud Spencer;

- Cannon for Cordoba (1970), met George Peppard (je weet wel, die van het A-team en van hem heb ik vorige week nog een Tweede Wereldoorlog film gezien);

- Continuavano a Chiamarlo Trinità (1971).

Wat betreft "Bruce Lee & Brucesploitation", Enter the Dragon is natuurlijk de bekendste en in mijn ogen ook de beste (heb ik destijds voor het eerst gezien in 1980 in Canada bij familie van mij en toen verstond ik er nog niets van. Engels begon ik pas te leren vanaf 1983 en talen waren ook nooit mijn sterkste kant).

In de jaren 80 huurde ik regelmatig een Bruce Lee & Brucesploitation film, maar daar ben ik nu niet meer echt in huis. Hoewel ik het geen topper vond is onderstaande film het misschien wel waard om te kijken:

- Meng Long Guo Jiang (1972)

In die film vind ook het legendarische gevecht plaats tussen Bruce Lee en Chuck Norris

Wat betreft "Blaixploitation", daar kan ik je onderstaande film van aanbevelen, die ik in januari 2020 gezien heb:

- The Black Gestapo (1975)

Dat is een soort van nazi-blaxploitation film, waarin ook wat naaktheid te zien valt (goed voor de puntentelling ). Voor de rest kom ik vooral uit op Pam Grier films, maar daar vind je niets aan.

Wat betreft Disasters, ik neem aan dat je daarmee rampenfilms bedoelt en geen slechte films

Daar kwamen in de jaren 70 best veel van uit (vooral met een vliegtuig) en ik vond ze als kind zijnde (nu ook nog) altijd leuk en spannend om te zien:

- Earthquake (1974), is met een sterrencast;

- The Poseidon Adventure (1972), is op een boot;

- The Towering Inferno (1974), kreeg maar liefst een 4.0* van mij;

- Airport (1970);

- Airport '77 (1977);

- Airport 1975 (1974);

- The Concorde ... Airport '79 (1979), die vond ik erg slecht.

Wat betreft "War/terrorism", dat is een kolfje naar mijn hand (één van mijn favoriete genres en ik heb daarvan 44 jaren 70 films gezien, waaronder ook een aantal naziploitation films):

- Apocalypse Now (1979), lange zit, maar kreeg wel 5.0* van mij;

- Tora! Tora! Tora! (1970), kreeg ook 5.0* van mij;

- A Bridge Too Far (1977), een klassieker (kreeg 4.5* van mij) die in de jaren 80 regelmatig te zien was op de televisie (die toen nog een bolle beeldbuis hadden );

- Cross of Iron (1977), heb ik al getipt hier;

- Kelly's Heroes (1970), kreeg 4.5* van mij en is met Clint Eastwood en Telly Savalas;

- Patton (1970), kreeg 4.5* van mij;

- Soldaat van Oranje (1977), in mijn ogen de beste Nederlandse film (kreeg ook 4.5* van mij) en er zit ook wat naaktheid in (goed voor de punten);

- All Quiet on the Western Front (1979), over de Eerste Wereldoorlog (kreeg 4.0* van mij);

- The Deer Hunter (1978), met o.a. Robert De Niro, Christopher Walken en Meryl Streep;

- Die Blechtrommel (1979), apart en bizar met ook wat naaktheid (kreeg 4.0* van mij). Is wel een erg lange zit;

- Johnny Got His Gun (1971), als je de videoclip "One" van Metallica hebt gezien, dan moet je deze zeker kijken (fragmenten van die film zitten namelijk in die videoclip). Vanwege dat nummer "One", ben ik destijds overgestapt van Hardrock (destijds vooral Van Halen en AC/DC voor mij) naar de Metal muziek (vooral Trash, Speed, Death en Gothic).

- MacArthur (1977);

- MASH (1970), de serie is natuurlijk bekender;

- Midway (1976);

- Quel Maledetto Treno Blindato (1978), oftewel de originele uitvoering van de "Inglourious Basterds (2009)".

