• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

De 70s challenge

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

joolstein wrote:

Zatoichi is de langste filmserie van Japan. Er zijn 26 films en in omvang dus enigszins vergelijkbaar met onze James Bond, en er is ook een televisieserie van met een honderdtal afleveringen. Blind Fury (1989) met Rutger Hauer in de hoofdrol die kenje wel toch? Dat is eigenlijk een Amerikaanse remake van Zatoichi Challenged Zatôichi Chikemuri Kaido (1967)

Aziatische namen, die kan ik zelden of nooit onthouden. Zou je me vragen om 10 Aziatische acteurs / actrices te noemen, dan kom ik waarschijnlijk niet verder dan een handvol. Ik kijk ook niet zo veel Aziatische films en de laatste die ik zag was "Da Se (1980)" afgelopen november (toen zag ik maar liefst 3 Aziatische films). Die film staat betiteld als een Drama film, maar is in feite een sexploitation en ook nog best een leuke (heeft pas 3 stemmers en 1 uitgebreide recensie ).

Aan die Zatoichi reeks zal ik dus niet snel beginnen. Van "Blind Fury (1989)" heb ik zeker gehoord en heb ik vroeger zelfs in de videotheek gehuurd. Die film kan ik overigens niet meer kijken en dat komt vanwege het meespelen van "Meg Foster z" met haar vreselijke enge ogen (ze gaat gelukkig wel vrij snel uit de film). Die film heb ik ook maar 0.5* gegeven, maar dat is niet helemaal terecht.

Ik heb "Joheunnom Nabbeunnom Isanghannom (2008)" (de Aziatische variant op "The Good, the Bad and the Ugly") nooit kunnen kijken, maar misschien vind je die wel leuk.

Ik heb toch nog eens gezocht naar een Western gebaseerde sexploitation en dan kom ik uit op "Wild Gals of the Naked West (1962)" van Russ Meyer, die ik 10 jaar geleden heb gezien (kan het wel niet meer herinneren). Dat was wel de periode dat ik heel veel Russ Meyer films heb gezien, zoals ik dat vorig jaar heb gedaan met de Jesús Franco films.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Net als vele andere Westerns zie je af en toe het ontblote bovenlichaam van een vrouw en er is één scene met plus-minus tweeënvijftig paar ontblote vrouwenboezems verder is er ook niet aanwezig hoor! Met mijn 4* is het ook geen (s)exploitatiefilm of erotiek Denk ook niet dat ik nog gauw een film zal tegenkomen die in het genre erotiek zo hoog zal scoren want tot nu kwam ik niet hoger dan een magere 2,5 * Het is namelijk een genre waar ik zelf nu niet erg blij van wordt!

'Tweeënvijftig paar ontblote vrouwenboezems', ja dat is natuurlijk wel veel althans in kwantiteit

Dus ja letterlijk genomen is dat veel bloot, maar ik denk dat Theunissen wellicht eerder iets in gedachten had van naakte vrouwen op regelmatige basis en niet zo in 1 scène gepropt

Denk dat er sowieso heel weinig films zijn met vrijwel constant naakt. De enige die ik kan bedenken zijn The Incredible Torture Show (1976) en Street of a Thousand Pleasures (1972) Maar die laatste kan je amper een film noemen.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Fijn dat je me getagged hebt alexspyforever, maar ik laat deze aan me voorbij gaan.

Zal het uiteraard in de gaten houden om interessante films te ontdekken.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Denk dat er sowieso heel weinig films zijn met vrijwel constant naakt. De enige die ik kan bedenken zijn The Incredible Torture Show (1976) en Pagina niet gevonden Maar die laatste kan je amper een film noemen.

Met "The Incredible Torture Show (1976)" heb ik me vorig jaar goed mee vermaakt en wat betreft films met vrijwel constant naakt, daar kom ik alleen maar uit op "Street of a Thousand Pleasures (1972)", die ik ook vorig jaar heb gezien (jij hebt hem nog een jaar eerder gezien). Daarin zie je namelijk vanaf circa de 8e minuut tot het einde, continue naakte vrouwen en ook nog eens 71 verschillende vrouwen, waaronder Uschi Digard.