Hopelijk vind je tussen de genoemde films wat leuks en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen hier. In ieder geval veel plezier met de "70s challenge" en hopelijk zien velen dat de die jaren gewoon leuk waren en dat er toen ook best veel goede films werden gemaakt.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Wat betreft Blaixploitation, kan ik nog onderstaande films aanbevelen:

- Cleopatra Jones (1973), kreeg 3.5* van mij;

- Boss Nigger (1975), bevat wel het nodige racisme (alleen al de filmtitel);

- Shaft (1971), heb ik wel nog geen punt gegeven (ik weet ook niet zeker of ik die ooit gezien heb, wel de remake ervan);

- Slaughter (1972), kreeg wel maar 2,5* van mij.

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

alexspyforeverHartelijk dank voor de uitnodiging, ziet er interessant uit, helaas heb ik het jegens privé erg druk, waardoor ik weinig tot geen tijd heb, Ga deze wel her en der volgen om inspiratie op te doen!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Thx Woland en Theunissen er zal toch wel iets tussenzitten wat me aanstaat. Het zijn genres die ik weinig kijk daarmee dat ik de vraag stelde.Ondertussen zie ik dat ik met Kentucky Fried Chicken (spoof film) op de kijklijst kennelijk blaxploitation gecoverd heb. Ik wou eerst nog Blacula nemen maar ik vrees dat ik zelfs die niet ga trekken

Met western of oorlog heb ik nooit veel gehad. De oorlogsfilms die ik heb gezien waren meestal over de holocaust omdat mijn moeder er altijd een grote interesse voor had.

Voor Bruce Lee ga ik het toch houden op een herziening van Enter the Dragon. Ik weet dat ik die wel leuk vond vroeger en het was ook zijn laatste film, hij overleed nog in hetzelfde jaar. Maar ook martial arts en actiefilms ik kijk ze nog maar weinig.

De originele Superman ga ik ook herzien (hoewel volgens mij heb ik die nooit in zn geheel gezien (herinner me er alleszins nauwelijks iets van) en ik ga zelfs helemaal buiten mijn comfortzone door Grease voor de eerste keer in mijn leven te bekijken!

Ik zag ook Malpertuis passeren als keuze,vorig jaar nog herzien. Vind ik een goede keuze , toch een van de betere Nederlandstalige films zeker als we het hebben over mysterieus en beetje griezelig. Dan zijn de horrorfilms van Dick Maas maar kinderspel ter vergelijking

En ik kon de symboliek in Malpertuis zelfs heel goed waarderen. Maar dat had wellicht te maken met mijn interesse naar het thema waarnaar werd verwezen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Kentucky Fried Chicken (spoof film) ? Bedoel je deze "The Kentucky Fried Movie (1977)", dat is toch geen blaxploitation Of is er een blaxploitation variant op gemaakt ?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

Kentucky Fried Chicken (spoof film) ? Bedoel je deze "The Kentucky Fried Movie (1977)", dat is toch geen blaxploitation Of is er een blaxploitation variant op gemaakt ?

Ja er worden verschillende genres gespooft in die film en blaxploitation is er een van. Ik ben er ook maar achter gekomen omdat ie werd vermeld als blaxploitation op grindhouse cinema database. Dat is trouwens een goede bron om ideeën op te doen voor exploitation

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Ja er worden verschillende genres gespooft in die film en blaxploitation is er een van. Ik ben er ook maar achter gekomen omdat ie werd vermeld als blaxploitation op grindhouse cinema database. Dat is trouwens een goede bron om ideeën op te doen voor exploitation

Kan je daar ook zoeken naar een bepaald exploitation genre ?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Kan je daar ook zoeken naar een bepaald exploitation genre ?

Jazeker, ik heb even moeten zoeken maar via deze pagina kan het:

Category:Genres - The Grindhouse Cinema Database - grindhousedatabase.com

Er is zelfs een genre macaroni combat. Lijkt me leuk te kijken na een spaghetti western

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Jazeker, ik heb even moeten zoeken maar via deze pagina kan het:

Category:Genres - The Grindhouse Cinema Database - grindhousedatabase.com

Er is zelfs een genre macaroni combat. Lijkt me leuk te kijken na een spaghetti western

Dat ziet er goed uit en ga ik zeker gebruiken.

Wat betreft spaghetti / macaroni westerns, onderstaande vond ik ook een erg leuke Western / Komedie film (kan Kondoro0614 ook beamen):

- Il Mio Nome È Nessuno (1973)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Theunissen wrote:

Wat betreft spaghetti / macaroni westerns, onderstaande vond ik ook een erg leuke Western / Komedie film (kan Kondoro0614 ook beamen):

Absoluut! Zeker een topper van een spaghetti western die je wel eens gezien moet hebben, en vooral hilarisch. Ook prachtige muziek in verwerkt van top-componist (en helaas vorig jaar overleden) 'Ennio Morricone'.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Leuk!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Dat ziet er goed uit en ga ik zeker gebruiken.