Dat is ook de enige sexploitation film die van mij een 5.0* heeft gekregen en dat punt is ook alleen maar gebaseerd op de hoeveelheid naakte vrouwen en dat is eigenlijk ook het enige wat je te zien krijgt in die film. Staat op MovieMeter betiteld als een Actie / Avontuur film

Ik heb trouwens nog via de grindhousedatabase een nazisploitation kunnen vinden, te weten "Le Lunghe Notti della Gestapo (1977)" die ik nog niet gezien heb. Dus die ga ik misschien komend weekend bekijken. Is helaas wel zonder ondertiteling en schijnt ook wat saai en te serieus te zijn (althans volgens de enige recensie die bij de film staat).

Die "Gas Pump Girls (1979)" ben ik aan het binnen hengelen

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Hier een aantal films voor het genre western voor de jaren 70, misschien minder bekende titels, maar nog altijd ruime keuze.

Vooral begin jaren 70 waren er toch heel wat waarbij Klaus Kinski wel regelmatig passeert. Veel films zelf nog niet gezien :

The Cheyenne Social Club 1970

Boss Niger 1975

The Stranger and the Gunfighter 1974

Savage Guns 1971

Ballad of Django 1978

The Meanest Men in the West 1978

The Grand Duel 1972

A Man Called Django 1971

The Gatlin Gun 1973

Bounty Killer for Trinity 1972

Three Amens for Satan 1971

Welcome to Blood City 1977

Captain Apache 1971

El Topo 1970

Guns and Guts 1974

Those Dirty Dogs 1973

Godmonster of Indian Flats 1973

Knife for the Ladies 1974

Keoma 1976

A Fistfull of Dynamite 1971

Shoot out 1971

Macho Callahan 1970

Shoot the living and pray for the dead 1971

Cain's Revenge 1970

Zapata 1970

El Condor 1970

Cuchillo 1978

Posse 1975

Les Petroleuses 1971

Hannie Caulder 1971

The Unholy Four 1970

Acquasanta Joe 1971

Blindman 1971

Last of the Mohicans 1977

Apache Woman 1976

Thunder over El Paso 1972

The Last Rebel 1971

My Name is Nobody 1973 en nog heel wat van Terence Hill

Pancho Villa 1972

Little Big Man 1970

The Hunting Party 1971

Satana's Here...Trade Your Pistol for A Coffin 1970

Rough Justice 1970

.....

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Slechts drie westerns gezien uit het rijtje van Noodless namelijk El Topo (2,0*), My Name is Nobody (3,5*) en Little Big Man (4,0*). Het zullen er niet veel meer worden denk ik. De western was destijds al duidelijk op zijn retour.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Met "The Incredible Torture Show (1976)" heb ik me vorig jaar goed mee vermaakt en wat betreft films met vrijwel constant naakt, daar kom ik alleen maar uit op "Street of a Thousand Pleasures (1972)", die ik ook vorig jaar heb gezien (jij hebt hem nog een jaar eerder gezien). Daarin zie je namelijk vanaf circa de 8e minuut tot het einde, continue naakte vrouwen en ook nog eens 71 verschillende vrouwen, waaronder Uschi Digard.

Dat is ook de enige sexploitation film die van mij een 5.0* heeft gekregen en dat punt is ook alleen maar gebaseerd op de hoeveelheid naakte vrouwen en dat is eigenlijk ook het enige wat je te zien krijgt in die film. Staat op MovieMeter betiteld als een Actie / Avontuur film

Ik heb trouwens nog via de grindhousedatabase een nazisploitation kunnen vinden, te weten "Le Lunghe Notti della Gestapo (1977)" die ik nog niet gezien heb. Dus die ga ik misschien komend weekend bekijken. Is helaas wel zonder ondertiteling en schijnt ook wat saai en te serieus te zijn (althans volgens de enige recensie die bij de film staat).