Ik weet niet hoor, slapstick is niet meteen mijn ding. Lijkt me ook weer zo een 'mannenfilmpje' met weinig vrouwelijke input. Dat is wel eigen aan dit genre vermoed ik. En tja ik vind cow-boys op Lucky Luke en Brix na ook helemaal niet cool Ik denk dat ik voor deze ga gaan: Hannie Caulder (1971).

Het hoogtepunt van de spaghetti western lijkt me toch eerder in de jaren 60 te liggen?

Voorlopige kijklijst:

‎70s challenge, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

Ik heb nog enkele series, die kan ik er niet opzetten dusmisschien kom ik wel aan de 71 met die series erbij.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

"Il Mio Nome È Nessuno (1973)" is overigens geen spaghetti / macaroni western, maar een bonen western

En dat vanwege een geweldige bonen eet scène (Terence Hill en Henry Fonda) in een trein.

Yeps het hoogtepunt van de spaghetti western was in de jaren 60.

Het is jammer dat "The Wild Bunch (1969)" van Sam Peckinpah (dezelfde regisseur van o.a. "Cross of Iron (1977)" en "Pat Garrett & Billy the Kid (1973)" en de laatste is ook een goede Western) uit 1969 komt, want anders had je die misschien nog kunnen kijken.

Hannie Caulder (1971).heeft opzicht een aardige filmposter (met Raquel Welch) en is misschien ook een kijkbeurt waard (duurt ook maar iets van 85 minuten en dat vind ik tegenwoordig een prima lengte voor een film).

Onderstaande is misschien ook nog een interessante Western:

Blindman (1971)

Die heb ik zelf ook nog niet gezien, maar "joolstein" (heeft hem recent gezien) is er erg te spreken over.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

De Jack Hill films waarin Pam Grier (was in de jaren 70 een mooi vrouw met twee dodelijke wapens) in meespeelt, die heb ik allemaal gezien en zijn best vermakelijke en dat mede door het regelmatig meespelen van Sid Haig (oftewel Captain Spaulding uit o.a. "The Devil's Rejects (2005)", die ook in mijn "Top 10" staat).

Van Russ Meyer heb ik vrijwel alles gezien en dat ongeveer 10 jaar geleden. Misschien moet ik daar nog eens eentje van herzien, want sommigen vond ik best leuk en ook komisch. Ik vind hem enigszins het Amerikaanse antwoord op Jesús Franco, maar dan met vrouwen met hele grote borsten en zijn films hebben ook vaak meer inhoud (voor wat het waard is).

Wat betreft "Spaghetti western", dat wordt wat moeilijker, want dat was vooral in de jaren 60. Ik heb eens even bij mijn jaren 70 Western films gekeken die ik gezien heb (ik heb gefilterd op "Western" en de jaren 70) en dan kom ik uit op maar 6 films, waarvan ik er 5 een voldoende heb gegeven:

- The Ballad of Cable Hogue (1970);

- Giù la Testa (1971), is van Sergio Leone;

- Lo Chiamavano Trinità... (1970), met Terence Hill en Bud Spencer;

- Cannon for Cordoba (1970), met George Peppard (je weet wel, die van het A-team en van hem heb ik vorige week nog een Tweede Wereldoorlog film gezien);

- Continuavano a Chiamarlo Trinità (1971).

Wat betreft "Bruce Lee & Brucesploitation", Enter the Dragon is natuurlijk de bekendste en in mijn ogen ook de beste (heb ik destijds voor het eerst gezien in 1980 in Canada bij familie van mij en toen verstond ik er nog niets van. Engels begon ik pas te leren vanaf 1983 en talen waren ook nooit mijn sterkste kant).

In de jaren 80 huurde ik regelmatig een Bruce Lee & Brucesploitation film, maar daar ben ik nu niet meer echt in huis. Hoewel ik het geen topper vond is onderstaande film het misschien wel waard om te kijken:

- Meng Long Guo Jiang (1972)

In die film vind ook het legendarische gevecht plaats tussen Bruce Lee en Chuck Norris

Wat betreft "Blaixploitation", daar kan ik je onderstaande film van aanbevelen, die ik in januari 2020 gezien heb:

- The Black Gestapo (1975)

Dat is een soort van nazi-blaxploitation film, waarin ook wat naaktheid te zien valt (goed voor de puntentelling ). Voor de rest kom ik vooral uit op Pam Grier films, maar daar vind je niets aan.

Wat betreft Disasters, ik neem aan dat je daarmee rampenfilms bedoelt en geen slechte films

Daar kwamen in de jaren 70 best veel van uit (vooral met een vliegtuig) en ik vond ze als kind zijnde (nu ook nog) altijd leuk en spannend om te zien:

- Earthquake (1974), is met een sterrencast;

- The Poseidon Adventure (1972), is op een boot;

- The Towering Inferno (1974), kreeg maar liefst een 4.0* van mij;

- Airport (1970);

- Airport '77 (1977);

- Airport 1975 (1974);

- The Concorde ... Airport '79 (1979), die vond ik erg slecht.

Wat betreft "War/terrorism", dat is een kolfje naar mijn hand (één van mijn favoriete genres en ik heb daarvan 44 jaren 70 films gezien, waaronder ook een aantal naziploitation films):

- Apocalypse Now (1979), lange zit, maar kreeg wel 5.0* van mij;

- Tora! Tora! Tora! (1970), kreeg ook 5.0* van mij;

- A Bridge Too Far (1977), een klassieker (kreeg 4.5* van mij) die in de jaren 80 regelmatig te zien was op de televisie (die toen nog een bolle beeldbuis hadden );

- Cross of Iron (1977), heb ik al getipt hier;

- Kelly's Heroes (1970), kreeg 4.5* van mij en is met Clint Eastwood en Telly Savalas;

- Patton (1970), kreeg 4.5* van mij;

- Soldaat van Oranje (1977), in mijn ogen de beste Nederlandse film (kreeg ook 4.5* van mij) en er zit ook wat naaktheid in (goed voor de punten);

- All Quiet on the Western Front (1979), over de Eerste Wereldoorlog (kreeg 4.0* van mij);

- The Deer Hunter (1978), met o.a. Robert De Niro, Christopher Walken en Meryl Streep;

- Die Blechtrommel (1979), apart en bizar met ook wat naaktheid (kreeg 4.0* van mij). Is wel een erg lange zit;

- Johnny Got His Gun (1971), als je de videoclip "One" van Metallica hebt gezien, dan moet je deze zeker kijken (fragmenten van die film zitten namelijk in die videoclip). Vanwege dat nummer "One", ben ik destijds overgestapt van Hardrock (destijds vooral Van Halen en AC/DC voor mij) naar de Metal muziek (vooral Trash, Speed, Death en Gothic).

- MacArthur (1977);

- MASH (1970), de serie is natuurlijk bekender;

- Midway (1976);

- Quel Maledetto Treno Blindato (1978), oftewel de originele uitvoering van de "Inglourious Basterds (2009)".

Hopelijk vind je tussen de genoemde films wat leuks en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen hier. In ieder geval veel plezier met de "70s challenge" en hopelijk zien velen dat de die jaren gewoon leuk waren en dat er toen ook best veel goede films werden gemaakt.

Ben nu door je lijstje van war en disasters aan het gaan. Je bent idd wel erg grote liefhebber

Genres met vaak een lange speelduur...

Denk trouwens dat ik met al die nazisploitation films in mijn lijst 'war' al voldoende heb gecoverd. Het genre op zich spreekt me gewoon te weinig aan om er 2 uur of meer aan te spenderen.

Voor de disasters ga ik denk ik voor Poseidon Adventure gaan. The Towering Inferno mag dan wel een sterrencast hebben en interessant klinken op papier, 165 minuten is me toch iets teveel van het 'goede'. Overigens vind ik sterrencast helemaal niet belangrijk bij eender welke film. Als je favoriete regisseur HG Lewis heet is sterk acteerwerk meestal het laatste van mijn zorgen

Hm Blindman ga ik op de lijst zetten, klinkt goed en levert wellicht veel punten op

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Theunissen wrote:

Blindman (1971) Die heb ik zelf ook nog niet gezien, maar joolstein (heeft hem recent gezien) is er erg te spreken over.