Die "Gas Pump Girls (1979)" ben ik aan het binnen hengelen

Uschi Digard vorig jaar (of ondertussen al 2 jaar geleden) was zij 1 van de 'thema's' in de trash challenge. Als er 1 actrice/model het sexsymbool mag worden genoemd van de 70s is zij het wel naar mijn mening. Eigenlijk verdient ze ook haar eigen exploitation "Uschisploitation"

Pam Grier wordt vaak in 1 adem genoemd met blaxploitation, waarin ze geregeld naakt is te bewonderen al blijven haar optredens op het vlak van erotiek, sex en sleaze toch redelijk beperkt en braaf zeker in vergelijking met Uschi, een echte seksbom. Ok Uschi is duidelijk geen actrice maar denk ook dat Pam Grier zeker in haar beginjaren niet meteen werd gekozen omwille van haar 'acteertalent'. Nu goed ik ben ook niet meteen een fan van haar werk, maar dat ligt niet misschien aan haar maar misschien aan de regisseur die het allemaal te braaf of op safe speelt (oa Jack Hill). Sid Haig wordt overigens terecht geprezen voor zijn rollen in de Jack Hill films. In de Rob Zombie films was zijn karakter Captain Spaulding het enige wat die films voor mij enigszins kijkbaar maakte. Maar zijn rol in Spider Baby blijft mijn favoriet, maar in die film vind ik alle karakters geweldig met Jill Banner als Spider Baby voorop.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Mijn eerste kennismaking met Uschi Digard was tijdens de periode dat ik veel Russ Meyer films keek. Pam Grier is inderdaad braafjes, maar ze mocht er destijds wezen en de spaarzame momenten dat ze naakt was te zien, brachten meestal wel een glimlach op mijn gezicht.

Zij in combinatie met Sid Haig (die best lelijk is ) vond ik altijd een leuk combinatie om te zien, maar helaas is de laatste er niet meer en ik vond het ook jammer dat Rob Zombie veel te lang heeft gewacht met het uitbrengen van het vervolg op "The Devil's Rejects (2005)", want daardoor zie je een doodzieke Sid Haig alleen maar in het begin (is kort daarna ook gestorven).

"Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)" is me onbekend, maar moet ik zeker eens gaan kijken.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Ik heb hier zo'n zin in

Ik had nog een hele lading horror uit de 70's klaarliggen, even kijken hoe die in de thema's gaan passen.

Ik heb nu 4 lijsten openstaan van jullie, eens kijken of er pareltjes tussen zitten.

Ik heb blijkbaar 83 films uit de 70's gezien, dat was een flink stuk minder dan ik dacht.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Okay, ik houd het bij batches van 10 films per keer en bij de eerste paar batches zullen ook wat films zitten die ik al gezien heb, maar ik ben gewoon zo enthousiast om weer films uit dit decennium te kijken.

Eerste batch, laat me weten wat jullie erover denken:

L'Uccello dalle Piume di Cristallo (1970)

Get Carter (1971)

Aguirre, der Zorn Gottes (1972)

Enter the Dragon (1973)

Chinatown (1974)

Profondo Rosso (1975

The Omen (1976)

Sorcerer (1977)

Dawn of the Dead (1978)

Alien (1979)

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Het is bijna zover!! Ik zit er klaar voor

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

Binnen enkele uren kan het

Ik moet enkel Blindman nog binnenhalen. Kennelijk zijn er versies met verschillende speelduur. Ik wil toch liefst de volledige versie want in die verkorte versies hebben ze wellicht net die dingen er uit gehaald die meer punten kunnen opleveren.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Woland wrote:

ik doe geen vlammende start hoor, met een eerste registratie. Op tijd naar bed vanavond, misschien morgenavond iets kijken

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

Geen klassieke zenders, geen Netflix, helemaal niks; alleen m'n dvd-verzameling. Net even gecheckt, er blijken een honderdtal films uit de jaren 70 tussen te zitten, waarvan het grootste deel drama, humor, of thriller. Ik kom dan ook maar aan acht van de 25 thema's.

En dus ga ik, op m'n vrije dag vandaag, een paar tweedehandswinkels induiken, in de hoop dat ik toch van elk thema een dvd kan vinden; en met bijgevolg véél dank voor de vele tips die ik hier de voorbije dagen zag opduiken...!

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

1. Sho o Suteyo Machi e Deyou (1971)

138 minuten FTV 2 pnt

thema: Punk/rebellion, nudity 2 pnt . Totaal 4 pnt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/44000/44319.jpg?cb=1535999316

De vijfde film die ik van deze Japanse regisseur heb mogen aanschouwen en tevens ook zijn minste. De film kende mooie erotische scènes - dat wel - maar van het verhaal kon ik geen touw aan vastknopen. Op visueel vlak soms best wel mooi zeker wat betreft het kleurengebruik maar de zeer teleurstellende en vooral mij irriterende laatste 18 minuten weerhouden mij er van deze film een ruime voldoende te geven. Heel wat anders en stukken beter vond ik zijn films Den-En ni Shisu (1974) en Kusa-Meikyû (1979).

3,0*

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hij is afgetrapt!

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Mooi dat ik een keer de eerste ben om af te trappen. Mijn bedoeling is vooral aandacht te schenken aan de meer onbekende films uit die fantastische jaren zeventig. En die heb ik genoeg in mijn collectie. Dus geen Godfather, Taxi Driver en meer van die klassiekers. Dat laat ik aan anderen over.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Mooi dat ik een keer de eerste ben om af te trappen. Mijn bedoeling is vooral aandacht te schenken aan de meer onbekende films uit die fantastische jaren zeventig. En die heb ik genoeg in mijn collectie. Dus geen Godfather, Taxi Driver en meer van die klassiekers. Dat laat ik aan anderen over.

IK hoor alvast ook niet bij die anderen. De Godfather films heb ik vroeger allemaal gezien toen ik een jaar of 20 was. Vond ze wel goed indertijd maar voel nog steeds niets voor een herziening.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik doe niet aan herziening tijdens challenges. JM is een Hollander en wil dat extra FTV punt

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

1. Emanuelle e gli Ultimi Cannibali (1977)

Thema's: Action, Blood & Gore, Full Frontal nudity, Sex, sexploitation (5 punten)

FTV: Nee (1 punt)

Totaal: 6 punten

https://www.pulpinternational.com/images/postimg/garden_of_eatin_03.jpg

https://www.pulpinternational.com/images/postimg/garden_of_eatin_09.jpg

https://www.pulpinternational.com/images/postimg/garden_of_eatin_10.jpg

Kenmerkend voor de jaren 70 waren natuurlijk ook de vele Emanuelle / Emanuelle films met Nederlandse inbreng in de vorm van de hoofdrolspeelster. Zo had je een "Witte" en "Zwarte" uitvoering en de "Witte" was met Sylvia Kristel (in 2021 overleden) en de "Zwarte" was met Laura Gemser (zie eerste foto) en de laatste had mijn voorkeur. In het algemeen waren alle Emanuelle / Emanuelle films van een bedenkelijk niveau (je keek ze ook alleen maar om naakt te zien, wat in de jaren 70 en 80 zeer spannend was) op eentje na dan, namelijk deze "Emanuelle e gli Ultimi Cannibali" met Laura Gemser als Emanuelle.

Dit is namelijk een sexploitation film in combinatie met een Cannibal-mondo film. Een aantal jaren geleden heb ik deze film al gezien en gisteravond heb ik hem nog eens herzien (met hier en daar wat vooruitspoelen). Ik blijf het nog steeds een vermakelijke en sfeervolle film vinden, welke zich eerst afspeelt in New York (wat diverse mooie plaatsjes oplevert met o.a. de "Twin Towers", en dan doel ik niet op de borsten van Laura Gemser, en de "Brooklyn Bridge" en bij de laatste is ook een seksscène met Laura Gemser opgenomen, met de brug, de rivier en "Manhattan" op de achtergrond) en daarna (na circa 20 minuten) in de jungle in het Amazonegebied, waarbij ook het nodige "Blood & Gore" te zien is.