Jaaah Blindman is een erg goede film! Ken je Zatoichi? Dit is de spaghetti western versie daarvan maar dan net iets meer geweld en naakt en gekheid Een blind geleide paard

Ook een aanrader is Breakheart Pass (1975) maar dat is geen spaghetti!

Wat betreft "Spaghetti western", dat wordt wat moeilijker, want dat was vooral in de jaren 60

De Spaghetti western was populair vanaf tweede helft van de jaren zestig tot aan halverwege van de jaren zeventig. Zo'n beetje de laatste was Mannaja (1977)

Deze ga ik kijken en schijnen ook erg goed te zijn

Keoma (1976)

Vamos a Matar, Compañeros (1970)

California (1977)

Soleil Rouge (1971) met Ursula Andress

Condenados a Vivir (1972)

En deze Indio Black, Sai Che Ti Dico: Sei un Gran Figlio Di... (1970) wil ik gaan kijken om wille van Yul Brynner

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Nog even een tag aan Shadowed ik wist dat ik nog iemand belangrijk was vergeten al weet ik niet hoezeer de 70s hem interesseren.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

Ik waardeer de tag ten zeerste

Helaas moet ik (inderdaad) beleefd afslaan. Ik doe momenteel al mee met 2 andere, internationale filmevenementen. Aangezien ik binnenkort weer een iets chaotischere periode binnentreed is er nog een challenge bijdoen niet haalbaar voor mij, want in principe is elke film die ik nu al kijk voor een filmevenement. Mocht het een K.O. zijn geweest had ik hem er nog wel tussen kunnen spietsen, want daar hoef je niet perse veel film voor te kijken. Dat lijkt me met deze challenge dus wel het geval. Daarnaast is de 70s inderdaad niet mijn favoriete periode voor film. Wel zal ik af en toe even meespieken om te kijken of er nog aanradertjes zijn.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

joolstein wrote:

Jaaah Blindman is een erg goede film! Ken je Zatoichi? Dit is de spaghetti western versie daarvan maar dan net iets meer geweld en naakt en gekheid Een blind geleide paard

Ook een aanrader is Breakheart Pass (1975) maar dat is geen spaghetti!

De Spaghetti western was populair vanaf tweede helft van de jaren zestig tot aan halverwege van de jaren zeventig. Zo'n beetje de laatste was Mannaja (1977)

Deze ga ik kijken en schijnen ook erg goed te zijn

Keoma (1976)

Vamos a Matar, Compañeros (1970)

California (1977)

Soleil Rouge (1971) met Ursula Andress

Condenados a Vivir (1972)

En deze Indio Black, Sai Che Ti Dico: Sei un Gran Figlio Di... (1970) wil ik gaan kijken om wille van Yul Brynner

Van Zatoichi heb ik helaas nooit gehoord, maar "Blindman (1971)" lijkt me wel wat. Ik ben overigens op die film gekomen toen ik via Google zocht naar "Western met veel bloot" Toen ik daarnaartoe ging zag ik je naam staan bij de laatste recensie.

Die "Breakheart Pass (1975)" met Charles Bronson heb ik een aantal jaren geleden gekeken en vond ik ook goed.

De "Spaghetti westerns" die je noemt, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar daar zitten wel wat leuke titels tussen. Ik kan de "Spaghetti western" films vooral van de jaren 60 met Clint Eastwood. Toen was de "Spaghetti western" ook op zijn hoogtepunt met o.a. "Per un Pugno di Dollari (1964)", "Per Qualche Dollaro in Più (1965)" (een paar jaar geleden nog eens herzien), "Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)" en

"C'era una Volta il West (1968)".

Anders moet ik nog maar eens de Werstern aflevering kijken van "De kijk van Koolhoven".

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Van Zatoichi heb ik helaas nooit gehoord, maar "Blindman (1971)" lijkt me wel wat. Ik ben overigens op die film gekomen toen ik via Google zocht naar "Western met veel bloot"

Ben ik niet de enige die op zulke manieren soms googelt. Om tot bij Hannie Caulder te komen had ik gegoogeld op spaghetti western en vrouwelijke protagonist.