En dat gelijk al bij de opening in een psychiatrisch ziekenhuis (waar Emanuelle undercover is als verslaggeefster en ze maakt ook stiekem foto's via een pop), waar je een schreeuwende verpleegster ziet lopen, waarvan één borst afgesneden / afgebeten is. Je ziet daarna ook een vrouw (Cindy Leadbetter) de borst opeten en als Emanuelle later stiekem naar de kamer van de vrouw gaat, die vastgebonden op bed ligt, kalmeert ze de vrouw door haar te vingeren.

Daarna moet je het vooral doen met veel naaktheid (in de jaren 70 had bijna iedereen een bos haren op de schaamstreek, zie ook de eerste en laatste foto), seks (zo speelt Nieves Navarro met zichzelf bij het kijken naar een donkere gespierde man die zijn geweer aan het poetsen is en daarna neemt zij hem mee en mag hij haar een poetsbeurt geven en ook wordt een slapende vrouw ongewenst betast) wat actie (zo wordt Emanuelle gegrepen door een slang en komt iemand terecht in drijfzand) en mooie natuurbeelden (helaas ook met een rokende chimpansee en dat soort van dierenmisbruik was helaas in de jaren 70 vrij normaal), tot circa de 60 minuten. Want dan zie je pas voor het eerst de kannibalen die ook de nodige slachtoffers maken (o.a. via boobytraps). Zo krijgen ze een vrouw (een non gespeeld door Annamaria Clementi) in hun handen, waarvan ze de tepels afsnijden (wordt expliciet in beeld gebracht) en daarna snijden ze haar helemaal open (halen dan ook de ingewanden eruit) en beginnen ze haar op te eten (zie de tweede foto).

Een ander vrouwelijk slachtoffer (Nieves Navarro, zie laatste foto) wordt naar het dorp van de kannibalen gebracht en wordt daar met een mes in haar schaamstreek gestoken, waarna ze haar ook opensnijden (inclusief ingewanden eruit halen) en haar man (Donald O'Brien) wordt met een touw doormidden getrokken. Met andere vrouw (Mónica Zanchi) hebben ze een ander soort van plezier, want die wordt namelijk door de kannibalen één voor één verkracht. Die vrouw wordt uiteindelijk door een volledig naakte Emanuelle (de kannibalen denken dan dat ze een soort van godin is) en een man gered, waarna ze via een motorbootje weten te ontkomen aan de kannibalen. Uiteraard wilt de motor op de boot in eerste instantie niet starten, waarna Emanuelle een aantal kannibalen doodschiet. Als daarna de motor start en ze wegvaren, kraamt Laura Gemser nog wat onzin uit en is de film na circa 90 minuten afgelopen.

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

01 Colossus: The Forbin Project (1970) 3*

Sci-fi, Disaster, (cold) war 1+1+1 =3 punten

FTV: 2 punten Totaal 5 punten

https://www.dvdplanetstore.pk/wp-content/uploads/2018/04/5030697037893.jpg

Computers waren destijds in 1970 nog iets nieuws en het publiek was er door gefascineerd maar eveneens wat angstig. Deze Sciencefiction film onderzoekt die 'geavanceerde' technologie en voorspelt waartoe het kan leiden. De film richt zich ook meer op gedegen acteerwerk en weinig op speciale effecten. Om het groter te laten lijken dan dat het is, worden er soms meer dan één gesprek tegelijkertijd gevoerd of zijn er andere achtergrond geluiden, zodat je toch een gevoel van urgentie en chaos krijgt. Niet direct duidelijk of dit ook een budget-dingetje was want de vormgeving van de machines lijkt me aardig wat gekost hebben. De beelden van de Colossus-computer werden zelf later nog hergebruikt in andere Universal Pictures-projecten, waaronder The Six Million Dollar Man en Riding with Death. Tja maar die wetenschappelijke kunstmatige-intelligentie toepassing waren in de jaren zeventig misschien nog nieuw, nu niet meer! De spannende momenten waren dan ook waarschijnlijker efficiënter in 1970 dan nu. Ach deze mens vs. machine-film was met tijd en wijle nog best aardig!

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

02 Elsa Fräulein SS (1977) 1*

Naziploitation, sexploitation, full frontal nudity, Sex, war 1+1+1+1+1 =5 punten

FTV: 2 punt Totaal 5 +7 =12 punten

http://image.tmdb.org/t/p/original/1YpF9yswwZ9t10y9ekhrODa1Nhv.jpg

Voor de seventies challenge deze nazisploitatiefilm gekeken.(mijn tweede) En dit presteerde (wederom) zwaar onder de maat! Met een nogal belachelijk plot; een geheime operatie van een groep vrouwelijke rekruten, onder leiding van voormalige prostituee Elsa Ackermann om met een trein undercover Duitse soldaten tevreden stellen om zo verraders, twijfelaars en deserteurs te ontmaskeren. Geweld is spaarzaam en al helemaal niet prikkelend of schokkend Zelfs als er geschoten wordt is er geen bordeauxrood dat over het scherm spat. Wel is er nog een overvloed aan borsten te zien en de onvermijdelijke droog-neuk seksscènes. Tja...dat was tevens het grote verkooppunt want tussendoor werd het opgevuld met archiefbeelden en domme toneelstukjes met incompetente spelers. En dan is tachtig minuten erg lang tenzij je een fervent 'boob-watcher' bent? Echter voor de rest was dit op elk vlak vooral prutswerk!

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

"joolstein", je hebt volgens mij meer punten m.b.t. FTV

Voor elke film of aflevering(en) van een serie uit de jaren 70 verdien je 1 punt en indien je die voor de eerste keer bekijkt (de zogenaamde FTV - first time view) krijg je nog een punt extra.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

1. Play Misty for Me (1971)
Sex, Serial killer: 2 punten
FTV, 2 punten - Totaal 4 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1709.jpg?cb=1459604526

Het regiedebuut van Clint Eastwood, daar was ik toch wel benieuwd naar. Een vrij aardig ontvangen film ook, maar in alle eerlijkheid, ik vond er niet zoveel aan. Het verhaal over een stalkster is niet bijzonder origineel, maar dat hoeft niet per se een belemmering te zijn. Helaas is er een hoop meer mis. Ik zie veel complimenten voor het acteerwerk, maar ik zie het niet. De stalkster overtuigt niet echt en is meer irritant dan dreigend, maar het is voornamelijk Clint Eastwood die ik totaal niet vind passen als dichtende soft jazz DJ, en ondertussen als stug kijkende chagrijn de film door-womanizet. Maar dan weer wel overlopen wordt door zijn duidelijk niet helemaal lekkere scharrel. Ik geloofde het allemaal niet zo.

Maar het was ook best wel saai. De eerste helft kijken we vooral naar een ongeloofwaardige romance tussen twee vrij irritante mensen. De tweede helft komt gelukkig wat meer dreiging, maar ook maar sporadisch, en ook lange stukken zitten we naar niet bijster interessante strandwandelingen of gesprekken te kijken. In een mooie omgeving, dat dan wel weer. En vaak begeleid door muzak, dat dan ook weer. Voor de punten hoef je het ook niet te doen, want het is op de meeste vlakken net niks - wel een stalkster en wat geweld en seks, maar nudity, blood and gore, graphic violence, daar is het allemaal veel te braaf voor. Zo maar even wat trashy voer opzetten. 2.0*

scorsese

• 13155 messages
  • 11068 votes

1. Pete 'n' Tillie (1972)

FTV, feminism, full frontal nudity (in de vorm van een schilderij).

4 punten. Totaal: 4 punten.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25495.jpg

Matige film over twee vrijgezellen die elkaar ontmoeten en min of meer besluiten om bij elkaar te blijven. De relatie komt wat geforceerd over en ook is er niet echt sprake van chemie. Dit laatste is ook deels het uitgangspunt van de film, maar het werkt niet echt (ondanks dat het weer eens wat anders is). Een paar aardige scenes, maar 3.0 sterren is net wat te veel.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

"Pete 'n' Tillie (1972)", geinige titel, doet me denken aan een andere jaren 70 film, namelijk "Cornbread, Earl and Me (1975)" met Laurence Fishburn.