Veel bloot daar googel ik meestal niet op, want dat is nogal subjectief zeker als de lijst zou zijn opgesteld door een preuts persoon

Voor de challenge heb ik bij de exploitatiefilms die ik nog op stapel had (al een hele tijd geleden eens binnengehaald) telkens door de filmpjes 'gebladerd'. Zo kon in snel zien hoe hoog of laag het blootgehalte was. Films met Cheerleaders, of zoiets als Gas Pump Girls die heb ik daarom al snel in de prullenmand gegooid. Porky's achtige toestanden met hitsige mannelijke studenten die meestal aan American football of baseball doen daar heb ik een broertje aan dood

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Ben ik niet de enige die op zulke manieren soms googelt. Om tot bij Hannie Caulder te komen had ik gegoogeld op spaghetti western en vrouwelijke protagonist.

Veel bloot daar googel ik meestal niet op, want dat is nogal subjectief zeker als de lijst zou zijn opgesteld door een preuts persoon

Voor de challenge heb ik bij de exploitatiefilms die ik nog op stapel had (al een hele tijd geleden eens binnengehaald) telkens door de filmpjes 'gebladerd'. Zo kon in snel zien hoe hoog of laag het blootgehalte was. Films met Cheerleaders, of zoiets als Gas Pump Girls die heb ik daarom al snel in de prullenmand gegooid. Porky's achtige toestanden met hitsige mannelijke studenten die meestal aan American football of baseball doen daar heb ik een broertje aan dood

Als ik zou moeten googelen op "spaghetti western en vrouwelijke protagonist", dan zou ik eerst moeten googelen op de betekenis van het woordje "protagonist" (heb ik nog nooit in een zin gebruikt)

Mijn zoekdracht m.b.t "Western met veel bloot" was ook een beetje lukraak. Maar ik denk dat er sowieso nauwelijks Western films zijn met veel bloot. Daarom lijkt me "Blindman (1971)" dan ook interessant, ondanks dat Ringo Starr (je weet wel de Pete Sandoval van de The Beatles) erin meespeelt. De film heeft maar 38 stemmen, maar dat beschouw ik juist als positief.

qua exploitatiefilms heb ik nauwelijks iets op de plank liggen, ik heb nog één Nazisploitation liggen (al een hele tijd) en daar heb ik helaas geen ondertiteling (Nederland of Engels) bij en dat vind ik wel zo prettig bij het kijken naar een film. Verder heb ik nog één Jesús Franco (daar vind jij niets aan ) film liggen (ook al een hele tijd), maar die speelt zich af in de middeleeuwen en met films in de middeleeuwen heb ik het niet zo.

Die Porky films vond ik vroeger als kind zijnde spannend (die keek ik dan ook stiekem), zond men toen in de jaren 80 o.a. uit tijdens de Veronica "Meimaand filmmaand", maar vielen altijd zwaar tegen. Die "Gas Pump Girls" heb ik nog niet gezien en is misschien wel leuk voor mij om eens te kijken, maar zal ongetwijfeld tegenvallen, net zoals deze film, te weten "The Cheerleaders (1973)" (nog niet zo heel lang geleden gezien), over Cheerleaders. Een film over Cheerleaders die ik wel enigszins kon waarderen, was "Debbie Does Dallas (1978)". Maar dat is meer een Porno / Komedie film net zoals "The Opening of Misty Beethoven (1976)".

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Theunissen wrote:

Van Zatoichi heb ik helaas nooit gehoord

Zatoichi is de langste filmserie van Japan. Er zijn 26 films en in omvang dus enigszins vergelijkbaar met onze James Bond, en er is ook een televisieserie van met een honderdtal afleveringen. Blind Fury (1989) met Rutger Hauer in de hoofdrol die kenje wel toch? Dat is eigenlijk een Amerikaanse remake van Zatoichi Challenged Zatôichi Chikemuri Kaido (1967)

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Theunissen wrote:

Maar ik denk dat er sowieso nauwelijks Western films zijn met veel bloot. Daarom lijkt me "Blindman (1971)" dan ook interessant

Net als vele andere Westerns zie je af en toe het ontblote bovenlichaam van een vrouw en er is één scene met plus-minus tweeënvijftig paar ontblote vrouwenboezems verder is er ook niet aanwezig hoor! Met mijn 4* is het ook geen (s)exploitatiefilm of erotiek Denk ook niet dat ik nog gauw een film zal tegenkomen die in het genre erotiek zo hoog zal scoren want tot nu kwam ik niet hoger dan een magere 2,5 * Het is namelijk een genre waar ik zelf nu niet erg blij van wordt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.