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Theunissen wrote:

"joolstein", je hebt volgens mij meer punten m.b.t. FTV

Voor elke film of aflevering(en) van een serie uit de jaren 70 verdien je 1 punt en indien je die voor de eerste keer bekijkt (de zogenaamde FTV - first time view) krijg je nog een punt extra.

Oh dus dan voor elke FTV is het twee punten? Aangepast!

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

Jambon d'Ardenne (1977)

1 + 1 (FTV) + 1 (ff nudity) = 3 punten.

NB: de nudity is maar in 1 scene, niet in close-up, maar wel heel duidelijk, full, en het ging om twee jongeren waarvan ik op dat moment dacht dat ze zelfs nog geen 18 waren. Ik schrok er best wel even van; niet wat je verwacht in dit soort film.

Slechts één thema, maar het was een leuke zit, en dat vind ik uiteraard het belangrijkste.

-> Bij momenten hilarische komedie die zich afspeelt op het marktplein van Durbuy, waar een frituuruitbaatster en de gerante van een hotel die de strijd aangaan om toeristen te lokken.

Ondertussen worden de zoon van de ene, en de dochter van de andere kant verliefd op elkaar.

En een strijd is het effectief. Het begint verbaal, maar eindigt in een ware veldslag, waarna er van de frituur en van het interieur en de keuken van het hotel nog weinig overblijft.

Het soort humor dat me wel ligt, en met een behoorlijk vaart in het verhaal. De twee hoofdactrices zijn prima; Girardot acteerde trouwens in bijna 150 films). Verder zijn het vooral onbekende namen, voor sommige onder hen was het de enige film. Ook de plaatselijk inwoners droegen hun steentje bij.

Grappig: bij de extra's zijn er opnames van een reünie van heel wat betrokkenen 30 jaar na de opnames. Een actrice die daar de film voor het eerst terugziet, is van haar theater over het barbaarse gedrag en geweld in de film - duwen en trekken, omver duwen, slaan, met een pan op het hoofd slaan, en er wordt zelfs geschoten.

Minder grappig, en hopelijk niet meer van deze tijd: dierenwelzijn is van geen betekenis. Er wordt bijvoorbeeld een levende vis in een gloeiend hete pan op het vuur gegooid.

In z'n geheel het soort humor waar ik wel van hou, goed voor een dikke 3,5*.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

2. Godmonster of Indian Flats (1973)
Disaster, 1 punt (het is een Western, maar dat is niet genoeg voor een punt bij spaghetti western neem ik aan?
FTV, 2 punten; Totaal 7 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23850.jpg?cb=1544292490

Dit zag er wel lekker pulpy uit. Die poster, muterende schapen, ik zat er klaar voor. Maar het viel best wel tegen. Het eerste uur van de film is vooral een hele saaie western, waarin echt niets boeiends gebeurt. Daarna komt er zo af en toe nog een monsterschaap in beeld, en werd het nog een klein beetje leuker. Of er nou weinig plot in zat of dat het zodanig saai was dat ik dat plot niet oppikte, dat kan allebei. Maar mijn hoop op charmante B-film onzin, koddige monsters en iets dat zo slecht was dat het leuk wordt bleek grotendeels onterecht, al maakte het laatste deel het nog wat beter. Maar het bleef een saaie, te serieuze schaapvariant van Frankenstein. 1.0*

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

2. Dvadtsat Dney bez Voyny (1977)

101 minuten. FTV 2 punten.

Thema: oorlog 1 punt. Totaal 3 punten.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48289.300.jpg?cb=1600685915

Enigszins teleurstellende film van de maker van het aanzienlijk betere Proverka na Dorogakh (1971). Daar komt deze film toch echt niet bij in de buurt. Deze film "20 Days ..." wist mij gewoon niet te boeien. Zeker niet dat gedeelte waarin de plaatselijke filmcrew van zijn verslagen aan het front in Stalingrad iets heroïsch wilde maken. Een onmogelijkheid dus als je de gevechten aan het front zelf niet hebt meegemaakt. Het meest interessant waren voor mij de scènes waarin je te zien kreeg dat het leven van de dorpsbewoners gewoon zijn gangetje ging alsof er honderden kilometers verderop helemaal geen oorlog was.

3,0*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.